Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2002, 10:22
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Ik heb al mijn boekverslagen tot nu toe zelf gemaakt, omdat ik het gewoon leuk vind om te doen.

Maar iedereen om me heen haalt ze van Internet, veranderd wat details en de Eigen Mening en ze zijn klaar.

Wat vinden jullie, van Internet halen of zelf moeite doen?
__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2002, 11:02
quiwzy
quiwzy is offline
Van internet halen, bij ons op school wordt je eigenlijk totaal niet op de verslagen beoordeelt. Het gaat alleen om het thema en de motieven, de rest haalt iedereen toch van internet.

Ook bij het mondeling zijn de verslagen niet van belang, de leraar kijkt er soms alleen in, wijst wat aan en dat moet jij dan toelichten. Ze worden ook niet nagekeken zeg maar!

DUS IK HAAL ALLES FIJN VAN INTERNET!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:03
koelkastje
Avatar van koelkastje
koelkastje is offline
Ik maak ze ook zelf, je bent dan iets meer met het boek bezig, het blijft iets langer hangen en dat is handig voor het mondeling. Maar ik maak wel gebruik van internet verslagen, ik zoek de beste 3, 4 eruit (die nmm goed zijn) en die gebruik ik voor bevoorbeeld kleine dingen als ik niet weet wat ik het beste bij bijv. motto en thema moet zetten.

__________________
(miep miep, zoef zoef en de koelkast is weer weg, miep miep)
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 11:04
Sister Bliz
Avatar van Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Citaat:
quiwzy schreef:
Van internet halen, bij ons op school wordt je eigenlijk totaal niet op de verslagen beoordeelt. Het gaat alleen om het thema en de motieven, de rest haalt iedereen toch van internet.

Ook bij het mondeling zijn de verslagen niet van belang, de leraar kijkt er soms alleen in, wijst wat aan en dat moet jij dan toelichten. Ze worden ook niet nagekeken zeg maar!

DUS IK HAAL ALLES FIJN VAN INTERNET!

Wat is dan het nut van boeken lezen? Jullie moeten dus eigenlijk laten zien dat je goed bent in thema's en motieven uitkiezen?


__________________
Er zijn slechts twee manieren om je leven te leven: doen alsof niets een wonder is, en doen alsof alles een wonder is. Ik geloof in de laatste manier.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 14:53
ingefranken
ingefranken is offline
Moeilijk not!!!!
van internet halen natuurlijk!!!
waarom moeite doen!!!!
__________________
=========> LOL!!!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2002, 20:56
Yolcu
Yolcu is offline
Ik gebruik internetverslagen, als hulp bij m'n eigen verslag. De meeste boeken heb ik helemaal gelezen, van sommige heb ik alleen het einde niet gelezen, door tijdnood.

Onze leraren hebben er trouwens iets goeds op verzonnen, zodat je wel tijd eraan moet besteden: wij moeten tussenstanden maken. Dwz dat we het boek in 3en of in 4en delen, en dan steeds opschrijven wat ons opviel, wat we denken dat de thema's en de motieven zijn, in welke persoon het geschreven is, wat je denkt dat in de volgende tussenstand zal gebeuren.. enz
Dit is natuurlijk niet leuk voor de leerlingen, maar ik vind het heel slim gevonden! En het is ook handig voor je mondeling, want je hebt van alle boeken dus samenvattingen, want van elk boek heb je 4 tussenstanden!
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 12:33
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Zelf maken, want van de Inet halen is misschien wel makkelijk en snel, maar als je een mondeling hebt over die boekverslagen heb je best wel een probleem, omdat je der eigenlijk nix van af weet.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 28-02-2002, 21:13
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Sister Bliz schreef:
Ik heb al mijn boekverslagen tot nu toe zelf gemaakt, omdat ik het gewoon leuk vind om te doen.

Maar iedereen om me heen haalt ze van Internet, veranderd wat details en de Eigen Mening en ze zijn klaar.

Wat vinden jullie, van Internet halen of zelf moeite doen?

Ik maak ze ook altijd zelf, maar af en toe staat er wel wat goeds in zo'n verslag dat ik in m'n eigen verslag kan verwerken... Dus niet zomaar overtypen, beetje met verstand
Aan zo hele heb ik btw helemaal nix, want die gaan niet volgens onze regels voor zo'n boekverslag... Iedereen in m'n omgeving jat ook alles bij elkaar, moeten ze zelf weten toch?
Niet dat ik t zo leuk vind om een verslag te maken, maar ik heb gewoon liever dat het van mezelf is!
Dus, nee op de stelling

xxx's Julia(h)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 13:47
Verwijderd
Ik lees altijd het boek zelf, en dan ga ik er zelf een boekverslag van maken.
De samenvatting haal ik van internet. Dat mag bij ons op school in de bovenbouw. Je moet alleen wel de hele samenvatting snappen, voor je mondeling.
De stukjes over personages van het boek maak ik gedeeltelijk zelf, ik haal ik gedeeltelijk van internet.
Ik vind dat je het boekverslag gewoon zelf moet maken, maar het zelf moet weten of en wat je van internet afhaalt, want je moet straks toch zelf je mondeling doen.

En hoe deden je ouders dat, 25 jaar geleden, een boekverslag maken zonder internet...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 15:15
faded_beauty
faded_beauty is offline
maak ze voor het grootste gedeelte zelf, dingen die ik niet (helemaal) snap haal ik van i-net.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 16:09
Verwijderd
Of je het nou zelf maakt of niet... Het is in ieder geval heel erg handig om ook andere verslagen gelezen te hebben voor je mondeling.

C/0
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 18:49
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Zelf kopieer ik 1 of 2 uittreksels en analyses uit uittrekselboeken en aan de hand daarvan + wat ik zelf vind/denk + aan de hand van gegevens van internet schrijf ik mn boekverslagen. Ik vertrouw niet zo op boekverslagen van internet...
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Is mijn school te streng? Of ligt het aan mij?
Thanatios
61 07-05-2008 11:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:10.