Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2006, 20:24
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 21:19 :
Dat zit alleen maar tussen je oren. Want de Islam kent geen dwang. Weliswaar is de Islam de enige weg maar de keuze is nog altijd aan jou om die te maken. Dat heet vrije wil. [afbeelding]
Hier moest ik echt even fijntjes om glimlachen.
Advertentie
Oud 01-10-2006, 20:31
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 21:23 :
*Kuch* Iran *Kuch* Saoedi-Arabië *Kuch* Irak *Kuch* Ga zo maar een tijdje door...
Niet stikken in je hoestbui maar ik hoop voor je dat je het verschil ziet tussen de Islam en de prakijk. Want moslims zijn ook mensen die fouten maken.
Kun je verder nog voorbeelden opnoemen van wat er misgaat in die landen.
Oud 01-10-2006, 20:33
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 21:24 :
Dat wil niet automatisch zeggen dat Islam dus de beste religie is. Dat wil zeggen dat heel veel (niet-opgeleide) mensen nog steeds succesvol geïndoctrineerd worden.
Dat is maar een aanname van jou. Want er zijn best veel (hoog)opgeleide mensen die voor de Islam kiezen. Want zij zijn op zoek naar de waarheid en de Islam biedt hen deze.
Oud 01-10-2006, 20:33
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 21:24 :
Hier moest ik echt even fijntjes om glimlachen.
Gaan we nog inhoudelijk worden?
Oud 01-10-2006, 20:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 13:03 :
Nou nee, dat wil ik niet zo bestempelen. Want op de lange termijn zal Nederland vanuit een atheistisch centrum verplaatsen naar een Islamitisch centrumpunt. Dus het zal alleen maar ten goede van de integratie komen.
Constant bevestigd vooroordeel nr. 28: Veel Moslims zijn zo vol van zichzelf dat ze werkelijk geloven dat iedereen uiteindelijk voor de islam zal vallen en ze beschouwen dat ook als een op zichzelf staand en terecht argument.
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 12:02 :
Nogmaals, ik zie geen slachtoffers aan moslimkant maar alleen maar winnaars. Dus hoe jij je joods denken vertaalt naar moslims, is voor mij een raadsel
Als je gelooft dat ik een jood ben, dan is stelde jouw geloof nog minder voor dan ik in de eerste plaats verwachtte. Zo, ga daar maar eens over doordenken.

Het feit dat er ziekenhuizen zijn geeft jou niet automatisch het recht er ook een voor jezelf te krijgen. Deal with it.
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 12:02 :
Nederland is een vrij land. Dus het biedt de mogelijkheden aan mensen om bijv. op basis van hun religie iets op te zetten. Dat kan een school, ziekenhuis of partij zijn. Maar ik krijg het idee dat jij het concept van vrijheid niet zo goed begrijpt en tegelijkertijd is dat zeer ironisch.
Je beroept je nu op de traditie. Een drogreden, want het doet er niets van af dat we met verzuild sektarische gedoe niets opschieten.

Je gaat er bovendien onterecht van uit dat er iets bestaat als een recht om elke voorziening te claimen voor je religie. Een misvatting, de wet voorziet er slechts in dat je niet gedwongen mag worden een andere religie aan te nemen en het beoefenen ervan mag niet verboden worden.

Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 12:02 :
Tijd zal uitwijzen dat het ziekenhuis financieel haalbaar is. En hoe kom jij erbij dat het onethisch onverantwoord is. Graag aanvullen met argumentatie want die ontbreken bij jou veelvuldig.
Twee artsen standby om een patiënt te verplegen is niet te verkopen aangezien er elders wachtlijsten zijn.

Zelfs als het een privaat ziekenhuis is zullen er mensen sterven, puur omdat sommige mensen een irrationele angst voor het andere geslacht koesteren en daarom dubbel zoveel medisch personeel nodig hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-10-2006, 20:38
juno
Avatar van juno
juno is offline
Juist het feit dat de islam-van-de-praktijk in de bakermat van diezelfde islam zo hemelbreed verschilt van die roze-bril-islam die veel westerse bekeerlingen of reborn-moslims aanhangen deed mij glimlachen.
Oud 01-10-2006, 20:44
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 21:38 :
Juist het feit dat de islam-van-de-praktijk in de bakermat van diezelfde islam zo hemelbreed verschilt van die roze-bril-islam die veel westerse bekeerlingen of reborn-moslims aanhangen deed mij glimlachen.
Er is maar één Islam dus ik snap niet wat je bazelt.
Oud 01-10-2006, 20:47
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
@T_ID, je hebt het constant over drogredenen, non-argumenten etc. terwijl eerder jouw 'betoogjes' daaruit bestaan. Feit blijft dat dit ziekenhuis over twee jaar operationeel is en dat dat mogelijk is aangezien Nederland een vrij land is.
Oud 01-10-2006, 20:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 21:47 :
@T_ID, je hebt het constant over drogredenen, non-argumenten etc. terwijl eerder jouw 'betoogjes' daaruit bestaan. Feit blijft dat dit ziekenhuis over twee jaar operationeel is en dat dat mogelijk is aangezien Nederland een vrij land is. [afbeelding]
Nederland wel ja. Dat is nou een voorbeeldje van die nederlandse normen en waarden.
Oud 01-10-2006, 20:49
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 21:31 :
Niet stikken in je hoestbui maar ik hoop voor je dat je het verschil ziet tussen de Islam en de prakijk.
dit bedoel ik.
Oud 01-10-2006, 20:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 21:31 :
Niet stikken in je hoestbui maar ik hoop voor je dat je het verschil ziet tussen de Islam en de prakijk. Want moslims zijn ook mensen die fouten maken.
Oh ja, het zijn geen 'goede moslims'... Tuurlijk...
Ook al beweren zij natuurlijk van wél. Wie moet ik geloven?

Citaat:
Kun je verder nog voorbeelden opnoemen van wat er misgaat in die landen.
Geen persvrijheid, geen vrijheid van meningsuiting, schending van mensenrechten, marteling, doodstraf, ophangen van homo's...

Moet ik nog even doorgaan? (Dat de vraag überhaupt gesteld wordt!)
Oud 01-10-2006, 20:53
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 21:48 :
Nederland wel ja. Dat is nou een voorbeeldje van die nederlandse normen en waarden.
Misschien moet je je horizon verbreden want er zijn genoeg Islamitische landen in de wereld die ook die vrijheden gunnen. Maar dat gaat er niet bij je in omdat je hersenen op tilt slaan als je de woorden vrij en Islam in één zin ziet.
Oud 01-10-2006, 20:53
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 21:33 :
Dat is maar een aanname van jou. Want er zijn best veel (hoog)opgeleide mensen die voor de Islam kiezen. Want zij zijn op zoek naar de waarheid en de Islam biedt hen deze.
Als jij denkt dat er überhaupt één 'waarheid' is in het leven, sta je verstandelijk al helemaal stil. Dan ben je al vastgeroest. Dan ben je iemand die niet in beweging is, ook geestelijk niet.
Oud 01-10-2006, 20:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 21:51 :

persvrijheid, vrijheid van meningsuiting, geen schending van mensenrechten, geen marteling, geen doodstraf, geen ophangen van homo's...

Hier, nog een paar van die nederlandse normen en waarden.
Oud 01-10-2006, 20:54
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 21:49 :
dit bedoel ik.
Doe eens duidelijk.
Oud 01-10-2006, 20:56
juno
Avatar van juno
juno is offline
One can lead a horse to water but one cannot make it drink, dat blijkt maar weer.
Oud 01-10-2006, 20:57
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 21:51 :
Oh ja, het zijn geen 'goede moslims'... Tuurlijk...
Ook al beweren zij natuurlijk van wél. Wie moet ik geloven?
Ja serieus, dit is echt kansloos. Ga jij nou naar mensen kijken om de Islam te leren kennen?!


Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 21:51 :
Geen persvrijheid, geen vrijheid van meningsuiting, schending van mensenrechten, marteling, doodstraf, ophangen van homo's...

Moet ik nog even doorgaan? (Dat de vraag überhaupt gesteld wordt!)
Waarom plak je SA en Irak erbij want je hebt het nu over Iran. En waarom gebruik je Iran als maatstaf voor Islamitische waarden!
Oud 01-10-2006, 20:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 21:54 :
Doe eens duidelijk.
Juno stelde dat er een groot verschil zit tussen de islam in de meeste gunstige theoretische interpretatie (zoals jij die ten toon spreid) en waar het in de werkelijkheid op neer komt. In de werkelijkheid komt de islam af en toe neer op onfrisse zaken als moord en verminking.

Jij kunt best vinden dat de islam puur fantastisch is, maar weinigen zullen die mening delen. Als er morgen een geestelijk leider opstaat die een vaag vers anders interpreteerd en vind dat er misdaden gepleegd moeten worden volgens dat vers, dan gaan de poppen aan het dansen.

Dan werkt datzelfde mechanisme dat jij verwoorde ook. Jij beweerde dat de islam altijd gelijk heeft en tijdloos is. Er zal maar iemand ergens lezen dat je mensen moet vermoorden... Moet je nagaan, die moorden zijn dan altijd terecht, en gelden voor altijd, de islam had immers altijd gelijk en is tijdloos.

Dat is het verschil tussen theorie en praktijk. Dat verschil maakt beweringen a la 'de islam is onfeilbaar' tot pedant gezwets; het is simpelweg niet zo.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-10-2006, 20:58
juno
Avatar van juno
juno is offline
Misschien omdat Iran zich als islamitische staat opstelt?
Oud 01-10-2006, 20:58
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 21:53 :
Hier, nog een paar van die nederlandse normen en waarden.
Jaaaaaaa!
ECHTE NEDERLANDSE NORMEN EN WAAAAAAARDEN!!!1
Oud 01-10-2006, 20:59
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 21:53 :
Als jij denkt dat er überhaupt één 'waarheid' is in het leven, sta je verstandelijk al helemaal stil. Dan ben je al vastgeroest. Dan ben je iemand die niet in beweging is, ook geestelijk niet.
En dat rolt uit je hersenpan? Wie is hier verantwoordelijk voor? Waar is het misgegaan?
Oud 01-10-2006, 21:00
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-10-2006 @ 21:58 :
Jaaaaaaa!
ECHTE NEDELANDSE NORMEN EN WAAAAAAARDEN!!!1
Ze staan in onze grondwet, staan in verdragen die nederland heeft ondertekend, nederland conformeert zich eraan.

Hetzelfde geldt voor meer landen dan alleen nederland, maar het zijn nog steeds normen en waarden die hier gelden.
Oud 01-10-2006, 21:01
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 21:58 :
Misschien omdat Iran zich als islamitische staat opstelt?
Maar als je Iran als Islamitische staat gaat bestuderen dan moet je helaas wel andere conclusies trekken. Is dat ooit bij je opgekomen?
Oud 01-10-2006, 21:01
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 22:00 :
Ze staan in onze grondwet, staan in verdragen die nederland heeft ondertekend, nederland conformeert zich eraan.

Hetzelfde geldt voor meer landen dan alleen nederland, maar het zijn nog steeds normen en waarden die hier gelden.
Dat maakt ze nog geen "typische" Nederlandse normen (want dat zijn het vooral).
Oud 01-10-2006, 21:01
juno
Avatar van juno
juno is offline
Natuurlijk. Dat zijn geen echte moslims. Punt is: zij vinden van wel.
Oud 01-10-2006, 21:01
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 21:53 :
Hier, nog een paar van die nederlandse normen en waarden.
Hoewel Amnesty International wel een aantekening in haar jaarverslag heeft over Nederland wat betreft schending van de mensenrechten... n.a.v. het beleid van Ijzeren Rita.
Oud 01-10-2006, 21:04
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 21:57 :
Ja serieus, dit is echt kansloos. Ga jij nou naar mensen kijken om de Islam te leren kennen?!
Als zowel de ayathollahs in Iran als de vrije moslims in het Westen zeggen dat *alleen zij* de Koran op de ware manier uitleggen, wie moet ik dan geloven? Ga daar eens op in ipv eromheen te draaien.

Citaat:
Waarom plak je SA en Irak erbij want je hebt het nu over Iran. En waarom gebruik je Iran als maatstaf voor Islamitische waarden!
In Saudi-Arabië en Irak gebeuren die dingen ook, heur.

En in Iran zeggen de regeringsleiders dat hun wetten op de Islam gebaseerd zijn, dus...
Oud 01-10-2006, 21:05
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 22:00 :
Ze staan in onze grondwet, staan in verdragen die nederland heeft ondertekend, nederland conformeert zich eraan.

Hetzelfde geldt voor meer landen dan alleen nederland, maar het zijn nog steeds normen en waarden die hier gelden.
En die normen en waarden zijn typisch Nederlands?

Serieus, ik probeer hier te discussieren maar ik bedenk me nu dat dit aardig zinloos is. Het niveau is hier te laag. Jullie roepen maar wat wat jullie in de media opvangen en papegaaien alles maar na. Ik heb hier nog geen originele reacties gezien. Ok misschien een paar persoonlijke aanvallen over snorren en geestelijke gehandicapten.
Oud 01-10-2006, 21:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 21:59 :
En dat rolt uit je hersenpan? Wie is hier verantwoordelijk voor? Waar is het misgegaan?
Ik ben op zoek. Ik ben in beweging. Ik denk voor mezelf. Ik ben actief bezig met het leven en de vragen die daarbij horen.

Dus degene bij wie iets mis is gegaan, ben ik niet, maar jij.
Oud 01-10-2006, 21:06
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Nederlandse normen bestaan helemaal niet.

Nederlandse waarden misschien, normen niet.
Oud 01-10-2006, 21:07
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
juno schreef op 01-10-2006 @ 22:01 :
Natuurlijk. Dat zijn geen echte moslims. Punt is: zij vinden van wel.
Dat doet er verder niet toe. Want de Dag nadert en alles zal duidelijk dan worden.

Maar als je de Islam wilt bestuderen moet je boeken lezen, lezingen bijwonen en niet naar populistische programma's als Nova en/of krantjes van het niveau Wilders lezen.
Oud 01-10-2006, 21:09
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 22:07 :
Dat doet er verder niet toe. Want de Dag nadert en alles zal duidelijk dan worden.
Hier hebben we natuurlijk geen moer aan.
Oud 01-10-2006, 21:13
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 22:04 :
Als zowel de ayathollahs in Iran als de vrije moslims in het Westen zeggen dat *alleen zij* de Koran op de ware manier uitleggen, wie moet ik dan geloven? Ga daar eens op in ipv eromheen te draaien.
Dit zuig je uit je duim. Want ik zie geen 'vrije' moslims op de hoek van de straat betekenissen van de Koran uitleggen.

Nee, om de Koran optimaal te begrijpen moet er meer worden gedaan dan lezen. Je hebt de hadiths en Sunna nodig om de verzen te begrijpen. Er is meer achtergrondinformatie nodig.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 22:04 :
In Saudi-Arabië en Irak gebeuren die dingen ook, heur.

En in Iran zeggen de regeringsleiders dat hun wetten op de Islam gebaseerd zijn, dus...
SA en Irak zijn Islamitisch dus daar zal het ook wel gebeuren. Sterk argument.
Oud 01-10-2006, 21:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 22:07 :
Dat doet er verder niet toe. Want de Dag nadert en alles zal duidelijk dan worden.
Als god je vrijdags eten komt brengen als jij aan de dijk gaat zitten nietsdoen dan help ik mee met wachten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-10-2006, 21:15
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-10-2006 @ 22:09 :
Hier hebben we natuurlijk geen moer aan.
Ik wilde zeggen dat ik niet ga oordelen over anderen maar dat als je de Islam wilt begrijpen dat je je erin moet verdiepen en niet naar personen kijken. Dat is niet moeilijk te begrijpen maar ik krijg het idee dat opzettelijk gebeurt.
Oud 01-10-2006, 21:17
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-10-2006 @ 22:14 :
Als god je vrijdags eten komt brengen als jij aan de dijk gaat zitten nietsdoen dan help ik mee met wachten.
Zie jij ze vliegen, he knul!? Je kraamt echt maar dan ook echt onzin uit. Gooi jezelf tegen de muur ofzo.
Oud 01-10-2006, 21:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 22:13 :
Dit zuig je uit je duim. Want ik zie geen 'vrije' moslims op de hoek van de straat betekenissen van de Koran uitleggen.
Er zijn vaak moslims op tv die hun visie op de Islam geven. En op fora als deze natuurlijk. Maar wederom ga je niet inhoudelijk op mijn punt in.

Citaat:
Nee, om de Koran optimaal te begrijpen moet er meer worden gedaan dan lezen. Je hebt de hadiths en Sunna nodig om de verzen te begrijpen. Er is meer achtergrondinformatie nodig.
Maar dan krijg je weer het probleem dat moslims zeggen dat die hadith en Sunna maar op één manier gelezen kunnen worden, wat quatsch is natuurlijk.

Citaat:
SA en Irak zijn Islamitisch dus daar zal het ook wel gebeuren. Sterk argument.
Lieve schat... Ik zeg niet dat het daar 'ook wel *zal* gebeuren'... Ik zeg DAT het daar gebeurt. Als vaststaand feit dus. Saudi-Arabië bijvoorbeeld wordt door Amnesty International veroordeelt wegens marteling en schending van de mensenrechten.
Oud 01-10-2006, 21:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 22:17 :
Gooi jezelf tegen de muur ofzo. [afbeelding]
Islam, de religie van vrede..
Oud 01-10-2006, 21:19
deoxyribose
deoxyribose is offline
Troll?
Oud 01-10-2006, 21:23
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 22:17 :
Er zijn vaak moslims op tv die hun visie op de Islam geven. En op fora als deze natuurlijk. Maar wederom ga je niet inhoudelijk op mijn punt in.
Naar welke Teletubie-kanalen kijk jij? Ik zie bar weinig moslims uberhaupt op tv die ook nog eens de Islam uitleggen. Ik zie wel afgekeerde ziellozen zoals Afshan Elian en de Hirsi's die doen alsof ze jarenlang in een toren hebben gezeten om de Islam te studeren.

Benoem je punt even.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 22:17 :
Maar dan krijg je weer het probleem dat moslims zeggen dat die hadith en Sunna maar op één manier gelezen kunnen worden, wat quatsch is natuurlijk.
De Islam is rechtlijnig, het heeft geen meerdere betekenissen/interpretaties. De meeste moslims zeggen dit ook en zitten ook op één lijn.

Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 22:17 :
Lieve schat... Ik zeg niet dat het daar 'ook wel *zal* gebeuren'... Ik zeg DAT het daar gebeurt. Als vaststaand feit dus. Saudi-Arabië bijvoorbeeld wordt door Amnesty International veroordeelt wegens marteling en schending van de mensenrechten.
OK, laten we aannemen dat jij de feitjes op een rijtje hebt. Wat heeft de Islam daarmee te maken? Je probeert hier de expert uit te hangen maar dat ben je niet.
Oud 01-10-2006, 21:24
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 22:18 :
Islam, de religie van vrede..
Oud 01-10-2006, 21:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 22:23 :
Ik zie wel afgekeerde ziellozen zoals Afshan Elian en de Hirsi's die doen alsof ze jarenlang in een toren hebben gezeten om de Islam te studeren.
Ik heb wel vaker beweerd dat erg veel Moslims totaal niet tegen kritiek kunnen en dan de criticaster zelf maar af gaan zeiken, maar bedankt dat je dit punt nog voor me wilde illustreren.
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 22:23 :
De Islam is rechtlijnig, het heeft geen meerdere betekenissen/interpretaties.
Waarom bestaan er dan verschillende stromingen, oftewel, waarom hangen die mensen andere interpretaties aan?

Puur dat feit bewijst al dat jouw bewering foutief is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-10-2006, 21:39
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 22:23 :
Naar welke Teletubie-kanalen kijk jij? Ik zie bar weinig moslims uberhaupt op tv die ook nog eens de Islam uitleggen.
Moet je eens een keer Al Manar afzetten en die propaganda van hen inruilen voor een Nederlands actualiteitenprogramma.

Citaat:
Ik zie wel afgekeerde ziellozen zoals Afshan Elian en de Hirsi's die doen alsof ze jarenlang in een toren hebben gezeten om de Islam te studeren.
Mensen die het niet met jou eens zijn, hebben geen ziel.

Nee, jij bent heel verdraagzaam...

Citaat:
Benoem je punt even.
Nou, jij illustreert mijn punt aardig.

Citaat:
De Islam is rechtlijnig, het heeft geen meerdere betekenissen/interpretaties. De meeste moslims zeggen dit ook en zitten ook op één lijn. [afbeelding]
En daarom blazen ze elkaar op in bijv. Irak?

En die fok-dingen kunnen we toch niet zien, dus schei daar ook maar mee uit.

Citaat:
OK, laten we aannemen dat jij de feitjes op een rijtje hebt.
Hey, ik heb die feiten niet verzonnen, hoor.

Citaat:
Wat heeft de Islam daarmee te maken? Je probeert hier de expert uit te hangen maar dat ben je niet.
Saudi-Arabië en Irak zijn islamitische staten, als ik het wel heb.

Inderdaad, een troll.
Oud 01-10-2006, 21:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-10-2006 @ 22:39 :
Moet je eens een keer Al Manar afzetten en die propaganda van hen inruilen voor een Nederlands actualiteitenprogramma.
Wie is er nu over propagande bezig?

Verrek, we hebben iemand die we beiden bashen, en het is niet eens een neocon, dit moet een historisch moment zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-10-2006, 21:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-10-2006 @ 22:43 :
Wie is er nu over propagande bezig?

Verrek, we hebben iemand die we beiden bashen, en het is niet eens een neocon, dit moet een historisch moment zijn.
Ja maar, hoor eens, dat Al Manar propaganda uitzendt lijkt me niet eens bediscussiërbaar, dus zo verwonderlijk is dat niet.
Oud 01-10-2006, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Sherpao schreef op 01-10-2006 @ 21:33 :
Dat is maar een aanname van jou. Want er zijn best veel (hoog)opgeleide mensen die voor de Islam kiezen. Want zij zijn op zoek naar de waarheid en de Islam biedt hen deze.
Er zijn op zich nog best wel wat meer hoogopgeleide mensen die niet geloven, for that matter. Ik zal je niet tegenspreken als je zegt dat de islam aan sommige mensen erg aanspreekt, maar dat waren toch al niet de mensen die een samenleving nodig heeft.

Om het maar even scherp te stellen, het is niet de islam die het westen nu gebracht heeft waar het nu is, en als je kijkt waar de islam het niet-westen tegenwoordig gebracht heeft, dan hoef ik verder niets meer te betogen.
Oud 02-10-2006, 11:47
HTID
Avatar van HTID
HTID is offline
Sherpao:

uit je posts blijkt dat:

1. Je niets moet hebben van joden.
2. Je vindt dat mensen met een andere mening over de islam dan jij geen ziel hebben.
3. Je ontkent dat de islam nog in ontwikkeling is in tegenstelling tot de andere godsdiensten

Echt kerel je bent gewoon een verkapte fundamentalist die met mooie woorden je eenzijdige blik op de wereld probeert te verdedigen.

Net als abu-jaja.... die is gaan vechten voor de jihad in een of ander islamitisch land.... is dat misschien ook iets voor jou? Dat zou iig bevorderlijk zijn voor onze samenleving.
__________________
Everyone knows gingers have no soul.
Oud 02-10-2006, 12:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
HTID schreef op 02-10-2006 @ 12:47 :
Net als abu-jaja.... die is gaan vechten voor de jihad in een of ander islamitisch land....
Nee. Abou Jahjah beweerde in een interview met M Magazine in 2004 dat hij lynchpartijen iets goeds vond. Verder is hij tijdens de acties van Israël tegen de Hezbollah naar Libanon gegaan om zich daar rond te laten leiden door een paar Hezbollah mannetjes en er 'steun te bieden', hoogstwaarschijnlijk gewoon om een zak geld te overhandigen. Abou Jahjah zou wel willen dat hij ooit wat had gepresteerd, in positieve of negatieve zin.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-10-2006, 14:37
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-10-2006 @ 23:39 :
Er zijn op zich nog best wel wat meer hoogopgeleide mensen die niet geloven, for that matter. Ik zal je niet tegenspreken als je zegt dat de islam aan sommige mensen erg aanspreekt, maar dat waren toch al niet de mensen die een samenleving nodig heeft.

Om het maar even scherp te stellen, het is niet de islam die het westen nu gebracht heeft waar het nu is, en als je kijkt waar de islam het niet-westen tegenwoordig gebracht heeft, dan hoef ik verder niets meer te betogen.
Dit is het schoolvoorbeeld van het materialistisch denken. Maar om nou te beweren dat er geen welvarende Islamitische landen zijn, is een argument van het niveau kleuterschool.
Oud 02-10-2006, 14:38
Sherpao
Avatar van Sherpao
Sherpao is offline
@HTID (fan van T_ID?), dat zijn jouw woorden.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Russische journaliste, kritisch over Tsjetsjenië, vermoord
Mark Almighty
91 19-10-2006 00:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "AEL wil zelfmoordacties steunen'"
Gatara
321 06-05-2003 18:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Interview: Mohammed Cheppih
BiL@L
61 04-05-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.