Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2006, 13:52
lottaa
lottaa is offline
Ik heb een vraagje. Ik ga volgend jaar VAVO doen. Na contact gehad met hun enzo heb ik met hun afgesproken dat ik in principe eerst sprint havo doe en dan sprint vwo. Wel gaan ze me testen daar door middel van een capaciteitentest.

Komt er uit deze test dat ik het niveau van VWO aankan, dan mag ik vwo in een jaar proberen (ik heb ook eerst vwo gedaan maar door veel problemen uiteindelijk zelfs de havo niet gehaald ). Anders doe ik dus eerst een jaar havo.

Maar nou vroeg ik me af, hoe zijn deze testen? En waar testen ze precies op? Hoe kunnen ze zien of ik havo of vwo aankan, waar kijken ze naar? en vooral, hoe kan ik me erop voorbereiden?
Advertentie
Oud 27-04-2006, 14:09
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
lottaa schreef op 27-04-2006 @ 14:52 :
Ik heb een vraagje. Ik ga volgend jaar VAVO doen. Na contact gehad met hun enzo heb ik met hun afgesproken dat ik in principe eerst sprint havo doe en dan sprint vwo. Wel gaan ze me testen daar door middel van een capaciteitentest.

Komt er uit deze test dat ik het niveau van VWO aankan, dan mag ik vwo in een jaar proberen (ik heb ook eerst vwo gedaan maar door veel problemen uiteindelijk zelfs de havo niet gehaald ). Anders doe ik dus eerst een jaar havo.

Maar nou vroeg ik me af, hoe zijn deze testen? En waar testen ze precies op? Hoe kunnen ze zien of ik havo of vwo aankan, waar kijken ze naar? en vooral, hoe kan ik me erop voorbereiden?
Als je bij studiekeuze iets verder naar beneden scrollt dan kom je op hetzelfde onderwerp. Daar hebben al veel mensen gereageerd en kun je je antwoord terug vinden. http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1401180
__________________
cogito ergo sum
Oud 27-04-2006, 14:15
lottaa
lottaa is offline
Ja maar monique, juist dat bedoel ik niet. Ik wil eigenlijk juist het verschil weten tussen een capaciteitentest van de havo en vwo? Want bij mij hangt het erom of ik dan havo of vwo moet gaan doen? (omdat ik dus in principe gymnasium aankon toen, willen ze me die kans geven en daarom testen).
Oud 27-04-2006, 14:17
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
lottaa schreef op 27-04-2006 @ 15:15 :
Ja maar monique, juist dat bedoel ik niet. Ik wil eigenlijk juist het verschil weten tussen een capaciteitentest van de havo en vwo? Want bij mij hangt het erom of ik dan havo of vwo moet gaan doen? (omdat ik dus in principe gymnasium aankon toen, willen ze me die kans geven en daarom testen).
Ik denk eerlijk gezegd dat het dezelfde test is, maar dat de uitslag hoger moet liggen als je vwo wilt gaan doen. Waarom bel je niet gewoon een keer naar de school op om te vragen wat de verschillen zijn en wat de toets precies inhoudt? Misschien bestaat er ook wel een website of iets dergelijks over.
__________________
cogito ergo sum
Oud 27-04-2006, 14:18
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 27-04-2006 @ 15:17 :
Ik denk eerlijk gezegd dat het dezelfde test is, maar dat de uitslag hoger moet liggen als je vwo wilt gaan doen.
Ok dus het is ongeveer een IQtest(dit werd mij verteld) en je moet een bepaald iets halen voor vwo. hmm, dan denk ik dat ik er wel doorheen kom.
Oud 27-04-2006, 14:23
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
lottaa schreef op 27-04-2006 @ 15:18 :
Ok dus het is ongeveer een IQtest(dit werd mij verteld) en je moet een bepaald iets halen voor vwo. hmm, dan denk ik dat ik er wel doorheen kom.
Als je al eens vwo hebt gedaan dan kom je daar met gemak doorheen... SUCCES !
__________________
cogito ergo sum
Oud 27-04-2006, 14:24
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 27-04-2006 @ 15:23 :
Als je al eens vwo hebt gedaan dan kom je daar met gemak doorheen... SUCCES !
Ja maar van welke intelligentie gaan ze uit? Want ik heb wel vwo gedaan maar niet tot de 5e klas hoor
Oud 27-04-2006, 14:26
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
lottaa schreef op 27-04-2006 @ 15:24 :
Ja maar van welke intelligentie gaan ze uit? Want ik heb wel vwo gedaan maar niet tot de 5e klas hoor
Zal een bepaald iq zijn, maar dit zegt niet altijd alles, want bij mij komen er altijd bedroevend lage scores uit en toch vind ik de havo een eitje
__________________
cogito ergo sum
Oud 27-04-2006, 14:30
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
moniquejuh schreef op 27-04-2006 @ 15:26 :
Zal een bepaald iq zijn, maar dit zegt niet altijd alles, want bij mij komen er altijd bedroevend lage scores uit en toch vind ik de havo een eitje
Ja, maar daar ben ik dus een beetje bang voor nu. Want stel dat er een bedroevende lage score uitkomt, zegt dit natuurlijk niet alles maar betekent dit wel dat ik havo 5 weer opnieuw moet doen. En ik heb thuis gewoon zelfstudie gedaan, dus dat niveau ben ik echt allang verstreken. Maar dat is zo kut, dat heel je toekomst afhangt van zo'n kuttestje terwijl je weet dat je het wel aankan.
Oud 27-04-2006, 14:35
moniquejuh
Avatar van moniquejuh
moniquejuh is offline
Citaat:
lottaa schreef op 27-04-2006 @ 15:30 :
Ja, maar daar ben ik dus een beetje bang voor nu. Want stel dat er een bedroevende lage score uitkomt, zegt dit natuurlijk niet alles maar betekent dit wel dat ik havo 5 weer opnieuw moet doen. En ik heb thuis gewoon zelfstudie gedaan, dus dat niveau ben ik echt allang verstreken. Maar dat is zo kut, dat heel je toekomst afhangt van zo'n kuttestje terwijl je weet dat je het wel aankan.
Ik snap het wel, dat je bang bent voor die toets, maar kun je de school niet laten zien dat je echt gemotiveerd ben. Laat ze een keer zien wat je allemaal wel niet thuis hebt gedaan, zelfstudie vergt veel motivatie. Ik weet zeker dat ze bij mij op school het zouden waarderen als je langskwam om aan te tonen dat je veel motivatie hebt. Het is zo jammer dat je die toets moet maken, maar ik zeg eerlijk er vallen heel erg veel mensen af op het vavo. Van mijn klasje van begin vorig jaar gaan er dit jaar 3 of 4 slagen, (van de 30 personen ).
__________________
cogito ergo sum
Oud 27-04-2006, 16:18
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1401180
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren HAVO capaciteiten test.
Verwijderd
94 07-08-2006 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.