Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2005, 13:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 05-01-2005 @ 14:12 :
op het NOS journaal werd er gezegd dat Israel dit niet zou pikken oid.


doh

politiek, politiek

Citaat:

Als er een Palestijnse staat word opgericht, hoe zal die er dan uit zien aangezien er 2 kleine stukjes zijn in Israel, worden deze verboden of wat?
ik snap je vraag niet?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Oud 05-01-2005, 14:03
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 11:25 :
Ik begrijp dat de situatie anders ligt, het is gewoon dom om te verwachten dat mensen het niet erg vinden als je hun land inneemt, hoe verstandig het ook is.
Wie zegt het stuk land van de Arabieren was?
Oud 05-01-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 05-01-2005 @ 15:03 :
Wie zegt het stuk land van de Arabieren was?
De Britten bezetten het gebied, en later werd het een VN-mandaatgebied ofzoiets, toch?

Doet verder niet terzake, er is ook niemand die beweert dat Nederland ten tijde van WOII Duits grondgebied was en dat daarom Nederlanders geen recht hebben op dit land, ofzo.
Oud 05-01-2005, 14:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Wanneer was Israel Palestijns? (zonder Britten dus he)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-01-2005, 15:00
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-01-2005 @ 14:41 :


doh

politiek, politiek



ik snap je vraag niet? [/B]
er zijn toch 2 stukjes land waar de palestijnen leven in Israel, als er een Palestijnse staat wordt opgericht, hoe zal dit land er dan uitzien?

Blijven het dan nog steeds 2 stukjes of worden ze samengevoegd oid?
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 05-01-2005, 15:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 05-01-2005 @ 16:00 :
er zijn toch 2 stukjes land waar de palestijnen leven in Israel, als er een Palestijnse staat wordt opgericht, hoe zal dit land er dan uitzien?

Blijven het dan nog steeds 2 stukjes of worden ze samengevoegd oid?
Er wordt gesproken over een brug- of tunnelverbinding. Maar in hoeverre dit qua veiligheid (lekker doel) realistisch is?

En anders moet t maar via grenscontroles. Net zoals je dat stukje Rusland bij Polen hebt. Dat ligt ook los van de rest van Rusland.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-01-2005, 19:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-01-2005 @ 16:04 :
En anders moet t maar via grenscontroles. Net zoals je dat stukje Rusland bij Polen hebt. Dat ligt ook los van de rest van Rusland.
Daar is dan ook niemand tevreden mee.

En ja, we weten allemaal waar de Danzig-corridor toe leidde...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 05-01-2005, 20:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 05-01-2005 @ 20:49 :
Daar is dan ook niemand tevreden mee.

En ja, we weten allemaal waar de Danzig-corridor toe leidde...
Het blijft een lastig iets. Misschien moet t volk enkele opties voorgeschoteld krijgen via een bepaald referendum ofzo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 05-01-2005, 21:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-01-2005 @ 15:34 :
Wanneer was Israel Palestijns? (zonder Britten dus he)
En wanneer was Palestina Israelisch?

@ T_ID,
De Joden die er kwamen werden eerst gewoon binnengelaten, omdat men toen aannam dat het om een groepen emmigranten ging. Niemand had er toen nog problemen mee. Men vond het zelfs zielig dat ze eeuwenlang door het Westen waren onderdrukt en vervolgd, en opende de armen voor hen. Maar toen kwam de 2e Wereldoorlog, en wou het Westen zijn verontschuldigingen aanbieden, door het land Israel te geven. ( in de Torah staat dat een profeet ze het land terug gaat geven, maar goed).

Het was op dat moment door de Engelsen en Fransen veroverd van de Ottomanen, met de hulp van de Arabieren. Zonder die hulp zou zelfs het wankele Ottomaanse rijk van dat moment, door niemand van het Westen veroverd kunnen zijn, maar toen de Moslims de Engelsen meehielpen, was het over.
De Arabieren, dom als ze zijn, hielpen mee omdat de Engelsen/Fransen het land aan de Arabieren zouden geven. Maar dat gebeurde niet, Frankrijk kreeg een deel, en engeland kreeg een deel. Palestina was toen al voorbestemd voor de Joden (1917). Men wou de Joden niet in Europa, en hielpen ze mee hun ideaal te bereiken, in Israel wonen.
Hiermee is voor zo ver ik weet ook de ruzie begonnen tussen het Westen en het Midden-Oosten.

De Joden zelf mochten er eerst al gewoon wonen, maar ze vonden het niet genoeg, en hebben de macht gegrepen. En daarna de palestijnen het meest afgerachte stuk land gegeven, en zelfs dat beetje bij beetje weer ingepikt.

Dan vind ik het logisch dat je dat niet wilt toelaten.
Oud 05-01-2005, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-01-2005 @ 22:52 :
En wanneer was Palestina Israelisch?
nooit, totdat de ziofacisten kwamen
Oud 05-01-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-01-2005 @ 21:38 :
Het blijft een lastig iets. Misschien moet t volk enkele opties voorgeschoteld krijgen via een bepaald referendum ofzo.
Ik denk dat emoties bij het volk een te grote rol spelen om een rationele beslissing te kunnen nemen.
Oud 05-01-2005, 22:48
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 15:25 :
De Britten bezetten het gebied, en later werd het een VN-mandaatgebied ofzoiets, toch?
De Britten hadden toen ruzie met de joden, meen ik me te herinneren. Ze werden een beetje afgeslacht en hadden ruzie met zowel de joden als de Arabieren over die gebieden enzo, en toen droegen ze het over aan de VN om van de problemen af te zijn.

Citaat:
Love & Peace schreef op 05-01-2005 @ 22:52 :
De Joden die er kwamen werden eerst gewoon binnengelaten, omdat men toen aannam dat het om een groepen emmigranten ging. Niemand had er toen nog problemen mee. Men vond het zelfs zielig dat ze eeuwenlang door het Westen waren onderdrukt en vervolgd, en opende de armen voor hen. Maar toen kwam de 2e Wereldoorlog, en wou het Westen zijn verontschuldigingen aanbieden, door het land Israel te geven. ( in de Torah staat dat een profeet ze het land terug gaat geven, maar goed).
Voor zover ik weet was er een joodse instelling die met financiële hulp van joden en een aantal andere groepen over de hele wereld land opkocht van de grotere landeigenaren daar, zodat joden zich daarop konden settlen.
Maar niet iedereen opende de armen voor hen, de mufti van toen verspreidde haat onder de gelovigen en dit leidde weer tot bloedige aanvallen op de settlements van de joden. Zie ook http://www.jewishvirtuallibrary.org/...phy/mufti.html

Nu zou het mooi zijn als ik het over hetzelfde heb als jullie.

Oh, als je een boek wilt lezen hierover:
The Haj van Leon Uris is wel een OK boek, het is een historische roman die best veel uit die geschiedenis weergeeft.
Oud 06-01-2005, 08:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 05-01-2005 @ 23:36 :
Ik denk dat emoties bij het volk een te grote rol spelen om een rationele beslissing te kunnen nemen.
Wat zie jij als een rartionele oplossing?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 09:46 :
Wat zie jij als een rartionele oplossing?
Ophouden met vechten.
Oud 06-01-2005, 08:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 09:49 :
Ophouden met vechten.
let je wel op?

t gaat hierover hoe je de twee stukken Palestina (als er een Pal. staat komt) met elkaar laat verbinden)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 08:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 09:54 :
let je wel op?

t gaat hierover hoe je de twee stukken Palestina (als er een Pal. staat komt) met elkaar laat verbinden)
Ok, een rationele oplossing zou zijn het één staat te maken en dit Israël-Palestina noemen en vervolgens in vrede te leven.
Oud 06-01-2005, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-01-2005 @ 14:38 :
ik voelde me wel aangesproken
en nog steeds
Dan ben jij dus een zionist die achter het geweld tegen palestijenen staat.
Oud 06-01-2005, 14:27
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 09:58 :
Ok, een rationele oplossing zou zijn het één staat te maken en dit Israël-Palestina noemen en vervolgens in vrede te leven.
nee, want dan krijg je bij verkiezingen enzo weer de strijd tussen een israelische kandidaat en een palestijnse kandidaat, die vervolgens de andere groep waarschijnlijk gaan onderdrukken/minder rechten geven
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Oud 06-01-2005, 14:27
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 06-01-2005 @ 15:21 :
Dan ben jij dus een zionist die achter het geweld tegen palestijenen staat.
leuk hoor mensen belabelen
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 06-01-2005, 15:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 05-01-2005 @ 22:52 :
@ T_ID,
De Joden die er kwamen werden eerst gewoon binnengelaten, omdat men toen aannam dat het om een groepen emmigranten ging.
hmm, hoorde het massaal aankopen van wapens daar toevallig bij?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2005, 18:55
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 06-01-2005 @ 15:21 :
Dan ben jij dus een zionist die achter het geweld tegen palestijenen staat.
Yep. alleen is het geen geweld, maar een reactie op geweld. noem het liever maatregelen om terroristen onder de duim te houden.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 06-01-2005, 19:01
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Snees schreef op 04-01-2005 @ 23:00 :
Je merkt inderdaad dat al die joden van het NOS-journaal met Sharon heulen.
oinkoink, jij hebt duidelijk nog nooit naar het NOS journaal gekeken. een klein recent voorbeeldje: de israelische luitenant die zijn geweer zou hebben leeggevuurd op een weerloos palestijns meisje. Breed uitgemeten. Onderzoek naar gedaan: blijkt gelul te zijn. Nooit gebeurd. Is nog niet met een klein berichtje vermeldt.

Kijk, als je alleen maar interessant wil doen kun je beter met goede voorbeelden en opmerkingen komen
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 06-01-2005, 19:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 06-01-2005 @ 15:21 :
Dan ben jij dus een zionist die achter het geweld tegen palestijenen staat.
In Herzbergs idee van zionisme kan ik me vinden. Wat betreft dat tweede punt: nee.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 19:03
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dinkie schreef op 06-01-2005 @ 20:01 :
oinkoink, jij hebt duidelijk nog nooit naar het NOS journaal gekeken. een klein recent voorbeeldje: de israelische luitenant die zijn geweer zou hebben leeggevuurd op een weerloos palestijns meisje. Breed uitgemeten. Onderzoek naar gedaan: blijkt gelul te zijn. Nooit gebeurd. Is nog niet met een klein berichtje vermeldt.

Kijk, als je alleen maar interessant wil doen kun je beter met goede voorbeelden en opmerkingen komen
Erm. Volgens mij was Snees opmerking ironisch bedoeld.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 19:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 09:58 :
Ok, een rationele oplossing zou zijn het één staat te maken en dit Israël-Palestina noemen en vervolgens in vrede te leven.


Neh. Duffe naam.

Zou wat leukers voor te vinden moeten zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 19:11
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Rick Steiner schreef op 05-01-2005 @ 14:05 :
Het is toch waar watt Abbas zegt? De Israeliers zijn ook Zionisten en ze zijn ook de vijand van de Palestijnen aangezien die zionisten niets anders doen dan palestijenen vermoorden.
Hehe . Gisteren was k in Nablus: palestijn schiet twee collegae dood. Vandaag in Ramallah, ik kwam een groep in de lucht schietende palestijnen tegen, bezoek een uur later een ziekenhuis en tadaaam, daar ligt een oud vrouwtje, geraakt door een van de kogels. En maar schreeuwen dat de joden de palestijnen vermoordden. Ze maken elkaar af

Maar even nog wat nieuws van vandaag:

Anti-Tank Rocket Attacks in Gaza
20:00 Jan 06, '05 / 25 Tevet 5765
(IsraelNN.com) Terrorists fired anti-tank rockets and IDF troops in southern Gaza near the Egyptian border and in the area of the Karnei-Netzarim Road. There were no injuries reported in either attack.

Ganei Tal Terrorist Was Heavily Armed
17:15 Jan 06, '05 / 25 Tevet 5765
(IsraelNN.com) It has been learned that the terrorist attempting an attack in Ganei Tal early this morning was heavily armed, carrying a 20kg (44 lbs) bomb along with a Kalashnikov AK-47 assault rifle, six magazines, grenades and a cellular telephone.

Shelling Attack in the Ganei Tal Area
14:21 Jan 06, '05 / 25 Tevet 5765
(IsraelNN.com) A shelling attack was reported in the Ganei Tal area of Gaza a short time ago. No injuries were reported.

Shelling Attack in Netzer-Hazani
14:05 Jan 06, '05 / 25 Tevet 5765
(IsraelNN.com) A shelling attack was reported a short time ago in the Gaza community of Netzer-Hazani. No injuries are being reported.

Mortar Shell Attack in S. Gaza
08:30 Jan 06, '05 / 25 Tevet 5765
(IsraelNN.com) A mortar shell landed near the southern Gaza community of N’vei Dekalim. No injuries were reported.

Mortar Shell Attack in Nisanit
09:59 Jan 06, '05 / 25 Tevet 5765
(IsraelNN.com) A mortar shell has landed in the northern Gaza community of Nisanit. No injuries are being reported.

Mortar Shell Attack in N’vei Dekalim
09:40 Jan 06, '05 / 25 Tevet 5765
(IsraelNN.com) A mortar shell landed in N’vei Dekalim a short time ago, the fourth this morning. No injuries are being reported.

Bron

Gelukkig dus nu geen gewonden, alleen maar wat extra trauma's erbij.
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 06-01-2005, 19:11
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 20:03 :
Erm. Volgens mij was Snees opmerking ironisch bedoeld.
Oeps, lees t nu nog even over, en dat was het inderdaad. Kwas ook al zo enorm verbaasd
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Oud 06-01-2005, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 20:05 :


Neh. Duffe naam.

Zou wat leukers voor te vinden moeten zijn.
Rationeeldenkenland?
Midden-aarde?
Oud 06-01-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Da_mark schreef op 06-01-2005 @ 15:27 :
nee, want dan krijg je bij verkiezingen enzo weer de strijd tussen een israelische kandidaat en een palestijnse kandidaat, die vervolgens de andere groep waarschijnlijk gaan onderdrukken/minder rechten geven
Speelt geen rol in een parlementaire democratie.
Oud 06-01-2005, 20:11
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dinkie schreef op 06-01-2005 @ 20:11 :
Vandaag in Ramallah, ik kwam een groep in de lucht schietende palestijnen tegen, bezoek een uur later een ziekenhuis en tadaaam, daar ligt een oud vrouwtje, geraakt door een van de kogels.
Ja, leip is dat. In de lucht schieten
Vallen veel gewonden en doden bij. Komt bijna nooit in het nieuws (boeit niet zoveel waar er geschoten wordt, hoor).

Weet van vrienden die in oorlogsgebieden zijn geweest dat ze t advies kregen snel naar binnen te gaan als ze schoten gelost hoorden (ivm neerdalende kogels dus).

en wtf doe je daar?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 20:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 21:05 :
Rationeeldenkenland?
Midden-aarde?
Nee, iets Arabisch/Hebreeuws
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 20:19
Verwijderd
Israel een kilometertje of 100 naar links verplaatsen is ook een oplossing.
Oud 06-01-2005, 20:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 21:19 :
Israel een kilometertje of 100 naar links verplaatsen is ook een oplossing.
*hap*
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 21:21 :
*hap*
Ik kan het niet laten
Oud 06-01-2005, 20:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 21:24 :
Ik kan het niet laten
zucht
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 21:29 :
zucht
Ja, dat denk ik ook altijd als ik zo'n topic van jullie malloten zie
Oud 06-01-2005, 20:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 21:34 :
Ja, dat denk ik ook altijd als ik zo'n topic van jullie malloten zie
reageer dan niet
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 21:35 :
reageer dan niet
Zodat jij je goedkope pro israel propaganda nonsens vrij kunt verspreiden, no way
Oud 06-01-2005, 20:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 21:38 :
Zodat jij je goedkope pro israel propaganda nonsens vrij kunt verspreiden, no way
wie met termen als 'ziofascisten' smijt wordt ook erg serieus genomen.

Tja, die arme Palestijnen, waarom er wordt teruggeschoten als ze met hun bommen en raketten in de weer zijn, ik heb geen idee.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 06-01-2005, 20:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2005 @ 21:46 :
wie met termen als 'ziofascisten' smijt wordt ook erg serieus genomen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-01-2005 @ 21:46 :
wie met termen als 'ziofascisten' smijt wordt ook erg serieus genomen.

Tja, die arme Palestijnen, waarom er wordt teruggeschoten als ze met hun bommen en raketten in de weer zijn, ik heb geen idee.
Ik heb vaak genoeg mn best gedaan de positie van Israel als staat in verhouding tot tereurgroeperingen uit te leggen en dat doe ik niet meer. Jullie zijn te dom om het verschil te willen snappen.
Oud 06-01-2005, 20:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 21:50 :
Ik heb vaak genoeg mn best gedaan de positie van Israel als staat in verhouding tot tereurgroeperingen uit te leggen en dat doe ik niet meer. Jullie zijn te dom om het verschil te willen snappen.
lol
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 21:54 :
lol
Ja, en jij hebt daar nog nooit inhoudelijk op gereageerd. Of je roept de rijnste nonsens over de plo, die een geheel andere status heeft dan de staat Israel, dus doe me een lol.
Oud 06-01-2005, 20:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 21:55 :
Ja, en jij hebt daar nog nooit inhoudelijk op gereageerd. Of je roept de rijnste nonsens over de plo, die een geheel andere status heeft dan de staat Israel, dus doe me een lol.
t gaat om de taal die je bezigt.

zij die een ander dom noemt,.. is pas dom

en voor chatten voeg je me maar toe op msn

maar verneuk niet dit topic
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 21:58 :
t gaat om de taal die je bezigt.

zij die een ander dom noemt,.. is pas dom

en voor chatten voeg je me maar toe op msn

maar verneuk niet dit topic
Dit topic is al verneukt, want het gaat nergens over, wat boeit het of die vent de taal zionistische vijand gebruikt of niet.

Laatst gewijzigd op 06-01-2005 om 21:07.
Oud 06-01-2005, 21:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 22:02 :
Dit topic is al verneukt, want het gaat nergens over, wat boeit het of die vent de taal zionistische vijand gebruikt of niet.
Toen ik t hoorde, haalde ik mijn schouders op en zei tegen mezelf: ach,.. politieke stunt.

Maarja, Israel kan hier ook niet niet op reageren, dus moest ook wat terugzeggen.
Logisch.

Laten we maar lekker weer verder gaan met t vredesproces ipv hierover nachten wakker te liggen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 21:23
Verwijderd
Israel zal nooit vrede willen, dat zal ze politiek nooit uitkomen.
Oud 06-01-2005, 21:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-01-2005 @ 22:23 :
Israel zal nooit vrede willen, dat zal ze politiek nooit uitkomen.


Nee, deze kutoorlog brengt voorspoed wil je zeggen

Economie is kut en wordt kutter: defensiekosten rijzen de pan uit, terwijl er weinig tot niks binnenkomt; een steeds groter groeiende groep leeft onder de armoede grens (nu al zoiets van 30% vernam ik), etc..
(mag ik je erop wijzen dat nu t wat rustiger is, buitenlandse investeerders weer interesse hebben in Israel (was laatst nog gezegd door de Deutsche Bank in een artikel),... )

En daarnaast is die eeuwige angst en gezeik al helemaal niet positief voor je mensen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-01-2005, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 06-01-2005 @ 22:33 :


Nee, deze kutoorlog brengt voorspoed wil je zeggen

Economie is kut en wordt kutter: defensiekosten rijzen de pan uit, terwijl er weinig tot niks binnenkomt; een steeds groter groeiende groep leeft onder de armoede grens (nu al zoiets van 30% vernam ik), etc..
(mag ik je erop wijzen dat nu t wat rustiger is, buitenlandse investeerders weer interesse hebben in Israel (was laatst nog gezegd door de Deutsche Bank in een artikel),... )

En daarnaast is die eeuwige angst en gezeik al helemaal niet positief voor je mensen.
Ja, maar paniek zaaien kan soms voordeel hebben voor de politiek. Kijk maar naar de VS. Ook heeft Sharon zelf de 2e intifada uitgelokt, niet zonder reden natuurlijk. Als de Palestijnen vaker aanslagen plegen, valt zijn harde beleid beter bij de kiezer en krijgt hij meer stemmen.
Oud 06-01-2005, 21:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-01-2005 @ 22:36 :
Ja, maar paniek zaaien kan soms voordeel hebben voor de politiek. Kijk maar naar de VS. Ook heeft Sharon zelf de 2e intifada uitgelokt, niet zonder reden natuurlijk. Als de Palestijnen vaker aanslagen plegen, valt zijn harde beleid beter bij de kiezer en krijgt hij meer stemmen.
Dat Sharon een bezoek had gebracht aan de Tempelberg toen was niet bepaald slim nee Dat Palestijnen daarop de Tweede Intifada gaan uitroepen zijn ze zelf bij. En dat was ook niet slim. Als ze rationeel hadden gedacht dan hadden ze dat wel gelaten, want dan was Sharon misschien niet gekozen en was t waarschijnlijk beter geweest.

En t gaat niet om paniek zaaien maar om de harde realiteit van zelfmoordaanslagplegers.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.