Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Ben je voor of tegen goedkeuring van Nederland voor de Europese grondwet?
Altijd voor geweest 49 23.56%
Altijd neutraal geweest 8 3.85%
Altijd tegen geweest 83 39.90%
Voor, maar was eerst neutraal/tegen 29 13.94%
Neutraal, maar was eerst voor/tegen 8 3.85%
Tegen, maar was eerst voor/neutraal 31 14.90%
Aantal stemmers: 208. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2005, 19:52
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 29-05-2005 @ 19:43 :
Balkenende lijkt wel een iets te hoge achting van zichzelf te hebben ofzo, vreemd genoeg...
Het zou Zalm sieren als hij zei: "sorry, we hebben ons verrekend"
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Advertentie
Oud 29-05-2005, 19:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
vichog schreef op 29-05-2005 @ 20:52 :
Het zou Zalm sieren als hij zei: "sorry, we hebben ons verrekend"
t zou m sieren, maar denk dat deze fout toegeven dan ook meteen het einde van zijn carriere betekent
Oud 29-05-2005, 20:00
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-05-2005 @ 20:54 :
t zou m sieren, maar denk dat deze fout toegeven dan ook meteen het einde van zijn carriere betekent
En een glansrijke carriere ook.
Oud 29-05-2005, 20:02
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Exit-polls: voorsprong voor 'nee' 29-05-05

Volgens uitgelekte exit-polls van drie verschillende bureaus heeft een kleine meerderheid van de Franse kiezers tot nu toe 'nee' gestemd in het referendum over de Europese grondwet.

Volgens één van de bureaus zou 53 procent tegen hebben gestemd om 18.00 uur. De twee andere bureaus telden respectievelijk 50,5 en 51 procent stemmen voor het 'nee'-kamp.

De door het NOS-Journaal achterhaalde peilingen hadden tot 22.00 uur geheim moeten blijven omdat ze mogelijk nog kiezers in de grote steden kunnen beïnvloeden. In Parijs en Lyon sluiten de stembureaus namelijk pas om 22.00 uur.

Het referendum kent een zeer hoge opkomst. Tweederde van de Franse kiezers (66 procent) had om 19.00 uur zijn stem uitgebracht. Naar verwachting loopt dat nog op tot 75 procent.


Om 12.00 uur had één op de vier Fransen al gestemd. Als de opkomst op 75 procent komt, is dat 5 procent meer dan bij het referendum over het Verdrag van Maastricht in 1992. Toen ging 70 procent van de kiesgerechtigden naar de stembus.

Moederdag
Alle 58.000 stembureaus gingen om 08.00 uur open. Het is vandaag ook moederdag. De verwachting is dat om die reden de Fransen massaal de stad verlaten. Daarom blijven de stembureaus in Parijs en Lyon bij uitzondering open tot 22.00 uur. In de kleinere gemeentes kan tot 18.00 uur worden gestemd en in de grote provinciesteden tot 20.00 uur.

Tijdens het referendum mogen er in Frankrijk geen schattingen van de uitslag worden verspreid. De eerste schattingen van Franse media komen waarschijnlijk na 22.00 uur, na het sluiten van de laatste stembureaus in Parijs en Lyon.

De minister van Binnenlandse Zaken, Dominique de Villepin, komt naar verwachting voor middernacht met een officiële schatting van de uitslag.

Bij de Franse kiezers in de overzeese gebiedsdelen leeft de Europese grondwet veel minder. De meesten bleven gisteren, toen zij aan het referendum konden deelnemen, thuis. Zo ging op Guadeloupe en in Frans-Guyana nog geen kwart van de kiezers naar de stembus. Van de 41,8 miljoen Franse stemgerechtigden wonen er 1,4 miljoen in de overzeese gebiedsdelen.

Peiling
De uitkomst van het referendum in Frankrijk is belangrijk voor de opkomst in Nederland, zo is gebleken uit een peiling in opdracht van de NOS. Stemmen de Fransen tegen de grondwet, dan zal dat een negatief effect hebben op de opkomst in ons land.

Volgens de jongste peiling stemt 57 procent van de Nederlanders woensdag tegen de grondwet en 43 procent voor. Maar als de Fransen de wet wegstemmen, is de kans groot dat veel Nederlandse tegenstanders woensdag thuisblijven, omdat er volgens hen toch niets meer te halen valt. Waarschijnlijk stemt dan meer dan 60 procent van de Nederlandse kiezers tegen.

Wordt er in Frankrijk vóór de grondwet gestemd, dan zal de opkomst in het Nederlandse 'ja-kamp' groter zijn. Voorstanders van de grondwet voelen zich dan geroepen te stemmen om ook in Nederland een 'ja' te krijgen.

Ook in de rest van Europa wordt het referendum met grote belangstelling gevolgd. Als Frankrijk vandaag 'nee' stemt, komt er voorlopig geen Europese grondwet.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...eferendum.html
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-05-2005, 20:10
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Sacre bleu! Mon dieu! Branleurs! C'est des conneries! C'est dégoûtant! Ça craint! Pouffiasses! Maudit! Merde!
Oud 29-05-2005, 20:12
Verwijderd
Laat het aub een definitief non worden.
Oud 29-05-2005, 20:14
Verwijderd
Ik ben bang dat de Europese Grondwet hier strandt.
Oud 29-05-2005, 20:16
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
En nu?
Terug naar de onderhandelingstafel?
Of nóg een referendum, als dat kan in France?
Oud 29-05-2005, 20:16
Verwijderd
Dat wordt dan terug naar de onderhandelingstafel, zogenaamd dingen veranderen maar lekker alles hetzelfde laten en vervolgens niet zo oliedom te zijn referenda te gaan houden.
Oud 29-05-2005, 20:17
Verwijderd
Franse Constitution aanpassen
Oud 29-05-2005, 20:17
Prof
Prof is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-05-2005 @ 21:14 :
Ik hoop dat de Europese Grondwet hier strandt.
Oud 29-05-2005, 20:18
Verwijderd
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die Grondwet er heus wel komt, of die referenda nou een ja of een nee opleveren. Al is het referendum in Frankrijk bindend.
Oud 29-05-2005, 20:19
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
omgwtf we gaan er allemaal aan!
Oud 29-05-2005, 20:20
Verwijderd
we are all gonna die
Oud 29-05-2005, 20:28
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Prima dit nieuws, het gaat mij puur om het signaal...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 29-05-2005, 20:37
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2005 @ 15:50 :
Het is natuurlijk een beginsel. Je begrijpt dat 'eerbiedigen' niet hetzelfde betekent als 'voor altijd onaangetast laten'. Dat is ook niet mogelijk en ook niet wenselijk. Dan zou heel Europa van bovenaf opgelegd vegetariër moeten worden.

Dieren kunnen geen dragers zijn van rechten en verplichtingen. Dieren kunnen rechten niet geldend maken. Dat vloeit gewoon voort uit het feit dat een dier niet goed duidelijk kan maken wat het wil. Daarom ligt de plicht voor dieren te zorgen op de mens. Het is dan ook logisch dat er wel een plicht in de grondwet staat om rekening te houden met het welzijn van dieren, omdat dieren gezien worden als wezens met gevoel.

Bovendien, het gaat hier alleen om de wetgevende bevoegdheid van de Unie. Daarvoor geldt het door mij aangehaalde artikel. Als individuele lidstaten verdergaande dierenbescherming in de wet willen regelen, prima. Mag allemaal. Maar men moet natuurlijk niet verwachten dat deze grondwet Nederland een instrument aanreikt om stierenvechten in Spanje aan te pakken ofzo.
Het was nogal ongelukkig geformuleerd van me. Ik vroeg me af wat er gedaan kan worden met dat artikel. Zal het leiden tot een verbeterde bescherming van dieren, of is het vooral een uitgangspunt waarop later eventueel wetgeving gebaseerd zal worden die dieren meer bescherming zal geven?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-05-2005, 21:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
[vvd mode]
WWIII komt eraan. Die kutfransen ook!
[/vvd mode]

even serieus, blij ben ik niet met de exit polls uit frankrijk - nouja, het zal wel even de euro minder waard maken t.o.v. de dollar dat ons even een economische duw zal geven want dan word de export goedkoper, maar op de lange termijn,...

schudt hoofd.

of de Eur. regeringen komen met een alternatief. Zoals een Amerikaanse journalist zei bij CNBC:
"Europese democratie is als het opwerpen van een munt. Valt het op munt (stemt het volk munt) en is het dus pro constitutie, dan wordt dat met plezier aangenomen. Zal de munt op kop vallen, dan is dat tegen de constitutie en dan, weet je wat? We gooien de munt nog een keer."

Oud 29-05-2005, 21:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
joh de euro reageerde er meteen op
daalde enorm tov de dollar

nu krabbelt ie weer een beetje omhoog, maar dat kan best dadelijk weer anders zijn als de definitieve uitslag komt, denk ik.
Oud 29-05-2005, 21:45
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Hele domme vraag: Zijn de markten open op zondag?
Of zijn dat de beursen in Azië?
Oud 29-05-2005, 21:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 29-05-2005 @ 22:45 :
Hele domme vraag: Zijn de markten open op zondag?
Of zijn dat de beursen in Azië?
in azie zijn ze al begonnen he
Oud 29-05-2005, 21:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
ow zo meteen gaat CNN Le Pen interviewen
idiote gast
Oud 29-05-2005, 21:47
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Toch wel dus
Oud 29-05-2005, 21:53
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Dit is toch wel redelijk apart. Zo'n duidelijk signaal kan niet zomaar worden genegeerd door de politieke leiders.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Oud 29-05-2005, 21:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
kijk
kwam dit plaatje tegen.

is net recent gemaakt:




maar hij krabbelt ook weer vrij snel terug, zie ik...

Hoewel in het plaatje lijkt dat de grote trendlijn gebroken is, kan dat best wel meevallen als deze daling als een elastiek weer terugspringt.

(maar ook nog even wachten wat de fransen officieel bekend maken)

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 21:58.
Oud 29-05-2005, 22:05
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Kan iemand mij uitleggen waarom communisten tegen de grondwet zijn ?
Oud 29-05-2005, 22:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
hmmz

laten we frankrijk de oorlog verklaren
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 29-05-2005, 22:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-05-2005 @ 23:05 :
Kan iemand mij uitleggen waarom communisten tegen de grondwet zijn ?
Omdat goelagkampen verboden worden
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 29-05-2005, 22:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-05-2005 @ 23:05 :
Kan iemand mij uitleggen waarom communisten tegen de grondwet zijn ?
omdat er alleen een wereldregering kan komen volgens communistisch model en niet volgens liberaal model
Oud 29-05-2005, 22:10
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 29-05-2005 @ 23:05 :
Kan iemand mij uitleggen waarom communisten tegen de grondwet zijn ?
Omdat de grondwet hoofdzakelijk draait over de vrije markt. En communisten houden niet van kapitalisme he. Begrijpelijk, maar toch is het beter dan iedereen even arm, maar da's offtopic
Oud 29-05-2005, 22:15
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Yesss! De Fransen hebben tegengestemd. Nu wij nog.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Oud 29-05-2005, 22:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
@Love&Peace,

NCPN zegt:

"Een grondwet vormt de (juridische) neerslag vàn en grondslag vóór een bepaalde, van de economische en politieke ontwikkeling van een samenleving afhankelijke, politieke ordening. Sinds de burgerlijke revoluties (in Engeland,Frankrijk, de VS enz) is het gebruikelijk dat de rechten en plichten van zowel burgers als overheid, van volk èn staat in een grondwet centraal staan. De Europese grondwet, die op 1 juni per referendum wordt voorgelegd aan de bevolking in Nederland vormt niet alleen de juridische neerslag van de economische en politieke ontwikkeling van Europa tot een Europese Unie, maar bedoelt daarvoor ook de blijvende, wettelijk verankerde en voor de toekomst gegarandeerde grondslag te zijn. Een Unie die veeleer de vereniging en belangen van het Europese Kapitaal beoogt dan de vereniging en belangen van de Europese bevolking. Deze laatsten blijven immers altijd afhankelijk van en ondergeschikt aan die van het Europese financierskapitaal. Het onbehagen bij de bevolking in Nederland over ‘Europa’ kan hiermee worden verklaard: De Europese Unie is niet ‘van ons’, zij is van de (kapitalistische) concerns.Een nee Bij het referendum is daarom geen nee tegen Europa, maar een nee tegen het Europa van de concerns. Juist een nee zal bijdragen aan het vormen van een basis om van Europa het ‘Europa van de volkeren’ te maken.

Stap achteruit
Veel voorstanders beweren dat de voorliggende grondwet weliswaar niet ideaal is, maar wel een stap vóóruit. Wij betogen echter dat deze grondwet een belangrijke stap achteruit betekent. De huidige nationale grondwetten ontlenen hun fundamenten aan de verworvenheden van de Franse revolutie en zijn aangevuld met resultaten van strijd in de daarop volgende 200 jaar: recht op arbeid, recht op onderwijs, recht op sociale zekerheid, enz. In het ontwerp van de Europese grondwet is dit recht teruggebracht tot recht op toegang tot arbeid, onderwijs, sociale voorziening, enz. De grondwet verbiedt dus dat je wordt buitengesloten, maar je recht wordt afhankelijk gesteld van het aanbod. De Europese grondwet mist de ingebouwde verplichting om het aanbod van arbeid, onderwijs, sociale voorziening aan te passen aan de vraag van de bevolking. Veelbetekenend is verder dat deze grondwet(!) de lidstaten wèl verplicht tot grotere militaire inspanningen met de ambitie tot een wereldwijde rol van de EU. Met deze grondwet verruilt Europa, net als de VS, haar defensieve ‘veiligheidstrategie’
voor een offensieve, die preventief militair ingrijpen, waar ook ter wereld mogelijk maakt: imperialisme in optima forma!

Neoliberaal product
Aannemen van deze grondwet zal het vinden van oplossingen voor de mondiale problemen, waar de volkeren van Europa mee worstelen, blokkeren. Een neoliberale economische politiek immers, met zijn flexibilisering van arbeid, afbraak van vele arbeidsvoorwaarden, ontmanteling van sociale zekerheid, privatisering van publieke diensten, is uitgangspunt van deze grondwet. Oplossingen echter die niet beantwoorden aan de norm van neoliberale denken:hernationaliseren van de openbare diensten, in gemeenschapshanden brengen van sociale zekerheid, scheppen van arbeid in gemeenschapsbedrijven enz. - in feite een ‘Keynesiaans beleid’ -, zullen ongrondwettelijk worden. Het is daarom onbegrijpelijk dat de PvdA-fractie akkoord is gegaan met deze grondwet.
Verzet tegen deze grondwet zal bovendien als een misdadig feit en dus strafbaar worden beschouwd. Met als laatste,mogelijke consequentie dat dit verzet dit verzet als terroristisch wordt gekwalificeerd, waardoor extreem ondemocratische repressiemiddelen als hechtenis van meer dan een jaar zonder vorm van proces, mogelijk worden. Eenmaal aangenomen wordt wijziging van deze grondwet praktisch onmogelijk: iedere wijziging vereist goedkeuring van alle 25 lidstaten.

Valse start
Een brede discussie over de grondwet is nauwelijks van de grond gekomen. Voorstanders hebben een ruime voorsprong in geld en tijd. Zij vertegenwoordigen immers de heersende macht, die zijn kans ruikt het inmiddels heroverde terrein van verslechterde arbeidsvoorwaarden, privatiseringen van openbare diensten, afbraak van sociale zekerheid, enz. juridisch ,op grondwetniveau, te laten vastleggen. Hoewel voorstanders met hun comfortabele machtspositie altijd toegang tot de media hebben moeten tegenstanders de beschikbare subsidie met hen delen.
Tegenstanders hebben nu iets meer dan een maand tijd om hun eventueel toegekende subsidie om te zetten in een campagne. Overbodig te melden dat de subsidieaanvraag van de NCPN is afgewezen met de argumenten: “overtekening beschikbare budget, te geringe bijdrage aan het debat èn geen beperking tot de
grondwet, maar ook over doelstellingen van uw Partij”. Geldt dit laatste niet voor de subsidieaanvraag van ‘Wilders’?.
Ondanks de voorsprong in tijd en geld van de voorstanders tekent zich in Nederland een meerderheid af om deze grondwet af te wijzen. Grote jongens Kok en Duisenberg worden nu ingezet om dit tij te keren. Maar ook zij kunnen de schadelijke en gevaarlijke inhoud voor de bevolking van de grondwet niet veranderen.
Als voorstanders kunnen ze wel hun bijdrage leveren om die te verhullen. Wij zullen er alles aan doen om dat niet te laten lukken.

Partijbestuur NCPN, 1 mei 2005" ( ze hebben gewerkt op de dag van de arbeid!!! )

www.ncpn.nl
Oud 29-05-2005, 22:34
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Sjezus, ik heb eens aan wat mensen gevraagd wat ze gaan stemmen, allemaal nee. En toen ik vroeg waarom, wisten ze niets concreets te bedenken. Of iets met turkije of met de euro.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 29-05-2005, 22:35
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Severus schreef op 29-05-2005 @ 23:15 :
Yesss! De Fransen hebben tegengestemd. Nu wij nog.
__________________
Yeh dil he.
Oud 29-05-2005, 22:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 29-05-2005 @ 23:34 :
Sjezus, ik heb eens aan wat mensen gevraagd wat ze gaan stemmen, allemaal nee. En toen ik vroeg waarom, wisten ze niets concreets te bedenken. Of iets met turkije of met de euro.
lol, de meeste lui in mijn omgeving stemmen voor - zover ik dit heb gevraagd
Oud 29-05-2005, 22:55
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
mensen stemmen geen non, nee omdat ze tegen de grondwet zijn, maar omdat ze ontevreden zijn over de huidige gang van zaken in hun land. De meeste nee-stemmers hebben volgens mij niet eens in die grondwet gekeken.

tijd om het muntje weer op te werpen
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Oud 29-05-2005, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 29-05-2005 @ 23:55 :
mensen stemmen geen non, nee omdat ze tegen de grondwet zijn, maar omdat ze ontevreden zijn over de huidige gang van zaken in hun land. De meeste nee-stemmers hebben volgens mij niet eens in die grondwet gekeken.

tijd om het muntje weer op te werpen
Och, je kan geen tv aandoen of je hoort wel voor- danwel tegenstanders over de grondwet praten. Na een tijdje kan je je dan vanzelf wel een beetje een mening vormen over wat erin staat.
Oud 29-05-2005, 23:09
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 29-05-2005 @ 23:56 :
Och, je kan geen tv aandoen of je hoort wel voor- danwel tegenstanders over de grondwet praten. Na een tijdje kan je je dan vanzelf wel een beetje een mening vormen over wat erin staat.
of je zappt naar een ander kanaal
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 29-05-2005, 23:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
http://www.lemonde.fr/web/vi/0,47-0@...-655472,0.html

hier kun je zien hoe frankrijk gestemd had
Oud 29-05-2005, 23:26
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Laat ik kort gaan:

Kut.

Moet ik nog wel gaan stemmen woensdag? Heeft het nog nut?
Oud 29-05-2005, 23:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-05-2005 @ 00:26 :
Laat ik kort gaan:

Kut.

Moet ik nog wel gaan stemmen woensdag? Heeft het nog nut?
ja
Oud 29-05-2005, 23:32
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-05-2005 @ 00:31 :
ja
En nu de onderbouwing nog...
Oud 29-05-2005, 23:33
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-05-2005 @ 00:26 :
Moet ik nog wel gaan stemmen woensdag? Heeft het nog nut?
'Men' zegt van niet. Ik ben benieuwd hoe de opkomst nu zal zijn...
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Oud 29-05-2005, 23:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-05-2005 @ 00:32 :
En nu de onderbouwing nog...
al is t alleen maar het afgeven van een signaal

Oud 29-05-2005, 23:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 30-05-2005 @ 00:38 :
al is t alleen maar het afgeven van een signaal

Ik word langzamerhand allergisch voor dat woord.
Oud 29-05-2005, 23:49
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
3 woorden:

Vive la France!
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 29-05-2005, 23:50
Verwijderd
Vallen de communisten nu binnen?

Misschien een stomme vraag, maar waarom stemt Frankrijk tegen?
Oud 29-05-2005, 23:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 30-05-2005 @ 00:50 :
Vallen de communisten nu binnen?

Misschien een stomme vraag, maar waarom stemt Frankrijk tegen?
Omdat ze Chirac willen naaien.
Oud 30-05-2005, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-05-2005 @ 00:57 :
Omdat ze Chirac willen naaien.
En dat tuig van een Jean-Marie Le Pen maar blij zijn ermee...
Oud 30-05-2005, 01:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 30-05-2005 @ 00:50 :
Vallen de communisten nu binnen?

Misschien een stomme vraag, maar waarom stemt Frankrijk tegen?
Vanwege communisten die kwa denken vastzitten in de '60's en tegen 'het kapitalisme' zijn, dombo's die luisteren naar Le Pen en vinden dat het allemaal klote is, en de stemmen dus ook kloten moeten zijn, mensen die slecht geinformeerd zijn, nationalisten..

Tja, eigenlijk alles dat als negatief wordt gezien in het politiek spectrum werkt samen tegen de grondwet, je ziet hier precies hetzelfde gebeuren.


Mochten Frankrijk nee stemmen dan ga ik zelf sowieso voor de ja, zeker als het niet langer uitmaakt is het zaak te zorgen dat Nederland terug aan de onderhandelingstafel niet met de nek wordt aangekeken door alle lidstaten die wel mee doen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 30-05-2005, 01:40
Verwijderd
Op zichzelf hebben de Fransen allemaal nog wel redelijke motieven. De Fransen zijn altijd erg Eurogezind geweest, alleen nu zijn ze echt oprecht bezorgd om hun banen. Daarom stemmen er velen tegen, met pijn in het hart omdat ze liever voor zouden stemmen. Maar ze zijn bang. Wat ze echter vergeten is dat outsourcing en het verkassen van ondernemingen naar het buitenland helemaal niets te maken heeft met de Europese Grondwet. Maar vooruit ze denken het in elk geval.

Nee, dan Nederland, waar mensen tegenstemmen vanwege het kapsel van Balkenende, omdat ze denken dat ze belazerd zijn bij de invoering van de euro, omdat ze denken dat we dan 'een sterkere onderhandelingspositie' hebben, omdat ze denken dat ze dan een vuist kunnen maken tegen toetreding van Turkije. Lekkere motieven allemaal.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'TMF en MTV moeten zelf censureren'
Love & Peace
214 15-11-2005 22:47
De Kantine Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren?
Hongaar
456 07-11-2005 14:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Nieuwe verkiezingen houden bij te weinig steun voor kabinet'
Gatara
76 24-06-2005 15:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europese Grondwet
Verwijderd
491 16-05-2005 16:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Balkenende toont weer eens gebrek aan ruggegraat
Sky Jewel
38 28-11-2003 18:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Joods-christelijke traditie' moet in grondwet vermeld staan?
Rabbi Daniel
1 13-10-2003 19:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.