Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 19:17
Verwijderd
hoe zou jij reageren als een goede vriend(in) van je al jaren blijkt te roddelen over je Allerbeste Vriendin? (maar niet tegen jou uiteraard, anders zou hij/zij je binnen de kortste keren niet meer vriend(in) kunnen noemen!)


meer specifiek:

een goede vriendin (?) van mij blijkt al jaren over mijn Allerbeste Vriendin (AV) te zeggen dat ze 'marginaal' is, dat haar ouders 'marginaal' zijn, dat je het aan haar ziet dat haar ouders maar tot hun veertien naar school zijn geweest, "die kleren, en dat haar!", dat ze absoluut geen stijl heeft, "dat ze naar Antwerpen gaat alleen al" (op kot bedoelt ze dan, blijkbaar is leuven zo heel anders dan antwerpen ( ) ), en dan heeft ze nog een tatoeage ook nog, dat ze overdrijft in al haar emoties (ze is vaak uitbundig vrolijk, en een paar jaar geleden is ze een tijd erg depressief geweest), "en ze is zo DIK!" enz enz
toppunt is wel dat ze haar wel omhelst en behandelt als een vriendin (heeeey!! da's lang geleden! *knuffel*) >> heel achterbaks dus

blijkbaar roddelt ze nu wel over iedereen (who knows what she's been saying about me?), maar toch, zoals ze over AV praat kan toch écht niet door de beugel...

[ trouwens! zelfs over haar vriend (drie jaar samen) zegt ze dat zijn ouders 'marginaal' zijn, en toen hij met haar en haar ouders mee op vakantie ging: "dan ziet die arme jongen ook eens iets van de wereld..." ]

volgens mij is ze juist jaloers op AV, omdat zij een geweldige uitstraling heeft en enorm veel vrienden (en echt héchte vriendschappen), terwijl ze zelf 'geaccepteerd' wordt door de meesten, maar over het algemeen bekeken wordt als iemand die zichzelf méér vindt dan anderen, het "tandarts-dochtertje met geld teveel".

trouwens, ze zegt over AV dat haar ouders belachelijk zijn en niet normaal kunnen doen tegen de vrienden van hun dochter, terwijl iedereen uit onze vriendenkring juist héél erg goed opschiet met de ouders van AV, terwijl de meesten zich zelfs ronduit oncomfortabel voelen in het gezelschap van hààr ouders. maar dat eigenlijk meer terzijde.


het punt is eigenlijk, dat ik absoluut niet weet hoe ik mij moet gedragen tegenover dat kreng! tot nu toe negeer ik haar gewoon (mails enzo flikker ik onbeantwoord weer weg, en zondag nam ik de trein die zij normaal ook neemt en ben ik speciaal tien meter verder op het perron gaan staan als anders, zodat als zij er ook zou zijn ik in ieder geval niet bij haar moest zitten), maar eens zal er toch een confrontatie moeten komen, en ik weet niet hoe ik haar dan moet vertellen dat ik niet bepaald opgezet ben met haar gedrag, dat ik haar eerlijk gezegd liever kwijt dan rijk ben...

ik vind het ook niet mijn plaats om haar met haar gedrag te confronteren voor AV dat gedaan heeft, aangezien ik vooral razend kwaad ben om wat ze over haar gezegd heeft, en niet om iets dat met mij te maken heeft. snap je? (ik bedoel dus dat het aan m'n AV is om haar op haar plaats te zetten)


ennieweej:
vraag was dus: hoe zou jij reageren tov die 'goede vriend(in)'? en hoe zou je hem/haar de waarheid vertellen als je hem/haar zou zien?



xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 19:23
Mindfields
Mindfields is offline
Het lijkt de fancy wel.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:25
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:33
Verwijderd
Als ik dat soort trekjes bij mensen bespeur dan heb ik vaak de neiging om die mensen weer op hun plaats te zetten. Ik kan er niet tegen als mensen neerbuigend over (een bepaalde groep) mensen praten, ookal is dat misschien uit jaloezie of onzekerheid. Dus dan ga ik met hen in discussie en dan probeer ik ze te laten zien waarom ze totaal niet intelligenter, beschaafder of leuker zijn dan die andere groep mensen en dat zo over mensen praten juist een teken van domheid is.

Mensen die denken dat ze boven andere mensen staan die hebben dat vaak overgenomen van mensen uit hun omgeving. Soms hadden ze die "status" altijd al, bijv. bij dat vriendinnetje van jou.. rijke ouders, enz.. gewoon verwend gedrag dus. Ze heeft onterecht ergens het idee vandaan gehaald dat ze daardoor beschaafder en intelligenter is.. misschien kent ze ook wel wat mensen die op dezelfde manier praten over mensen die minder hebben.

Ik denk dat ze idd jaloers is op die vriendin van jou en dat ze voor zichzelf door op zo'n manier te praten het idee schept dat ze heel wat is. Mensen vinden het toch ook altijd zo leuk om te roddelen.. gewoon omdat het leuk is om de zwakheden van anderen op te noemen. Dat geeft hen dan een iets beter gevoel over zichzelf.

Maarja. Dat roddelen stopt je toch niet.. als je wil dat ze niet meer zo uit de hoogte doet dan zou ik haar daar eens mee confronteren.. op een rustige manier. Vraag haar eens waarom er eigenlijk iets mis is met een tatoeage, waarom er iets mis is met "marginaal" zijn, waarom er iets mis is met een andere kledingstijl en waarom ze dat steeds zo opnoemt. Gewoon per uitspraak vragen waarom ze het zegt, op een manier dat ze er niet onder uit kan. Dan ben ik wel benieuwd wat ze zegt.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 19:56
Aine
Avatar van Aine
Aine is offline
Lullig dat ze zo doet. Ik zou er denk ik toch wel boos om worden en er dan uiteindelijk met haar over gaan praten. Dat wel op een rustig moment als je met z'n tweeën bent en zou haar dan vragen waarom ze het doet. Misschien dat als het op een goede manier gaat ze naar jou eerlijk is in het waarom en daar kan je dan misschien over praten.
Maar het si wel heel moeilijk. Als ze het gesprek volledig afwijst, roept dat het niet waar is kan je ook niks. Als je zeker weet dat het waar is zou ik haar toch laten vallen voor een poosje. Zo doe je niet. Maar of ik dat doe hangt volledig af van haar reactie en of ik zeker weet dat het zo is.
Succes in ieder geval.
__________________
Love is blind, but friendship closes its eyes.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 20:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Aftuigen.

Oh nee, ik sla geen meisjes. Damn.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:02
Verwijderd
Ze gedraagt zich hoogmoedig en/of jaloers.
Deze persoon is jou niet waard.

Een simpele keer gewoon zeggen dat het een kreng is en dat ze haar smoel eens moet houden over anderen want zelf is ze nog veel erger, een eventueel bitching erbij en volkomen negeren.

Excommuniceren dat 'wijf'.
Voor wat je nog meer wil doen over de eventuele verhalen;
Valt niet veel te doen. Als mensen je raar aankijken of er toevallig over beginnen gewoon duidelijk maken dat die dingen gelul was, en verdergaan met je leven.

Waarom zou je uberhaupt nog aan dat 'wijf' denken?
Laat haar lekker.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-11-2004 @ 21:57 :
Aftuigen.

Oh nee, ik sla geen meisjes. Damn.
Verbaal aftuigen is niets mis mee, en het is nog lekker ook.

En geen meisjes slaan?
Er zijn gevallen waarin ik persoonlijk geen moeite zou hebben met een 'jongen' die een 'meisje' slaat. Er zijn grenzen.

Meiden de om 'niets' jongens slaan mogen van mij klappen terug krijgen. Zelfde met meiden die bloed onder nagels vandaan halen.

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 21:05.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 21:10
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 09-11-2004 @ 20:23 :
Het lijkt de fancy wel.
*proest* Nu heb ik water over mijn t-shirt en toetsenbord gespoten
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 23:52
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 09-11-2004 @ 22:02 :
En geen meisjes slaan?
Er zijn gevallen waarin ik persoonlijk geen moeite zou hebben met een 'jongen' die een 'meisje' slaat. Er zijn grenzen.

Meiden de om 'niets' jongens slaan mogen van mij klappen terug krijgen. Zelfde met meiden die bloed onder nagels vandaan halen.

Ik heb me zelfs ingehouden toen een stuk of 20 kamp-sletten een vriendin van me gingen bedreigen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-11-2004 @ 00:52 :

Ik heb me zelfs ingehouden toen een stuk of 20 kamp-sletten een vriendin van me gingen bedreigen.
Ze bedreigden jouw vriendin. Niet jou.
En ik spreek niet over bedreiging.
Ik heb het simpelweg over 'oog om oog, tand om tand'.
Heeft een vrouw het lef jou als man (of vrouw want er is in principe geen onderscheid) te slaan, heb je het recht haar terug te slaan.
Je kunt als man dan wel even afwegen dat jij waarschijnlijk (in verhouding) iets harder slaat, maar that's it.
Moet ze maar niet slaan.

En als ze dan verbaasd gaat lopen jengelen over 'mishandeling' of 'hoe durf je', moet je helemaal hard lachen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 00:05
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 10-11-2004 @ 01:00 :
Ze bedreigden jouw vriendin. Niet jou.
En ik spreek niet over bedreiging.
Ik heb het simpelweg over 'oog om oog, tand om tand'.
Heeft een vrouw het lef jou als man (of vrouw want er is in principe geen onderscheid) te slaan, heb je het recht haar terug te slaan.
Je kunt als man dan wel even afwegen dat jij waarschijnlijk (in verhouding) iets harder slaat, maar that's it.
Moet ze maar niet slaan.

En als ze dan verbaasd gaat lopen jengelen over 'mishandeling' of 'hoe durf je', moet je helemaal hard lachen.
nee, je ziet het toch echt verkeerd
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 00:11
Verwijderd
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-11-2004 @ 01:05 :
nee, je ziet het toch echt verkeerd
Vertel?
Een meid is zwakker en heeft daarmee wel het recht te slaan?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 00:47
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 10-11-2004 @ 01:00 :
Ze bedreigden jouw vriendin. Niet jou.
En ik spreek niet over bedreiging.
Ik heb het simpelweg over 'oog om oog, tand om tand'.
Heeft een vrouw het lef jou als man (of vrouw want er is in principe geen onderscheid) te slaan, heb je het recht haar terug te slaan.
Je kunt als man dan wel even afwegen dat jij waarschijnlijk (in verhouding) iets harder slaat, maar that's it.
Moet ze maar niet slaan.

En als ze dan verbaasd gaat lopen jengelen over 'mishandeling' of 'hoe durf je', moet je helemaal hard lachen.
Dan nog. Als iemand iemand bedreigt waar ik om geef, moet ík me inhouden.
En je ziet het inderdaad verkeerd. Heeft een vrouw het lef mij te slaan, dan heb je maar kalm te blijven, te slikken en haar desnoods verbaal af te branden.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 08:03
Caligula
Avatar van Caligula
Caligula is offline
Scheldkanonnade
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 08:41
cornershop
cornershop is offline
Ik zou haar zeggen dat je het echt kut van d'r vind dat ze zo over iedereen roddelt, en dat als het zo door gaat dat je niet meer met d'r om wilt gaan.
Misschien wel moeilijk om te zeggen, maar wel duidelijk.
__________________
don't hate me 'cause you ain't me.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 11:58
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 09-11-2004 @ 20:23 :
Het lijkt de fancy wel.
Idd zeg... In ieder geval, ik zou niet meer met die trut om willen gaan.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 10-11-2004, 13:06
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
eerlijk het verhaal tegen je vriendin AV vertellen wat dat mens over haar lult! en weet je, als dat mens zo door blijft gaan, komen de mensen er vanzelf wel achter dat het een raar mens is, dus daar zou ik me niet al te druk over maken. en als jij met haar geconfronteerd zou worden, zou ik gewoon vragen waarom ze zo schijnheilig doet. meestal staan ze dan met een bek vol tanden!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 11-11-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
J-tjuh schreef op 10-11-2004 @ 14:06 :
eerlijk het verhaal tegen je vriendin AV vertellen wat dat mens over haar lult! en weet je, als dat mens zo door blijft gaan, komen de mensen er vanzelf wel achter dat het een raar mens is, dus daar zou ik me niet al te druk over maken. en als jij met haar geconfronteerd zou worden, zou ik gewoon vragen waarom ze zo schijnheilig doet. meestal staan ze dan met een bek vol tanden!
ik ben juist via die vriendin te weten gekomen dat ze zo'n dingen zegt!
[kreng] vertelt tegen [toffe meid] over [beste vriendin] smerige dingen, [toffe meid] vertelt tegen [beste vriendin] dat ze met [kreng] de laastste tijd niet meer kan opschieten, omdat [kreng] altijd zo roddelt over iedereen. [beste vriendin] zegt dat ze dan wel eens wil weten wat [kreng] zoals over hààr zegt dan. [toffe meid] wil niets lossen, 't is nu eenmaal allemaal niet leuk om te horen als ze zoiets over je zeggen, en dus wordt [beste vriendin] wel héél nieuwsgierig, want als het ZO erg is . uiteindelijk heeft [beste vriendin] dan het hele verhaal uit [toffe meid] gesleurd, en later ook tegen mij verteld...

([kreng] was trouwens net online, heb d'r geblokkeerd toen ze me aansprak.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoe zou jij reageren bij bijv. neuscorrectie?
Rysair
47 11-01-2011 20:36
De Kantine Hoe zou je reageren in de situatie?/ Wat zou je doen als..?
Missy
360 06-06-2008 01:44
Liefde & Relatie Hoe zou jij reageren als je vriend(in) vertelt dat die op het andere geslacht valt?
Missy
41 04-08-2006 09:24
Liefde & Relatie "ik hou meer van jou dan jij van mij", hoe zou jij reageren?
miss kittie
46 22-09-2003 15:11
Psychologie wat zet mensen hier toe aan, en hoe zou je reageren?
Fantôme
22 03-08-2003 15:03
Psychologie hoe zou jij reageren
Boer_kameeL
16 20-11-2002 07:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.