Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 15:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
@L&P, hoezo zou elke moslim aanstoot moeten nemen aan wat in Tjetjenie en Israel gebeurd?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 30-11-2004, 15:41
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Omdat dat misschien hun broeders zijn?
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 30-11-2004, 15:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
@ T_ID:
Zou jij "geen aanstoot" nemen als jouw vader moeder, breortje, vriend of wett ik veel wat wordt vermoord/onderdrukt?
Wij moslims zijn allemaal broeders, daarom nemen we er aanstoot aan. En soweso, als iemand ten onrechte iets wordt aangedaan, neem ik daar ook aanstoot aan.
Oud 30-11-2004, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 16:52 :
@ T_ID:
Zou jij "geen aanstoot" nemen als jouw vader moeder, breortje, vriend of wett ik veel wat wordt vermoord/onderdrukt?
Wij moslims zijn allemaal broeders, daarom nemen we er aanstoot aan. En soweso, als iemand ten onrechte iets wordt aangedaan, neem ik daar ook aanstoot aan.
Kijk, met alle respect hoor, maar dáár zit nou juist het grote probleem, de oorzaak van veel gezeik tegenwoordig. Als jij iedereen die toevallig hetzelfde geloof heeft als jij als 'broeder' beschouwt en daar ook naar handelt, dan krijg je inderdaad dat conflicten als Israel-Palestina naar landen verplaatst worden waar ze eigenlijk geen donder mee te maken hebben. En dat is uitermate kwalijk.
Oud 30-11-2004, 16:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 16:55 :
Kijk, met alle respect hoor, maar dáár zit nou juist het grote probleem, de oorzaak van veel gezeik tegenwoordig. Als jij iedereen die toevallig hetzelfde geloof heeft als jij als 'broeder' beschouwt en daar ook naar handelt, dan krijg je inderdaad dat conflicten als Israel-Palestina naar landen verplaatst worden waar ze eigenlijk geen donder mee te maken hebben. En dat is uitermate kwalijk.
Ik weet niet of je het al wist maar in de Islam heeft de gemeenschap de hoogste prioriteit.
En nog iets, Nederland neemt ook deel aan de bezetting van Irak. Ze hebben daar ook niets mee te maken in mijn ogen.
Oud 30-11-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 17:05 :
Ik weet niet of je het al wist maar in de Islam heeft de gemeenschap de hoogste prioriteit.
Dat heeft dus tot gevolg dat men het grotere gemeenschappelijke verband (geloof) boven het kleinere gemeenschappelijke verband (nationale samenleving) stelt. En dat leidt tot problemen, bijvoorbeeld zoals ik al aangaf het verplaatsen van conflicten van een land naar het andere, terwijl dat er niets mee te maken heeft.

Citaat:
En nog iets, Nederland neemt ook deel aan de bezetting van Irak. Ze hebben daar ook niets mee te maken in mijn ogen.
Point being?
Oud 30-11-2004, 16:28
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 17:24 :
Dat heeft dus tot gevolg dat men het grotere gemeenschappelijke verband (geloof) boven het kleinere gemeenschappelijke verband (nationale samenleving) stelt. En dat leidt tot problemen, bijvoorbeeld zoals ik al aangaf het verplaatsen van conflicten van een land naar het andere, terwijl dat er niets mee te maken heeft.
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Er zijn ook zat mensen die dat soort zaken kunnen scheiden en prima kunnen functioneren in de maatschappij.
Oud 30-11-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 17:28 :
Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Er zijn ook zat mensen die dat soort zaken kunnen scheiden en prima kunnen functioneren in de maatschappij.
Het zijn dan ook degenen die jij hier niet bedoelt die voor de problemen zorgen en dat is een direct gevolg van datgene wat jij net opnoemde.
Oud 30-11-2004, 16:33
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 17:30 :
Het zijn dan ook degenen die jij hier niet bedoelt die voor de problemen zorgen en dat is een direct gevolg van datgene wat jij net opnoemde.
Nee hoor. Die mensen hebben ook binding. Binding kun je hebben maar het hoeft niet zo te zijn dat je ook actief bent.
Oud 30-11-2004, 16:35
peace58
peace58 is offline
ag zij weet zelf ook niet wat ze zegt...Het enige wat ze doet is gote woorden gebruiken over de ISlam en dan met bewakers op straat lopen.. Als je bang bent wrm praat je dan zo over de ISlam.. en mensen ik heb gemerkt dat ze haar cultuur en de ISlam niet kan onderscheiden..
Oud 30-11-2004, 16:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
peace58 schreef op 30-11-2004 @ 17:35 :
en mensen ik heb gemerkt dat ze haar cultuur en de ISlam niet kan onderscheiden..
Oud 30-11-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 17:33 :
Nee hoor. Die mensen hebben ook binding. Binding kun je hebben maar het hoeft niet zo te zijn dat je ook actief bent.
Ze hoeven ook niet actief te zijn, maar ze moeten wel inzien dat zij 'Nederland' niet gaan vereenzelvigen met elke Nederlander zodra Nederland iets doet in Irak of waar dan ook, want dat zorgt gewoon voor gezeik. Ook niet elke jood valt toe te rekenen wat 'Israel' doet in de Palestijnse gebieden. Dingen als 'alle moslims zijn broeders' werken dat soort vereenzelviging wel in de hand.
Oud 30-11-2004, 16:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 30-11-2004 @ 14:12 :
Je zult je altijd krampachtig vast blijven houden aan de perfectie van de Islam op alle fronten. Een slimme moslim is naar mijn mening een moslim die ook zelfreflectie kan toepassen, en weet dat perfectie nooit bereikt zal kunnen worden, maar wel altijd blijft streven naar perfectie. Vanuit dat oogpunt heb ik je 'dom' genoemd.
Tegen mij? Ik ben geen moslim.
Oud 30-11-2004, 16:45
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 17:38 :
Ze hoeven ook niet actief te zijn, maar ze moeten wel inzien dat zij 'Nederland' niet gaan vereenzelvigen met elke Nederlander zodra Nederland iets doet in Irak of waar dan ook, want dat zorgt gewoon voor gezeik. Ook niet elke jood valt toe te rekenen wat 'Israel' doet in de Palestijnse gebieden. Dingen als 'alle moslims zijn broeders' werken dat soort vereenzelviging wel in de hand.
Je hebt het nu over generalisatie? Ik denk dat zoiets aan de persoon zelf ligt of die nu wel of niet generaliseert. Ikzelf kan wel de onderscheid maken tussen de Nederlandse overheid en de gewone Nederlander.
Oud 30-11-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Madfet schreef op 30-11-2004 @ 15:39 :
Oei, deze is best wel treffend.[afbeelding]
Er is een substantieel verschil tussen vermoord worden om een denkbeeld of een zelfmoordaanslag plegen, dunkt me.
Oud 30-11-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 16:52 :
@ T_ID:
Zou jij "geen aanstoot" nemen als jouw vader moeder, breortje, vriend of wett ik veel wat wordt vermoord/onderdrukt?
Wij moslims zijn allemaal broeders, daarom nemen we er aanstoot aan. En soweso, als iemand ten onrechte iets wordt aangedaan, neem ik daar ook aanstoot aan.
Als 'jullie' allemaal broeders zijn, besteet dan eens wat meer aandacht aan Sudan.

Daarbij, als mijn boeder een misdaad pleegt neem ik niet voor hem op, ook al is het een broeder.
Oud 30-11-2004, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 17:45 :
Je hebt het nu over generalisatie? Ik denk dat zoiets aan de persoon zelf ligt of die nu wel of niet generaliseert. Ikzelf kan wel de onderscheid maken tussen de Nederlandse overheid en de gewone Nederlander.
Tuurlijk verschilt dat van persoon tot persoon. Er zijn hele domme Nederlanders die het verschil niet zien tussen de moslims hier en Al Qaida, bij wijze van spreken, en er zijn hele domme moslims die het verschil niet zien tussen elke individuele Nederlander en de macht Nederland in Irak, bijvoorbeeld. Het probleem is alleen dat je generalisatie wel in de hánd werkt met dingen als een broederschapsgevoel, want zo'n broederschapsgevoel ('wij Nederlanders', 'de Nederlandse cultuur') is precies wat ervoor zorgt dat aan Nederlandse kant mensen zo generaliseren.
Oud 30-11-2004, 16:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 17:53 :
Tuurlijk verschilt dat van persoon tot persoon. Er zijn hele domme Nederlanders die het verschil niet zien tussen de moslims hier en Al Qaida, bij wijze van spreken, en er zijn hele domme moslims die het verschil niet zien tussen elke individuele Nederlander en de macht Nederland in Irak, bijvoorbeeld. Het probleem is alleen dat je generalisatie wel in de hánd werkt met dingen als een broederschapsgevoel, want zo'n broederschapsgevoel ('wij Nederlanders', 'de Nederlandse cultuur') is precies wat ervoor zorgt dat aan Nederlandse kant mensen zo generaliseren.
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Het wij/zij-gevoel moeten we niet hebben. Maar dat neemt niet weg dat ik toch een soort van binding voel met mijn moslimhomies, nigga.
Oud 30-11-2004, 16:56
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 30-11-2004 @ 17:51 :
Als 'jullie' allemaal broeders zijn, besteet dan eens wat meer aandacht aan Sudan.

Daarbij, als mijn boeder een misdaad pleegt neem ik niet voor hem op, ook al is het een broeder.
Wat dacht je van aalmoes?
Oud 30-11-2004, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 17:56 :
Wat dacht je van aalmoes?
Dat is heel nobel, maar dat is Benfatto's punt niet.
Oud 30-11-2004, 17:11
Pakistaan
Pakistaan is offline
" Ze gaat in het interview ook in op haar uitspraak dat de profeet Mohammed 'een persverse man' was omdat hij een minderjarig meisje huwde'. Omdat 1,3 miljard mensen 'naar het voorbeeld van de profeet leven' is die opmerking nog steeds relevant voor minderjarige meisjes 'uit die kringen'. Maar misschien had in plaats van 'pervers' beter kunnen zeggen 'pedofiel'.
(dan nog een tirade richting Donner en Balkenende).

Kijk, en mensen maar denken dat haar kruistocht tegen de uitwassen van moslims gericht was. Als ik Abdul van de der Ven zou zijn, zou ik best kunnen begrijpen, wanneer hij deze politica dood zou gewild hebben met behulp van kanker.
Oud 30-11-2004, 17:13
Verwijderd
En als jij volwassen bent dan laat je dat wijf links liggen en denk je 'ach, ze spoort niet, laat haar maar praten'. Waarom verspil je zoveel moeite aan haar als ze toch alleen onzin uitkraamt?
Oud 30-11-2004, 17:15
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Omdat ze je beledigt, en omdat ze macht heeft en mensen naar haar luisteren.
Oud 30-11-2004, 17:48
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ben ik de enige die zo langzamerhand het schompes krijgt van ikkeleerlinge?
Oud 30-11-2004, 18:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-11-2004 @ 18:48 :
Ben ik de enige die zo langzamerhand het schompes krijgt van ikkeleerlinge?
nee, het geld ook voor mij.


en @ L&P, dat is een ronduit onzinnige bewering, je identificeren met iemand die je totaal niet kent. als dat voor jou een geldig argument is betekent dat vergaande implicaties. om maar weer eens een confronterende vergelijking te gebruiken: volgens dit argument is het goed te keuren dat jongeren moskeeen in brand steken, als ze zich met Theo van Gogh verbonden voelden.

niet bepaald een situatie die nastreven verdient denk je ook niet?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2004, 18:34
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 30-11-2004 @ 16:52 :
@ T_ID:
Zou jij "geen aanstoot" nemen als jouw vader moeder, breortje, vriend of wett ik veel wat wordt vermoord/onderdrukt?
Wij moslims zijn allemaal broeders, daarom nemen we er aanstoot aan. En soweso, als iemand ten onrechte iets wordt aangedaan, neem ik daar ook aanstoot aan.
Wat maakt een mede-moslim die je niet kent meer waard dan een niet-moslim die je ook niet kent?
Oud 30-11-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-11-2004 @ 19:34 :
Wat maakt een mede-moslim die je niet kent meer waard dan een niet-moslim die je ook niet kent?
(Misplaatst) gevoel van verbondenheid.
Oud 30-11-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Cheops schreef op 30-11-2004 @ 15:34 :
Geopenbaard nŕ de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 176 strofen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.


14. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt en Zijn grenzen overschrijdt zal Hij het Vuur doen binnengaan; hij zal daarin verblijven en dit zal voor hem een vernederende straf zijn.
15. En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat Allah haar een weg opent.

34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.


de vrouw is ondergeschikt in de islam, een vrijbrief voor veel mannen om hun vrouw te onderdrukken..en ontken niet dat dat veel gebeurd, is het niet de quran dan zijn het wel een groot deel van de imams die daar op aandringen..de islam is nog steeds een achtergesteld geloof dat de verlichting nog lang niet heeft meegemaakt en op zo'n manier geen plaats heeft in een open cultuur als Nederland...vroeger mochten vrouwlijke christenen een kerk ook niet in als ze geen hoofddoek droegen bijvoorbeeld..Als hirsi ali een kritische film had gemaakt over het christendom dan zat ze nu niet ondergedoken..
Evenzo geldt voor de bijbel.
Dit zijn verzen die volledig uit hun verband zijn gerukt en door veel mensen voor hen doelen aangewend word zowel door hirsi als door radicalen
Oud 30-11-2004, 18:57
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 18:13 :
En als jij volwassen bent dan laat je dat wijf links liggen en denk je 'ach, ze spoort niet, laat haar maar praten'. Waarom verspil je zoveel moeite aan haar als ze toch alleen onzin uitkraamt?
Omdat er toch een hoop mensen zijn die vinden dat zij de juiste weg is ingeslagen.
Oud 30-11-2004, 18:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-11-2004 @ 19:43 :
(Misplaatst) gevoel van verbondenheid.
Daar lijdt ik dus absoluut niet aan hoewel ik hier herhaaldelijk pm's van zogenaamde moslimbroeders heb gekregen die mij op mijn non moslim houding aanspreken
Oud 30-11-2004, 18:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-11-2004 @ 18:48 :
Ben ik de enige die zo langzamerhand het schompes krijgt van ikkeleerlinge?
Wat is schompes nou weer.
Oud 30-11-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 17:55 :
Ik begrijp wel wat je bedoelt. Het wij/zij-gevoel moeten we niet hebben. Maar dat neemt niet weg dat ik toch een soort van binding voel met mijn moslimhomies, nigga.
Dat vind ik echt zo misplaatste houding waarom zou je in vredesnaam binding voelen met wildvreemden
Oud 30-11-2004, 19:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:02 :
Dat vind ik echt zo misplaatste houding waarom zou je in vredesnaam binding voelen met wildvreemden
Omdat jullie een voor jullie belangrijk geloof gemeen hebben misschien?
Oud 30-11-2004, 19:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:02 :
Dat vind ik echt zo misplaatste houding waarom zou je in vredesnaam binding voelen met wildvreemden
Jij bent blijkbaar al zo verwesterd dat jij dat niet hebt.
Oud 30-11-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:05 :
Jij bent blijkbaar al zo verwesterd dat jij dat niet hebt.
Ik denk gewoon logisch na en ik heb van nature een sterke wantrouwen tegenover mensen die claimen iets met me gemeen te hebben
Oud 30-11-2004, 19:07
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-11-2004 @ 20:04 :
Omdat jullie een voor jullie belangrijk geloof gemeen hebben misschien?
De islaam is mijn leven en daar hoort niemand anders bij
Oud 30-11-2004, 19:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:06 :
Ik denk gewoon logisch na en ik heb van nature een sterke wantrouwen tegenover mensen die claimen iets met me gemeen te hebben
Mooi dat jij als enige dingen in logisch verband kunt plaatsen.
Oud 30-11-2004, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:07 :
Mooi dat jij als enige dingen in logisch verband kunt plaatsen.
Progressieven willen nog weleens verder kijken dan hun neus lang is he dit in tegenstelling tot conservatiefen
Oud 30-11-2004, 19:11
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:09 :
Progressieven willen nog weleens verder kijken dan hun neus lang is he dit in tegenstelling tot conservatiefen
Ja, ga jij maar geloven in je met de tijd meegaande religie.
Oud 30-11-2004, 19:14
peace58
peace58 is offline
hirsi ali weet niet wat ze zegt..... Zij heeft helemaal geen respect voor andermans geloof..
Oud 30-11-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:11 :
Ja, ga jij maar geloven in je met de tijd meegaande religie.
Blijf jij maar heerlijk onwetend
Oud 30-11-2004, 19:15
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:15 :
Blijf jij maar heerlijk onwetend
Kan ik net zo goed tegen jou zeggen.
Oud 30-11-2004, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:15 :
Kan ik net zo goed tegen jou zeggen.
Jij doet geen moeite tot een discussie dus waarom zou ik dat dan doen?
Oud 30-11-2004, 19:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
makelville schreef op 30-11-2004 @ 20:18 :
Jij doet geen moeite tot een discussie dus waarom zou ik dat dan doen?
Wat zit je er op je hart? Gooi het eruit, meid? Zoiets????
Oud 30-11-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:19 :
Wat zit je er op je hart? Gooi het eruit, meid? Zoiets????
Ik zal maar weer het goede voorbeeld geven

Wat stoot jou zo af aan de westerse denkwijze?

Laatst gewijzigd op 30-11-2004 om 19:24.
Oud 30-11-2004, 19:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Dat het in strijd is met de wetten van God.
Oud 30-11-2004, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:27 :
Dat het in strijd is met de wetten van God.
Welke wetten precies?
Oud 30-11-2004, 19:29
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 30-11-2004 @ 20:27 :
Dat het in strijd is met de wetten van God.
en wie zegt dat?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-11-2004, 19:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 30-11-2004 @ 20:29 :
en wie zegt dat?
De grote schrifgeleerde die claimt de ware Islam te kennen
Oud 30-11-2004, 19:31
Mujahideen
Mujahideen is offline
Doe nou niet alsof je neus bloedt. Jij, als "moslima", zou dat toch moeten weten.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Rohit
501 26-12-2005 19:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:14.