Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2002, 18:24
CINCPACFLT
CINCPACFLT is offline
Ik heb me voorgenomen dan naar Amsterdam te gaan.

Daar moet ik toch al heen, voor de Marine, naar de marinekazerne aan de Kattenburgerstraat, maar ik ga ook ergens anders heen: Prinsengracht 263.

Maar omdat ik heb ontdekt dat er misschien zelfs een verre voorouder is die ik deel met Anne Frank heb ik het idee dat ik dan compleet in zal storten.

En toch, ik ga daar even heen. Moet wel. Ik voel me gedwongen, voel dat ik íets moet doen... maar wat?

Ik voel me raar, vaag, licht, onzeker, buiten mezelf. Wat een idiote ontdekking. "I can't go on, don't know what to do" hoor ik op de radio... zeer toepasselijk.

Woensdag stort ik in, wat gaat er gebeuren?
Soms krijg ik hartritmestoornissen, ademnood, duizeligheid, érge hoofpijn, buikpijn, koud zweet.
Mja, als dat allemaal tegelijk komt... -> ziekenhuis...
Maar wat moet ik anders? Ik móet daar eens heen nu.

Sorry voor dit vage bericht waar toch niemand iets van kan begrijpen...

Fleet Admiral onder aan andere nick, zodat ouders dit niet kunnen vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2002, 18:38
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Misschien is het een idee om met iemand te gaan, zodat die gene je kan steunen als je het moeilijk zou krijgen....
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 18:42
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
je kan nooit vantevoren weten wat er gaat gebeuren als je er bent, en anders; ga er dan niet heen.


Je voelt dat je er heen moet, en daarom wil je er voor kiezen toch te gaan, ga dan niet vantevoren al bedenken dat je dan gelijk naar het ziekenhuis kan.

Als je kiest om erheen te gaan, neem dan verantwoordelijkheid voor je daden en stel je er niet op in om iets erg te gaan meemaken. Je moet gewoon jezelf helemaal instellen om relax te worden en te blijven. Je bent zelf verantwoordelijk en je bent helemaal vrij om je eigen keuzes te maken. De wereld staat voor je open!
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 18:53
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
L!M schreef:
Misschien is het een idee om met iemand te gaan, zodat die gene je kan steunen als je het moeilijk zou krijgen....
Mja, ik ken daar niemand...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 18:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
the Comebackkid schreef:
je kan nooit vantevoren weten wat er gaat gebeuren als je er bent, en anders; ga er dan niet heen.


Je voelt dat je er heen moet, en daarom wil je er voor kiezen toch te gaan, ga dan niet vantevoren al bedenken dat je dan gelijk naar het ziekenhuis kan.

Als je kiest om erheen te gaan, neem dan verantwoordelijkheid voor je daden en stel je er niet op in om iets erg te gaan meemaken. Je moet gewoon jezelf helemaal instellen om relax te worden en te blijven. Je bent zelf verantwoordelijk en je bent helemaal vrij om je eigen keuzes te maken. De wereld staat voor je open!
Mja, ik móet er wel heen... alsof ik mezelf niet ben.

En relaxed blijven... in zo'n geval ben ik altijd wat 'spiritueel' in m'n hoofd zeg maar, een beetje afwezig, maar dat is normaal...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 20:23
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:


Mja, ik ken daar niemand...
Zijn er geen mensen die je kent die ook er naartoe willen?
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 20:36
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
jeetje... da's ingrijpend...
ik kan momenteel niets anders doen dan je sterkte wensen en dat doe ik dan ook..

*knuffel geef*
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 01:30
ChronoFlux
Avatar van ChronoFlux
ChronoFlux is offline
Neem iemand mee die je goed kent, die je vertrouwt en waar je van op aan kan. En als je het idee hebt dat je MOET, moet je het gewoon doen. (imo.)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 21:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
CINCPACFLT schreef:
Maar omdat ik heb ontdekt dat er misschien zelfs een verre voorouder is die ik deel met Anne Frank heb ik het idee dat ik dan compleet in zal storten.
En zojuist ontdekte ik dat zij een lichamelijk kenmerk had, wat erfelijk is, en wat ik ook heb.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 03:29
MrOizo
Avatar van MrOizo
MrOizo is offline
en woensdag ga ik op de markt loempia etuh lekker joh
(tja je hebt van die buien)
__________________
"Joh, dan gade ge toch met den jonge heer spelen"
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 03:49
rockyj
Avatar van rockyj
rockyj is offline
ben je ook joods?
__________________
Tsja, ik had natuurlijk ook wat anders kunnen typen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 13:01
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
rockyj schreef:
ben je ook joods?
Nee, dat niet.

Ben niet religieus, dwz., niet gebonden aan één religie.

Hoewel, een mix van joods, christelijk, wiccan, en wat Native American denkbeelden...

Maar heb wel heel wat Joodse voorouders... Giesen, Breslauer, dat soort namen...

Ben dus druk aan 't zoeken...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 14:04
Verwijderd
eejz
dit klinkt misschien raar, maar probeer je niet teveel te focussen op het idee dat je een gezamelijke voorouder met anne frank hebt. iedereen heeft wel heeeeeeele heeeele verre, of misschien wel heel dichtbij familie die in de oorlog zijn omgekomen op dezelfde manier als anne frank. natuurlijk is anne frank heel beroemd geworden door haar dagboek en moet je er daardoor veel meer aan denken, probeer toch jezelf een beetje gerust te stellen.
verder is het natuurlijk nogal een uitstapje voor jou denk ik zow. probeer er een beetje van te genieten voor wat er te genieten valt, niet te bang zijn om daar heen te gaan, dan raak je zow gestresst en dan krijg je sneller zo'n aanval.
heel veel succes en sterkte!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 08:05
Verwijderd
succes vandaag!
*knuffel*


sorry, meer zinnigs weet ik ook niet te zeggen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 15:08
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ben nu in een internetcafe (Easy Internetcafe), daarzo tussen de Munt en het Rembrandtplein.

Twee keer bij Anne Frank Huis geweest, doorgelopen omdat het zo druk was... enorme rij buiten.
Ook al de Portugese synagoge gezien, echt mooi gebouw.
Verder ben ik m'n conditie op peil aan 't houden, heb al zeker 10km gelopen.

En uit dat gesprek bij de marine bleek dat ik daar waarschijnlijk volgend jaar kan beginnen met de officiers-opleiding, het KIM!
Dat is dus wel goed nieuws.

Maar ik dwaal af... wat ga ik doen?
Het Anne Frank Huis is tot 21 uur open (dagelijks 9-21), dus ik ga er vanavond maar heen. Maar nu... ach, beetje rond wandelen...

Vanochtend was ik zo gestresst dat ik *nu* nog niet eens gegeten heb. Heb vandaag nog niets gegeten (vandaag begon om 4:45...), en voel me doodop (maar dat is niet zo verbazend, denk ik... ).

Maar goed, tot 19 uur ofzo zal ik maar iets moeten zoeken om te doen, dan naar het Anne Frank Huis, en om 21:00 ofzo de trein naar huis; dan ben ik rond 23:00 thuis.

(Doc, Unex: Alkmaar ging niet door, in overleg met de contactpersoon is besloten dat voorlopig uit te stellen.)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 15:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:
succes vandaag!
*knuffel*


sorry, meer zinnigs weet ik ook niet te zeggen
Mja, is goed hoor.
Tot nu toe gaat het wel, maar nu is de vraag waarom ik in ga storten: omdat ik niets gegeten heb (is m'n zus toen ze 16 was ook eens overkomen), of omdat ik vanavond nog naar de Prinsengracht ga... zal wel een combinatie worden.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 16:59
Verwijderd
doe dur dan iets aan,
kbedoel, je moet gwoon ff jezelf dwingen te eten. als je het nu al ziet aankomen kan je dur toch iets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:41
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Mja, ik heb de hele dag geleefd nu op 3x wat brood met kaas... heb dan ook geen honger.

En ik leef dus nog...

Maar het volledige verslag komt morgen nog wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2002, 21:45
Verwijderd
Al dat gedoe om een 'mogelijkheid' die uiteindelijk ook geen ruk met de realiteit te maken heeft. WTF maakt het nou uit of je familie bent van Anne Frank?

Van mijn familie is ook een heel deel naar de haaien geholpen in de oorlog, so what? Heb ik toch niks mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 21:47
Verwijderd
Ofwel: je leeft hier en nu, concentreer je daarop.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 18:31
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
mijn opa moest gaan vechten in de tweede wereld oorlog, wat denk je dat er gebeurt.

Hij wordt op patrouiile gestuurd met een oud klote geweer, hij moest het bos in niet ver van zijn huis in Brabant. Die lui zijn er de weg kwijtgeraakt, toen ze terugkwamen had Nederland zich al over gegeven.

Typisch nederlandse manier van oorlogsvoering; gewoon niet aan meedoen.
__________________
detach_yourself@hotmail.com
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 18:40
GeNeVa
Avatar van GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
******** schreef:
Al dat gedoe om een 'mogelijkheid' die uiteindelijk ook geen ruk met de realiteit te maken heeft. WTF maakt het nou uit of je familie bent van Anne Frank?

Van mijn familie is ook een heel deel naar de haaien geholpen in de oorlog, so what? Heb ik toch niks mee te maken?

Ja precies....

Ik zie de logica even niet van het instorten hier?!
__________________
***life is...... being a prisoner in your own body***
Met citaat reageren
Oud 23-05-2002, 20:21
Verwijderd
Citaat:
the Comebackkid schreef:
Typisch nederlandse manier van oorlogsvoering; gewoon niet aan meedoen.
LoL

Mijn overgrootvader bestuurde een panzer .. aan de Duitse kant. Hij heeft nogal een ravage aangericht in Rusland en werd uiteindelijk krijgsgevangen, maar na de oorlog weer vrijgelaten..

Aan de andere kant: de rest van de familie werd tijdens de oorlog uit elkaar gedreven; iedereen vluchtte terug naar zijn / haar ouders en grootouders. Jammer genoeg heeft een deel het niet overleefd.

Maar ja, boeiend; dat is oorlog nou eenmaal. We spreken hier over iets dat notabene 57 jaar geleden gebeurd is.

Ik vind het nogal onzinnig daar vandaag de dag nog een probleem van te maken. Jullie kunnen mij het moeilijk verwijten wat mijn overgrootvader gedaan heeft; en wat is het nut om te treuren om een familie die je nooit gekend hebt? Er zitten hele generaties tussen!!

Wanneer houden mensen er eens over op?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Onbestemd
Verwijderd
30 07-11-2012 14:55
Verhalen & Gedichten Ik ben terug (zo heet het gedicht, ja)
Verwijderd
11 28-08-2006 14:07
Liefde & Relatie Wat moet ik doen?
Verwijderd
28 08-07-2005 02:11
Verhalen & Gedichten verloren liefde
hap
19 23-10-2004 10:13
Lichaam & Gezondheid Ziekenhuisverhaal
BlueAngel
28 31-05-2004 22:20
Liefde & Relatie Wat te doen als je HEM niet kan vergeten?
LieFfieJ
25 10-03-2004 17:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.