Oud 24-06-2004, 11:53
Verwijderd
Sinds dit jaar wordt bij mij op school de keuze van bepaalde vakken bij een bepaald profiel onmogelijk gemaakt. Zo kan iemand met NT geen ckv 2,3 meer kiezen en geen economie. Dit besluit komt voort uit een advies van een bureau om de enorme gaten in de roosters op te lossen. Door de soms opvallende keuzes van leerlingen blijkt het niet meer mogelijk te zijn om redelijke roosters te maken (10 tussenuren zijn geen uitzondering). Dit besluit heeft nogal op wat verzet gestuit bij een aantal leerlingen omdat die dolgraag een vak willen kiezen, dat nu niet meer mogelijk is.

Hoe denk jij erover? Moet de leerling alle mogelijkheden krijgen om een vak te kiezen wat hij/zij wil? Of moeten de leerlingen het accepteren dat ze niet meer alles kunnen kiezen omdat dit roosterproblemen oplevert?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2004, 12:03
Nyawa
Ik ben het er mee eens dat leerlingen zoveel mogelijk mogelijkheden moeten krijgen om de vakken te kiezen die ze willen, maar ik denk dat roosterproblemen gewoon onvermijdelijk zijn. Als één persoon een vak in z'n vrije deel wil hebben, gewoon omdat hij/zij het wel interessant vindt maar niet omdat het nodig is voor een studie ofzo, en twintig anderen daardoor vier tussenuren en het negende uur les hebben, dan vind ik het wel redelijk dat je tegen die ene persoon zegt dat hij/zij beter een ander vak zou kunnen kiezen. Dus zoveel mogelijk keuzevrijheid en geen keuzes bij voorbaat al verbieden, maar als het echt grote roosterproblemen oplevert mogen scholen van mij wel weigeren om het in te roosteren. Of, wat ze bij mij op school doen, is wel de mogelijkheid bieden om het vak te kiezen, maar dat je dan geen lessen kunt volgen, uitleg in banduren vraagt en alleen de toetsen maakt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 13:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Bij ons is dat al een aantal jaren zo.

Ikzelf wilde dolgraag wiskunde B, maar dat mocht niet met C&M.
Ik heb het met wiskunde A1,2 moeten doen dus en daar baalde ik erg van.
CKV2,3 mocht ook niet gekozen worden door natuurprofielen.
Zo waren er nog veel meer beperkingen bij ons. Dat was echt heel irritant, want je word verplicht om een vak te kiezen dat je niet leuk vindt.
En ook zonder die vakken had ik nog een gigantisch gatenrooster (10 tussenuren) dus dat argument vond ik vrij zinloos.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 14:17
fractuur
fractuur is offline
Bij ons heerst er enorme keuzevrijheid, en dat levert indedaad roosterproblemen op. Ikzelf heb er niet zoveel moeite mee; tussenuren heb ik toch wel in overvloed, en zelf heb ik ook N&G met gs. Bij mijn broertje op school (scholengemeenschap met havo/vwo) heeft hij niet echt veel keuzevrijheid. Hij gaat NT doen, dus dan kan je er nog veel vakken bijkiezen, aar met EM bijvoorbeeld, is het erg moeilijk. Sowieso moet hij kiezen; of Frans of Duits; en ik geloof dat de EM'ers max één vak er bij kunnen kiezen, simpelweg omdat het niet in het roster past. Ik vind dat de scholieren op dat moment een beperking wordt opgelegd; vanuit de havo kan je niet zomaar doorstromen naar het vwo omdat je geen frans 1 of duits1 hebt kunnen kiezen. Tsja.. keuzevrijheid voor alles wat dat betreft.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:22
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Bij ons niet echt. Ja, ze kon geen lo2, informatica of m&o tegelijk doen, maar dat is niet echt een grote beperking ofzo. Verder kan alles voor zover ik weet. En zelfs die eerste beperking schijnt niet altijd te gelden, als je 'n vak écht wil ofzo.

En ik heb een goed rooster zonder tussenuren, maar er zijn ook mensen die wél tussenuren hebben, of géén pauze. Maar over het algemeen hebben we wel redelijk goede roosters hier in de 4e. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het volgend jaar gaat...
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:34
Miep#1
Miep#1 is offline
Tja ik begrijp het wel.... Bij ons op school kun je ook niet alle vakken die je zou willen kiezen, bijvoorbeeld bij NT geen geschiedenis of economie 2.
Eigenlijk wordt er niet zo'n probleem van gemaakt bij ons omdat niemand echt heel graag een vak wil wat eigenlijk niet in te roosteren is.
De meesten blijven toch een beetje in de richting van hun profiel hangen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 24-06-2004 @ 13:54 :

Ikzelf wilde dolgraag wiskunde B, maar dat mocht niet met C&M.
Vreemd! Volgens mij had je daar gewoon recht op.. dat is wel erg lullig van je school dan.. tis een hele normale keuze op zich.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons kan je ook alleen maar uit vaststaande keuzepakketten kiezen. Zo kan je bij C&M geen exacte vakken kiezen, alleen biologie en vakken uit E&M kan je bijkiezen. Bij E&M geldt hetzelfde alleen kan je dan de talen bijkiezen of bio. Bij N&G kan je de talen, vakken uit N&T en ckv2,3 bijkiezen. Bij N&T kan je ook talen, vakken uit N&G of ckv2,3 bijkiezen. Verder kan je bij ieder profiel m&o of informatica kiezen.

Ik had hier zelf niet zoveel moeite mee omdat ik N&G heb met scheikunde 2 en m&o en dat was gewoon mogelijk maar mijn vriendin die N&T doet kon echt maar heel weinig vakken bijkiezen dus dan is het wel rot.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:21
Verwijderd
bij ons zijn er ontzettend veel beperkingen
Per profiel heb je ongeveer 8 mogelijke pakketten .
Nu baalde ik hier van, maar ik heb gewoon een vak 'buiten het rooster' gekozen, namelijk ec1. De roostermakers houden geen rekening met mij, ik volg het dus als ik zelf geen (officiele) les heb.
Muziek had ik ook graag wilen kiezen (wat helemaal niet kan op natuur) maar dat leek me toch wat lastig te combineren.
Ik vind dat er bij ons op school veel teveel beperkingen zijn, maar dat het ook niet onrechtvaardig is om bepaalde dingen te 'verbieden' --> maar het dan wel mogelijk te maken een vak te volgen als je op dat uur vrijhebt.

ik vind het overigens wel een vreemde beslissing dat NT'ers geen economie (1? of 1,2?) meer mogen volgen?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:23
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
bij mij kon je alleen geen natuurkunde en frans doen... bij welke sector dan ook. Verder was je vrij in je keuze
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 16:28
Verwijderd
Bij ons is dat al jaren zo, ik had zelf heel weinig keuze in de vakken van mijn vrije ruimte.
Ik had profiel EM en kon óf duits, óf frans, geen natuurkunde scheikunde of wiskunde, óf informatica, óf grieks en /oflatijn en ga zo maar door...
Niet fijn natuurlijk, vooral omdat zelf met deze regelingen ik 4 tussenuren per week heb, maar ik moet er niet aan denken hoe dat zou zijn als je wel alle vakken kon kiezen!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:17
jet
Avatar van jet
jet is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-06-2004 @ 13:54 :
Bij ons is dat al een aantal jaren zo.

Ikzelf wilde dolgraag wiskunde B, maar dat mocht niet met C&M.
bij ons mag dat ook niet, maar vooral omdat het totaal niet in het pakket past ofzo.. met Em mag je het wel, maar word het je sterk afgeraden
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:18
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
bij ons is t trouwens niet zo, iedereen heeft wel vet veel tussenuren (10 is niet eens zo veel..), maar dat heeft niet met keuzevakken te maken... door alle verschillende clusters is het gewoon al moeilijk om goeie roosters te maken. maar ik vind wel dat je gewoon alle vakken moet kiezen die je wil!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:44
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb even een aantal keuzebeperkingen opgezocht.

C&M:
- wib1
- wib1,2
- na1
- na1,2
- sk1
- sk1,2
- ak en biologie samen (dus 1 van de 2 kiezen)
- m&o en ckv3 samen (dus 1 van de 2 kiezen)
- grieks en ma2 samen (dus 1 van de 2 kiezen)

E&M:
- wib1,2
- na1
- na1,2
- sk1
- sk1,2
- bi1,2
- m&o en ckv3 samen (dus 1 van de 2 kiezen)
- grieks en ma2 samen (dus 1 van de 2 kiezen)

N&G:
- fa2
- ak
- ckv2
- gs2
- m&o en ckv3 samen (dus 1 van de 2 kiezen)
- grieks en ma2 samen (dus 1 van de 2 kiezen)

N&T:
- fa2
- ak
- gs2
- ckv2
- m&o en ckv3 samen (dus 1 van de 2 kiezen)
- grieks en ma2 samen (dus 1 van de 2 kiezen)

En ik mis er nog een paar, want zo was er ook een beperking bij Latijn dacht ik, maar dat weet ik niet meer
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 17:53
Verwijderd
In mijn middelbare schooltijd (dus onder het oude regime) konden leerlingen bij ons op school bepaalde combinaties niet kiezen. Het vakkenpakket was in beginsel vrij, in die zin dat je geen profielen had. Je kon best een pakket met Engels, Nederlands, Duits, Frans maar ook scheikunde, natuurkunde en wiskunde B samenstellen.

De enige beperking die er was, waren de zgn. pretpakketten: je mocht geen natuurkunde, scheikunde in combinatie met tekenen of handvaardigheid of muziek kiezen, en meer van dat soort combi's.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hm ik had ook een opvallende keuze: volgens mij ben ik 1 van de weinige die wb1 heeft in het profiel e&m ipv wa12. Dus ik ben tegen het besluit Bijvoorbeeld het vak economie vind ik een erg belangrijk vak voor de algemene ontwikkeling en het zou dus niet eerlijk zijn als bijv. n&t'ers het niet meer mogen kiezen. Nogal vreemd...

Ik heb trouwens nooit zo'n last gehad van die tussenuren.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:43
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
bij ons mag je als je een natuurprofiel hebt wel de vakken verzwaren en economie kiezen. bij nt ook nog bio. bij cm mag je bio en eco kiezen en em alleen bio. Das niet zo veel. Maar als je andere vakken wilt, kunnen ze je niet verbieden te volgen, maar als het neit in het rooster past moet je ze gewoon buiten het rooster volgen.
Ik had dit jaar nt met bio en ckv3 in het rooster, maar da was schijnbaar echt een uitzondering.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 18:56
Verwijderd
bij mij is de vrijheid vooral in het NG profiel erg beperkt. daar kan je namelijk geen verzwaring van natuurkunde of scheikunde kiezen. Als argument hebben ze dat je dan maar NT moet gaan doen. Bij NT kan je weer wel alles kiezen.
Bij de maatschappijprofielen kan je geen natuurkunde of wisB kiezen maar voor de rest alles wat aangeboden wordt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2004, 18:57
Verwijderd
Bij ons op school ben je ook best beperkt in je keuzemogelijkheden, voor zover ik weet iniedergeval. Ik heb C&M en daarbij moet je binnen je profiel twee vakken van de volgende kiezen : Latijn, Grieks, Filosofie, Frans 2, Duits 2. Daarvan heb ik Latijn en Filosofie gekozen. In mijn vrije deel kon ik dan nog Fr/Dui 2, aardrijkskunde (heb ik) en wiskunde A12 kiezen (heb ik ook ) en dat was het. Ik had dolgraag biologie 1 gewild maar dat is niet echt een voor de hand liggende keuze dus dat kon niet. Maar wat ik écht belachelijk vond is dat ik geen Maatschappijleer 2 kon kiezen, ondanks dat ik een maatschappijprofiel heb. Dat stond in een cluster met Latijn en wordt dus op hetzelfde moment gegeven .
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 19:33
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik lees hier allemaal combinaties die niet mogen, maar die bij ons op school best wel veel voorkomen.
Zoals NT met ec1, en CM met bio1. Ook de talen bij NG of NT. En in het begin waren er nog best wel veel EM'ers die wiB1 hadden gekozen, maar daar zijn nu niet zoveel meer van over, een stuk of 2 nog maar. Maar die doen het wel heel goed...
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 20:19
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Bij ons is er juist weer een ander probleem: Doordat we zo weinig havo/vwo leerlingen hebben moeten er per keuzevak dat niet profielbepaald is minstens 8 leerlingen zijn die het willen doen. Dit gaat problemen opleveren, want mijn eigen klas bestaat in zn totaliteit maar uit 8 leerlingen.....
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 24-06-2004 @ 20:19 :
Bij ons is er juist weer een ander probleem: Doordat we zo weinig havo/vwo leerlingen hebben moeten er per keuzevak dat niet profielbepaald is minstens 8 leerlingen zijn die het willen doen. Dit gaat problemen opleveren, want mijn eigen klas bestaat in zn totaliteit maar uit 8 leerlingen.....
al neem ik aan dat je meestal wel met 25-30 mensen les hebt? Hoeveel vwo leerlingen zijn er dan in totaal?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:51
Verwijderd
Citaat:
Keyser Saus schreef op 24-06-2004 @ 20:19 :
Bij ons is er juist weer een ander probleem: Doordat we zo weinig havo/vwo leerlingen hebben moeten er per keuzevak dat niet profielbepaald is minstens 8 leerlingen zijn die het willen doen. Dit gaat problemen opleveren, want mijn eigen klas bestaat in zn totaliteit maar uit 8 leerlingen.....
Bij ons op de profielkeuze kaart staat het volgende:
voor de vakken informatica en m&o moeten minimaal 7 leerlingen gekozen hebben wil het vak doorgaan.

Bij ons op school is het zo dat je bij de profielen standaard uit een aantal vakken kan kiezen.
M&O, Informatica,Bio1,Bio12(behalve NG), economie1, economie12 (behalve EM), aardrijkskunde (alleen CM), ckv2,3(alleen EM tot dit jaar)

wij mogen ook maar 1 keuzevak en dat vind ik wel jammer omdat ik scholen hoor waar je minimaal 2 of 3 keuzevakken moet hebben en wij er maximaal 2 mogen.

Ik heb dit jaar ervoor 'gevochten' om ckv2,3 muziek aan te bieden in ieder profiel. En deze week is eindelijk het opluchtende bericht dat het doorgaat. Van de 5 mensen die muziek kiezen doen er 2 cm , 1 em en 2 nt dus mensen van een natuurprofiel kiezen het wel degelijk

Eigenlijk vind ik dat er wel grote keuzevrijheid moet zijn en misschien is het systeem wat ik op een andere school heb gezien wel handig : je hebt 3 verschillende clusters. A B en C

In A zit bijvoorbeeld informatica, biologie1, economie1, scheikunde12, latijn
In B zit bijvoorbeeld : informatica, m&o, biologie12, grieks, geschiedenis2
In C zit bijvoorbeeld : informatica, m&o, aardrijkskunde, economi12

Je mag maar 1 vak per cluster kiezen dus je kan nooit economie1 en biologie1 nemen. Zo heb je wel een beperkte keuzevrijheid maar al veel ruimer dan bij mij op school.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 08:52
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef op 24-06-2004 @ 21:14 :
al neem ik aan dat je meestal wel met 25-30 mensen les hebt? Hoeveel vwo leerlingen zijn er dan in totaal?
mijn klas is volgend jaar : vwo NT 10 personen, in de vierde is daar nog niet enorm veel verschil in qua uren met NG maar in de vijfde heb je gewoon met 10 personen les bij na12 ofzo
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 12:37
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 24-06-2004 @ 21:14 :
al neem ik aan dat je meestal wel met 25-30 mensen les hebt? Hoeveel vwo leerlingen zijn er dan in totaal?
Nee hoor, er zijn dit jaar 6 V4'ers, 8 V5'ers en ook 8 V6'ers.
Ik heb dan ook mijn CM-lessen met wel 1 klasgenoot, gelukkig is dat een goede vriend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2004, 13:10
Verwijderd
bij ons kan je met elk pakket elk vak kiezen, al zijn er ook vriendinnen van mij die N&G hebben en (nu 4 vwo, straks 5 vwo) dan naast Grieks ook Filosofie en Frans hebben gekozen, en bij ons doen de roostermakers hun best om alles erin te laten passen, ookal kan dat stuiten op het feit dat ze niet alle lessen mee kunnen volgen. Dus bijvoorbeeld maar 1 uur Frans per week ipv 2
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:14
Verwijderd
@ keyser saus (en evaatjuh) dat is echt weinig.. lijkt me eigenlijk soms best saai .. Al is 't natuurlijk ook persoonlijker etc.
Wij zitten altijd met een (bijna) volle klas.. behalve bij latijn (5 ll.). En muziek heeft ook iets van 5 ll.
10 leerlingen bij na2/sk2 etc. lijkt me op zich nog wel gezellig voor de afwisseling (ligt er aan bij wie je zit natuurlijk ) maar met z'n tweeen les hebben lijkt me gauw vervelen of valt dat allemaal wel mee?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 22:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
marianne22 schreef op 24-06-2004 @ 21:14 :
al neem ik aan dat je meestal wel met 25-30 mensen les hebt? Hoeveel vwo leerlingen zijn er dan in totaal?
25-30 mensen?
het maximale aantal was bij ons 24 (bij geschiedenis)
bij normale lessen zaten we meestal met <14
alleen bij latijn en grieks waren het er erg weinig: latijn 4 en grieks 3.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 00:57
Fatality
Fatality is offline
Bij ons kan je alles wat je wilt kiezen.
60 VWO-leerlingen, en hoogstends 4 tussenuren in de week.
Je kunt inplannen of je kunt het niet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 09:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Bij mij op school kon je ieder vak wat gegeven werd, kiezen. Je eerste keuzevak werd ingepland in je rooster, deed je er meer, dan moest je er op rekenen dat het niet in het rooster zou passen en je het zonder alle lessen te volgen zou moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 17:10
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Bij ons op school kan bijna alles.
Alleen sk 1 en wb1 en na1 denk ik bij Cm niet.
wb 2 en schei1 niet bij Em
geen 2 talen bij NG en NT. ( latijn , rusisch en grieks niet meegereketn) dus geen fa2 en du 2.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:06
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 26-06-2004 @ 17:10 :
Bij ons op school kan bijna alles.
Alleen sk 1 en wb1 en na1 denk ik bij Cm niet.
wb 2 en schei1 niet bij Em
geen 2 talen bij NG en NT. ( latijn , rusisch en grieks niet meegereketn) dus geen fa2 en du 2.
over talen ook nog iets :

op heel erg veel scholen wordt spaans aangeboden naast frans/duits/latijn/grieks en op andere scholen ook nog arabisch en russisch.

bij mij op school word alleen duits en frans 12 voor cm mogelijk gemakat (omdat het profiel is) en bij em/ng/nt kan je het dus niet eens kiezen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 25-06-2004 @ 22:56 :
25-30 mensen?
het maximale aantal was bij ons 24 (bij geschiedenis)
bij normale lessen zaten we meestal met <14
alleen bij latijn en grieks waren het er erg weinig: latijn 4 en grieks 3.
Wat ik bij een ander vreemd vind, vind een ander weer vreemd bij mij
Het kwam bij ons gewoon zo uit: we zijn met iets minder dan 90 5vwo leerlingen, en die pasten dus precies in drie klassen. En de indeling natuur-maatschappij was ook precies 2 klassen natuur/1 maatschappij. Bij de maatschappijprofielen zit je dus wel vaker in kleinere klassen vanwege de verschillende vakken, maar natuurvakken zitten altijd bijna vol. Bij collegelessen bio1,2 zitten we wel met +- 45 man
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 19:16
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik vind dat je moet kunnen kiezen uit alle vakken die er gegeven worden. Alsof het al niet irritant genoeg is dat sommige vrije deel vakken gewoon niet op een bepaalde school gegeven worden.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 10:05
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Ik gok dat er bij ons ongeveer volgend jaar 200 4VWO leerlingen zijn, dus genoeg mensen in een les lukt wel.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 27-06-2004 @ 10:05 :
Ik gok dat er bij ons ongeveer volgend jaar 200 4VWO leerlingen zijn, dus genoeg mensen in een les lukt wel.
wow

dat vind ik echt heel erg veel!

Maar misschien komt het doordat onze school net 6 jaar bestaat en we dus net de eerste klas 6 vwo hebben afgeleverd. Dit jaar hebben we 3 vwo 5, 3 vwo 4 en 7 3havo/vwo klassen..

dus ik ben wel benieuwd hoeveel mensen naar het vwo gaan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2004, 12:19
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Bij ons kan je bij N&G geen frans2 kiezen, en dat wou ik dus wel.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 19:04
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 24-06-2004 @ 15:40 :
Vreemd! Volgens mij had je daar gewoon recht op.. dat is wel erg lullig van je school dan.. tis een hele normale keuze op zich.
Het is niet de enige school waar dat zo is, want bij mij op school (onee, ik ben ervan af ) kan je dat ook niet kiezen.

Verder kan je met een N-profiel bij mij op school geen geschiedenis 2 en economie 2 kiezen. Geen biologie 2 en natuurkunde en scheikunde bij M-profielen en geen wiskunde B dus. Hoe het met ckv 2,3 zit weet ik niet, want toen ik een profiel moest kiezen hadden we dat nog niet.

Misschien is het nu anders, zo was het 3 jaar geleden toen ik een profiel moest kiezen. Ik denk dat er nu nog minder mogelijk is, want de school is nog groter geworden (1900 leerlingen ), dus zal het roostertechnisch allemaal wel lastig zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:37
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
200 is een gok.
Op onze locatie zijn er nu 3 atheneum klassen en 2 gym klassen. We moeten volgend jaar naar een locatie waar alleen 4,5,6 klassen zitten van havo of vwo. Maar naast die 5 klassen komen er ook nog wat klassen uit andere locaties.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 21:43
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 27-06-2004 @ 11:22 :
wow

dat vind ik echt heel erg veel!

Maar misschien komt het doordat onze school net 6 jaar bestaat en we dus net de eerste klas 6 vwo hebben afgeleverd. Dit jaar hebben we 3 vwo 5, 3 vwo 4 en 7 3havo/vwo klassen..

dus ik ben wel benieuwd hoeveel mensen naar het vwo gaan
havo-vwo klassen in de derde klas dan ben je nog brug in de derde!
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 08:19
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 27-06-2004 @ 21:43 :
havo-vwo klassen in de derde klas dan ben je nog brug in de derde!
nee bij ons op school stellen de eerste tot derde klas niets voor, het is een soort uitbreiding van kennis een soort basisschool vervolg

klas 1+2 is bij ons hetrogeen dus vmbo1 (bbl?) tot vwo (gymnasium hebben we niet ) en vanaf klas drie is het een combiklas havo/vwo (waar het niveau nog lang geen vwo niveau is) en pas vanaf de derde zit je in een homogene klas.

eigenlijk is dat heel erg vervelend want ik word continu door het lagere niveau van veel mensen in mijn klas (2 mensen volgend jaar naar tl, 13 mensen havo , 8 mensen vwo) ligt het algemene leerniveau ook niet hoog en daar word je wel door mee getrokken..

jeetje wat had ik een moord gedaan voor een homogene school met dit leer/werk systeem
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 15:33
kraagje
kraagje is offline
Bij mij op school(stedelijk Gym) is alles mogelijk!! alles kan en alles mag!!
een voorbeeld
een meisje heeft NG met latijn (het is gym)
fa2 ( je moet verplicht fa2 of dui2 doen)
schei2
eco1
filosofie
dui 2

ander en meisje heeft EM met latijn EN grieks
wis b1 ipv wis a1,2
scheikunde1
filosofie

iemand heeft ook Cm
met wiskunde B1
gesch
en bio1,2

echt alles is mogelijk sommige mensen hebben bijv duits en filosofie of eco1 en ak op hetzelfde uur. dus dan moet je soms kiezen. Maar ze laten iedereen vrij in haar/zijn keuze.
Als ik nu kijk naar mn profiel had ik er best nog wat bij kunnen kiezen informatica ofzo en ak/gesch. Ik heb nu NG met latijn en eco1 fa2 of dui2 heb ik niet omdat ik van een andere school kwam.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 17:34
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Hoeveel sl hebben hun dan bij onze school , mag je er op z'n meest 4800 . (ik heb er zelf 4840 en sommige andere mensen hebben ook wel wat meer)
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 17:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
I love stars schreef op 28-06-2004 @ 17:34 :
Hoeveel sl hebben hun dan bij onze school , mag je er op z'n meest 4800 . (ik heb er zelf 4840 en sommige andere mensen hebben ook wel wat meer)
Het minimum was bij ons destijds 4800 SLU.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 19:26
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-06-2004 @ 17:36 :
Het minimum was bij ons destijds 4800 SLU.
help minimum bij ons is 4200
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 28-06-2004 @ 19:26 :
help minimum bij ons is 4200
Hey, het minimum is hier (op een gymnasium) 5000 SBU. Maar daar zit ik wel fors overheen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 15:56
Pure-me
Pure-me is offline
Bij ons is het 4800 uur (4Vwo), en er zijn inderdaad ook beperkingen bij de extra vakken per profiel. Ik vind het opzich wel logisch want de roosters zijn nu al niet geweldig, en ik heb liever een wat minder leuk vak dan dat ik drie of vier keer per week tot half vijf op school zit Ik vind dat ze de vakken die je echt nodig hebt voor een studie zoals biologie en economie bij elk profiel moeten laten kunnen kiezen en de rest niet als het niet mogelijk is qua rooster enzow. Ik doe zelf c/m met biologie 12 en dat vind ik wel best zo
__________________
*this is me*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:06
Verwijderd
Ik heb gisteren te horen gekregen dat ik volgend jaar geen du2 én informatica kan doen, ook vanwege roosterproblemen. Ik kan me op zich wel voorstellen dat er roosterproblemen kunnen ontstaan, maar ik vind toch dat ik recht het op het volgen van een bepaald vak.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:14
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
kraagje schreef op 28-06-2004 @ 15:33 :
verhaal
Waarom kiest iedereen daar zoveel vakken?
Ik vind 1 vak in mijn vrije deel echt wel genoeg hoor

Bij mij was het in de 3e gewoon zo dat je buiten je profiel bij atheneum 1 vak erbij moest kiezen, een 2e mocht alleen als je gemiddeld een 7 stond. Meer mocht niet. Op het gymnasium moest je 2 vakken kiezen (waarvan 1 Latijn of Grieks was), een 3e vak mocht alleen als je gemiddeld een 7 stond.

Hoeveel uur dit is weet ik niet, maar het is het aantal studielastuur van E&M of N&G of N&T + 120 uur. Alle vrijedeelvakken die je kon kiezen waren minstens 160 uur, dus het maakte niet uit welk vak je koos. Bij sommige keuzes binnen C&M moesten mensen met atheneum wel 2 vakken erbij kiezen, omdat ze anders te weinig uur hadden.

Van de ongeveer 70 atheneum-mensen was er aan het eind van de 6e nog maar 1 met 2 vakken in het vrije deel die niet C&M deed Ik had in de 4e ook nog 2 vakken in mijn vrije deel, maar ik heb er 1 laten vallen omdat ik geen zin had in 2 vakken en omdat ik meer uren les had dan anderen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2004, 16:39
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Bij ons is het 4800 uur (4Vwo), en er zijn inderdaad ook beperkingen bij de extra vakken per profiel. Ik vind het opzich wel logisch want de roosters zijn nu al niet geweldig, en ik heb liever een wat minder leuk vak dan dat ik drie of vier keer per week tot half vijf op school zit Ik vind dat ze de vakken die je echt nodig hebt voor een studie zoals biologie en economie bij elk profiel moeten laten kunnen kiezen en de rest niet als het niet mogelijk is qua rooster enzow. Ik doe zelf c/m met biologie 12 en dat vind ik wel best zo
Is het minimum of het maximum 4800 sl.
als jij minimale Cm heb met bio 12 heb je 4560 sl.
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Welk profiel is het beste?
gaminganimal
61 23-10-2015 10:32
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verplicht Turks op Utrechtse school
Martian
231 07-12-2003 18:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap ministerie OCW: vernieuwing tweede fase
$@nd€r $@l@m@nd€r
17 09-07-2003 21:03
Algemene schoolzaken Nutteloze (delen van) vakken afschaffen!
Verwijderd
28 11-09-2002 16:59
Algemene schoolzaken vrij deel van je pakket ook echt "vrij"?
Verwijderd
29 13-04-2002 13:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.