Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2003, 15:44
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=2

Nouja, ik heb het er al met Tofke erover gehad, maar hij vind het wel kunnen. Persoonlijk lijkt me het beschuldigen van een hele bevolkingsgroep van stelen, luiheid, en onderdrukking van hun vrouwen gaat me net iets te ver. :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2003, 16:00
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Is pure racisme, op zo'n zaken zouden forumbazen toch streng mogen optreden, vind ik persoonlijk
__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:07
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
dat is gewoon grappig.

__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:14
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 28-12-2003 @ 17:07:
dat is gewoon grappig.

het was ook grappig, maar ook zwaar racistisch :/

imho
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:15
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
H U M O R
Zo'n dingen komen dagelijks op TV, zonder enig probleem.

Gisteren Geert Hosten nog eens een tijdje gehoord, en na een tijdje begon die te vertellen over buitenlander die met een BMW reed. En meteen "oooooooooooooooooh". Want nu ben je aan het zeggen dat die dat niet kan, die moet zeker en vast gestolen zijn.
Rijdt een Belg of een Nederlander met een BMW is er geen probleem, maar zo'n buitenlander dan moet er iets aan de hand zijn. En pas op dat je daarover vertelt of je bent rasict.

Straks hoor je de moppen weer over die aardbeving met z'n veel te veel doden. Gaan we zeker om lachen. Of de zovele Marc Dutroux moppen. Maar zet geen flimpje op het internet... want oei oei oei...

Daarbij, was er deze zomer geen liedje van "Kut Marokkanen" ofzo iets? Man man man.. racisten dat het zijn
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:17
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 28-12-2003 @ 17:15:
H U M O R
Zo'n dingen komen dagelijks op TV, zonder enig probleem.

Gisteren Geert Hosten nog eens een tijdje gehoord, en na een tijdje begon die te vertellen over buitenlander die met een BMW reed. En meteen "oooooooooooooooooh". Want nu ben je aan het zeggen dat die dat niet kan, die moet zeker en vast gestolen zijn.
Rijdt een Belg of een Nederlander met een BMW is er geen probleem, maar zo'n buitenlander dan moet er iets aan de hand zijn. En pas op dat je daarover vertelt of je bent rasict.

Straks hoor je de moppen weer over die aardbeving met z'n veel te veel doden. Gaan we zeker om lachen. Of de zovele Marc Dutroux moppen. Maar zet geen flimpje op het internet... want oei oei oei...

Daarbij, was er deze zomer geen liedje van "Kut Marokkanen" ofzo iets? Man man man.. racisten dat het zijn
Dit "liedje" was niet zomaar een turk in een bmw he?
__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:21
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 28-12-2003 @ 17:17:
Dit "liedje" was niet zomaar een turk in een bmw he?
nee, en?
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:22
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 28-12-2003 @ 17:17:
Dit "liedje" was niet zomaar een turk in een bmw he?
Nope.. iemand die blij is dat die naar NL is mogen komen.. en ipv een bmw een kind op een fiets.


Citaat:
meelman schreef op 24-12-2003 @ 17:27:
Ach, mensen die zeiken, zeik niet. Tis gewoon humor, niet gelijk beledigd voelen zeg...

*gaat verder met zingen*

Ik was heel blij
dat ik hierheen kon komen
naar dezemooie kouwe land
maar ik had echt nooit kunnen droooooooomen
dit zo zou lopen uit de hand
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 28-12-2003 @ 17:15:
H U M O R
Zo'n dingen komen dagelijks op TV, zonder enig probleem.

Gisteren Geert Hosten nog eens een tijdje gehoord, en na een tijdje begon die te vertellen over buitenlander die met een BMW reed. En meteen "oooooooooooooooooh". Want nu ben je aan het zeggen dat die dat niet kan, die moet zeker en vast gestolen zijn.
Rijdt een Belg of een Nederlander met een BMW is er geen probleem, maar zo'n buitenlander dan moet er iets aan de hand zijn. En pas op dat je daarover vertelt of je bent rasict.

Straks hoor je de moppen weer over die aardbeving met z'n veel te veel doden. Gaan we zeker om lachen. Of de zovele Marc Dutroux moppen. Maar zet geen flimpje op het internet... want oei oei oei...

Daarbij, was er deze zomer geen liedje van "Kut Marokkanen" ofzo iets? Man man man.. racisten dat het zijn
kom op zeg, een liedje over een turk in een BMW is toch duidelijk iets anders dan een liedje over een turk (of marrokaan) die zijn vrouw onderdrukt, fietsen jat, en te lui is om te werken. Natuurlijk, het grensgebied is nogal vaag, maar dit is toch duidelijk buiten dat grensgebied. Trouwens, ik zat onder het luisteren wel te glimlachen, maar dan nog, humor kan tegelijkertijd kwetsend zijn.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:23
Yellow Angel
Yellow Angel is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 28-12-2003 @ 17:15:
Rijdt een Belg of een Nederlander met een BMW is er geen probleem, maar zo'n buitenlander dan moet er iets aan de hand zijn. En pas op dat je daarover vertelt of je bent rasict.
Een belg of Nederlander in een BMW is een topcrimineel. Een Turk in een BMW is een gewone crimineel. Het is maar wat je "niets aan de hand" noemt.

Citaat:
[/b]
Daarbij, was er deze zomer geen liedje van "Kut Marokkanen" ofzo iets? Man man man.. racisten dat het zijn [/B]
klok... klepel... Het liedje had juist als onderwerp dat je als marokkaan met de nek wordt aangekeken. Er los van staand dat dit waar is of niet vind ik dat niet erg vergelijkbaar met zo's (naar mijn mening) flauw filmpje.

In de grote lijn ben ik het trouwens wel met je eens dat je dit soort dingen wel moet toelaten. Maar ik ben dan zelf ook een tegenstander van het doodknuffelen van bevolkingsgroepen (geniet, knuffel met mate)
__________________
als een gele engel, zwevend op een groen tapijt van zwarte parels...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:31
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-12-2003 @ 16:44:
Persoonlijk lijkt me het beschuldigen van een hele bevolkingsgroep van stelen, luiheid, en onderdrukking van hun vrouwen gaat me net iets te ver. :/
Citaat:
Joostje schreef op 28-12-2003 @ 17:23:
kom op zeg, een liedje over een turk in een BMW is toch duidelijk iets anders dan een liedje over een turk (of marrokaan) die zijn vrouw onderdrukt, fietsen jat, en te lui is om te werken.
eh. ik zie niet waar hier een hele bevolkingsgroep wordt beledigd?
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:33
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Ik vind het gewoon jammer dat -> ook al vinden mensen het grappig, iedereen zijn smaak nietwaar? dat er toch nergens een berichtje staat van waar de grenzen zijn van dit soort humor, omdat sommige mensen daar iets minder mee kunnen lachen, en tofke, uw vlaamse leeuw doet al veel vermoeden, dus is discusieëren met u uitgesloten.
__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:36
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 28-12-2003 @ 17:33:
Ik vind het gewoon jammer dat -> ook al vinden mensen het grappig, iedereen zijn smaak nietwaar? dat er toch nergens een berichtje staat van waar de grenzen zijn van dit soort humor, omdat sommige mensen daar iets minder mee kunnen lachen, en tofke, uw vlaamse leeuw doet al veel vermoeden, dus is discusieëren met u uitgesloten.
LoL Dus Johan Museeuw is een racist Daar gaat mijn grootste fan En langs alle wedstrijden van de veldritten staan er rasisten en aanhangers van het Vlaamse Blok

Hallo, ik ben forumbaas van sport. En ik vind dat jij nu een racist bent omdat je iemand oordeelt op een avatar.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 16:48
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Ozark Henry schreef op 28-12-2003 @ 17:33:
Ik vind het gewoon jammer dat -> ook al vinden mensen het grappig, iedereen zijn smaak nietwaar? dat er toch nergens een berichtje staat van waar de grenzen zijn van dit soort humor, omdat sommige mensen daar iets minder mee kunnen lachen, en tofke, uw vlaamse leeuw doet al veel vermoeden, dus is discusieëren met u uitgesloten.
Dus een Vlaamse Leeuw = extremist, racist, weet-ik-veel-wat-ist ?

Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 19:08
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 28-12-2003 @ 17:31:
eh. ik zie niet waar hier een hele bevolkingsgroep wordt beledigd?
nou, iemand wordt afgebeeld als de standaard allochtoon, waardoor de hele bevolkingsgroep wordt veroordeeld, imho
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 19:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
>> Stigmatisering hebben we al eens eerder gezien. << (link)
Ik vind daarom ook dat men beter moet uitkijken; zeker hier op het forum. En wij als forumbazen hebben toch enige verantwoordelijkheid.

Is het niet om mensen te beschermen tegen vernedering (op afkomst/ras/geloof) dan wel het proberen te vermijden van het verspreiden van haat of stigmatisering van bevolkingsgroepen (gebaseerd op hun afkomst/ras/geloof).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 28-12-2003 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 28-12-2003 @ 20:08:
nou, iemand wordt afgebeeld als de standaard allochtoon, waardoor de hele bevolkingsgroep wordt veroordeeld, imho
Sorry maar dit soort redenaties vind ik echt getuigen van een nogal krampachtige houding tegenover allochtonen. Je kunt toch wel grapjes maken over de standaardturk of de standaardkutmarokkaan? Reken er maar op dat de grappen over standaardnederlanders in allochtone kringen ook niet van de lucht zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 19:55
JUH
Avatar van JUH
JUH is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-12-2003 @ 20:08:
nou, iemand wordt afgebeeld als de standaard allochtoon, waardoor de hele bevolkingsgroep wordt veroordeeld, imho
Als jij 't zo ziet kan je beter bij jezelf te raden gaan...
__________________
† R.I.P. JUH † Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is van nu af aan een weg
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-12-2003, 20:09
Master of Puppets
Avatar van Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-12-2003 @ 20:08:
nou, iemand wordt afgebeeld als de standaard allochtoon
beetje ver gezocht.
__________________
Let Jackie D. take the shame away.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 20:10
Verwijderd
Wat is dat voor gezeur?????
Dit is gewoon humor.
Ik heb em al 2x in mn mailbox gehad, en nog steeds is ie goed
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 20:12
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-12-2003 @ 20:51:
Sorry maar dit soort redenaties vind ik echt getuigen van een nogal krampachtige houding tegenover allochtonen. Je kunt toch wel grapjes maken over de standaardturk of de standaardkutmarokkaan? Reken er maar op dat de grappen over standaardnederlanders in allochtone kringen ook niet van de lucht zijn.
Dat het vaker voorkomt is nou niet echt een argument he

Trouwens, Gatara verwoordt zoals gewoonlijk weer een stuk beter mijn kritiek *slijm*
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 20:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
JUH schreef op 28-12-2003 @ 20:55:
Als jij 't zo ziet kan je beter bij jezelf te raden gaan...
goed onderbouwde kritiek

ik buig mijn hoofdm tegen zoveel intellectuele kwaliteiten
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 22:03
JUH
Avatar van JUH
JUH is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-12-2003 @ 21:15:
goed onderbouwde kritiek

ik buig mijn hoofdm tegen zoveel intellectuele kwaliteiten
jij hebt overal je oordeel wel snel over klaar liggen he...
en de onderbouwing d'r van is nog beter dan de mijne
__________________
† R.I.P. JUH † Vandaag ben ik gaan lopen, en waar ik loop is van nu af aan een weg
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 22:13
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
om de vraag uit de topictitel nu maar eens uiteindelijk te beantwoorden, nee, dat is geen racisme. volgende vraag?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 22:14
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Het enige wat me aan dat hele verhaaltje nou echt stoorde was die zogenaamde dorp van Turkije.
Als ze nou gewoon een plaatje van een echte dorp uit Turkije hadden gebruikt
En het is wel leuk voor een keer, maar het moet ook weer niet te erg worden. Dus voor een keertje vind ik zo'n topic best kunnen. Maar er moeten natuurlijk niet gelijk een aantal topics in die richting worden geopend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2003, 22:23
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Dus bijvoorbeeld een moppentopic waarvan 80% over Turken gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 23:28
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
zoals je in dat topic aan de de post van Co ziet, zijn al die moppen op elke bevolkingsgroep toepasbaar. zijn post bevat namelijk een paar moppen over negers die in een eerdere post al stonden, maar dan over Turken. dus maak je niet zo druk
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 02:25
Verwijderd
Satire, mensen, satire. Ronduit schokkend dat daar geen ruimte meer voor is. Stigmatisering? Racisme? Kom op zeg, laat je nakijken.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 07:40
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Ik wist niet dat Turken een ras waren.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 09:30
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 29-12-2003 @ 08:40:
Ik wist niet dat Turken een ras waren.
'

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 10:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 29-12-2003 @ 03:25:
Satire, mensen, satire. Ronduit schokkend dat daar geen ruimte meer voor is. Stigmatisering? Racisme? Kom op zeg, laat je nakijken.
Vroeger was er ontzettend veel satire over joden te vinden.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 10:33
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Gatara schreef op 28-12-2003 @ 20:24:
En wij als forumbazen hebben toch enige verantwoordelijkheid.
Ja, maar die bestaat m.i. niet uit het opleggen van PC meningen.

Citaat:
Gatara schreef in de zelfde post:
Is het niet om mensen te beschermen tegen vernedering (op afkomst/ras/geloof) dan wel het proberen te vermijden van het verspreiden van haat of stigmatisering van bevolkingsgroepen (gebaseerd op hun afkomst/ras/geloof).
'haat', 'stigmatisering'? Ik vrees dat dit soort dingen niet snel 'haat' op zal roepen, eerder een korte lachbui of een meewarig hoofdschudden "wat is het weer flauw vandaag".
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 10:35
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2003 @ 11:14:
Vroeger was er ontzettend veel satire over joden te vinden.
Vreemde definitie van satire...

Trouwens, denk je dat we Amerikanen in Nederland een gewapend geleide mee moeten geven? Gezien de hoeveelheid satire lijkt me een man (m/v) of 4 per persoon wel te rechtvaardigen...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 10:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 29-12-2003 @ 11:35:
Vreemde definitie van satire...
Vond ik ook al.
Zo ook hier.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 10:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 29-12-2003 @ 11:33:
Ja, maar die bestaat m.i. niet uit het opleggen van PC meningen.
(...)
'haat', 'stigmatisering'? Ik vrees dat dit soort dingen niet snel 'haat' op zal roepen, eerder een korte lachbui of een meewarig hoofdschudden "wat is het weer flauw vandaag".
Oogklepjes nog steeds op?

Zoals men in Servie zegt: achter ieder grapje zit een welgemeende 'waarheid'. Dus m.a.w.: ook al maak je grappen over bepaalde groeperingen; je meent t gedeeltelijk ook over deze personen.

En zeker als een bevolkingsgroep over 1 kam geschoren wordt; wordt het imo gevaarlijk. Humor is het dan niet meer.

Net zoals het geen humor is om een jood met een enorme neus en lange baard achter de rug van andere mensen zien sjoemelen met geld. Vroeger was dat humor. Nu wordt het gezien als een afgrijselijke stigmatisering afgedaan met: heb je niet geleerd van WOII?

Wat mij betreft is de vroegere satire niet anders dan de satire van nu waarin ze alleen een ander slachtoffer hebben gekozen: moslims, turken en marokkanen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 10:47
tacidvs
tacidvs is offline
Laten we ophouden over het woord 'satire'. En ook over WO2, want ik denk niet dat de situatie die daar aan vooraf ging lijkt op die waar we ons nu in Nederland in bevinden. Waarom denken forumbazen toch altijd hun titel zo'n geweldige kunde met zich meebrengt? Ik vind niet dat jij je persoonlijke mening m.b.t. satire, humor en 'goed en fout' zo de hele tijd aan iedereen op moet dringen. En nee, dan loopt de boel niet uit de hand, je mag natuurlijk wel loze dingen van het forum trappen, maar stp niet van die alwetende stellingen betrekken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-12-2003, 11:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 29-12-2003 @ 11:47:
Laten we ophouden over het woord 'satire'. En ook over WO2, want ik denk niet dat de situatie die daar aan vooraf ging lijkt op die waar we ons nu in Nederland in bevinden. Waarom denken forumbazen toch altijd hun titel zo'n geweldige kunde met zich meebrengt? Ik vind niet dat jij je persoonlijke mening m.b.t. satire, humor en 'goed en fout' zo de hele tijd aan iedereen op moet dringen. En nee, dan loopt de boel niet uit de hand, je mag natuurlijk wel loze dingen van het forum trappen, maar stp niet van die alwetende stellingen betrekken.
Ik heb dit gepost als lid, anders was het wel op admin terechtgekomen hoor...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 28-12-2003 @ 21:12:
Dat het vaker voorkomt is nou niet echt een argument he
Dat vind ik wel, want dat is een indicatie van het feit dat het maatschappelijk meer geaccepteerd is dan jij hier doet voorkomen. Met andere woorden, er is écht niemand die moeilijk doet over een turkengrapje of een marokkanengrapje. Waarom zou dat ook niet mogen? Het valt me echt op, dat zodra sommige mensen ook maar íets zien dat een béetje negatief is over wélke bevolkingsgroep dan ook, er meteen gegild wordt over racisme, discriminatie, etcetera. Met alle respect, béetje jammer vind ik dat wel. Afgezien van charmedkiz zie ik hier niet éen moslim reageren. Kenjirro, Yousra, niemand stoort zich eraan, het zijn blijkbaar alleen politiek correcte Nederlanders die het weer niet vinden kunnen.

Wat mij betreft ligt de grens van ontoelaatbaar materiaal bij bewust kwetsend materiaal dat geen enkele relevantie heeft. Wat die relevantie is moet aan de omstandigheden van het geval beoordeeld worden. Iemand die alleen maar White Power- en andere troep post, kan niet worden getolereerd. Iemand die alléen turkengrappen post zonder enige waarde ook niet. Maar een enkele grap, of éen topic, waarvan de kwetsende factor nog bést wel meevalt, vind ik niet ban- of blokkeerwaardig. In elk geval zéker niet met een gekunstelde constructie als 'iemand wordt afgebeeld als de standaard allochtoon, waardoor de hele bevolkingsgroep wordt veroordeeld'.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 11:28
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Het is een schande. Vooral die grap over dat schaap is ontzettend flauw.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 11:35
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-12-2003 @ 12:25:
Afgezien van charmedkiz zie ik hier niet éen moslim reageren. Kenjirro, Yousra, niemand stoort zich eraan, het zijn blijkbaar alleen politiek correcte Nederlanders die het weer niet vinden kunnen.
Dat wil ik niet zeggen maar ik kan me er inderdaad niet aan storen, ik had ooit een hele lading ali osram grappen. Zolang men het niet te serieus neemt en het dus ook inderdaad als een GRAP ziet, kan het geen kwaad. Door dit soort (overtrokken) reacties krijg je dat mensen zich gesterkt voelen in hun gevoel van "over hun mag je nooit iets zeggen want dan is het discriminatie" enzo.
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 11:45
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Yousra schreef op 29-12-2003 @ 12:35:
Door dit soort (overtrokken) reacties krijg je dat mensen zich gesterkt voelen in hun gevoel van "over hun mag je nooit iets zeggen want dan is het discriminatie" enzo.
Bingo.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 29-12-2003 @ 11:14:
Vroeger was er ontzettend veel satire over joden te vinden.
Ben je nou echt zo wereldvreemd?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 11:54
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-12-2003 @ 12:25:
Dat vind ik wel, want dat is een indicatie van het feit dat het maatschappelijk meer geaccepteerd is dan jij hier doet voorkomen. Met andere woorden, er is écht niemand die moeilijk doet over een turkengrapje of een marokkanengrapje. Waarom zou dat ook niet mogen? Het valt me echt op, dat zodra sommige mensen ook maar íets zien dat een béetje negatief is over wélke bevolkingsgroep dan ook, er meteen gegild wordt over racisme, discriminatie, etcetera. Met alle respect, béetje jammer vind ik dat wel. Afgezien van charmedkiz zie ik hier niet éen moslim reageren. Kenjirro, Yousra, niemand stoort zich eraan, het zijn blijkbaar alleen politiek correcte Nederlanders die het weer niet vinden kunnen.
schijnbare maatschappelijke acceptatie van iets dat ik ondeugdelijk acht, doet niets af aan mijn mening en moet daarom bestreden worden :/.

Citaat:
Wat mij betreft ligt de grens van ontoelaatbaar materiaal bij bewust kwetsend materiaal dat geen enkele relevantie heeft. Wat die relevantie is moet aan de omstandigheden van het geval beoordeeld worden. Iemand die alleen maar White Power- en andere troep post, kan niet worden getolereerd. Iemand die alléen turkengrappen post zonder enige waarde ook niet. Maar een enkele grap, of éen topic, waarvan de kwetsende factor nog bést wel meevalt, vind ik niet ban- of blokkeerwaardig. In elk geval zéker niet met een gekunstelde constructie als 'iemand wordt afgebeeld als de standaard allochtoon, waardoor de hele bevolkingsgroep wordt veroordeeld'. [/B]
1) wie had het nou weer over bannen?
2) ik zei al eerder dat gatara's reply mijn mening beter verwoordde.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 11:56
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Yousra schreef op 29-12-2003 @ 12:35:
Dat wil ik niet zeggen maar ik kan me er inderdaad niet aan storen, ik had ooit een hele lading ali osram grappen. Zolang men het niet te serieus neemt en het dus ook inderdaad als een GRAP ziet, kan het geen kwaad. Door dit soort (overtrokken) reacties krijg je dat mensen zich gesterkt voelen in hun gevoel van "over hun mag je nooit iets zeggen want dan is het discriminatie" enzo.
Daar ben ik het nou niet echt mee eens. Ook al wordt het gezien als eengrap, dan nog wordt hierdoor het idee van de luie, enz enz allochtoon er meer door geaccepteerd. Imho
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:03
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 29-12-2003 @ 12:46:
Ben je nou echt zo wereldvreemd?
Neus.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:14
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Joostje schreef op 29-12-2003 @ 12:56:
Daar ben ik het nou niet echt mee eens. Ook al wordt het gezien als eengrap, dan nog wordt hierdoor het idee van de luie, enz enz allochtoon er meer door geaccepteerd. Imho
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit als een waarheidsgetrouwe weergave van de werkelijkheid beschouwt.
__________________
Als de Indianen een stenger toelatingsbeleid hadden gevoerd was het nu niet zo'n puinhoop geweest in de VS.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Yousra schreef op 29-12-2003 @ 13:14:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dit als een waarheidsgetrouwe weergave van de werkelijkheid beschouwt.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat het afschilderen van allochtonen zoals hierboven gedaan wordt nou niet echt een positief effect heeft op integratie, en mensen zullen, indien het toegestaan wordt, het ook vaker doen :/.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 29-12-2003 @ 12:46:
Ben je nou echt zo wereldvreemd?
Heb jij nu echt niets van de geschiedenis geleerd?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 29-12-2003 @ 11:47:
Laten we ophouden over het woord 'satire'. En ook over WO2, want ik denk niet dat de situatie die daar aan vooraf ging lijkt op die waar we ons nu in Nederland in bevinden. Waarom denken forumbazen toch altijd hun titel zo'n geweldige kunde met zich meebrengt? Ik vind niet dat jij je persoonlijke mening m.b.t. satire, humor en 'goed en fout' zo de hele tijd aan iedereen op moet dringen. En nee, dan loopt de boel niet uit de hand, je mag natuurlijk wel loze dingen van het forum trappen, maar stp niet van die alwetende stellingen betrekken.
Het gaat niet over mijn mening, maar over principes.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Yousra schreef op 29-12-2003 @ 12:35:
Dat wil ik niet zeggen maar ik kan me er inderdaad niet aan storen, ik had ooit een hele lading ali osram grappen. Zolang men het niet te serieus neemt en het dus ook inderdaad als een GRAP ziet, kan het geen kwaad. Door dit soort (overtrokken) reacties krijg je dat mensen zich gesterkt voelen in hun gevoel van "over hun mag je nooit iets zeggen want dan is het discriminatie" enzo.
Probleem is dat ik nooit echt stereotyperingen van Nederlanders in een dergelijk jasje gestoken zie - gemaakt door Marokkanen/Turken.

En een mop als wie het koperdraad uitgevonden heeft met als antwoord Twee Nederlanders die vochten om een stuiver, vind ik niet in de categorie als die van Ali Osram vallen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Het Weerwolfspel #43
Dark Phoenix
500 08-01-2008 20:11
De Kantine waar heb je een hekel aan lijt
Built to last
45 24-06-2002 19:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50.