Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2003, 15:47
Chandler
Avatar van Chandler
Chandler is offline
Citaat:
Vervreemd schreef op 23-05-2003 @ 21:44:
Als je alleen op het negatieve gaat letten dan zie je op een gegeven moment ook alleen maar het negatieve. Maar ik berijp dat je er zo over denkt je wordt met dit beeld overspoeld. door zowel de media als door de sfeer die er rond de marokkaanse jongeren hangt.

PS wat bedoel je met zwaar irritant.
Ik ben het eens met ZWAAR IRRITANT,

en wat ik ermee bedoel is dat ik zonder een of andere reden, vrijdag avond na een schoolfeest waar de sfeer binnen in echt gigantisch goed was, geen enkel ding waar je iets negatiefs over kan zeggen. En dan na het feest wordt ik even bewerkt met stenen en stokken door een groep van 15 marokanen omdat ze weggestuurd waren van het schoolplein, omdat het priveterrein is, en verboden is voor mensen die er niets te zoeken hebben.
En die groep had daar niets te zoeken omdat ze er niet op school zitten en niemand ervan kennen. Het enigste wat ze kwamen doen is meisjes lastig vallen, en een van die groep wou pillen etc verkopen aan mannetjes van 15 jaar. Dus dat vind ik op zich zwaar irritant. Dat ik door hun kutfrustraties nu al bijna een halve week thuis zit met een hersenschudding en daardoor gigantische koppijn. Je spoort dan toch niet als je zulke dingen uithaalt.

En als ik dan als een reactie hierop krijg dat het een incident is, NEE.
Een paar weken geleden bij ons winkelcentrum is een vriend van mij in zijn rug gestoken omdat een groep weer tjsa het is gewoon zo, bewezen door de politie, marrokanen met zn alle stroer wouden doen, en een scooter wouden hebben ofzo.
Daar steek je toch niemand voor neer!!!???


ONBEGRIJPELIJK vind ik dat soort acties, en sorry als ik geen een of ander smoesje wil aanhoren, van dat jullie het slecht hebben ofzo!!!
__________________
"Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven."
Advertentie
Oud 10-06-2003, 16:21
Verwijderd
Ontkent hier iemand dat er Marokkanen zijn die vervelend zijn? Nee dacht ik zo, wèl wordt ontkend dat alle Marokkanen vervelend zijn en dat er derhalve geen reden is tot grove discriminatie waar veel Nederlanders zich nu aan te buiten gaan.
Oud 10-06-2003, 17:55
Chandler
Avatar van Chandler
Chandler is offline
Man doe je ogen open, en kijk om je heen, lees de kranten en kijk het nieuws. Vind je het dan nog steeds zo gek, dat de mensen gaan genaraliseren?!?!
__________________
"Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven."
Oud 10-06-2003, 18:11
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Je kan niet je ogen blijven dichthouden. Statistieken liegen niet.
__________________
Czech us out
Oud 10-06-2003, 18:13
rsieswerda
Avatar van rsieswerda
rsieswerda is offline
Citaat:
Chandler schreef op 10-06-2003 @ 18:55:
Man doe je ogen open, en kijk om je heen, lees de kranten en kijk het nieuws. Vind je het dan nog steeds zo gek, dat de mensen gaan genaraliseren?!?!
hier ben ik het dus volkomen mee eens, het maakt niet uit waar je komt in Nederland, ik was van t weekend naar Arnhem, dar heb je ze in grote mate, er was ook een groep uit Utrecht, net zo irritant. Zelf waare ik woon heb je ze ook, 2 weken trug waren 4 vrienden van mij in elkaar getrapt omdat er zonodig 30 marokkanen de weg moeten versperren en als 1 van me vrienden vraagt of ie er langs mag, worden ze getikt.
IK heb zelf ook altijd gehad dat t generaliseren is wat veel mensen doen, maar op een gegeven moment kan je er bijna niet meer omheen, want ik denk dat minimaal 40% van de marokkaanse jongeren gewoon etters zijn die iedereen het leven zuur maken. Het wordt gewoon tijd dat zulke jongeren is worden aangepakt worden door de politie.
__________________
I take pleasure in guttin' ya boy!
Oud 10-06-2003, 18:52
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Precies dat heb ik altijd al gezegd.
Hardere aanpak door de politie!
Maar RECHTVAARDIG anders kunnen ze beter hun poten thuis houden.Wat versta ik onder rechtvaardig....?

*Gelijke behandeling.
*Geen mishandeling(ook niet stiekem)
*Geen vernederingen.

Het is volgens mij de beste oplossing.....dan dit geblaat en generaliseringen.
Ik vind dan dat je zelf ook FOUT bezig bent!
Want de jongens die er niks mee te maken hebben,Krijgen ook de schuld.En daar ben ik 100% TEGEN en kan me er ontzettend boos om maken.


Maar volgens mij houdt dit niet zo gauw op.
Ik loop altijd al te vergelijken en over zulke dingen te piekeren.Maar als die Marokkaanse jongens ophouden met plagen.
Hebben sommige mensen weer andere vooroordelen of iets dergelijks.
Misschien een vorm van Racisme?



PeaCe


MJ
__________________
HIIIGH FIVE babehhh

Laatst gewijzigd op 10-06-2003 om 18:55.
Oud 10-06-2003, 20:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Chandler schreef op 10-06-2003 @ 16:47:
Ik ben het eens met ZWAAR IRRITANT,

en wat ik ermee bedoel is dat ik zonder een of andere reden, vrijdag avond na een schoolfeest waar de sfeer binnen in echt gigantisch goed was, geen enkel ding waar je iets negatiefs over kan zeggen. En dan na het feest wordt ik even bewerkt met stenen en stokken door een groep van 15 marokanen omdat ze weggestuurd waren van het schoolplein, omdat het priveterrein is, en verboden is voor mensen die er niets te zoeken hebben.
En die groep had daar niets te zoeken omdat ze er niet op school zitten en niemand ervan kennen. Het enigste wat ze kwamen doen is meisjes lastig vallen, en een van die groep wou pillen etc verkopen aan mannetjes van 15 jaar. Dus dat vind ik op zich zwaar irritant. Dat ik door hun kutfrustraties nu al bijna een halve week thuis zit met een hersenschudding en daardoor gigantische koppijn. Je spoort dan toch niet als je zulke dingen uithaalt.

En als ik dan als een reactie hierop krijg dat het een incident is, NEE.
Een paar weken geleden bij ons winkelcentrum is een vriend van mij in zijn rug gestoken omdat een groep weer tjsa het is gewoon zo, bewezen door de politie, marrokanen met zn alle stroer wouden doen, en een scooter wouden hebben ofzo.
Daar steek je toch niemand voor neer!!!???


ONBEGRIJPELIJK vind ik dat soort acties, en sorry als ik geen een of ander smoesje wil aanhoren, van dat jullie het slecht hebben ofzo!!!
Jij kan echt niet lezen en je schreeuwt maar wat in de rondte.
En je kan niet eens marokkanen typen

Ontkent hier iemand dat er vervelende Marokkanen zijn ???

Wat wel ontkent wordt is dat alle marokkanen vervelend zijn, want dat is nou eenmaal niet zo. Dus je moet niet zo generaliseren, maar die hersens van je gebruiken om eens na te denken, want daar heb je ze voor gekregen.

Ik vind dus ook dat ze zulke mensen, of t nou marokkanen zijn of niet, veel harder mogen aanpakken, zodat je geen figuren zoals jij (of erger) krijgt die maar wat gaan schreeuwen zonder dat ze ook maar ergens verstand van hebben, want daar lijkt t erg op.
Oud 10-06-2003, 20:17
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Chandler schreef op 10-06-2003 @ 18:55:
Man doe je ogen open, en kijk om je heen, lees de kranten en kijk het nieuws. Vind je het dan nog steeds zo gek, dat de mensen gaan genaraliseren?!?!
Ja, want niet alle Marokkanen zijn zo.


Je mag vervelende mensen, of t nou marokkanen zijn of nederlanders, van mij uitschelden hier, en neerzetten wat je erover kwijt wilt, maar ik weet dat zulke dingen nou eenmaal gebeuren en dat t overal in t nieuws is etc etc, maar dat is NOOIT een EXCUUS om te gaan generaliseren
Oud 10-06-2003, 20:19
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
rsieswerda schreef op 10-06-2003 @ 19:13:
Het wordt gewoon tijd dat zulke jongeren is worden aangepakt worden door de politie.
Eens, maar waar ik t volkomen mee oneens ben is dat je ''maar gaat generaliseren omdat je denkt dat 40% vd marokkanen lastig is'''

Wat is dat nou voor domme houding man?! Ik neem aan dat je niet zo dom bent zoals je je nu voordoet, want ook al is 90% vd Marokkanen lastig, dan nog mag je NIET generaliseren(dat doe je alleen bij 100%)
Oud 10-06-2003, 20:57
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Vandaag in de bus:er zat een marokkaanse jongen ong. achterin de bus. ikzelf zat op stoelen die op een ongebruikele manier stonden, tegen de wand aan. met als gevolg dat als ik recht vooruit zou kijken tegen de marokkaan zou aankijken. op zich niks ergs, ik wendde gewoon mijn blik af, maar om de seconde keek hij 3 seconden naar mij alsof ik naar hem keek, terwijl ik gewoon mijn cds aan het verwisselen en beluisteren was.

dus na verloopp van tijd toen hij me heel lang aanstaarde keek ik terug en na 2 seconden zei die arrogante hoogmoedige kwal zowel verbaal als nonverbaal (oor dat bekende gezichtje een klein beetje omhoog te bewegen terwijl hij blijft kijken)
wat mot je/wat kijk je? (niet precies verstaan. op zo'n agressieve manier ik mag toch verdomme wel gewoon in de bus naar hius zitten??? als die kolerelijer niet bekeken wilt worden moet hij maar niet in mijn gezichtsveld zitten en gewoon naar marokko verhuizen!

Het zou goed zijn als we bij ieder incident de gehele marokkaanse gemeenschap rechten ontnemen, dan leren ze het wel af, die zijn zeer gevoelig voor groepsdruk tenslotte.
En gewoon terugsturen naar marokko die krimis.
Oud 10-06-2003, 21:00
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 10-06-2003 @ 21:19:
Eens, maar waar ik t volkomen mee oneens ben is dat je ''maar gaat generaliseren omdat je denkt dat 40% vd marokkanen lastig is'''

Wat is dat nou voor domme houding man?! Ik neem aan dat je niet zo dom bent zoals je je nu voordoet, want ook al is 90% vd Marokkanen lastig, dan nog mag je NIET generaliseren(dat doe je alleen bij 100%)
je mag niet generaliseren in de zin van : alle marokkanen zijn slecht. Wel in de zin vanuperstrenge straffen (wcs schoonlikken likken en de srontkont van nette nederlanders likken na de plee ) bij ieder delict, alleen zo leren ze het af. er is niks mis mee met culturen als apart beschouwen, we zijn allemaal mensen, maar wel mensen met vershcillende culturen, ieder cultuur heeft ongeveer zijn eigen gedachtepatroon, en als bepaalde straffen daarop inwerken, straffen met die hap!
Oud 10-06-2003, 21:17
Verwijderd
Ik schaam me ervoor Nederlander te zijn als ik de reacties van mensen als Kenny, RiesWerda en Chandler . Open zelf je ogen en staar je niet blind op de vervelende Marokkanen.
Klein voorbeeld: ik werk in een bibliotheek in een wijk waar veel allochtonen wonen. Er komen dus veel allochtonen. Van de honderden allochtonen die deze bibliotheek bezoeken zijn er een stuk of dertig die voor overlast zorgen en vervelend zijn, de andere allochtonen die komen zijn vaders/moeders met hun kinderen en scholieren die rustig boeken komen lezen/lenen en die geen last veroorzaken en netjes en beleefd zijn. Natuurlijk zijn er die je het bloed onder de nagels vandaan halen, maar ik erger me net zo goed aan de lompe Hollandse jongens die je de weg versperren en je in elkaar willen trimmen als je ze maar even per ongeluk aankijkt. Maar daar hoor je niemand over klagen.
Oud 10-06-2003, 21:17
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-06-2003 @ 22:00:
je mag niet generaliseren in de zin van : alle marokkanen zijn slecht. Wel in de zin vanuperstrenge straffen (wcs schoonlikken likken en de srontkont van nette nederlanders likken na de plee ) bij ieder delict, alleen zo leren ze het af. er is niks mis mee met culturen als apart beschouwen, we zijn allemaal mensen, maar wel mensen met vershcillende culturen, ieder cultuur heeft ongeveer zijn eigen gedachtepatroon, en als bepaalde straffen daarop inwerken, straffen met die hap!
lol!


Citaat:
Jij kan echt niet lezen en je schreeuwt maar wat in de rondte.
En je kan niet eens marokkanen typen

Ontkent hier iemand dat er vervelende Marokkanen zijn ???

Wat wel ontkent wordt is dat alle marokkanen vervelend zijn, want dat is nou eenmaal niet zo. Dus je moet niet zo generaliseren, maar die hersens van je gebruiken om eens na te denken, want daar heb je ze voor gekregen.

Ik vind dus ook dat ze zulke mensen, of t nou marokkanen zijn of niet, veel harder mogen aanpakken, zodat je geen figuren zoals jij (of erger) krijgt die maar wat gaan schreeuwen zonder dat ze ook maar ergens verstand van hebben, want daar lijkt t erg op.
Maar wat wil je nou, die gast zit met een hersenschudding thuis. Als het Joegoslaven waren geweest, had er Joegoslaven gestaan ipv Marokkanen. Het is nogal een reactie vlak na de gebeurtenis. Als ik het fout heb gezien word ik vanzelf wel verbeterd.


Feit is wel: Er is een TE grote groep qua Marokkanen die voor overlast zorgen. Zij moeten harder gestraft worden en hoezo zou dat meteen discriminatie zijn? Hooligans bij voetbalwedstrijden ( wat overigens bijna geheel Nederlands is.. ) worden ook harder gestraft en dat is alleen maar goed Zij zijn tenslotte ook een 'risicogroep'.
__________________
Czech us out
Oud 10-06-2003, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 10-06-2003 @ 22:17:
Feit is wel: Er is een TE grote groep qua Marokkanen die voor overlast zorgen. Zij moeten harder gestraft worden en hoezo zou dat meteen discriminatie zijn? Hooligans bij voetbalwedstrijden ( wat overigens bijna geheel Nederlands is.. ) worden ook harder gestraft en dat is alleen maar goed Zij zijn tenslotte ook een 'risicogroep'.
Harder straffen alleen helpt niet, je moet problemen bij de kern aanpakken. Zie mijn eerdere voorstellen.
Oud 10-06-2003, 21:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-06-2003 @ 22:19:
Harder straffen alleen helpt niet, je moet problemen bij de kern aanpakken. Zie mijn eerdere voorstellen.
Idd.
Oud 10-06-2003, 21:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-06-2003 @ 21:57:

Het zou goed zijn als we bij ieder incident de gehele marokkaanse gemeenschap rechten ontnemen, dan leren ze het wel af, die zijn zeer gevoelig voor groepsdruk tenslotte.
En gewoon terugsturen naar marokko die krimis.
Jij bent echt triest.
Oud 10-06-2003, 21:45
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 10-06-2003 @ 22:00:
je mag niet generaliseren in de zin van : alle marokkanen zijn slecht. Wel in de zin vanuperstrenge straffen (wcs schoonlikken likken en de srontkont van nette nederlanders likken na de plee ) bij ieder delict, alleen zo leren ze het af. er is niks mis mee met culturen als apart beschouwen, we zijn allemaal mensen, maar wel mensen met vershcillende culturen, ieder cultuur heeft ongeveer zijn eigen gedachtepatroon, en als bepaalde straffen daarop inwerken, straffen met die hap!
Waarom dan wel? Niet alle Marokkanen hoeven gestraft te worden hoor. En die racisten dan bij Nederlanders? Die moeten dan ook harder aangepakt worden.


Jij bent veel te extreem.
Oud 10-06-2003, 21:52
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 10-06-2003 @ 22:45:
Waarom dan wel? Niet alle Marokkanen hoeven gestraft te worden hoor. En die racisten dan bij Nederlanders? Die moeten dan ook harder aangepakt worden.


Jij bent veel te extreem.
idd, er wordt altijd maar gezeikt over en op de buitenlandse nederlanders, terwijl dew neo nazis hier vrij de boel kunnen lopen verzieken!
als zij zeggen buitenlanders eruit, zeg ik nazis eruit! en snel ook!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Oud 10-06-2003, 22:03
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-06-2003 @ 16:36:
Onder de jongere gereformeerden zijn die er wel hoor, kijk maar eens in Urk, die gasten zuipen en blowen bij de vleet. En ik woon in een stad met relatief veel gereformeerden, waar ook een school voor is en die kinderen die daar opzitten zijn alleen op zondag en thuis braaf...
Hm, ik betwijfel of daar een algemene stelling uit kan voortvloeien. Ik woon in een dorp, waar ongeveer de helft van de bevolking gereformeerd is. Toch veroorzaken ze geen overlast. Dat is niet alleen hier zo, maar overal in de omgeving. Misschien ligt het gewoon aan het stadsklimaat, waarin die kinderen opgroeien. Of misschien heb je toch een beetje gelijk en is het een combinatie van beide factoren.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 10-06-2003, 22:10
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 09-06-2003 @ 23:28:
Volgens mij is het wettelijk verboden om dergelijk onderzoek uit te voeren..
Wat gek. Het lijkt me juist een interessant onderzoek. Wat is het bewaar ervan? Het kan alleen maar helpen, om de problematiek te helpen oplossen. Desnoods kan verboden worden de resultaten op grote schaal naar buiten te brengen, als men het schending van privacy of iets dergelijks vindt.

Atje: Wat is er dan wel typisch aan de Marokkaanse genetische eigenschappen, die maatschappelijk relevant zijn?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Oud 10-06-2003, 22:47
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 10-06-2003 @ 23:10:
Wat gek. Het lijkt me juist een interessant onderzoek. Wat is het bewaar ervan? Het kan alleen maar helpen, om de problematiek te helpen oplossen. Desnoods kan verboden worden de resultaten op grote schaal naar buiten te brengen, als men het schending van privacy of iets dergelijks vindt.

Atje: Wat is er dan wel typisch aan de Marokkaanse genetische eigenschappen, die maatschappelijk relevant zijn?
Eigenlijk geen dingen die echt maatschappelijk relevent te noemen zijn.
Oud 11-06-2003, 06:23
cin-D
Avatar van cin-D
cin-D is offline
Het probleem is gewoon dat iedereen Turken, Marokkanen, Nederlanders enz. als groepen zien.
Bekijk iedereen gewoon als invidu ongeacht waar hij of zij vandaan komt.
__________________
It's me G-sus girl, remember?
Oud 11-06-2003, 06:50
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 10-06-2003 @ 22:44:
Jij bent echt triest.
ja ok, was iets te emotionele reactie.
Toch blijf ik het niet erg vinden als we ook onschuldigen per ongeluk rechten ontnemen als we daarmee die criminele marokkaanen weg kunnen krijgen.

Citaat:

Waarom dan wel? Niet alle Marokkanen hoeven gestraft te worden hoor. En die racisten dan bij Nederlanders? Die moeten dan ook harder aangepakt worden.


Jij bent veel te extreem.

nee maar aangezien de groepsbanden daar zo sterk zijn kan je best zeggen, sorry lui van jullie hebben ons crimineel bejegend dus voorlopig geen .... meer in jullie wijk. spreek hen daar maar op aan. als ze merken dat hun hele gemeenschap leid dan houden ze zo op.

Racisten? nee dan krijg je juist weer die linkse hype dat iedereen een individu is, dat cultuur niet bestaat kwa straf.
Nazi's enzo die geen haar beter zijn dan marok. moeten natuurlijk ook aangepakt worden bij geweld.



Citaat:
Het probleem is gewoon dat iedereen Turken, Marokkanen, Nederlanders enz. als groepen zien.
Bekijk iedereen gewoon als invidu ongeacht waar hij of zij vandaan komt.

waarom zou ik? waarom zijn sommige mensen nou zo dom dat ze niet inzien hoe sterk groepsbanden werken? marokkaanen identificeren zich met hun gemeenschap. idem turken etc.
cultuur heeft invloed weet je.

Citaat:
maar ik erger me net zo goed aan de lompe Hollandse jongens die je de weg versperren en je in elkaar willen trimmen als je ze maar even per ongeluk aankijkt. Maar daar hoor je niemand over klagen.
lees mijn verhaal nog eens, want dit heb ik niet bij hollanders maar bij marokkanen die toevallig in mijn line of vision zitten in de bus. natuurlijk zijn hollanders die zo doen net zo erg zo niet erger.
Oud 11-06-2003, 09:12
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 10-06-2003 @ 23:10:
Wat gek. Het lijkt me juist een interessant onderzoek. Wat is het bewaar ervan? Het kan alleen maar helpen, om de problematiek te helpen oplossen. Desnoods kan verboden worden de resultaten op grote schaal naar buiten te brengen, als men het schending van privacy of iets dergelijks vindt.

Atje: Wat is er dan wel typisch aan de Marokkaanse genetische eigenschappen, die maatschappelijk relevant zijn?
Op dit moment is er niet genoeg kennis op dit gebied om de kans te kunnen berekenen dat een bepaald soort VNTR (voor de leek lees: DNA) bij een bepaald soort ras voorkomt. Door menging van rassen onstaat nog een heel nieuw set met vragen. Verder onderzoek op dit gebied is controversieel, omdat het identificeren van mensen op het gebied van afwijkende genetische kenmerkingen aan de hand van rassen kan leiden tot een wetenschappelijke basis voor het discrimineren van mensen. Er zullen mensen opstaan die dit terechte discriminatie vinden.....
Oud 11-06-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 10-06-2003 @ 23:03:
Hm, ik betwijfel of daar een algemene stelling uit kan voortvloeien. Ik woon in een dorp, waar ongeveer de helft van de bevolking gereformeerd is. Toch veroorzaken ze geen overlast. Dat is niet alleen hier zo, maar overal in de omgeving. Misschien ligt het gewoon aan het stadsklimaat, waarin die kinderen opgroeien. Of misschien heb je toch een beetje gelijk en is het een combinatie van beide factoren.
Dat denk ik wel. Natuurlijk is het ook zo dat niet elke gereformeerde jongere of elke Marokkaan zo doorslaat, het ligt ook aan de aard en intelligentie van het persoon, diens vriendenkring, z'n toekomstperspectief etc. etc.
Oud 11-06-2003, 10:04
Atje85
Atje85 is offline
Kenny McCormick schreef op 11-06-2003 @ 07:50:
Citaat:
ja ok, was iets te emotionele reactie.
Toch blijf ik het niet erg vinden als we ook onschuldigen per ongeluk rechten ontnemen als we daarmee die criminele marokkaanen weg kunnen krijgen.
Ja IETS ja

Hoezo ''per ongeluk'' ? Wat je nu doet is erg duidelijk expres en t is dan ook absoluut onbespreekbaar dat je onschuldigen maar net zo hard gaat aanpakken omdat er een groepje crimineeltjes is van 'dezelfde groep'.


Citaat:
nee maar aangezien de groepsbanden daar zo sterk zijn kan je best zeggen, sorry lui van jullie hebben ons crimineel bejegend dus voorlopig geen .... meer in jullie wijk. spreek hen daar maar op aan. als ze merken dat hun hele gemeenschap leid dan houden ze zo op.
Is niet waar, jij vat dat groepsverband helemaal verkeerd op. Wat je nu zegt helpt niet, mag niet en kan niet. T is toch schandalig dat jij goede mensen de dupe laat worden van criminelen? Hiermee generaliseer je enorm en ben je érg fout bezig.
Bovendien gebeurt dit al, door sommige mensen die zoals jij denken en denken t probleem op te kunnen lossen, *proest*
En wedden dat ze dan niet ophouden, want die crimineeltjes trekken zich echt niets van die gewone marokkanen aan en andersom zullen die gewone marokkanen ook de pest krijgen aan nederlanders zoals jou (als ze dat al nog niet hadden).



Citaat:
Racisten? nee dan krijg je juist weer die linkse hype dat iedereen een individu is, dat cultuur niet bestaat kwa straf.
Nazi's enzo die geen haar beter zijn dan marok. moeten natuurlijk ook aangepakt worden bij geweld.
Wat nou ''linkse hype''. Het is toch gewoon zo dat ieder mens een individu is of ben ik nou gek? En cultuur kan je niet straffen, omdat crimineeltje de cultuur anders uitvoeren dan een normaal mens, eigenlijk doet ieder t op zn eigen manier.

Zal ik jou ff nadoen? : Ja die nazi's zijn ook zo gevaarlijk voor de allochtonen hier, t zou niet erg zijn als we es die hele groep er op aanspreken dat ze er wat tegen moeten doen, met steeds verdergaande middelen totdat t helpt.




Citaat:
waarom zou ik? waarom zijn sommige mensen nou zo dom dat ze niet inzien hoe sterk groepsbanden werken? marokkaanen identificeren zich met hun gemeenschap. idem turken etc.
cultuur heeft invloed weet je.
waarom zijn sommige nederlanders nou zo dom dat ze denken te weten hoe die cultuur in elkaar zit en maar denken dat iederen t zelfde is, dus iedereen maar over 1 kam scheren? Er is GVD GEEN groepsverband (in de meeste gevallen) tussen criminele en normale marokkanen! En je moet niet doen alsof je er veel van af weet, want dat weet je kennelijk niet. Nederlanders identificeren zich toch ook met hun gemeenschap? Of doen ze dat met allochtonen? Bovendien is dit beide niet waar, net zo min dat een allochtoon zich altijd met zijn eigen gemeenschap zou identificeren. Al die marokkanen bij elkaar is NIET 1 gemeenschap. Je moe es niet zo alles maar over 1 kam scheren, zodat je minder hoeft na te denken. Niet meteen de simpelste weg begaan
Cultuur heeft invloed ja, dus?! Heb je er zovele ervaring mee en kennsi van dat je denkt dat jouw 'oplossing' zal werken? Denk t niet, want zo dom zijn ze nou ook weer niet in Den Haag, anders hadden ze t allang geprobeerd.



Citaat:
lees mijn verhaal nog eens, want dit heb ik niet bij hollanders maar bij marokkanen die toevallig in mijn line of vision zitten in de bus. natuurlijk zijn hollanders die zo doen net zo erg zo niet erger.
ja jij ja, en ik dan?! Waarom denk je dat de wereld alleen maar uitjezelf bestaat en denk je dat als t bij jou zo is dat t bij alle Nederlanders zo is? Ik heb toch ook wel es last van (al dan niet) nederlanders? Nou dan, dan ga ik toch ook niet generaliseren en maar de simpelste oplossing(wat eigenlij kgeen oplossing is) voordragen?

Ja die zijn idd net zo erg, maar waarom zeg je daar nix over? Onmdat JIJ er toevallig geen last van hebt? beetje ego he...
Misschien moet je eens om je heen kijken en je ook es wat van andere mensen aantrekken en als je denkt dat elke nederlander zoals jij denkt of dat die dezelfe problemen heeft met marokkanen dan heb je t mooi mis!

Ik wil bijna de conclusie trekken dat je je er geen ene raad mee weet en dat je uit wanhoop maar de meeste vreemde 'oplossingen' gaat opnoemen en verdedigen.

Zo, en nu mag jij weer.

Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 10:11.
Oud 11-06-2003, 10:06
Verwijderd
[QUOTE]Kenny McCormick schreef op 11-06-2003 @ 07:50:

ja ok, was iets te emotionele reactie.
Toch blijf ik het niet erg vinden als we ook onschuldigen per ongeluk rechten ontnemen als we daarmee die criminele marokkaanen weg kunnen krijgen.


Pure discriminatie en in strijd met de wet.

nee maar aangezien de groepsbanden daar zo sterk zijn kan je best zeggen, sorry lui van jullie hebben ons crimineel bejegend dus voorlopig geen .... meer in jullie wijk. spreek hen daar maar op aan. als ze merken dat hun hele gemeenschap leid dan houden ze zo op.

Dat doen ze al. Jullie kijken namelijk ook de normale Marokkanen aan op het feit dat er groepjes kut-Marokkanen zijn.

waarom zou ik? waarom zijn sommige mensen nou zo dom dat ze niet inzien hoe sterk groepsbanden werken? marokkaanen identificeren zich met hun gemeenschap. idem turken etc.
cultuur heeft invloed weet je.


Ik denk dat ze bedoeld dat je niet bij voorbaat een Marokkaan, Turk etc. moet zien als een rotjong of moslim-extremist, maar ze gewoon moet beoordelen op het individu.

lees mijn verhaal nog eens, want dit heb ik niet bij hollanders maar bij marokkanen die toevallig in mijn line of vision zitten in de bus. natuurlijk zijn hollanders die zo doen net zo erg zo niet erger.

Oké.
Oud 11-06-2003, 10:10
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-06-2003 @ 11:06:
Ik denk dat ze bedoeld dat je niet bij voorbaat een Marokkaan, Turk etc. moet zien als een rotjong of moslim-extremist, maar ze gewoon moet beoordelen op het individu.
Ze?

En ja, dat bedoelde ik, maar was dat zo moeilijk te begrijpen dan?
Oud 11-06-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 11-06-2003 @ 11:04:

omdat er een groepje crimineeltjes is van 'dezelfde groep'.
Vanwege deze regel kan ik jou niet meer serieus nemen... Het is geen klein groepje, en het zijn geen crimineelTJES. Jouw visie op dit alles is duidelijk niet objectief.
Oud 11-06-2003, 10:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 11-06-2003 @ 11:22:
Vanwege deze regel kan ik jou niet meer serieus nemen... Het is geen klein groepje, en het zijn geen crimineelTJES. Jouw visie op dit alles is duidelijk niet objectief.
*proest* iemand beoordelen op 1 regel is pas dom, vandaar dat ik jou ook maar niet meer serieus neem

Je rukt iets uit zn verband om er commentaar op te geven om vervolgens een erg vreemde conclusie te trekken. Als dit jouw manier van conclusies trekken is begrijp ik je idd helemaal wanneer jij over allochtonen praat.

Oke een groep criminelen dan.
Zo goed? Dat doet nix af aan t feit dat t geen meerderheid is en als je me niet gelooft ga je maar langs bij je gemeente of bel je de overheid of politie maar

T is namelijk wel een groepje, procentueel gezien. In aantallen niet, maar dat is logisch.
Oud 11-06-2003, 12:29
Verwijderd
blablabla , je onderschat, laat het kleiner proberen te lijken dat het is en nog meer blablabla.

Laatst gewijzigd op 11-06-2003 om 12:32.
Oud 11-06-2003, 12:51
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 11-06-2003 @ 13:29:
blablabla , je onderschat, laat het kleiner proberen te lijken dat het is en nog meer blablabla.

Kom maar op met die cijfers dan ipv blablablabal

Heb ik ergens ontkent dat t een te groot groepje is? Ik zeg alleen maar dat t nog altijd geen meerderheid is en procentueel zelfs een klein groepje is, maar in aantallen vind ikzelf t wel iets te groot ja.
Oud 11-06-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 11-06-2003 @ 13:51:
Kom maar op met die cijfers dan ipv blablablabal
Ik hoorde 2 jaar geleden op een nieuwsuitzending dat het om 60 % van de jongeren tussen te 12 en 18 ging. Of deze cijfers precies kloppen zal me een worst wezen. Het gaat erom dat het echt geen 'klein groepje' is waar 'even' tegen gepraat moet worden.

Bah ik heb er zelf ook geen oplossing voor, behalve die wet in te voeren die ze in extreem islamitische landen ook hebben. Handen afhakken enzo . Als ze thuis worden opgevoed onder het motto de politie moet je aanpakken als het fout gaat, dan moet dat ook gebeuren.

Ach ik ben het niet eens met die oplossing maar ik vind het wel een mooi radicaal voorbeeld
Oud 11-06-2003, 13:15
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
VanilleVla schreef op 11-06-2003 @ 13:56:
Ik hoorde 2 jaar geleden op een nieuwsuitzending dat het om 60 % van de jongeren tussen te 12 en 18 ging. Of deze cijfers precies kloppen zal me een worst wezen. Het gaat erom dat het echt geen 'klein groepje' is waar 'even' tegen gepraat moet worden.

Bah ik heb er zelf ook geen oplossing voor, behalve die wet in te voeren die ze in extreem islamitische landen ook hebben. Handen afhakken enzo . Als ze thuis worden opgevoed onder het motto de politie moet je aanpakken als het fout gaat, dan moet dat ook gebeuren.

Ach ik ben het niet eens met die oplossing maar ik vind het wel een mooi radicaal voorbeeld
Nee, dat 60% vd criminaliteit door (allochtone) jongeren tussen 12 en 18 gebeurd. En dat was 2 jaar geleden en was t t NOS?

Ik zeg toch nergens dat t een klein groepje is in aantallen!! En nee, je moet ze niet alleen maar hard straffen(dat moet je ook doen natuurlijk)maar je moet ze ook heropvoeden, je meot ze dingen leren etc. dus je moet wel degelijk ook met ze praten.


Waarom verkondig je oplossingen waar je zelf niet eens achterstaat?
Oud 11-06-2003, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 11-06-2003 @ 14:15:
Nee, dat 60% vd criminaliteit door (allochtone) jongeren tussen 12 en 18 gebeurd. En dat was 2 jaar geleden en was t t NOS?

Ik zeg toch nergens dat t een klein groepje is in aantallen!! En nee, je moet ze niet alleen maar hard straffen(dat moet je ook doen natuurlijk)maar je moet ze ook heropvoeden, je meot ze dingen leren etc. dus je moet wel degelijk ook met ze praten.


Waarom verkondig je oplossingen waar je zelf niet eens achterstaat?
Nee, dat het om 60% van de marokkaanse jongens ging tussen de 12 en 18.

De reden staat in de laatste regel van mijn comment
Oud 11-06-2003, 14:55
HC4L
HC4L is offline
ja natuurlijk gebeurt dat omdat het zo is!!!!!!!! ze motten gewoon opzouten!!!!!!!!!
praten praten praten er wordt alleen maar gepraat in dit extreem linkse land het is nu tijd voor actie!! i
__________________
ze zegge van wel, wat denk jij dan?
Oud 11-06-2003, 15:27
Atje85
Atje85 is offline
whaha wat een nerd

moet je dat fotoboek van m es checken hahaha
Oud 11-06-2003, 17:51
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
HC4L schreef op 11-06-2003 @ 15:55:
ja natuurlijk gebeurt dat omdat het zo is!!!!!!!! ze motten gewoon opzouten!!!!!!!!!
praten praten praten er wordt alleen maar gepraat in dit extreem linkse land het is nu tijd voor actie!! i
Je hebt helemaal gelijk man!!!!!!! j/k
__________________
Czech us out
Oud 11-06-2003, 19:53
Chandler
Avatar van Chandler
Chandler is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-06-2003 @ 22:17:
Ik schaam me ervoor Nederlander te zijn als ik de reacties van mensen als Kenny, RiesWerda en Chandler . Open zelf je ogen en staar je niet blind op de vervelende Marokkanen.
Klein voorbeeld: ik werk in een bibliotheek in een wijk waar veel allochtonen wonen. Er komen dus veel allochtonen. Van de honderden allochtonen die deze bibliotheek bezoeken zijn er een stuk of dertig die voor overlast zorgen en vervelend zijn, de andere allochtonen die komen zijn vaders/moeders met hun kinderen en scholieren die rustig boeken komen lezen/lenen en die geen last veroorzaken en netjes en beleefd zijn. Natuurlijk zijn er die je het bloed onder de nagels vandaan halen, maar ik erger me net zo goed aan de lompe Hollandse jongens die je de weg versperren en je in elkaar willen trimmen als je ze maar even per ongeluk aankijkt. Maar daar hoor je niemand over klagen.

Staar niet blind op de vervelende kutmarokkanen?? Ik was bijna blind door die KUTmarokkanen, en niet gelijk zeggen dat ik een of andere allochtonenhater ben ofzo, wand je wilt niet weten hoeveel van van vrienden allochtoon zijn. Maar het is altijd wel heeeeeeeel toevallig dat er gereld wordt door marokkanen. Ik open de krant hier en zie gelijk 4 kopen met geweld erin en ra ra door wat voor soort mensen, JUIST. ik zeg niet dat elke marokkaan zo is, wand ik ken er ook een paar die gewoon rustig en normaal zijn, maar ik gebruik het wordt kutmarokkanen, zoals wel eerder in de politiek is gebruikt, dus theoretisch genaraliseer ik nog en eens, ik bedoel alleen die groep die zo fucked up is.
__________________
"Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven."
Oud 11-06-2003, 19:57
NN
NN is offline
Ik krijg wat van die LPF-mentaliteit, de borrelpraters kennen allemaal wel een incidentje om een gehele bevolkingsgroep negatief te bejegenen.
Oud 11-06-2003, 20:02
Chandler
Avatar van Chandler
Chandler is offline
Citaat:
NN schreef op 11-06-2003 @ 20:57:
Ik krijg wat van die LPF-mentaliteit, de borrelpraters kennen allemaal wel een incidentje om een gehele bevolkingsgroep negatief te bejegenen.
incidentje???

In een jaar terug tot nu zijn dit de incidentjes oke;

--- Jongen in zijn rug gestoken overdag voor zijn scooter, groep marokkanen.

--- Jongen finaal de grond ingestampt 3 weken in het ziekenhuis gelegen omdat een marokkaan dacht dat hij nog ruzie met hem had, en kwam daarom met al zijn broertjes enzo

--- tientallen meisjes betast/lastig gevallen/aangerand in het zwembad dat ik werk, en ja 9 van de 10, marokkaanse daders.

--- Afgelopen vrijdag ik zelff met knuppels en stenen bewerkt omdat er 3 jongens waren weggestuurd tijdens een feest op het sdchoolterrein, ze waren het er niet mee eens en kwamen met zn 15en terug. Marokkanen JA!!!

Goh alle incidentjes die ik ken in een jaar tijd, en er is nog veel meer gebeurd maar daar was ik niet persoonlijk bij..


incidentjes? Rot toch op man!
__________________
"Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven."
Oud 11-06-2003, 20:16
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
NN schreef op 11-06-2003 @ 20:57:
Ik krijg wat van die LPF-mentaliteit, de borrelpraters kennen allemaal wel een incidentje om een gehele bevolkingsgroep negatief te bejegenen.
Nee dit is zeker niet generaliserend
__________________
Czech us out
Oud 11-06-2003, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Chandler schreef op 11-06-2003 @ 20:53:
Staar niet blind op de vervelende kutmarokkanen?? Ik was bijna blind door die KUTmarokkanen, en niet gelijk zeggen dat ik een of andere allochtonenhater ben ofzo, wand je wilt niet weten hoeveel van van vrienden allochtoon zijn. Maar het is altijd wel heeeeeeeel toevallig dat er gereld wordt door marokkanen. Ik open de krant hier en zie gelijk 4 kopen met geweld erin en ra ra door wat voor soort mensen, JUIST. ik zeg niet dat elke marokkaan zo is, wand ik ken er ook een paar die gewoon rustig en normaal zijn, maar ik gebruik het wordt kutmarokkanen, zoals wel eerder in de politiek is gebruikt, dus theoretisch genaraliseer ik nog en eens, ik bedoel alleen die groep die zo fucked up is.
Je wekte wel de indruk te generaliseren, en daar houd ik niet van. Je moet niet een hele groep discrimineren vanwege het feit dat er rotte appels tussen zitten. Het is momenteel in om alles op Marokkanen af te schuiven, maar dat is niet de oplossing. Mogelijke oplossingen heb ik al gegeven.
Oud 11-06-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Chandler schreef op 11-06-2003 @ 21:02:
incidentje???

In een jaar terug tot nu zijn dit de incidentjes oke;

--- Jongen in zijn rug gestoken overdag voor zijn scooter, groep marokkanen.

--- Jongen finaal de grond ingestampt 3 weken in het ziekenhuis gelegen omdat een marokkaan dacht dat hij nog ruzie met hem had, en kwam daarom met al zijn broertjes enzo

--- tientallen meisjes betast/lastig gevallen/aangerand in het zwembad dat ik werk, en ja 9 van de 10, marokkaanse daders.

--- Afgelopen vrijdag ik zelff met knuppels en stenen bewerkt omdat er 3 jongens waren weggestuurd tijdens een feest op het sdchoolterrein, ze waren het er niet mee eens en kwamen met zn 15en terug. Marokkanen JA!!!

Goh alle incidentjes die ik ken in een jaar tijd, en er is nog veel meer gebeurd maar daar was ik niet persoonlijk bij..


incidentjes? Rot toch op man!
Incidenten dan, maar gepleegd door afzonderlijke groepen van Marokkaanse jongens die wel vaker voor overlast zorgen. Geen reden dus om alle Marokkanen te haten. De Marokkanen zelf houden ook niet van die ettertjes die hen in een kwaad daglicht stellen.
Oud 11-06-2003, 21:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-06-2003 @ 21:48:
Incidenten dan, maar gepleegd door afzonderlijke groepen van Marokkaanse jongens die wel vaker voor overlast zorgen. Geen reden dus om alle Marokkanen te haten. De Marokkanen zelf houden ook niet van die ettertjes die hen in een kwaad daglicht stellen.
Idd, die hebben er zelfs een grotere hekel dan Nederlanders aan.


Maar wat ik wel opvallend vindt is dat t vaak van die wat 'stoerdere' types zijn die problemen hebben met bepaalde marokkanen.
Oud 11-06-2003, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 11-06-2003 @ 22:53:
Idd, die hebben er zelfs een grotere hekel dan Nederlanders aan.


Maar wat ik wel opvallend vindt is dat t vaak van die wat 'stoerdere' types zijn die problemen hebben met bepaalde marokkanen.
Mmm oude vrouwtjes willen er ook wel last van hebben hoor. Bejaarden zijn sowieso best racistisch...
Oud 11-06-2003, 23:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 11-06-2003 @ 23:00:
Mmm oude vrouwtjes willen er ook wel last van hebben hoor. Bejaarden zijn sowieso best racistisch...
Ja, maar bejaarden hebben ook vaak ander soort tijden meegemaakt in hun jongere levensjaren dan wij nu.
Oud 12-06-2003, 12:08
Outrageous
Avatar van Outrageous
Outrageous is offline
Het gaat er niet om welk percentage van de marokkanen of van mijn part buitenlanders crimineel zijn, het gaat er om welk percentage van de criminaliteit veroorzaakt wordt door marokkanen of buitenlanders. Verder denk ik dat het goed als als dit probleem niet zo extreem meer bekeken wordt, dus niet per se links of per se rechts. Zoals al eerder over de linkse hype werd gesproken, hier ben ik het mee eens. Ik heb het idee dat dit voortkomt uit angst. Angst om als racist gezien te worden ofzo
__________________
It just won't do, without you..
Oud 12-06-2003, 13:32
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 12-06-2003 @ 00:12:
Ja, maar bejaarden hebben ook vaak ander soort tijden meegemaakt in hun jongere levensjaren dan wij nu.
Ja de tijd toen Nederland nog blank was.Toen de politie nog gezag had en criminaliteit amper voorkwam. Hoogste tijd om al dat zwarte criminele uitschot te deporteren. Jedem das Seine.
Oud 12-06-2003, 16:21
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
NN schreef op 11-06-2003 @ 20:57:
Ik krijg wat van die LPF-mentaliteit, de borrelpraters kennen allemaal wel een incidentje om een gehele bevolkingsgroep negatief te bejegenen.
Ze zij niet allemaal zo, maar idd wel een (te) groot deel.
En dan zeiken ze zelf over allochtonen
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist?
Verwijderd
217 25-12-2008 02:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ayaan Hirsi Ali
Sjied No Clue
69 30-12-2003 18:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap integratie van de Marokkanen
batisimon
134 07-12-2002 16:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kut-Marokkanen
Miss_Maroc
254 23-11-2002 00:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap plannen minister Nawijn
NN
251 13-09-2002 14:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn -> verkiezingen met eigen lijst
Verwijderd
132 15-03-2002 22:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.