Oud 21-06-2004, 10:38
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 10:20 :
Als je dat al arrogant en verwijtend vindt, begrijp ik heel goed dat je die reacties van mij te ver vindt gaan, maar laten we even de norm aanhouden.

Als men het niet eens is, mag men zich uiten, mits het niet op een respectloze manier gaat. Dat is waar een forum ook voor is, niet alleen domme opsomtopics, want daar raak je A) snel op uitgekeken en krijg je B) nooit reacties op je posts omdat niemand die dingen doorleest. Granted, 'respectloos' is wat vaag, maar dan moet je echt aan schelden en persoonlijke aanvallen denken, niet aan een sneer omdat iemand irritant zit te wezen.
Als je goed gelezen had, dan zag je dat dit een reactie was op meisjes reactie op Dreen. Als zij Dreen verwijtend vond, dan waren er wel meer in dit topic zo bezig
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Advertentie
Oud 21-06-2004, 10:40
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Nog even een voorbeeldje:

Citaat:
Anonymous John schreef op 20-06-2004 @ 15:27 :
Rot op jij gore fag
Ik neem aan dat hij nu per direct naar de goelag verbannen is?

DAT is dus respectloos lieve modjes.
Oud 21-06-2004, 10:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 21-06-2004 @ 10:38 :
Als je goed gelezen had, dan zag je dat dit een reactie was op meisjes reactie op Dreen.
Hmm. Je zeurt over 'arrogante' reacties, maar wat doe je zelf? "Als je goed gelezen had"? Par-fucking-don? Meisje geeft, zoals ik al zei, aan dat ze het niet eens is met het beleid. Daar is niks arrogants aan.
Oud 21-06-2004, 10:49
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 10:42 :
Hmm. Je zeurt over 'arrogante' reacties, maar wat doe je zelf? "Als je goed gelezen had"? Par-fucking-don? Meisje geeft, zoals ik al zei, aan dat ze het niet eens is met het beleid. Daar is niks arrogants aan.
Hmm over die eerste opmerking: als jij m in minder arrogante bewoordingen zou kunnen weegeven vind ik t ook prima, maar dit was niet bedoeld als arrogantie, slechts als voorwaarde, omdat ik niet het idee had dat jij begreep wat ik daar heb willen zeggen.

Meisje gaf daar niet aan dat ze t oneens was met het beleid, maar dat ze vond dat Dreen arrogant en verwijtend overkwam. Toen vroeg ik me af of er dan geen anderen in dit topic waren die dan ook arrogant en vrwijtend bezig waren. Niets meer en niets minder. Maar goed als dat zeuren is.....dan zal t wel zeuren zijn.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 21-06-2004, 10:57
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 21-06-2004 @ 10:49 :
Hmm over die eerste opmerking: als jij m in minder arrogante bewoordingen zou kunnen weegeven vind ik t ook prima, maar dit was niet bedoeld als arrogantie, slechts als voorwaarde, omdat ik niet het idee had dat jij begreep wat ik daar heb willen zeggen.
"Als je het goed gelezen had". Je ging er dus vanuit dat ik dat niet had. Is dit niet het geval, dan moet je het beter verwoorden. Maargoed, genoeg offtopic.
Oud 21-06-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 09:56 :
Oh, we lezen het wel hoor, maar wat je zegt slaat als een tang op een varken. Een eigen aanpak is okay, maar je moet wel rekening houden met de rest van de leden. Jij hebt helaas een erg lage tolerantie wat betreft botte opmerkingen, waarschijnlijk zul je in het echt ook erg slecht tegen dergelijke opmerkingen kunnen, en ze je erg aantrekken. Het punt is alleen dat het overgrote deel van de mensen het echt geen fluit boeit of iemand via het forum of in het echt een dergelijke "ga buiten spelen" opmerking maakt; de meeste mensen lezen daar overheen of geven een sneer terug.
Ik denk dat ik juist rekening hou met de leden. Je kan alleen niet met iedereen rekening houden. Moet je dan mensen niet een ban geven bijvoorbeeld omdat je ook rekening met hen moet houden?
Ik zou niet weten waaruit je opmaakt dat ik een erg lage tolerantie heb mbt botte opmerkingen. Maar hier wil ik niet verder op ingaan want dan word er waarschijnlijk verwezen naar mijn waarschuwing aan jouw adres en ik heb al meerdere keren aangegeven dat niet op het forum te willen bespreken.
Ik kan juist wel goed tegen dat soort opmerkingen, maar ik kan me inleven dat andere mensen daar meer moeite mee hebben. Ook dit heb ik al eerder aangekaart. Dat ik juist me probeer in te leven in de ander en vaak denk bij mezelf: hallo, zoiets kan jou dan wel niet interesseren en niets doen, maar anderen juist wel (en dat kom ik vaker tegen dat dat zo is dan dat het maar een gedachte is)...
En ja, sneren teruggeven, daar creeer je een lekkere sfeer mee

Citaat:
Je bent echt geen slechte FB, je hebt een sterke binding met de fora waar je modereert, je post veel, bent veel online, alleen is je tolerantie gewoon ontzettend laag, lager dan die van het gemiddelde lid. Daarnaast moet je ook echt rekening houden met de historie van een lid, en niet simpelweg botte opmerkingen op gaan tellen, dan kun je half het forum wel gaan bannen.
Ten eerste, bedankt en ten tweede: zoals ik al eerder zei ben ik het niet eens met dat mijn tolerantie lager is dan het gemiddelde lid. Persoonlijk vind ik dat mijn tolerantie hoger is dan het gemiddelde lid en me dus moet kunnen verplaatsen in andere leden. En nee, ik tel niet simpelweg botte opmerkingen op, ik zou niet weten waar je dat vandaan haalt.
Oud 21-06-2004, 11:30
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 10:15 :
Sorry hoor, maar voor een volwassen vent post je wel ontzetten lose replies. Niemand wil van L&R een elkaar-afzeik forum maken (daar hebben we LS al voor), het punt is gewoon dat af en toe een sneer niet meteen op een waarschuwing moet komen te staan.
Ik ben redelijk volwassen ja, maar ik pas me gewoon aan aan het niveau van sommige mensen hier in dit topic.

"Een waarschuwing" ?! Hmm, jij hebt al 'tig waarschuwingen en 'tig bans gehad voor je gedrag.
Oud 21-06-2004, 11:33
meisje
meisje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 10:13 :
Dat is dan jammer.



"Ik begrijp helemaal niets van jou"

Sowieso stom om dat als FB te gaan zeggen. Bovendien legt ze in haar startpost uit wat ze bedoelt. Als je het niet begrijpt, zie het dan gewoon even aan. Er zijn mensen die reageerden, en dus is er interesse.

"en wat heeft het met forummers te maken?"

Waarom zou elk topic iets met forummers te maken moeten hebben? Echt typisch iets voor de huidige Psych knuffelcultuur lijkt het wel. Kennelijk is het een vereiste dat de helft van de posters in een topic zijn hartje kan luchten, zodat de andere helft ze kan gaan 'knuff0llen'.

Bottomline: je doet het overkomen alsof haar topics niet 'goed' genoeg zijn voor Psych, terwijl het compleet andersom is. Haar topics zouden de standaard moeten zijn, met af en toe een zelfhulptopicje.
Ik heb psychologie en sociologie als vak, maar dat terzijde, ik heb duidelijke uitleg, mijn inziens dan, erbij gegeven.
Ik vind het wel op zijn minst raar dat Nare Man een veel vuilere opmerking heeft gemaakt en duh een waarschuwing kreeg, maar in vergelijking met die van Chimera is die van Chimera niks. Dat is meten met 2 maten.
Oud 21-06-2004, 11:35
meisje
meisje is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 21-06-2004 @ 10:49 :
Hmm over die eerste opmerking: als jij m in minder arrogante bewoordingen zou kunnen weegeven vind ik t ook prima, maar dit was niet bedoeld als arrogantie, slechts als voorwaarde, omdat ik niet het idee had dat jij begreep wat ik daar heb willen zeggen.

Meisje gaf daar niet aan dat ze t oneens was met het beleid, maar dat ze vond dat Dreen arrogant en verwijtend overkwam. Toen vroeg ik me af of er dan geen anderen in dit topic waren die dan ook arrogant en vrwijtend bezig waren. Niets meer en niets minder. Maar goed als dat zeuren is.....dan zal t wel zeuren zijn.
ja, what's your point?
Oud 21-06-2004, 11:40
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
meisje schreef op 21-06-2004 @ 11:35 :
ja, what's your point?
Verduidelijking van mn standpunt aan Chimera.
Maar we zijn er dacht ik al uit.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 21-06-2004, 11:43
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
meisje schreef op 21-06-2004 @ 11:33 :
Ik vind het wel op zijn minst raar dat Nare Man een veel vuilere opmerking heeft gemaakt en duh een waarschuwing kreeg, maar in vergelijking met die van Chimera is die van Chimera niks. Dat is meten met 2 maten.
Nee, dat was het geweest als Nare Man niet een waarschuwing had gekregen...
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 21-06-2004, 12:12
meisje
meisje is offline


Nare Man zei: Helaas voor jou, en gelukkig voor mij, mag je dan op je veertiende lekker in de stront zakken en jezelf lekker gaan opfokken over jouw verneukeratieve vriendje

Toch opvallend, domme mensen en mensen met problemen trekken altijd naar elkaar toe. Ach, veredeling van de soort zullen we maar zeggen

Chimera: 'Ga buitenspelen'

Lijkt mij dat hier wel een verschil zit in een botte opmerking.
Oud 21-06-2004, 12:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 10:13 :
Dat is dan jammer.
Voor jou ja. Ik ga je nog één ding uitleggen omdat je gewoon ontzettend onvolwassen argumenten tegen me hebt gebruikt.
Citaat:
"Ik begrijp helemaal niets van jou"

Sowieso stom om dat als FB te gaan zeggen. Bovendien legt ze in haar startpost uit wat ze bedoelt. Als je het niet begrijpt, zie het dan gewoon even aan. Er zijn mensen die reageerden, en dus is er interesse.
Ik ben ook maar een mens en mensen maken fouten. Mijn reactie was misschien wat onvriendelijk, zeker voor een forumbaas en dat geef ik ook toe.
Als ik het niet begrijp mag ik toch vragen om uitleg? Ik had ook kunnen kiezen voor het laten gaan, maar beide was goed geweest.
Citaat:
"en wat heeft het met forummers te maken?"

Waarom zou elk topic iets met forummers te maken moeten hebben? Echt typisch iets voor de huidige Psych knuffelcultuur lijkt het wel. Kennelijk is het een vereiste dat de helft van de posters in een topic zijn hartje kan luchten, zodat de andere helft ze kan gaan 'knuff0llen'.
Heb je de topictitel wel gelezen? Daar staat dat het gaat over forummers en ik zag de link niet, daarom vroeg ik om uitleg
Citaat:
Bottomline: je doet het overkomen alsof haar topics niet 'goed' genoeg zijn voor Psych, terwijl het compleet andersom is. Haar topics zouden de standaard moeten zijn, met af en toe een zelfhulptopicje.
Ik heb al honderd keer aangeven dat ik één van haar topic's onduidelijk vond en daarom niet geschikt. Tegen de rest heb ik niks gezegd.

Zo dat was het, de rest graag via PM/MSN want hier heb ik geen zin meer in.
__________________
Oud 21-06-2004, 12:27
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
meisje schreef op 21-06-2004 @ 12:12 :


Nare Man zei: Helaas voor jou, en gelukkig voor mij, mag je dan op je veertiende lekker in de stront zakken en jezelf lekker gaan opfokken over jouw verneukeratieve vriendje

Toch opvallend, domme mensen en mensen met problemen trekken altijd naar elkaar toe. Ach, veredeling van de soort zullen we maar zeggen

Chimera: 'Ga buitenspelen'

Lijkt mij dat hier wel een verschil zit in een botte opmerking.
En daar ben ik het wel mee eens inderdaad. Maar de rolleyes snap ik niet.
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Oud 21-06-2004, 12:27
Verwijderd
Heeft eht zin om me aan deze discussie toe te voegen,
of gaat dit, zoals ik verwacht, eigenlijk helemaal nergens over...
Oud 21-06-2004, 12:59
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Marcade schreef op 21-06-2004 @ 11:30 :
"Een waarschuwing" ?! Hmm, jij hebt al 'tig waarschuwingen en 'tig bans gehad voor je gedrag.
'tig bans? Tellen is niet je sterkste punt, of je verwart me met een ander. Ik heb nl. welgeteld 1 ban gehad.
Oud 21-06-2004, 13:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dreen schreef op 21-06-2004 @ 12:16 :
Voor jou ja. Ik ga je nog één ding uitleggen omdat je gewoon ontzettend onvolwassen argumenten tegen me hebt gebruikt.
Hehe. Ah, 'onvolwassen' in jouw boekje is zeker eenieder die het niet met je eens is? Je mag me best arrogant vinden, dat is nog enigszins correct, maar ga me niet onvolwassen noemen. Op die manier lok je gewoon harde opmerkingen uit.

Citaat:
dreen schreef op 21-06-2004 @ 12:16 :

Ik ben ook maar een mens en mensen maken fouten. Mijn reactie was misschien wat onvriendelijk, zeker voor een forumbaas en dat geef ik ook toe.
Pas maar op, voor je het weet mag je jezelf gaan waarschuwen! Je vraag was zo geformuleerd dat het leek alsof ze haar post aan jouw wensen aan moest passen. Als dat niet de bedoeling was, moet je je reacties misschien wat minder bot formuleren

Citaat:
dreen schreef op 21-06-2004 @ 12:16 :

Als ik het niet begrijp mag ik toch vragen om uitleg? Ik had ook kunnen kiezen voor het laten gaan, maar beide was goed geweest.Heb je de topictitel wel gelezen? Daar staat dat het gaat over forummers en ik zag de link niet, daarom vroeg ik om uitlegIk heb al honderd keer aangeven dat ik één van haar topic's onduidelijk vond en daarom niet geschikt. Tegen de rest heb ik niks gezegd.
Discussies dwalen soms een beetje af. Als je het niet begrijpt kun je misschien beter even afwachten.

Citaat:
dreen schreef op 21-06-2004 @ 12:16 :

Zo dat was het, de rest graag via PM/MSN want hier heb ik geen zin meer in.
Dat is dan jammer. Dit is IMHO een publieke discussie waar beide 'kampen' zich in mogen mengen. Ik heb niet zo de behoefte andere mensen daar buiten te sluiten, helemaal omdat het primair over een reactie van jou op een derde persoon gaat.

Verder ben ik niet zo gediend van reacties zoals "gelukkig ben jij geen FB en ik wel" op MSN. Dat je toevallig aangesteld bent om de rotzooi op te ruimen betekent niet dat je opeens in alles gelijk hebt.
Oud 21-06-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 21-06-2004 @ 12:12 :


Nare Man zei: Helaas voor jou, en gelukkig voor mij, mag je dan op je veertiende lekker in de stront zakken en jezelf lekker gaan opfokken over jouw verneukeratieve vriendje

Toch opvallend, domme mensen en mensen met problemen trekken altijd naar elkaar toe. Ach, veredeling van de soort zullen we maar zeggen

Chimera: 'Ga buitenspelen'

Lijkt mij dat hier wel een verschil zit in een botte opmerking.
Ik was dan ook verbaasd dat Chimera ook een waarschuwing had gekregen. Wat ik zei kon niet, dat heb ik met Loontjuh ook uitgepraat en het was ook een waarschuwing waard, maar 'ga buiten spelen' is absoluut niet een ban of waarschuwing waard.
Oud 21-06-2004, 13:45
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
*zucht* waar hebben we het nou eigenlijk over? We springen wel beetje van hak op de tak hier. Eerst ging het over dat een fb haar werk niet goed zou doen, toen kwam het op Chimera en zijn posts, toen ging het naar LS, toen naar psych, toen weer terug naar L&R, nu zijn we weer bezig met de posts van Chimera en Nare Man? Even korte samenvatting voor niemand hier meer weet waar we het over hebben.

1. Loontjuh kreeg kritiek op het waarschuwingen geven op botte posts in een topic op L&R, loontjuh gaf aan er via andere middelen dan dit topic verder over te willen spreken.

2. Chimera kreeg kritiek op zijn wat bottere posts, discussie op gang over in hoeverre botte posts getollereerd kunnen/mogen/moeten worden.

3. Discussie over LS dat het niveau niet erg hoog zou liggen en iedereen elkaar afzeek als sport.

4. Discussie over psych en L&R als knuffelforum waarin de waarheid of confronterende dingen niet verteld zouden mogen worden.

5. Discussie over begrijpelijkheid en meerwaarde van wetenschappelijke topics op psych.

En nu gaan we weer terug naar de botte posts in combinatie met of de L&R fb's hun werk wel goed doen? Voorstel: we pakken elk onderwerp ff 1 voor 1 aan, als die discussie dan gesloten is, is ie ook echt gesloten en wordt niet meer opgerakeld. Zijn dan oude koeien, die kan je het best in de sloot laten liggen, anders gaat het zo stinken.

Beginnend bij punt 1: wie wil daar nog iets over kwijt?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 21-06-2004, 14:03
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 21-06-2004 @ 13:45 :
Beginnend bij punt 1: wie wil daar nog iets over kwijt?


The school teacher from hell strikes again

Goed dan. Ik vind het kinderachtig dat ze hier niet wil reageren, bovendien heb ik ook nog geen uitleg van haar via PM mogen ontvangen. Ik neem aan dat als ik zo'n ontzettende lul ben, ze wel meer posts van me kan vinden die erg over the top zijn.
Oud 21-06-2004, 14:34
Verwijderd
Ik heb hier een paar voorbeelden. Ik heb niet alle posts uitgekamd en ben ook niet echt ver terug gegaan, maar hier zijn er een paar die ik me nog kon herinneren.
http://forum.scholieren.com/showthre...8#post11824068
Deze was na de waarschuwing volgens mij, iig een beetje een rare reactie.

http://forum.scholieren.com/showthre...1#post11584861
Ook nogal onaardig, bovendien ga je er zo raar op in wanneer ze het uitlegt. "who cares wat allochtonen doen, daar heb ik het niet over." Jamaar zij heeft het er wel over..

http://forum.scholieren.com/showthre...5#post11575945
Nou ja, die opmerking behoeft weinig uitleg, bovendien stonden er eerst meer van dat soort opmerkingen, waar jullie de "verwijderde post" PM van kregen.

Dan nog in het topic waar de discussie over ging:
"ben je niet zo snugger of doe je alsof?" oid.

Jullie hebben beiden de waarschuwing gekregen, omdat jullie allebei af en toe bepaald gedrag op L&R vertonen waarvan wij vinden dat er een einde aan moet komen. Jullie doen bepaalde dingen vaak samen, daarom een waarschuwing aan beiden.

Ik geef deze links als voorbeeld, zodat je begrijpt waar het aan ligt en wat wij bedoelen. Niet als "compleet linkpakket dat banwaardig is." De "officiële waarschuwing" is zo geformuleerd omdat we willen dat het serieus wordt genomen en dat het niet wordt afgedaan als een zoveelste vage PM. Het betekent niet dat je binnenkort geband gaat worden, ik vind je reacties sowieso al een stuk beter worden.
We hopen dus ook dat dit zo blijft en dat we bovengenoemde reacties niet meer kunnen verwachten.
Oud 21-06-2004, 16:12
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-06-2004 @ 14:34 :
Dan nog in het topic waar de discussie over ging:
"ben je niet zo snugger of doe je alsof?" oid.
Christ.

Sorry hoor, maar wat is de doelgroep van dit forum? 16+? Het is een forum, niemand neemt dergelijke reacties serieus. So what, als ze niet zo aardig zijn, over 't algemeen lokken ze het ook uit met generalisaties of domme cliches. Je weet hardstikke goed dat ik heel aardig/normaal op mensen reageer mits deze zich ook normaal gedragen. Dergelijke reacties zijn doodnormaal op N&A, en dan mag het opeens niet op L&R omdat daar een paar softies zitten? Misschien is het een idee om eens een forum-breed beleid op te zetten, in plaats van je persoonlijke voorkeuren zo mee te laten spelen?

Toch grappig dat Loontjuh die mail verstuurde, en jij nu met een reactie komt. Nare man en ik zijn de enige die die vervelende replies over je vriendje gepost hebben, en ook de enige (kennelijk) die tegelijkertijd die waarschuwing gekregen hebben. Is het wel eens bij je opgekomen dat deze 2 mensen misschien die bui al zagen hangen, en eens wouden proberen hoe snel we een reactie zouden krijgen?
Oud 21-06-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 16:12 :
Toch grappig dat Loontjuh die mail verstuurde, en jij nu met een reactie komt. Nare man en ik zijn de enige die die vervelende replies over je vriendje gepost hebben, en ook de enige (kennelijk) die tegelijkertijd die waarschuwing gekregen hebben. Is het wel eens bij je opgekomen dat deze 2 mensen misschien die bui al zagen hangen, en eens wouden proberen hoe snel we een reactie zouden krijgen?
Hiervoor wil ik je verwijzen naar nare man..
Oud 21-06-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 16:12 :
Sorry hoor, maar wat is de doelgroep van dit forum? 16+?
Dan eerder 16-. (Scholieren, zeg tussen de 9/10 en de 18/19 oid.)
Oud 21-06-2004, 16:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 16:15 :
Dan eerder 16-. (Scholieren, zeg tussen de 9/10 en de 18/19 oid.)
Da's dan knap stom, aangezien zo ongeveer dik 80% 16 jaar of ouder is.
Oud 21-06-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 16:36 :
Da's dan knap stom, aangezien zo ongeveer dik 80% 16 jaar of ouder is.
Dat is dan knap stom van die mensen die blijven hangen.

Het forum heet niet voor niks scholieren.com. Jon is daar heel duidelijk in, de doelgroep is (en blijft) scholieren. Dat mensen blijven hangen, dat is hun 'probleem'.
Oud 21-06-2004, 16:39
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 16:37 :
Het forum heet niet voor niks scholieren.com. Jon is daar heel duidelijk in, de doelgroep is (en blijft) scholieren. Dat mensen blijven hangen, dat is hun 'probleem'.
Joh, er melden zich in verhouding maar heel weinig mensen van 15 en lager aan, dat weet je best. Zolang de inhoud niet compleet ongeschikt is voor mensen onder de 16 kun je je best richten op je huidige populatie, i,p.v. een misgetargetde doelgroep.
Oud 21-06-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 16:39 :
Joh, er melden zich in verhouding maar heel weinig mensen van 15 en lager aan, dat weet je best. Zolang de inhoud niet compleet ongeschikt is voor mensen onder de 16 kun je je best richten op je huidige populatie, i,p.v. een misgetargetde doelgroep.
Volgens mij richt het forum zich door zijn leden ook al meer op 16+. En dat kan idd, zoland de inhoud niet compleet ongeschikt is voor mensen onder de 16. Het jammere is alleen dat mensen die niet tot de doelgroep behoren de mensen die wel tot de doelgroep behoren vaak als 'dom' ed behandelen. En dat is dus iets wat niet de bedoeling is.

En ik hoef me niet zo zeer ergens op te richten, de site en/of het forum is niet van mij, ik ga daar verder niet over.
Oud 21-06-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 21-06-2004 @ 16:12 :

Toch grappig dat Loontjuh die mail verstuurde, en jij nu met een reactie komt.
Wij zijn beiden fb op Liefde en Relatie, we hebben er dus beiden iets over te zeggen, het is dus logisch dat ik ook in dit topic reageer. Het is ook logisch dat wij het met elkaar bespreken, als we een probleem op L&R tegenkomen. Het zou pas vreemd zijn als we dat niet zouden doen.

Ik heb een hele redelijke reactie gegeven daarnet, maar ik vraag me af of je dat wel wilt horen. Ik zal zulke reacties dus ook niet meer geven, dan val ik alleen maar in herhaling.
Oud 21-06-2004, 19:23
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-06-2004 @ 14:34 :

[url]Dan nog in het topic waar de discussie over ging:
"ben je niet zo snugger of doe je alsof?" oid.

Ik kan daar de humor nog wel van inzien. (Ik gebruik een dergelijke opmerking irl ook nog wel eens.) Dus misschien moeten jullie als FB proberen om niet op alle slakken zout te leggen? Je moet wel de son in de see kunnen sien schijnen hoor. Als ik een opmerking van Nare of Niels lees waardoor ik in de lach schiet, dan is die niet bot, maar eerder grappig. En sommige reacties verdienen het ook om eens flink de draak mee te steken.

Als je die tongue in cheek humor niet ziet dan moet je inderdaad naar een kinderforum. Misschien zou er een K3 deelforum in het leven geroepen kunnen worden, om de juiste doelgroep, (8/9 jarigen, las ik dat nou?) aan te trekken.

Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 19:26.
Oud 21-06-2004, 19:56
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
juno schreef op 21-06-2004 @ 19:23 :
Ik kan daar de humor nog wel van inzien. (Ik gebruik een dergelijke opmerking irl ook nog wel eens.) Dus misschien moeten jullie als FB proberen om niet op alle slakken zout te leggen? Je moet wel de son in de see kunnen sien schijnen hoor. Als ik een opmerking van Nare of Niels lees waardoor ik in de lach schiet, dan is die niet bot, maar eerder grappig. En sommige reacties verdienen het ook om eens flink de draak mee te steken.

Als je die tongue in cheek humor niet ziet dan moet je inderdaad naar een kinderforum. Misschien zou er een K3 deelforum in het leven geroepen kunnen worden, om de juiste doelgroep, (8/9 jarigen, las ik dat nou?) aan te trekken.
Ten eerste; jouw vorm van humor is (imho gelukkig) niet de maatstaaf van het forum; jij bepaalt niet wat wel en wat niet humor is. Dat jij om die dingen kan lachen betekent niet automatisch dat het goed is.

En ben je nou niet zo snugger of doe je alsof? T'komt nogal ironisch en raar over dat een 30+er op scholieren.com forum gaat lopen zeggen dat mensen dan maar naar een kinderforum moeten gaan als ze jouw soort humor niet waarderen.
Oud 21-06-2004, 20:03
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Marcade schreef op 21-06-2004 @ 19:56 :
En ben je nou niet zo snugger of doe je alsof? T'komt nogal ironisch en raar over dat een 30+er op scholieren.com forum gaat lopen zeggen dat mensen dan maar naar een kinderforum moeten gaan als ze jouw soort humor niet waarderen.
En erger nog, ze hebben ook nog een oordeel over 't niveau op dat soort fora... dan ga je je toch afvragen...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 21-06-2004, 20:06
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 21-06-2004 @ 19:23 :
(8/9 jarigen, las ik dat nou?)
Ik zou niet weten waar (9/10 jarigen heb ik wel genoemd, tegenwoordig zijn er genoeg (middelbare) scholieren van die leeftijd, vandaar).

Maar als je niet om kunt gaan met jongere mensen en/of mensen met een ander soort humor, dan moet je misschien toch een ander forum zoeken.

Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 20:10.
Oud 21-06-2004, 20:48
Verwijderd
Wat ik ook nog even wou zeggen: het forum is natuurlijk ook voor advies, maar ook voor herkenning. Hoe vaak is er niet een topic waarin gevraagd word of mensen zich hierin herkennen of hetzelfde hebben meegemaakt?
Dus dan moet je zeggen: kind, luister maar naar tante juno want die is al veel ouder en volwassener en zij kan hier wel om lachen, want zij weet pas echt wat humor is.. En met zo'n topic van jou.. ach daar mag je best flink de draak mee steken, want die opmerking is niet bot, maar werkelijk grappig..



Laatst gewijzigd op 21-06-2004 om 20:50.
Oud 21-06-2004, 20:55
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Fraai is dat. Een lid wordt geband alleen omdat een dom 14-jarig tinakind niet naar de adviezen luistert die worden gegeven en ons vervolgens voor oude lullen uitscheld. Is dít dan de manier om leden te behandelen die kritisch zijn n.a.v. het beleid en andere forummers?

Chimera mocht deze mail ontvangen:
Citaat:
This is a forwarded message
From: Simon <simon@scholieren.com>
To: mail@niels.nu <mail@niels.nu>
Date: Monday, June 21, 2004, 8:32:12 PM
Subject: Ban op het Scholieren.com Forum

===8<==============Original message text===============
Hoi Chimera,

Bij deze wil ik je melden dat je gebanned bent van het forum.

De reden hiervoor is: Al eerder ben je geband vanwege je houding die velen als
zeer vervelend ervaren. Het aantal conflicten loopt weer torenhoog op en gezien
je verleden is het nu tijd voor een ban van een maand..

Voor meer info kan je mailen naar: simon@scholieren.com.

Je ban is van het type: 2 weken (Lange ban), en zal duren tot en met 21-07-2004.
Na deze periode mag je mailen naar simon@scholieren.com voor een unban, indien
dit dan nog niet gebeurd is.

Met vriendelijke groet,

Simon
simon@scholieren.com
Scholieren.com

===8<===========End of original message text===========
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 21-06-2004, 20:56
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-06-2004 @ 20:55 :
Fraai is dat. Een lid wordt geband alleen omdat een dom 14-jarig tinakind niet naar de adviezen luistert die worden gegeven en ons vervolgens voor oude lullen uitscheld. Is dít dan de manier om leden te behandelen die kritisch zijn n.a.v. het beleid en andere forummers?

Chimera mocht deze mail ontvangen:
OMFG, waar gaat het heen met dit forum
Oud 21-06-2004, 20:58
Verwijderd
Los van de ban van Chimera: als jullie het zo vreselijk vinden op s.com, wat doen jullie hier dan nog?
Oud 21-06-2004, 21:04
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-06-2004 @ 20:55 :
Fraai is dat. Een lid wordt geband alleen omdat een dom 14-jarig tinakind niet naar de adviezen luistert die worden gegeven en ons vervolgens voor oude lullen uitscheld. Is dít dan de manier om leden te behandelen die kritisch zijn n.a.v. het beleid en andere forummers?

Chimera mocht deze mail ontvangen:
Goh voor 't opstapelen van soortgelijke situaties die niet gewenst zijn zijn meestal redenen van bans... als je je na een waarschuwing/eerdere ban nog steeds blijft 'misdragen' wordt je weer gebanned... en als je dan weer doorgaar dan mag je wegblijven..
dit beleid wordt al jaren gevoerd hoor...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Oud 21-06-2004, 21:04
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 20:58 :
Los van de ban van Chimera: als jullie het zo vreselijk vinden op s.com, wat doen jullie hier dan nog?
Daar gaat het niet om, het gaat om het halve beleid dat momenteel gevoerd wordt. De ban voor Chimera is FLINK overdreven, ik ken genoeg users die véél eerder een ban zouden verdienen.
Oud 21-06-2004, 21:05
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 20:58 :
Los van de ban van Chimera: als jullie het zo vreselijk vinden op s.com, wat doen jullie hier dan nog?
Ik zeg niet dat het hier vreselijk is, anders zou ik hier niet zitten.

Maar het beleid is krom.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 21-06-2004, 21:09
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-06-2004 @ 21:05 :
Ik zeg niet dat het hier vreselijk is, anders zou ik hier niet zitten.


Citaat:
Maar het beleid is krom.
Ben ik met je eens, maar geheel recht zul je het helaas nooit krijgen, denk ik.

Citaat:
Martin schreef op 21-06-2004 @ 21:04 :
Daar gaat het niet om, het gaat om het halve beleid dat momenteel gevoerd wordt. De ban voor Chimera is FLINK overdreven, ik ken genoeg users die véél eerder een ban zouden verdienen.
Dan gaat het dus toch om het algemene gevoel wat je bij het forum hebt, toch? En als je zo gigantisch veel commentaar hebt, dan vraag ik me serieus af wat je hier nog doet. (Niet omdat ik je zo graag weg wil hebben, wel omdat ik me afvraag wat je ergens doet als je zoveel niet goed vind ed.)
Oud 21-06-2004, 21:15
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 21:09 :


Ben ik met je eens, maar geheel recht zul je het helaas nooit krijgen, denk ik.
Ja, maar je kan wel proberen om het rechter te maken Zo is LS één grote flamewar, terwijl als iemand op L&R en BZ een paar kritische opmerkingen plaatst meteen geband wordt. Het is toch juist goed dat leden actief meehelpen om het beleid ed te verbeteren?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 21-06-2004, 21:20
Verwijderd
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-06-2004 @ 21:15 :
Ja, maar je kan wel proberen om het rechter te maken Zo is LS één grote flamewar, terwijl als iemand op L&R en BZ een paar kritische opmerkingen plaatst meteen geband wordt. Het is toch juist goed dat leden actief meehelpen om het beleid ed te verbeteren?
Zeker kan je dat proberen.

Ik denk niet dat die ban alleen om die opmerkingen op L&R en BZ is.

Het is zeker goed als leden meedenken en opbouwende kritiek geven. Maar het moet wel op een normale manier blijven gaan, zonder dingen als persoonlijke aanvallen en van beide kanten moet het mogelijk zijn om je mening te herzien en dergelijke. (Dit is niet specifiek bedoeld richting Chimera, voordat mensen het zo opvatten, het is algemeen bedoeld.)
Oud 21-06-2004, 21:25
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-06-2004 @ 21:20 :
Zeker kan je dat proberen.

Ik denk niet dat die ban alleen om die opmerkingen op L&R en BZ is.

Het is zeker goed als leden meedenken en opbouwende kritiek geven. Maar het moet wel op een normale manier blijven gaan, zonder dingen als persoonlijke aanvallen en van beide kanten moet het mogelijk zijn om je mening te herzien en dergelijke. (Dit is niet specifiek bedoeld richting Chimera, voordat mensen het zo opvatten, het is algemeen bedoeld.)
Waar was die ban dan om? Omdat ie teveel herrie schopte?
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 21-06-2004, 21:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Als het Chimera niet duidelijk is waarvoor die ban is, dan kan hij om uitleg vragen bij diegene die hem gebanned heeft. Dat hoeft niet hier.
__________________
Oud 21-06-2004, 21:39
El Kim
Avatar van El Kim
El Kim is offline
Citaat:
dreen schreef op 21-06-2004 @ 21:35 :
Als het Chimera niet duidelijk is waarvoor die ban is, dan kan hij om uitleg vragen bij diegene die hem gebanned heeft. Dat hoeft niet hier.
Nee, maar het is wel heel erg toevallig dat het juist nu gebeurd. En m.i. heeft het wel met het beleid te maken, daarom post ik het hier.
__________________
<3| Lid AFCC | Er wordt flink geKoend
Oud 21-06-2004, 21:54
meisje
meisje is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 21-06-2004 @ 21:39 :
Nee, maar het is wel heel erg toevallig dat het juist nu gebeurd. En m.i. heeft het wel met het beleid te maken, daarom post ik het hier.
Agree.

Laatst gewijzigd op 22-06-2004 om 12:20.
Oud 21-06-2004, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 18-06-2004 @ 21:45 :
Dit is toch een verloren zaak, forumbazen kunnen geen kritiek verdragen, en staan er ook niet voor open. En als je het wel probeerd verdwijn je geisoleerd en wel.
Tss, een duidelijk voorbeeld.
Gaan jullie ook zijn e-mail adres blokkeren net als bij mij zodat hij geen mails kan sturen
Oud 21-06-2004, 22:34
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
heeft ie nou een ban van 2 weken of van een maand?
t Staat er allebei namelijk.
__________________
Tsja
Oud 21-06-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 21-06-2004 @ 22:34 :
heeft ie nou een ban van 2 weken of van een maand?
t Staat er allebei namelijk.
Ik zou maar uitgaan van een maand
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.