Oud 24-05-2007, 23:06
Lethe
Lethe is offline
Zijn er mensen die net als ik al weten dat ze of een her hebben of gezakt zijn?
Advertentie
Oud 25-05-2007, 03:44
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
ik weet in ieder geval bijna zeker dat ik een her moet voor geschiedenis, voor de rest heb ik er nog wel vertrouwen in.
Oud 25-05-2007, 08:58
Lethe
Lethe is offline
Je mag 1 onvoldoende in je profielvak hebben.
Oud 25-05-2007, 10:23
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
ik weet het, maar toch, ik voel me er ook gewoon kut over, en ik betwijfel zelfs of het hoog genoeg is voor een 6 (moet een 4,7 halen) ik zat gewoon niet lekker in me vel die ochtend, maar eigenwijs als ik was niet ziekgemeld.
Oud 25-05-2007, 12:05
Verwijderd
Hoe kan je nu al weten dat je gezakt bent?
De norm is nog niet eens bepaald.
Misschien heb je t zelf te streng nagekeken.
Voor heel veel vragen geldt nog altijd dat t een 'voorbeeld' van een goed antwoord is.
Oud 25-05-2007, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 25-05-2007 @ 12:05 :
Hoe kan je nu al weten dat je gezakt bent?
De norm is nog niet eens bepaald.
Misschien heb je t zelf te streng nagekeken.
Voor heel veel vragen geldt nog altijd dat t een 'voorbeeld' van een goed antwoord is.
Als je toch maar 11 punten haalt van de 80 of zo, lijkt me duidelijk dat je dat vak dan niet gehaald hebt. Ik spreek niet voor mezelf, maar natuurlijk kun je nu al weten dat je bent gezakt.
Oud 25-05-2007, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Liesa schreef op 25-05-2007 @ 12:32 :
Als je toch maar 11 punten haalt van de 80 of zo, lijkt me duidelijk dat je dat vak dan niet gehaald hebt. Ik spreek niet voor mezelf, maar natuurlijk kun je nu al weten dat je bent gezakt.
Dat is als je t zelf nakijkt.
Maar bij GS valt er soms best nog wel wat te halen uit je antwoorden.

Zoals ik al aangaf met dat er altijd staat 'een VOOOOOOOORBEEEEELLLDDDD van een goed antwoord'.

Ergo; als jij je antwoorden goed beargumenteerd, hoeft er nog geen man over boord te zijn.
Oud 25-05-2007, 14:04
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Lilith schreef op 25-05-2007 @ 12:37 :
Zoals ik al aangaf met dat er altijd staat 'een VOOOOOOOORBEEEEELLLDDDD van een goed antwoord'.

Ergo; als jij je antwoorden goed beargumenteerd, hoeft er nog geen man over boord te zijn.
ik had bij m&o als constante kosten de afschrijvingskosten opgeschreven, maar die stond niet in de uitwerkingen als voorbeeld. Dus ik heb nog hoop .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 25-05-2007, 14:13
Jochemska
Avatar van Jochemska
Jochemska is offline
ik had ook veel niet ingevuld, en naar mijn gevoel ook veel non argumenten enzo. maar goed we zullen zien. krijg je ook je cijfer voordat je een her aanvraagt? of moet je dat zelf inschatten.
Oud 25-05-2007, 14:47
docent
docent is offline
Jazeker, je krijgt eerst al je cijfers te horen/zien; daarna kun je beslissen of en zo ja welke her je gaat doen.
__________________
Quidquid id est timeo Danaos et dona ferentes
Oud 25-05-2007, 17:05
Lethe
Lethe is offline
Misschien heb ik voor mijn economie examen nét een 5,4 gehaald waardoor ik een 5,5 sta. In dat geval heb ik nog een kansje om te slagen als ik aardrijkskunde en wiskunde goed maak. Geschiedenis heb ik denk ik niet gehaald.
Oud 25-05-2007, 23:32
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Bij mij zal het er om hangen, ik heb weinig vertrouwen in Grieks maar ik kan op zich met een 4 voor mijn vrije deel slagen volgens mij. Dus dan ben ik alsnog gered.
Oud 25-05-2007, 23:35
Verwijderd
Ik heb zowel geschiedenis als filosofie en kunstgeschiedenis verneukt maar ik kan het lijden. Dus ik zie het nog enigszins zonnig in, al zou een her/zakken me niet verbazen.
Oud 26-05-2007, 12:14
Verwijderd
Wiskunde ging onwijs bagger, en daar had ik wel "hoop" in dat het ik het zou gaan halen. Scheikunde blijft voor mij een risicovak dus ik hoop niet dat ik scheikunde verneuk want dan hebik zeker weten een her, en eigenlijk zie ik dat niet zo zitten.
Oud 26-05-2007, 13:56
Lethe
Lethe is offline
Nee, ook niet als je dat dan aan iedereen moet vertellen
__________________
Nice
Oud 26-05-2007, 16:29
Sawyer
Sawyer is offline
Ik vrees wel voor en her, zal geschiedenis of aardrijkskunde worden. Ik heb daar dus echt totaaal geen zin in, om dan weken na m'n laatste examen nog eens een her te maken en in de tussentijd nog leren ook
Oud 26-05-2007, 16:33
Lethe
Lethe is offline
Wat sta je voor geschiedenis en aardrijkskunde dan? (voor het examen van geschiedenis)
__________________
Nice
Oud 28-05-2007, 22:30
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Is het eigenlijk mogelijk de geslaagde vakken te behouden en de vakken waar je voor gezakt ben alsnog te halen bij het volwassen onderwijs?
Ads door Google
Oud 28-05-2007, 23:14
Lethe
Lethe is offline
Ja.
__________________
Nice
Oud 28-05-2007, 23:15
Lethe
Lethe is offline
Het is dan ook het beste om je her in ieder geval te benutten, ook al slaag je toch niet meer. Dan heb je één vak minder om te halen bij het volwassen onderwijs.
__________________
Nice
Oud 29-05-2007, 01:32
Mariekje*
Mariekje* is offline
Zeker weten doe ik het niet, maar mijn gevoel dat ik het niet gehaald heb word steeds groter en groter.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 29-05-2007, 16:03
Sawyer
Sawyer is offline
Citaat:
AllureV schreef op 26-05-2007 @ 16:33 :
Wat sta je voor geschiedenis en aardrijkskunde dan? (voor het examen van geschiedenis)
Voor geschiedenis een 5,9 en moest dus minimaal een 5,1 halen. Hoop dat dit gelukt is maar weet het echt niet, heb ook niet nagekeken doe ik liever niet. Aardrijkskunde sta ik een 5,4 voor dus moet een 5,6 halen. Nouja 1 van de 2 moet dus goed zijn, 1 van de 2 onvoldoende maakt me niks uit maar ik weet het van beide niet zeker dus ga voor allebeide maar proberen voldoende te halen
Oud 29-05-2007, 16:08
Crimson
Crimson is offline
tenzij er iets mis gaat, slaag ik zonder herexamen.

de 2 vakken waarvoor ik slecht stond, economie en grieks, haal ik denk ik niet. economie ging niet goed en grieks gaat zeker weten niet goed vrijdag.
maar de rest van de vakken heb ik goed genoeg gedaan. nu alleen aardrijkskunde en wiskunde nog doen, maar beide gaan wel lukken. ja, en grieks natuurlijk, maar dat verkloot ik toch, dus ben niet zenuwachtig oid

tenzij het heel sneaky wordt nagekeken, dan kan ik alsnog zakken, want heb dingen sowieso niet ruim gehaald
Oud 29-05-2007, 16:41
Lethe
Lethe is offline
Dat lijkt een beetje op mijn situatie Sawyer. Ik moet voor geschiedenis minstens een 5,5 hebben en voor aardrijkskunde minstens een 5,2. Oh ja, voor economie minstens een 5,4... Dus het is erg spannend.
__________________
Nice
Oud 31-05-2007, 22:49
Dizzy
Dizzy is offline
Zo te zien aan de antwoordenmodellen, heb ik iets van 3 onvoldoendes voor profielvakken (gemiddelde van SE en CSE) en 2 twijfelgevallen.
Dus jaa, dat wordt zakken en jaartje overdoen.
Advertentie
Oud 31-05-2007, 22:56
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
stel k zou zakken. Wat is de beste mogelijkheid
- jaar overdoen, maar dat wil k niet echt
- volwassen onderwijs, maar moet k dan ook alles overdoen of alleen de vakken waar k niet ben voor geslaagd
- of naar het MBO-gaan
Oud 31-05-2007, 23:00
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Ici-Paris_# schreef op 31-05-2007 @ 22:56 :
stel k zou zakken. Wat is de beste mogelijkheid
- jaar overdoen, maar dat wil k niet echt
- volwassen onderwijs, maar moet k dan ook alles overdoen of alleen de vakken waar k niet ben voor geslaagd
- of naar het MBO-gaan
Ik zou volwassen onderwijs doen en dan je deelcertificaten halen die je nog nodig hebt. Dan kan je de rest van je tijd werken.
Oud 01-06-2007, 22:26
Large J
Large J is offline
Citaat:
Je mag 1 onvoldoende in je profielvak hebben.
Is dat zo? Op mijn school maakten ze me wijs dat je:
- 2x een 5 mag staan,
- een 5 en een 4 mag staan, zolang de 4 geen profielvak is.

Ik weet het niet zeker hoor, waar kan je dit op internet eigenlijk vinden?
Oud 02-06-2007, 00:14
Strever
Strever is offline
Citaat:
Dizzy schreef op 31-05-2007 @ 22:49 :
Zo te zien aan de antwoordenmodellen, heb ik iets van 3 onvoldoendes voor profielvakken (gemiddelde van SE en CSE) en 2 twijfelgevallen.
Dus jaa, dat wordt zakken en jaartje overdoen.
Same here, 100 % gezakt. Ik ga mn deelcertificaten halen dan..
__________________
Dit Seizoen, Ajax Kampioen!
Oud 02-06-2007, 15:14
JasonLL
JasonLL is offline
Citaat:
Large J schreef op 01-06-2007 @ 22:26 :
Is dat zo? Op mijn school maakten ze me wijs dat je:
- 2x een 5 mag staan,
- een 5 en een 4 mag staan, zolang de 4 geen profielvak is.

Ik weet het niet zeker hoor, waar kan je dit op internet eigenlijk vinden?
De eerste random google hit gaf dit:

5-HAVO en 6-VWO

Je bent geslaagd als je voor ten hoogste twee van de examenvakken het eindcijfer 5 of de eindcijfers 4 en 5 hebt behaald en voor de overige examenvakken het eindcijfer 6 of hoger, mits van de twee onvoldoende eindcijfers er niet meer dan één onvoldoende een vak van het profieldeel betreft. Bovendien moeten de vakken CKV1 en LO1 en het profielwerkstuk met voldoende of goed afgesloten zijn.

Je kan het op beide manieren interpreteren, iemand duidelijkheid?

Either way - ik heb door mn SE cijfer zeker een 5 voor wiskunde en heb iets van een 3 voor AK gehaald dus zit zeker aan de her, behalve als ik dus slaag met 2 5'en in het profielgedeelte.
Maar then again, geschiedenis en eco gingen ook niet geweldig, dus misschien heb ik daar ook wel een 5 voor en moet ik het hele jaar overdoen ;()
Oud 02-06-2007, 15:35
Verwijderd
Citaat:
JasonLL schreef op 02-06-2007 @ 15:14 :
De eerste random google hit gaf dit:

5-HAVO en 6-VWO

Je bent geslaagd als je voor ten hoogste twee van de examenvakken het eindcijfer 5 of de eindcijfers 4 en 5 hebt behaald en voor de overige examenvakken het eindcijfer 6 of hoger, mits van de twee onvoldoende eindcijfers er niet meer dan één onvoldoende een vak van het profieldeel betreft. Bovendien moeten de vakken CKV1 en LO1 en het profielwerkstuk met voldoende of goed afgesloten zijn.

Je kan het op beide manieren interpreteren, iemand duidelijkheid?

Either way - ik heb door mn SE cijfer zeker een 5 voor wiskunde en heb iets van een 3 voor AK gehaald dus zit zeker aan de her, behalve als ik dus slaag met 2 5'en in het profielgedeelte.
Maar then again, geschiedenis en eco gingen ook niet geweldig, dus misschien heb ik daar ook wel een 5 voor en moet ik het hele jaar overdoen ;()
Hoezo kan je het op twee manieren interpreteren? Ik vind het wel duidelijk. Je mag dus een 4 en een 5 staan, of 2 5en, en maar één onvoldoende in je profiel (die mag of een 4 of een 5 zijn). Zo wel duidelijk?
Oud 02-06-2007, 15:39
JasonLL
JasonLL is offline
Citaat:
Delhi schreef op 02-06-2007 @ 15:35 :
Hoezo kan je het op twee manieren interpreteren? Ik vind het wel duidelijk. Je mag dus een 4 en een 5 staan, of 2 5en, en maar één onvoldoende in je profiel (die mag of een 4 of een 5 zijn). Zo wel duidelijk?
heh ja dankje
ik was denk ik aan het hopen dat het deel na de 'of' van '2x5 of 1x5 1x4 maar wel maar 1 in profiel' apart was en je no matter what 2 5en mocht staan
Oud 02-06-2007, 15:44
Verwijderd
Citaat:
JasonLL schreef op 02-06-2007 @ 15:39 :
heh ja dankje
ik was denk ik aan het hopen dat het deel na de 'of' van '2x5 of 1x5 1x4 maar wel maar 1 in profiel' apart was en je no matter what 2 5en mocht staan
Ow ja ik snap de verwarring.. Maar je leest natuurlijk ook wat je wil dat er staat. Maar ja helaas.
Oud 14-06-2007, 23:19
nanathenai
nanathenai is offline
Ik ben gezakt, definitief. 4 onvoldoendes, had gerekend op een her, maar niet op dit. Ik was al in de 3e blijven zitten, en nu dit. Ik ga kijken of ze me nog wel willen op mn eigen school, zo niet dan volwassenonderwijs. Mn diploma bijelkaar sprokkelen. Ik ga morgen naar school toe om te kijken hoe groot de schade was, voor 4 vakken een 5. Ik kan nu beginnen met klagen maar daar schieten we niet echt iets mee op, tog? Nu maar afwachten waar het onderwijs me nu weer naartoe stuurt.
__________________
laat maar
Oud 14-06-2007, 23:24
Lethe
Lethe is offline
Als je in de derde bent blijven zitten mag je toch nog een keer examen doen op dezelfde school?

Ik heb een her, ook vrij kut. Twee vijven in mijn profieldeel.
__________________
Nice
Oud 15-06-2007, 13:28
nanathenai
nanathenai is offline
Succes met je her !

Ik ga ook herren, en dan met hopelijk 3 vakken deeltijd.
Wat best lachen( ) is dat ik een 5.9 heb gehaald voor scheikunde, terwijl ik SE een 5 stond. You do the math.
__________________
laat maar
Ads door Google
Oud 15-06-2007, 13:59
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Citaat:
nanathenai schreef op 15-06-2007 @ 13:28 :
Succes met je her !

Ik ga ook herren, en dan met hopelijk 3 vakken deeltijd.
Wat best lachen( ) is dat ik een 5.9 heb gehaald voor scheikunde, terwijl ik SE een 5 stond. You do the math.
Dat is echt kut. Ben je echt net op die 1/10e gezakt? Kon je zonder dit dan een van die 3 andere vakken herren en dan alsnog geslaagd zijn of zitten die andere onvoldoendes in je profiel.
Oud 15-06-2007, 15:27
just-silvia-
just-silvia- is offline
ik ben gezakt met 3 5en in me profiel deel, mag er maar 1. echt niet leuk maarja kom er wel weer overheen. werd gewoon 20 minuuten te vroeg gebeld dacht dat het de school nog niet eens kon zijn maar wel dus jammergenoeg
XxxX silvia
Oud 16-06-2007, 12:13
nanathenai
nanathenai is offline
@ just-silvia- : Sterkte, en wat ga je nu doen?

@Lyne : ik had 5en voor WI NA SK ECO, dus als SK wegviel door die 1/10 punt kwam ik nog in aanmerking voor een her, wat ik zowiezo zou halen voor een profielvak.

@all: ''Je bent een prima jonge maar qua school slappe koek''
__________________
laat maar
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Gezakt vwo, nu vavo!
Sjef19
3 19-06-2011 19:06
VWO slaag/zak-voorwaarden?!
simone87
17 31-05-2005 10:03
Algemene schoolzaken Gymnasiast ten onrechte gezakt
Gatara
46 02-02-2004 18:51
De Kantine gezakt voor theorie
Verwijderd
24 29-06-2003 01:23
Eindexamens 2003 omgaan gezakt
very drunk driver
10 23-06-2003 01:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap pimmetje zakt
maantje_2
2 23-03-2002 14:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.