Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2014, 00:23
Remco Reinders
Remco Reinders is offline
Hallo ik ben Remco en ik heb een schoolprobleem. Laten we beginnen met de basisschool. Op de basisschool was het altijd makkelijk en hoefde ik niks te doen, kreeg 548 op de CITO toets en ben daarna naar HAVO/VWO gegaan om daarna het VWO te gaan doen in de 3de. Althans dat was het plan. Ik ben na HAVO/VWO naar de HAVO gegaan vanwege luiheid en niet studeren. Nu in de 3de heb ik het gevoel dat ik mezelf en mijn vader heb teleurgesteld (waarschijnlijk mijn moeder ook als ze nog leefde). Mijn ouders hebben VWO en gymnasium gedaan en mijn broer HAVO. Ik was altijd gezien als degene die mijn vader zou opvolgen als VWO leerling (klinkt dom en cliché maar zo heb ik het altijd gezien). Dat is zo aangezien ik een beetje een wijsneus ben en het altijd beter weet en wil graag weten hoe dingen werken en waarom ze zo werken. Dat "waarom" krijg je niet op de HAVO daarom ben ik meer een VWO leerling. Ik zit constant te peinzen en mezelf af te zeiken in mijn hoofd dat als ik had geleerd ik gewoon op het VWO had gezeten. Nu is mijn vraag zal ik na de HAVO nog VWO gaan doen of een omweg nemen via HBO en daarna WO? Wat is het slimst om te doen? En meer een psychologische vraag: Hoe kan ik ophouden met mezelf telkens af te zeiken over mijn foute beslissingen? Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2014, 13:32
Verwijderd
Relativeren, relativeren, relativeren.

Verder kan je het best, denk ik, vwo doen na havo want dan heb je een uitgebreidere studiekeuze en zit je niet zoveel jaar opgescheept met een hbo studie waar je later allicht dan heel weinig mee gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 16:39
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Als je nog niet weet wat je precies wil doen, ga dan voor de VWO-route.

Weet je wel precies welke richting je op wil, dan kan het nuttig zijn om de HBO-route te proberen, op het HBO zul je immers meer specifieke kennis opdoen dan op het VWO. Houd er dan wel rekening mee dat niet alle WO-opleidingen mensen met een HBO-P zonder meer accepteren, dus zoek dat dan eerst uit.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 17:04
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Je kan hier met je mentor of afdelingsleider over gaan praten, gezien jij pas in de 3de zit, kan je nog volgens mij met 7 of 8 gem. overstappen naar vwo, maar dat gaat op ene school makkelijker dan op de andere.
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 17:19
Verwijderd
Bij ons op school kon overstappen van 3 havo naar 4 vwo ook nog weleens. Daar zou je inderdaad, zoals Vesta al zegt, ook eens naar kunnen informeren. Je moet wel echt bereid zijn om er hard voor te werken.

Als dit niet mogelijk is, tja, dan moet je maar gewoon de havo doen. Je hebt dan niet zoveel keus en je kan jezelf nog zo stom vinden dat je niet naar het vwo bent gegaan, maar dat is gebeurd en dat kun je niet meer veranderen. Je toekomst heb je zelf nog wel in de hand, probeer daar gewoon het beste van te maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Vwo en Havo verschillen niet veel
Bamboestokje
40 13-01-2013 12:04
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Moeten KCV, Latijn en Grieks eigenlijk ook invoerd in HAVO-niveau?
Verwijderd
84 01-08-2005 13:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Algemene schoolzaken loting bij studies
mira_love
35 05-03-2004 14:04
Algemene schoolzaken Wat is nou HEt verschil tussen havo en VWO
Vini-Vidi-Vici
144 11-06-2003 22:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:56.