Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2004, 14:06
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik moest voor de schoolkrant een stukje in elkaar draaien over chillen. Nou goed, ik heb mijn best gedaan, maar aangezien ik hier in huis en op school geen goede kritiek krijg op mijn stukje en ik wel degelijk een beetje kwaliteit wil plaatsen vraag ik om jullie mening!

Misschien klinkt dit stukje duivelaartje bekend in de oren .

Frustratie:

Wilt u de wijzigingen in “Hoe maak ik mijn hond af” opslaan?, vraagt de computer beleefd aan je suffe hoofd. Automatisch glijdt je hand met muis naar het icoontje "Ja" en moe en ongeduldig als je bent ram je minstens tien keer op de linkermuisknop.

Dat had je beter niet kunnen doen.

De computer reageert niet. De paperclip aan de zijlijn maakt spastische bewegingen en de glimlach rekt zich uit tot een onsamenhangende brij, die de rechterkant van je beeldscherm besmeurt. Wanhopig probeer je het goedje, wat je werkstuk voor Biologie was, nog te redden, maar het is al te laat. Je computer begint hysterische sirene geluiden te maken en niets doet het meer.
‘Godver-de-klere, rot ding! Kut, kut, kut, alles voor niets!’

(Ik zal u de rest van de woordspelingen besparen.)

Wanhopig druk je Ctrl,Alt + Delete, maar ook je laatste sprankje hoop vervliegt binnen enkele seconden. Gefrustreerd spring je van je stoel en slaat met vlakke hand een paar maal tegen de beeldbuis en gooit de modem op de grond, waar de internet lichtjes ogenblikkelijk van uitvallen. Je vingers vliegen razendsnel over het toetsenbord, om nog enig contact te kunnen maken met het laatst geschrevene. Ook de muis moet het ontgelden en wordt flink tegen het bureau aangeramt. Hysterische vliegen je ogen langs de klok die 23.07 uur aangeven en op de koop toe begint je moeder aan het eind van de trap te gillen als een mager speenvarken, je erop wijzend dat je allang in bed had moeten liggen.

Stop!

Kalmeer…

Laat je rustig zakken op je bureaustoel en zorg dat de sirene die nog steeds afgaat zijn kop houdt.

Dank je.

Doe nu je ogen dicht en laat alles van je afglijden. Zet je rechterbeen dat nog tegen de poten van het bureau aantrapt naast je linker en zet zachtjes af zodat je naar achter rolt. Sta nu op, ja, je mag even een oog opendoen om te kijken of je niet ergens tegenaan knalt. Ga volledig rechtop staan, op een een ontspannen manier uiteraard (ja dat oog moet weer dicht) en spreidt je armen vanaf beneden naar boven, waarbij je diep inademt. Adem nu rustig weer uit en laat je armen weer ontspannen naar beneden zakken.

Aaah… Lucht op, niet?!

Herhaal dit een paar keer tot je het gevoel hebt weer tot jezelf gekomen te zijn en doe dan volgzaam wat je moeder je blaffend opdraagt. Ga maar lekker slapen.
Is goed voor je! Drijf weg in een oceaan van leegte…

Och, och wat heb jij je toch weer laten gaan gisteren. Die arme computer heeft grote schade opgelopen, waardoor je de komende weken al helemaal geen verslagen meer in elkaar kan draaien. Niet zo slim, he!
Had jezelf wat meer beheerst! Ik weet dat je moe was en dat de spanning van zoveel huiswerk je gek maken, maar leer dan ook eens te chillen.
Relaxe gewoon wat vaker en jij en je computer zullen de beste maatjes worden.

Let op mijn woorden!

Laatst gewijzigd op 16-11-2004 om 08:10.
Advertentie
Oud 15-11-2004, 15:42
Spanish rose..*
Avatar van Spanish rose..*
Spanish rose..* is offline
reageerd = reageert
Oud 16-11-2004, 08:09
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hm, er zitten meer spelfouten in, daar ben ik later achtergekomen, maar ehm, is er geen duidelijker commentaar? Ik bedoel, het gaat me meer om de inhoud dan het mierengeneuk.
Oud 16-11-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 15-11-2004 @ 15:06 :
Ik moest voor de schoolkrant een stukje in elkaar draaien over chillen. Nou goed, ik heb mijn best gedaan, maar aangezien ik hier in huis en op school geen goede kritiek krijg op mijn stukje en ik wel degelijk een beetje kwaliteit wil plaatsen vraag ik om jullie mening!

Misschien klinkt dit stukje duivelaartje bekend in de oren .

Frustratie:

Wilt u de wijzigingen in “Hoe maak ik mijn hond af” opslaan?, vraagt de computer beleefd aan je suffe hoofd.

Aanhalingstekens! Je citeert je computer.

Automatisch glijdt je hand met muis naar het icoontje "Ja" en moe en ongeduldig als je bent, ram je minstens tien keer op de linkermuisknop.

Dat had je beter niet kunnen doen.

De computer reageert niet meer?. De paperclip aan de zijlijn maakt spastische bewegingen en de glimlach rekt zich uit tot een onsamenhangende brij, die de rechterkant van je beeldscherm besmeurt.

Laatste zin
Wanhopig probeer je het goedje, wat je werkstuk voor Biologie was, nog te redden, maar het is al te laat. Je computer begint hysterische sirene geluiden te maken en niets doet het meer.
Moet Biologie echt met een hoofdletter?
'hysterische sirene geluiden' ziet er eigenlijk niet echt uit. Misschien iets in de trant van 'loeien als een sirene', of je schrapt 'sirene' helemaal.

‘Godver-de-klere, rot ding! Kut, kut, kut, alles voor niets!’

Laatste stuk leuk om te verduidelijken, maar het is wel duidelijk genoeg. Verder kan ik me ook niet echt voorstellen dat iemand dat zegt...


(Ik zal u de rest van de woordspelingen besparen.)

Fucking zonde van die haakjes, haal ze toch lekker weg en plak de zin aan de vorige alinea!

Wanhopig druk je Ctrl + Alt + Delete,
Als je een command doet, schrijf hem dan ook goed
maar ook je laatste sprankje hoop vervliegt binnen enkele seconden.
Aha? Verduidelijking is welkom, hier.
Gefrustreerd spring je van je stoel en slaat met vlakke hand een paar maal tegen de beeldbuis en gooit de modem op de grond, waar de internet lichtjes ogenblikkelijk van uitvallen.
Beetje lange zin, daarbij loopt hij niet lekker.
Je vingers vliegen razendsnel over het toetsenbord, om nog enig contact te kunnen maken met het laatst geschrevene.
Zou je dat echt wel doen als niets reageert?
Ook de muis moet het ontgelden en wordt flink tegen het bureau aangeramt. Hysterische vliegen je ogen langs de klok die 23.07 uur aangeven
Tof, je hebt meerdere klokken?
en op de koop toe begint je moeder aan het eind van de trap te gillen als een mager speenvarken, je erop wijzend dat je allang in bed had moeten liggen. Niet zo'n lange zin, alsjeblieft!

Stop!

Kalmeer…

Laat je rustig zakken op je bureaustoel en zorg dat de sirene, die nog steeds afgaat, zijn kop houdt.

Dank je.

Doe nu je ogen dicht en laat alles van je afglijden. Zet je rechterbeen dat nog tegen de poten van het bureau aantrapt naast je linker en zet zachtjes af zodat je naar achter rolt. Sta nu op,

Nieuwe zin beginnen vanaf hier. Verder begint het overdrijven nogal vervelend te worden, vind ik.
ja, je mag even een oog opendoen om te kijken of je niet ergens tegenaan knalt. Ga volledig rechtop staan, op een een ontspannen manier uiteraard (ja dat oog moet weer dicht)
Wederom zonde dat je haakjes gebruikt!
en spreidt je armen vanaf beneden naar boven, waarbij je diep inademt. Adem nu rustig weer uit en laat je armen weer ontspannen naar beneden zakken.

Aaah… Lucht op, niet?!
Kies tussen ? en !. Beide tegelijk gebruiken staat nogal stripverhaalachtig.

Herhaal dit een paar keer tot je het gevoel hebt weer tot jezelf gekomen te zijn en doe dan volgzaam wat je moeder je blaffend opdraagt. Ga maar lekker slapen.
Is goed voor je! Drijf weg in een oceaan van leegte…

Och, och wat heb jij je toch weer laten gaan gisteren. Die arme computer heeft grote schade opgelopen, waardoor je de komende weken al helemaal geen verslagen meer in elkaar kan draaien. Niet zo slim, he!
Had jezelf wat meer beheerst! Ik weet dat je moe was en dat de spanning van zoveel huiswerk je gek maken, maar leer dan ook eens te chillen.
Relaxe gewoon wat vaker en jij en je computer zullen de beste maatjes worden.

Let op mijn woorden!
Flauwe laatste alinea. Het stuk op zich is wel goed, doch niet bijzonder.

Grim
Oud 16-11-2004, 13:19
Verwijderd
Het stoort nogal dat het zo slordig is geschreven. Haal anders eerst alle fouten eruit. Let op je interpunctie.

Verder vind ik het niet echt lekker lezen, het leeft niet echt. Het idee is leuk maar het is slordig uitgewerkt.
Oud 16-11-2004, 15:21
Verleden Tijd
Verleden Tijd is offline
Behoorlijk flauw einde. Voor de rest echt een 'schoolkrantstukje', d.w.z. een stuk minder goed dan je eigenlijk kunt. Dit gaat niet echt ergens over en ik heb achteraf niet echt het idee dat ik iets gelezen heb.

Waarom moet je eigenlijk persé een stukje over chillen schrijven? De schoolkrant wordt er toch alleen maar beter op als je gewoon een eigen onderwerp zou mogen kiezen?

Kristoph
__________________
Romantici rouleren de wereld
Oud 16-11-2004, 15:48
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Haha, dit klinkt me inderdaad bekend in de oren.

Ik moest best wel even lachen toen ik het las, en voor een schoolkrant heel ok. Tenminste, in de schoolkrant van mijn school staan altijd zulk soort stukjes, echt om je dood te lachen!

Alleen je interpunctie en dat gedoe is niet echt helemaal goed, maar Grimmie heeft al een hele hoop verbeterd.

Duivelaartje - Grinnikt nog wat na...
Oud 16-11-2004, 16:06
Ndimension
Ndimension is offline
Meestal geef ik geen kritiek op verhalen, omdat ik mensen niet wil kwetsen. Maar ach, ik verveel me.

Het verhaal is op het eerste gezicht erg flauw. Er wordt te vaak op onorginele wijze benadrukt dat de persoon achter de pc gek wordt van die rotcomputer. Ongrappige grapjes maken zich meester van je stuk, onorginaliteit staat voorop. Woordgebruik om je populair te maken ben je meester in. Wat ik er van vind? Waardeloos.
Alles is zo banaal mogelijk weergegeven als maar kan.
Je had beter een verhaal vanuit de eerste persoon kunnen schrijven, waarbij je beschrijft wat je ervan vindt van wat er gebeurt.
Ik krijg niet de indruk dat je gefrusteerd bent en ik erger me de hele tijd en dat wilde gedoe.
Verder: doe wat aan je interpunctie. Lees je het eigenlijk wel voordat je het post?
__________________
© Ndimension
Oud 16-11-2004, 16:30
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Dank voor alle reacties, ja ik kan beter, i know, maar ik heb hier dan ook niet langer dan een kwartier aangezeten. Het was voor de schoolkrant en zij kunnen niet meer dan flauwe kul waarderen , naja meestal eindigen de boekjes op de grond en worden ze vertrapt.

Ik zal echter de laatste alinea anders aanpakken, ik vond hem zelf ook niet sterk. Verder ik mag niet mijn eigen onderwerp kiezen, omdat het thema 'chillen' is . Nee, dat heb ik niet gekozen nee.

En ja ik lees mijn stukjes voor dat ik het post, maar ik ga voortaan maar niet meer posten wat ik in de schoolkrant stop want het is idd veel te laag voor dit forum.

Excuseer dat ik u heb lastig gevallen met dit verhaaltje. Hoe zet je dit eigenlijk stop??? Ik bedoel dit topic?
Oud 16-11-2004, 16:32
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ieke of LUH pm'en en vragen om een slotje.

Duivelaartje
Oud 16-11-2004, 16:32
Verwijderd
Wat een krant overigens zeg
Oud 16-11-2004, 16:37
Ndimension
Ndimension is offline
Goh, in je openingspost zei je nog dat je je best had gedaan op dit stukje.
__________________
© Ndimension
Oud 16-11-2004, 16:49
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 16-11-2004 @ 17:32 :
Wat een krant overigens zeg
Ja het is een piepkrant maar ik zit erbij voor mijn studielasturen, mag ik volgend jaar bio laten vallen .
Oud 16-11-2004, 16:50
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Ndimension schreef op 16-11-2004 @ 17:37 :
Goh, in je openingspost zei je nog dat je je best had gedaan op dit stukje.
Ik snap ook niet waarom dat er staat .
Oud 16-11-2004, 17:45
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Dicht op verzoek van de TS.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Frustraties over groepsprojecten
Annie Koek
5 12-01-2014 08:59
Games Welk(e) level/missie/objective/whatever. .heeft jou het meest gefrustreerd ???
Verwijderd
31 06-11-2002 10:08
Seksualiteit Heb jij seksuele frustraties?
^AmArU^
35 29-04-2002 18:22
ARTistiek frustraties (verhaaltje)
Ninnoc
6 21-02-2002 12:49
Verhalen & Gedichten frustrerend
liesbeestje
3 26-10-2001 13:37
Verhalen & Gedichten Gefrustreerd (engels)
Fun4ever
8 05-10-2001 15:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.