Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2002, 17:02
Fiesta Flash
Avatar van Fiesta Flash
Fiesta Flash is offline
Sorry, als ik dit verkeerd plaats, maar ik weet niet waar ik met deze vraag precies terecht kan.. ik dacht met lifestyle, want het heeft toch iets met"leven" te maken, naah jaa.. laat maar..

Anyhow.. ik heb ff een vraagje aan studerend nederlands, met name de mensen die op de universiteit zitten.

Het zit zo.. ik kreeg een paar dagen geleden een acceptgiro van het collegegeld dat ik moest betalen aan de UVA en dat is een bedrag van 1395 euro, NU kan je op de IB groep site zien, hoeveel de geplande inkomsten en uitgaven zijn van een student.
Naast levensonderhoud, moet er een bedrag van 45 euro betaald worden aan boeken en zo, maar en moet ook een bedrag van ong. 110 euro betaald worden aan onderwijs bijdrage..
Nu is mijn vraag de volgende.. id die onderwijsbijdrage het zelfde bedrag als dat collegegeld? alleen dan maandelijks genoteerd ? Ik zelf denk c.q. hoop van wel omdat het anders wel een belachelijk hoog bedrag zal worden...
wie kan mij zekerheid hierover geven.. want ik wil nog zoooo graag een lastminute boeken en als het werkelijk 2 verschillende bedragen zijn, lukt dat niet

thanks
xxxx
__________________
alleen dooie visjes zwemmen met de stroom mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2002, 17:08
Spoeleh
Avatar van Spoeleh
Spoeleh is offline
tip: bel de IB hulplijn, daar kunnen ze je alles uitleggen.zelf zou ik het niet weten, mijn ouders doen de schoolgeld zaken
__________________
It's like that yáll, and it sounds so nice, hiphop.. you're the love of my life
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 17:29
Verwijderd
Het collegegeld is gewoon het bedrag wat je per jaar betaalt om aan de universiteit te mogen studeren. Dat is voor een WO geloof ik (vroeger) fl 2930 oid dus het zal nu inderdaad wel € 1395 kunnen zijn. Dat kun je in één keer betalen, maar je kunt het ook in termijnen voldoen, als je het zelf moet betalen of als je ouders niet zoveel geld hebben.
Het kan best zijn dat dat die onderwijsbijdrage is. Twaalf maanden lang 110 euro komt op ongeveer hetzelfde bedrag uit, en je betaalt nog iets erbovenop omdat je in termijnen betaalt (ineens betalen is altijd voordeliger). 45 euro per maand aan boeken is voor mijn studie (rechten) vrij veel, maar er zullen ook wel studies zijn waar je inderdaad op jaarbasis meer dan € 500 aan kwijt bent.

Maar zoals boven al gezegd: wil je zekerheid, neem contact op met de IBG.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:33
Verwijderd
Het beste wat je kan doen is contact opnemen met de ib-groep...

En misschien dat er wat mensen op het school-forum je een goed advies kunnen geven, daarom verplaats ik dit topic daar naar toe...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2002, 18:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Voor zover ik weet gaat het daarom college geld, maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Ga anders eens voor jezelf na wat voor kosten je denkt te hebben.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vraag over studeren!
Max.Roegiest
4 18-09-2012 23:53
Wegwijzen & Voorstellen Vragen over filosofie?
Verwijderd
3 03-10-2010 19:44
Studeren Vragen over HBO naar WO Bedrijfseconomie
Verwijderd
1 13-02-2009 20:42
Studeren Studeren in Schotland
Juda[NL]
1 06-05-2008 21:14
Studeren Studeren in het buitenland
Henkidu
45 06-11-2004 13:29
Algemene schoolzaken vraagje over universiteit Utrecht
Zazoo
4 19-07-2004 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.