Oud 30-11-2004, 12:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 08:50 :
Ik vind niet dat jij het recht hebt iemand dom te noemen dat ze jouw mening niet delen en zich minder goed uitdrukken zegt niks over hen intelligentie.
ik denk dat de kanttekening over intelligentie meer verwees naar het missen van het punt van de film..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 30-11-2004, 12:34
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Ik vind dit wel getuigen van lef. Ik ben benieuwd wie de regiseur wordt.
Oud 30-11-2004, 13:00
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
niets nieuws, was ze al lang van plan

en submission was al saai genoeg, dus ik zie echt niet in waarom mensen zich druk maken
Oud 30-11-2004, 13:18
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 08:47 :
Ontopic: Wat een stomme trut leert ze niks bij ofzo
Jawel, ze heeft geleerd dat er nog een lange weg te gaan is.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 30-11-2004, 13:18
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-11-2004 @ 01:08 :
Nee.
Kun je dat onderbouwen?
Oud 30-11-2004, 13:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 00:16 :
En kom nu maar op met die smilies, inhoudelijk zijn jullie toch nooit geweest

.......

Nee, moet ik nu ALWEER uit gaan leggen waarom ze een dom wijf is? Kijk, dat zij nou onderdrukt wordt door haar cultuur, dat wil niet zeggen dat de hele moslimse cultuur zo is. Bijv. Turkije en andere landen. Ik weet trouwens ook geen andere landen, behalve Somalie waar ze vrouwen besnijden. Somalie is wel echt een fanatieke mannencultuur hoor, maar over de rest van de wereld weet ze geen ene fuck.
En het is ook nog eens dom, omdat ze denkt dat ze iets goeds doet. Maar eigenlijk maakt ze een geloof onterecht belachelijk. En ze doet precies wat die Nederlanders in de regering willen dat ze doet. Als Nederlanders dit soort dingen zeggen, komen ze racistisch over. Slechte publiciteit. Dus laten ze haar het vuile werk doen. En daarna zijn ze het met haar eens, wat niet erg is aangezien zij het zou moeten weten. Ze is gewoon verblind door haar leven in Somalie, en dat moet ze zo nodig op de Islam afreageren. Best dom. En als je dit nou niet begrijpt ofzo dan ben je zelf ook dom
Oud 30-11-2004, 13:28
~Hadiya~
Avatar van ~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 13:26 :

.......

Nee, moet ik nu ALWEER uit gaan leggen waarom ze een dom wijf is? Kijk, dat zij nou onderdrukt wordt door haar cultuur, dat wil niet zeggen dat de hele moslimse cultuur zo is. Bijv. Turkije en andere landen. Ik weet trouwens ook geen andere landen, behalve Somalie waar ze vrouwen besnijden. Somalie is wel echt een fanatieke mannencultuur hoor, maar over de rest van de wereld weet ze geen ene fuck.
En het is ook nog eens dom, omdat ze denkt dat ze iets goeds doet. Maar eigenlijk maakt ze een geloof onterecht belachelijk. En ze doet precies wat die Nederlanders in de regering willen dat ze doet. Als Nederlanders dit soort dingen zeggen, komen ze racistisch over. Slechte publiciteit. Dus laten ze haar het vuile werk doen. En daarna zijn ze het met haar eens, wat niet erg is aangezien zij het zou moeten weten. Ze is gewoon verblind door haar leven in Somalie, en dat moet ze zo nodig op de Islam afreageren. Best dom. En als je dit nou niet begrijpt ofzo dan ben je zelf ook dom
__________________
Puur het feit dat jij te dom bent om het bovenstaande te begrijpen maakt het nog niet onjuist. || ~jan-e-man!~ || Ik ben een knuffel-allogtoon
Oud 30-11-2004, 13:47
Verwijderd
Wat ik niet begrijp is dat veel mensen dit 'dom' vinden van Ayaan, omdat ze zo nog meer risico loopt. Dit heet toch dapper, naar mijn idee, te sterven voor een denkbeeld. Zij is voor de Islam wat Luther was voor het Christendom!
Luthers geheime wapen was de drukpers, het hare heet internet. Bedenk eens hoe het hier eruit had gezien als er nooit een reformatie was geweest. Bedenk hoe het in de Arabische wereld eraan toegaat en hoe het zo zal blijven tenzij mensen als Ayaan, Bouazza, die vlaamse (ben naam kwijt) en anderen ertegen strijden. Toon eens wat meer respect!

Ook zijn er van die mensen die gelijk haar eigenbesnijdenis erbij halen, alsof dat de enige reden is waarom zij tegen deze misstanden strijd. Kennelijk vinden vele personen op dit forum vrouwenonderdrukking helemaal niet erg. Ook mishandeling keuren zij schijnbaar niet af.
Wie zich verschuilt onder het mom van cultuurrelativisme om deze excessen te vergoeilijken maakt zichzelf medeplichtig, houd dat in je achterhoofd!
Oud 30-11-2004, 13:48
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Hear, hear!
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 30-11-2004, 13:52
Samaris
Avatar van Samaris
Samaris is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-11-2004 @ 13:48 :
Hear, hear!

I second that.
__________________
Spatieszijnvoormietjes.
Oud 30-11-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-11-2004 @ 13:48 :
Hear, hear!
Oud 30-11-2004, 13:54
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 13:52 :
Wat is nou grappig aan 'Hear, hear'? Dat is een in de debatcultuur welbekende manier om uit te drukken dat je het zeer eens bent met de spreker.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 30-11-2004, 13:57
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 13:47 :
Wat ik niet begrijp is dat veel mensen dit 'dom' vinden van Ayaan, omdat ze zo nog meer risico loopt. Dit heet toch dapper, naar mijn idee, te sterven voor een denkbeeld.
Dapper, maar dom.
Gaat iemand nog op mijn berichtje reageren of geven jullie mij gelijk?
Oud 30-11-2004, 13:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 13:47 :

Kennelijk vinden vele personen op dit forum vrouwenonderdrukking helemaal niet erg. Ook mishandeling keuren zij schijnbaar niet af.
Hallo, ik ben harstikke feministisch man. Maar daar heeft de islam niets mee te maken. Alleen culturen zoals de somalische.
Oud 30-11-2004, 14:01
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 13:59 :
Hallo, ik ben harstikke feministisch man. Maar daar heeft de islam niets mee te maken. Alleen culturen zoals de somalische.
Wel typisch dan dat de islam vaak als dekmantel wordt gebruikt.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 30-11-2004, 14:01
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-11-2004 @ 13:54 :
Wat is nou grappig aan 'Hear, hear'? Dat is een in de debatcultuur welbekende manier om uit te drukken dat je het zeer eens bent met de spreker.
Ik las het na benefatto's repley
Oud 30-11-2004, 14:04
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 14:01 :
Ik las het na benefatto's repley
Ik was het dan ook eens met Benfatto.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 30-11-2004, 14:04
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 13:26 :

.......

Nee, moet ik nu ALWEER uit gaan leggen waarom ze een dom wijf is? Kijk, dat zij nou onderdrukt wordt door haar cultuur, dat wil niet zeggen dat de hele moslimse cultuur zo is. Bijv. Turkije en andere landen. Ik weet trouwens ook geen andere landen, behalve Somalie waar ze vrouwen besnijden. Somalie is wel echt een fanatieke mannencultuur hoor, maar over de rest van de wereld weet ze geen ene fuck.
En het is ook nog eens dom, omdat ze denkt dat ze iets goeds doet. Maar eigenlijk maakt ze een geloof onterecht belachelijk. En ze doet precies wat die Nederlanders in de regering willen dat ze doet. Als Nederlanders dit soort dingen zeggen, komen ze racistisch over. Slechte publiciteit. Dus laten ze haar het vuile werk doen. En daarna zijn ze het met haar eens, wat niet erg is aangezien zij het zou moeten weten. Ze is gewoon verblind door haar leven in Somalie, en dat moet ze zo nodig op de Islam afreageren. Best dom. En als je dit nou niet begrijpt ofzo dan ben je zelf ook dom

Je valt in herhaling. Ik verwijs je door naar mijn vorige post waar ik de beweegredenen van Ayaan beschouw, zie onderstaande.

Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 01:09 :
weet jij wel een ruk van Hirsi Ali af dan..? Ze zegt ook niet dat íedere vrouw wordt onderdrukt, ze wil gewoon aan de aandacht brengen dat er vrouwen zíjn die worden onderdrukt. Natuurlijk zijn dat mannen die slechte interpretaties van de Koran er op nahouden, maar hoe je het ook wendt of keert, het gebeurd. Het feit dat zij een taboe probeert te doorbreken juich ik toe.

Hoe ver ze daarin gaat, en hoe kwetsend ze het weet te brengen, dat is een ander punt. Maar ik heb het idee dat Hirsi Ali toch stukken meer nadenkt over haar beweegredenen dan jij over je reply.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 30-11-2004, 14:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-11-2004 @ 14:01 :
Wel typisch dan dat de islam vaak als dekmantel wordt gebruikt.
Ja dekmantel. Maar dat is dan geen oorzaak. Groot verschil. Je moet het aan de wortels aanpakken, niet aan de dekmantel.
Oud 30-11-2004, 14:05
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 13:59 :
Hallo, ik ben harstikke feministisch man. Maar daar heeft de islam niets mee te maken. Alleen culturen zoals de somalische.

Fijn om de rest uit de quote te knippen, maar niet op deze manier. De volgende zin ging namelijk direct in op jouw uitspraak.

Citaat:
Wie zich verschuilt onder het mom van cultuurrelativisme om deze excessen te vergoeilijken maakt zichzelf medeplichtig, houd dat in je achterhoofd!
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 30-11-2004, 14:05
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 14:04 :
Je valt in herhaling. Ik verwijs je door naar mijn vorige post waar ik de beweegredenen van Ayaan beschouw, zie onderstaande.
Ja duh... Ik zei toch ook 'alweer' wat valt er nog meer te zeggen. En ja, het is goed van ze dat ze iets probeert te doorbreken en daar zoveel voor doet. Helaas strijdt ze tegen iets anders, dan dat ze denkt te doen.
Oud 30-11-2004, 14:06
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 14:05 :
Fijn om de rest uit de quote te knippen, maar niet op deze manier. De volgende zin ging namelijk direct in op jouw uitspraak.
Ik ben het daar niet mee eens.
Oud 30-11-2004, 14:06
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 14:05 :
Helaas strijdt ze tegen iets anders, dan dat ze denkt te doen.
En wat zijn de argumenten, dat je dit kunt onderbouwen?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 30-11-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 30-11-2004 @ 14:04 :
Ik was het dan ook eens met Benfatto.
Let niet op mij hoor
Oud 30-11-2004, 14:07
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 14:06 :
En wat zijn de argumenten, dat je dit kunt onderbouwen?
ALWEER?
Oud 30-11-2004, 14:12
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 14:06 :
Ik ben het daar niet mee eens.
Met een persoon als jou valt er dan ook niet te discussiëren. Je zult je altijd krampachtig vast blijven houden aan de perfectie van de Islam op alle fronten. Een slimme moslim is naar mijn mening een moslim die ook zelfreflectie kan toepassen, en weet dat perfectie nooit bereikt zal kunnen worden, maar wel altijd blijft streven naar perfectie. Vanuit dat oogpunt heb ik je 'dom' genoemd. Quote me dan ook alsjeblieft niet meer, tenzij je iets nieuws kan brengen.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 30-11-2004, 14:13
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 14:07 :
ALWEER?
Dat zijn geen argumenten schat, dat is wat ongegrond geneuzel dat je neerzet. Feiten wil ik horen, niet je eeuwig slappe mening.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 30-11-2004, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 13:47 :

Ook zijn er van die mensen die gelijk haar eigenbesnijdenis erbij halen, alsof dat de enige reden is waarom zij tegen deze misstanden strijd. Kennelijk vinden vele personen op dit forum vrouwenonderdrukking helemaal niet erg. Ook mishandeling keuren zij schijnbaar niet af.
Wie zich verschuilt onder het mom van cultuurrelativisme om deze excessen te vergoeilijken maakt zichzelf medeplichtig, houd dat in je achterhoofd!
Wil je soms beweren dat haar verleden geen invloed heeft op de kritiek die ze nu op de islam uit?
Ik heb anders nog niemand horen zeggen dat ze dat goedkeuren.
Verschuilt hirsi zich niet achter vrijheid van meningsuiting om mensen diep in hen ziel te trappen?!
Oud 30-11-2004, 14:24
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 14:18 :
Wil je soms beweren dat haar verleden geen invloed heeft op de kritiek die ze nu op de islam uit?
Ik heb anders nog niemand horen zeggen dat ze dat goedkeuren.
Verschuilt hirsi zich niet achter vrijheid van meningsuiting om mensen diep in hen ziel te trappen?!
Het maakt niet uit wát zij heeft meegemaakt in haar verleden. Natuurlijk zou dat invloed kunnen hebben gehad op haar; maar gekeken naar wat ze doet, en niet oordelen naar wat jou plausibel lijkt, doet ze naar mijn mening ook goede dingen. Ik quote mezelf nog maar eens, omdat het kennelijk nodig is:

Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 01:09 :
Ayaan Hirsi Ali zegt niet dat íedere vrouw wordt onderdrukt, ze wil gewoon aan de aandacht brengen dat er vrouwen zíjn die worden onderdrukt. Natuurlijk zijn dat mannen die slechte interpretaties van de Koran er op nahouden, maar hoe je het ook wendt of keert, het gebeurd. Het feit dat zij een taboe probeert te doorbreken juich ik toe.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 30-11-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 14:24 :
Het maakt niet uit wát zij heeft meegemaakt in haar verleden. Natuurlijk zou dat invloed kunnen hebben gehad op haar; maar gekeken naar wat ze doet, en niet oordelen naar wat jou plausibel lijkt, doet ze naar mijn mening ook goede dingen. Ik quote mezelf nog maar eens, omdat het kennelijk nodig is:
Het is dat ik rollo's waarschuwing nog in gedachten heb die overings voor ons beide gold dus machtig je toon met die misplaatste superieure houding van je
Oud 30-11-2004, 14:28
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 13:57 :
Dapper, maar dom.
Gaat iemand nog op mijn berichtje reageren of geven jullie mij gelijk?
Ok voor deze ene keer dan, dat stukje was ok.
__________________
No escape from the mass mind rape
Oud 30-11-2004, 14:28
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 14:27 :
Het is dat ik rollo's waarschuwing nog in gedachten heb die overings voor ons beide gold dus machtig je toon met die misplaatste superieure houding van je
Ik ga even reageren met een enkele smilie:

Voel je je persoonlijk aangevallen nu dan?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 30-11-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 14:28 :
Ik ga even reageren met een enkele smilie:

Voel je je persoonlijk aangevallen nu dan?
Niet persoonlijk maar je houding staat me tegen
Oud 30-11-2004, 14:30
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 14:29 :
Niet persoonlijk maar je houding staat me tegen
Ja leuk geprobeerd, ga eens ontopic op me in verder.

Edit: laat ik niet het topic vervuilen met dit geleuter.

Beste Makelville,

in mijn reactie waar je zo offtopic op begon in te gaan, staat welgeteld 1 keer het woord 'jou'. Dit woord slaat in dit geval niet op Makelville, maar op de lezer in het algemeen, ook op mij bijvoorbeeld.

Het was geheel ontopic bedoeld, en dat jij dat niet zo interpreteert is erg zonde. Want in plaats van te vervallen in de woorden 'dom' en 'trut' als het gaat om Hirsi Ali, zou er ook een constructieve discussie gevoerd kunnen worden omtrent hetgeen zij probeerd te bereiken. Misschien staat daar onze mening uiteindelijk recht tegenover elkaar; jij vind dat ze enkel mensen probeert te provoceren, ik vind dat ze een taboe probeert te doorbreken.

Hopende je hiermee van dienst te zijn geweest,


oneMen.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 14:38.
Oud 30-11-2004, 14:45
Paulo Nuñez
Avatar van Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
rot op met die hirshi zwarti ze is de aandacht niet waard vieze nsb-er dat ze is ze word gebruikt door zalm en hard
Oud 30-11-2004, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 30-11-2004 @ 14:45 :
rot op met die hirshi zwarti ze is de aandacht niet waard vieze nsb-er dat ze is ze word gebruikt door zalm en hard
die plaat hebben we al tig keer gehoord
Oud 30-11-2004, 14:46
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Paulo Nuñez schreef op 30-11-2004 @ 14:45 :
rot op met die hirshi zwarti ze is de aandacht niet waard vieze nsb-er dat ze is ze word gebruikt door zalm en hard
Zo is het!

note: check de ironie.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 14:49.
Oud 30-11-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 14:46 :
Zo is het!
Oud 30-11-2004, 15:02
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
ik vraag me af of mensen submission 1 wel hebben gezien voordat ze met kreten komen als dat het 'kwetsend' zou zijn..je ziet alleen een vrouw die een verhaal vertelt over dat ze wordt mishandeld terwijl er teksten van de quran op haar halfnaakte lichaam worden geprojecteerd..Die teksten zouden dus laten zien dat je vrouwen mag mishandelen volgens de quran..
ze halen dus voorbeelden uit het heilige boek zelf! als moslims zich daardoor gekwetst voelen moeten ze eens te rade gaan of hun geloof wel helemaal kosjer is..En ik heb trouwens van geen enkele moslim het tegendeel gezien, ze zeuren alleen maar, als je mij wilt overtuigen dat het niet zo is laat dan tekst uit de quran zien waarin dat wordt bewezen..


probeer je eerst te verdiepen in hirsi ali voordat je haar bestempeld als 'dom'..dat interview dat ze gisteren in de NRC gaf is bijvoorbeeld al een stuk verhelderend in ieder geval..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Oud 30-11-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Cheops schreef op 30-11-2004 @ 15:02 :
ik vraag me af of mensen submission 1 wel hebben gezien voordat ze met kreten komen als dat het 'kwetsend' zou zijn..je ziet alleen een vrouw die een verhaal vertelt over dat ze wordt mishandeld terwijl er teksten van de quran op haar halfnaakte lichaam worden geprojecteerd..Die teksten zouden dus laten zien dat je vrouwen mag mishandelen volgens de quran..
ze halen dus voorbeelden uit het heilige boek zelf! als moslims zich daardoor gekwetst voelen moeten ze eens te rade gaan of hun geloof wel helemaal kosjer is..En ik heb trouwens van geen enkele moslim het tegendeel gezien, ze zeuren alleen maar, als je mij wilt overtuigen dat het niet zo is laat dan tekst uit de quran zien waarin dat wordt bewezen..


probeer je eerst te verdiepen in hirsi ali voordat je haar bestempeld als 'dom'..dat interview dat ze gisteren in de NRC gaf is bijvoorbeeld al een stuk verhelderend in ieder geval..
Voorbeelden die voldig uit hun verband zijn gerukt.
Er staat nergens in de koran dat je een vrouw mag mishandelen
integendeel er word er juist op aangedrongen dat je vrouw goed behandelt. Ze levert voldig ongefundeerde kritiek veel moslims vinden het frutserend dat zij hen geloof zwartmaakt en dat er geen gehoor is voor hun kant van het verhaal
Oud 30-11-2004, 15:10
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik vind dat sommigen nogal hysterisch reageren. Ga die film eerst maar eens zien en trek vervolgens conclusies. Het is toch te idioot voor woorden dat iemand niet kan suggereren dat er wat mankeert aan denkbeelden binnen een deel van de islamitische wereld?

En aangezien vervolgen over het algemeen de sterke punten van het origineel proberen uit te buiten reken ik op meer naakte vrouwen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 30-11-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 30-11-2004 @ 15:10 :

En aangezien vervolgen over het algemeen de sterke punten van het origineel proberen uit te buiten reken ik op meer naakte vrouwen.
Daar gaat het natuurlijk om
Oud 30-11-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 13:47 :
(...)

Dit heet toch dapper, naar mijn idee, te sterven voor een denkbeeld.
Prima. Dan wil ik jou vanaf nu niets negatiefs meer horen zeggen over martelaars.
Oud 30-11-2004, 15:34
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 15:08 :
Voorbeelden die voldig uit hun verband zijn gerukt.
Er staat nergens in de koran dat je een vrouw mag mishandelen
integendeel er word er juist op aangedrongen dat je vrouw goed behandelt. Ze levert voldig ongefundeerde kritiek veel moslims vinden het frutserend dat zij hen geloof zwartmaakt en dat er geen gehoor is voor hun kant van het verhaal
Geopenbaard nà de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 176 strofen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.


14. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt en Zijn grenzen overschrijdt zal Hij het Vuur doen binnengaan; hij zal daarin verblijven en dit zal voor hem een vernederende straf zijn.
15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.

34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.


de vrouw is ondergeschikt in de islam, een vrijbrief voor veel mannen om hun vrouw te onderdrukken..en ontken niet dat dat veel gebeurd, is het niet de quran dan zijn het wel een groot deel van de imams die daar op aandringen..de islam is nog steeds een achtergesteld geloof dat de verlichting nog lang niet heeft meegemaakt en op zo'n manier geen plaats heeft in een open cultuur als Nederland...vroeger mochten vrouwlijke christenen een kerk ook niet in als ze geen hoofddoek droegen bijvoorbeeld..Als hirsi ali een kritische film had gemaakt over het christendom dan zat ze nu niet ondergedoken..
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Oud 30-11-2004, 15:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 13:26 :
[B]Nee, moet ik nu ALWEER uit gaan leggen waarom ze een dom wijf is?/B]
ja, tot op dit moment heb je daar namelijk totaal in gefaalt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2004, 15:39
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 15:13 :
Prima. Dan wil ik jou vanaf nu niets negatiefs meer horen zeggen over martelaars.
Oei, deze is best wel treffend.
Oud 30-11-2004, 16:02
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
'Rigt in your face '

Leuk leven heb je zeg, niet meer in het openbaar, altijd onder bescherming, en dat alleen omdat je kritiek hebt op de islam.

pittig.....
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 30-11-2004, 16:13
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Jolt:
Citaat:
Leuk leven heb je zeg, niet meer in het openbaar, altijd onder bescherming, en dat alleen omdat je kritiek hebt op de islam.
Nou, zo een engeltje is ze nou ook weer niet hoor. Zij is ook niet zo lief tegen moslims. En ze is een van de oorzaken van het klimaat waarin we de laatste jaren leven.
Oud 30-11-2004, 16:16
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 16:13 :
Nou, zo een engeltje is ze nou ook weer niet hoor. Zij is ook niet zo lief tegen moslims. En ze is een van de oorzaken van het klimaat waarin we de laatste jaren leven.
Het begin van dat klimaat wordt vooral gemarkeerd door de aanslagen van elf september. Daarvoor had niemand van Al Qaida gehoord. Hirsi Ali heeft dat verharde klimaat slechts aangegrepen om te zeggen wat ze op haar lever had. Door te zeggen dat zij er een oorzaak van is, geef je haar toch iets teveel credit. Of ik onderschat hoe snel moslims op hun tenen getrapt zijn door iemand als Hirsi Ali, dat kan natuurlijk ook.
Oud 30-11-2004, 16:30
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Het begin van dat klimaat wordt vooral gemarkeerd door de aanslagen van elf september. Daarvoor had niemand van Al Qaida gehoord.
Dat komt omdat we in het westen leven. In het midden-oosten is er al sinds de komst van de Joden naar Palestina, een spanning. Een haat tegen het Westen, die zich hier uitte door Al-qaeda.
Citaat:
Hirsi Ali heeft dat verharde klimaat slechts aangegrepen om te zeggen wat ze op haar lever had.

Citaat:
te zeggen dat zij er een oorzaak van is, geef je haar toch iets teveel credit. Of ik onderschat hoe snel moslims op hun tenen getrapt zijn door iemand als Hirsi Ali, dat kan natuurlijk ook.
Ik zei een van de oorzaken. En nee, Hirsi Ali alleen kan niks maken. Het is het totale beeld dat het hem doet. Vroeger was het alleen in het midden-Oosten en in Tsjetsjenie, nu verplaatst het naar Nederland. Hirsi Ali is wel een van de 150 2e kamer leden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rohit
501 26-12-2005 20:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 27-11-2005 00:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20.