Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2004, 19:33
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Column: “Wat zijn we toch verrot met elkaar?”

zondag 12 september 2004: Ronald Koeman na Ado-Ajax: wat zijn we toch ook verrot met elkaar!. Belangrijker hij en de NOS lieten zich WEER kennen dit weekend. WEER werd een ‘kleine’ club gepakt op een incident en WEER worden kleine sporadische uitspattingen van de grote 2 bedekt met de mantel der liefde.

Ronald Koeman heeft pas recht van spreken op het moment dat ‘zijn’ supporters geen jodenvlag meer tonen, en pas op het moment dat ‘zijn’ supporters stoppen kanker naar het hoofd van scheidsrechters te slingeren.
Ronald Koeman heeft pas recht van spreken als zijn supporters met hun handen afblijven van jeugdvoetballers en hun begeleiders, wanneer zijn supporters hun handen van Arsenal spelers afhouden en wanneer zijn supporters Marokkaanse spelers met rust laten.

De reactie van scheidsrechter Haverkort is ook ietwat triest. De vriendin van Rafael vd Vaart wordt beledigd en er wordt gedreigd met staken. Elders in het land worden ook wat ‘mensen’ (lees: mensen die niet meer met ons zijn) beledigd, maar Luinge lijkt doof, gewoon doorspelen dus. (14 Mei 2000 was het ook: gewoon doorspelen?) Silvie Meis krijgt meer aandacht dan een paar Enschedese boeren die pech hebben gehad ooit op de verkeerde plaats te zijn geweest op het verkeerde moment.

Diezelfde Luinge staakte overigens ook ooit Twente-Utrecht toen het ietsje uit de hand liep omdat er aantijgingen aan het adres van joden werden gemaakt. Toch niet zoveel last van zijn oren?
Van Egmond werd met kanker begroet door de Ajax-aanhang in het duel om de JC-Schaal, doorspelen.
Dick Jol werd overkwam ooit hetzelfde in Enschede, toen werd er wel gestaakt.

SBS 6 heeft zich overigens bewezen als 100% PRO FC Utrecht. Leo Oldenburger walgde van Zlatan Ibrahimovic (terecht natuurlijk, alleen is het niet aan hem om ‘zijn’ mening daarover te geven), maar RADIOSTILTE op de lijn van SBS als er hamas…..geroepen wordt in het stadion van FC Utrecht door een deel van de bunnikside tijdens Nederland – Liechtenstein. Mmmmm, speelde Ajax II ooit niet eens in de ArenA tegen FC Utrecht. Leo Oldenburger liep toen aardig wat tikken op, schandalig natuurlijk. Maar er werd even vergeten te melden dat hij en zijn camera ploeg van SBS 6 stonden te juichen toen Utrecht een doelpunt scoorde.

De K.N.V.B. is teleurgesteld in de autoriteiten in Den Haag (lees: politie) omdat deze verzuimt heeft een deel van het stadion te ontruimen. Wanneer denkt de K.N.V.B. eens aan het ontruimen van de Kuip of de ArenA?

Den Haag lijkt het slachtoffer te worden van zijn reputatie die het te danken heeft aan prestaties uit het verleden. Deze bieden geen garanties voor de toekomst, dat blijkt nu wel, elk incidentje wordt uitgemolken. Wat is er nu erger, het beledigen van de vriendin van een Ajax-speler of het beledigen van de nabestaanden van 21 dode mensen? Ook op de lijn van NOS Studio Sport RADIOSTILTE?

Zullen we er een mooi flesje wijn opzetten dat de spreekkoren van vanmiddag, vanavond door Jack ‘loves Ajax’ van Gelder even besproken worden in NOS Studio Voetbal? En nog een mooi flesje op het feit dat we over 5 jaar de problemen nog steeds niet opgelost hebben?

Het maakt mij persoonlijk totaal niets uit wat er erger is en wat er precies geroepen wordt en wie er precies beledigd wordt, zolang er consequent opgetreden wordt, vind ik alles prima, voetbal is oorlog!

Wel is mij dit weekend wéér gebleken dat beleidsbepalers in Zeist een voorkeur hebben voor 2 clubs in Nederland en dat ook een tv-omroep in Nederland een voorkeur lijkt te hebben voor 2 clubs. Én SBS lijkt FC Utrecht de hielen te likken.
Tja wat zijn we toch verrot met elkaar! Hoe kunnen we van simpele supporters verwachten dat ze zich gedragen, terwijl Zeist en Hilversum zelf zo corrupt en selectief zijn als de pest?
Deze column heeft overigens niets te maken met teleurstelling uit de uitslagen van Ado – Ajax of Feyenoord – Twente. Want van de werklust van Ado, en de kwaliteiten van Ajax en Feyenoord heb ik erg genoten dit weekend, dáár ben ik nu eenmaal voetballiefhebber voor!

Een topic over pro-ajax? Wie weet, misschien wel een topic over algehele corruptie in het Nederlandse voetbal, dat is veel belangrijker dan Silvie Meis, die wéér teveel aandacht krijgt!
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2004, 19:36
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik vind die spreekkoren echt niet kunnen, tegen wie dan ook niet, door wie dan ook niet, of ajax ze nou zingen of ado den haag, het bewijst maar weer eens hoe triest die supportes zijn!!!
Bij een andere wedstrijd werdt over een speler gezongen dat zijn moeder een hoer is, ik bedoel waar gaat het heen!
Je zit toch in een stadion om je club te supporten en niet om een ander uit te schelden!
Ook al ben ik zelf ook geen Silvie fan, zoiets kan gewoon niet!
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 19:53
Verwijderd
Ik vind het best dat een speler/scheidsrechter soms ff wordt uitgescholden. Als de scheidsrechter een blunder heeft gemaakt , dan mag je als supporter best even "Hoerenjong" zingen. Als supporter moet je je toch op een bepaalde manier afreageren en tegen spreekkoren moet je als scheidsrechter wel tegen kunnen. Zelfde geldt in principe voor gescheld tegen spelers. Niet gelijk beginnen te janken als er ff wordt geroepen dat je moeder een hoer is. t Is zeker niet netjes van het publiek, maar als speler moet je daar bovenstaan. Neem het allemaal niet te hoog op.

Verschil vind ik wel als kwetsende spreekkoren de hele 90 minuten lang door gaan. Dan mag je wat mij betreft maatregelen nemen tegen de supporters of de club.

Voorbeeld wat je als maatregel door de KNVB kan invoeren: na 3 minuten spreekkoren een waarschuwing door de stadionspeaker. Gaat het 3 minuten na de oproep nog steeds door, dan geef je de betreffende club 1 of 2 punten aftrek.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:16
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 12-09-2004 @ 20:53 :


Voorbeeld wat je als maatregel door de KNVB kan invoeren: na 3 minuten spreekkoren een waarschuwing door de stadionspeaker. Gaat het 3 minuten na de oproep nog steeds door, dan geef je de betreffende club 1 of 2 punten aftrek.
Ja dat slaat nergens op, dan tref je de club, die er niks aan kan doen dat er een stel idioten zit die hun bek niet willen/kunnen houden!

En natuurlijk moet je er als speler boven staan, maar dat neemt niet weg dat het belachelijk is om iemand zijn moeder uit te schelden voor hoer, wat heeft die er nou weer mee te maken?!?!
Als ik ruzzie zou hebben met jou en ik zou je moeder uitschelden zou je het ook niet op prijs stellen!
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:43
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Het is wel opvallend dat het nu aan de orde komt en dat het weer Ajax en Den Haag zijn. Vorig seizoen heb ik in Gelredome 10tallen spreekkoren gehoord, tegen spelers, supporters en scheidsrechters. Daar schenkt niemand aandacht aan, en misschien ook wel logisch.
In mijn ogen is de hele samenleving aan het "verrotten", het is niet alleen een probleem in de voetbalstadions, ook op scholen, in discotheken en ga zo maar door leeft de "kanker"cultuur. Lekker alles uitschelden en bedreigen. Kortom als je het wilt aanpakken, moet je a. elk akkefietje noteren en b. de hele samenleving anders laten denke.
Succes
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:46
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 12-09-2004 @ 21:43 :
Het is wel opvallend dat het nu aan de orde komt en dat het weer Ajax en Den Haag zijn. Vorig seizoen heb ik in Gelredome 10tallen spreekkoren gehoord, tegen spelers, supporters en scheidsrechters. Daar schenkt niemand aandacht aan, en misschien ook wel logisch.
In mijn ogen is de hele samenleving aan het "verrotten", het is niet alleen een probleem in de voetbalstadions, ook op scholen, in discotheken en ga zo maar door leeft de "kanker"cultuur. Lekker alles uitschelden en bedreigen. Kortom als je het wilt aanpakken, moet je a. elk akkefietje noteren en b. de hele samenleving anders laten denke.
Succes
Ja ik weet ook niet waarom het nu per se bij ajax aan bod komt, want ik vind het net zo erg als het ergens anders gebeurt!
Misschien komt het gesprek alleen nu weer op gang zodat er iets aan gedaan kan worden oid.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:48
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 12-09-2004 @ 21:16 :
Ja dat slaat nergens op, dan tref je de club, die er niks aan kan doen dat er een stel idioten zit die hun bek niet willen/kunnen houden!

En natuurlijk moet je er als speler boven staan, maar dat neemt niet weg dat het belachelijk is om iemand zijn moeder uit te schelden voor hoer, wat heeft die er nou weer mee te maken?!?!
Als ik ruzzie zou hebben met jou en ik zou je moeder uitschelden zou je het ook niet op prijs stellen!
Mee eens, en een speler moet er idd boven staan!
Vd Vaart moet niet ouwehoeren, maar VOETBALLEN!!
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:49
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 12-09-2004 @ 21:43 :
Het is wel opvallend dat het nu aan de orde komt en dat het weer Ajax en Den Haag zijn. Vorig seizoen heb ik in Gelredome 10tallen spreekkoren gehoord, tegen spelers, supporters en scheidsrechters. Daar schenkt niemand aandacht aan, en misschien ook wel logisch.
In mijn ogen is de hele samenleving aan het "verrotten", het is niet alleen een probleem in de voetbalstadions, ook op scholen, in discotheken en ga zo maar door leeft de "kanker"cultuur. Lekker alles uitschelden en bedreigen. Kortom als je het wilt aanpakken, moet je a. elk akkefietje noteren en b. de hele samenleving anders laten denke.
Succes
Ook mee eens, ben benieuwd wat ze vanavond in Studio Voetbal te zeggen hebben.. . .
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 12-09-2004 @ 21:16 :
Ja dat slaat nergens op, dan tref je de club, die er niks aan kan doen dat er een stel idioten zit die hun bek niet willen/kunnen houden!

Wat zou jij d'r aan doen dan?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 20:59
houn
Avatar van houn
houn is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 12-09-2004 @ 21:16 :
Ja dat slaat nergens op, dan tref je de club, die er niks aan kan doen dat er een stel idioten zit die hun bek niet willen/kunnen houden!

En natuurlijk moet je er als speler boven staan, maar dat neemt niet weg dat het belachelijk is om iemand zijn moeder uit te schelden voor hoer, wat heeft die er nou weer mee te maken?!?!
Als ik ruzzie zou hebben met jou en ik zou je moeder uitschelden zou je het ook niet op prijs stellen!
die club kan er zeker wel wat aan doen, die moet gewoon die supporters uit dat stadion weren, want het zijn toch elke keer dezelfde mensen die dat doen, dus die moet je gewoon een stadionverbod geven.
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:04
Pinksterhaas
Avatar van Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 12-09-2004 @ 20:53 :
Ik vind het best dat een speler/scheidsrechter soms ff wordt uitgescholden. Als de scheidsrechter een blunder heeft gemaakt , dan mag je als supporter best even "Hoerenjong" zingen. Als supporter moet je je toch op een bepaalde manier afreageren en tegen spreekkoren moet je als scheidsrechter wel tegen kunnen. Zelfde geldt in principe voor gescheld tegen spelers. Niet gelijk beginnen te janken als er ff wordt geroepen dat je moeder een hoer is. t Is zeker niet netjes van het publiek, maar als speler moet je daar bovenstaan. Neem het allemaal niet te hoog op.
Ik vind dit best makkelijk gezegd. Ik weet niet hoe ik zou reageren als een paar duizend man me voor hoerenjong uit zouden maken.

Ik vind er niets normaal aan. Niemand schiet er iets mee op. En ik kan me best voorstellen dat v.d. Vaart er niet blij mee is. Stel je voor dat het jou iedere week overkomt, hij is maar net iets ouder.
__________________
Lees ook eens Bob den Uyl
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:25
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
houn schreef op 12-09-2004 @ 21:59 :
die club kan er zeker wel wat aan doen, die moet gewoon die supporters uit dat stadion weren, want het zijn toch elke keer dezelfde mensen die dat doen, dus die moet je gewoon een stadionverbod geven.
Kom laten we iedereen weeren die een keer scheld.

Op straat krijg je toch ook geen boete als je een keer vloekt?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:31
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 12-09-2004 @ 21:52 :

Wat zou jij d'r aan doen dan? [/B]
Citaat:
die club kan er zeker wel wat aan doen, die moet gewoon die supporters uit dat stadion weren, want het zijn toch elke keer dezelfde mensen die dat doen, dus die moet je gewoon een stadionverbod geven.


Misschien dat dat zou helpen, maar de spelers zijn de gene die de punten binnenhalen, en die kunnen er niks aan doen dat er zulke indioten in t stadion zitten!

Ik zou de oplossing ook niet zo snel weten.
Als ik bij een wedstrijd ben kom ik om mijn club te supporten, en ook al zit het tegen ga ik de scheids of een van de spelers van de andere club niet uitschelden voor wat dan ook!
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 21:35
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 12-09-2004 @ 22:25 :
Kom laten we iedereen weeren die een keer scheld.

Op straat krijg je toch ook geen boete als je een keer vloekt?
Waarom moet je schelden, je zit er toch om je club te steunen, of ben jij ook al zo'n scheldende supporter
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:42
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Zullen we er een mooi flesje wijn opzetten dat de spreekkoren van vanmiddag, vanavond door Jack ‘loves Ajax’ van Gelder even besproken worden in NOS Studio Voetbal?
Mmmm, het eerste flesje is binnen, maar die schenk ik aan Jack, omdat ik vind dat hij zich vanavond keurig gedragen heeft.
Dat mag ook wel eens gezegd worden, want hij is vaak het slachtoffer van zijn eigen verleden.......

Youri had wel een redelijk punt, kijk in Enschede wordt er misschien niet zo makkelijk over gedaan zoals hij aangaf, maar we hebben hier donders goed door dat het vaak een teken van zwakte is van de tegenpartij op het moment dat men daarover begint. Maargoed het is ook alleen maar Feyenoord en Ado die dat doen 'tegen' Twente.

Ik zag vorige week nog wat beelden uit 2000, een meisje van 10 jaar die op de crematie van haar vader haar tranen de baas niet meer was terwijl ze enkele lieve woorden richte naar haar overleden vader. Verder zaten er een aantal brandweerlieden in de kerk die het ook erg moeilijk hadden...........Misschien dat we dat soort beelden maar eens moeten gaan uitzenden op megaschermen in de stadions, of beelden van honderden joden die afgevoerd worden naar een kamp om daar de dood in de ogen te mogen kijken. Of mensen die leiden aan kanker, een oude man met gezwellen aan zijn hoofd, of een heroine hoer die aan het wegrotten is aan de kant van de straat.

Jaja grote jongens allemaal die gozers in het voetbal. Grenzen zijn wat dat betreft héél moeilijk te trekken(wat kan wel, hoelang kan het?), het punt is alleen dat ik me wel eens afvraag of de beleidsbepalers wel weten wat er leeft in de maatschappij en wat er leeft in een stadion, en ik zet mijn twijfels bij de objectiveit van de omroepen, als ik hoor dat spelers van oranje zijn uitgefloten, uitgescholden en oerwoutgeluiden gemaakt zijn in Utrecht en SBS zwijgt als het graf.......erg triest van SBS!
Tot slot is misschien wel het aller belangrijkste de consequentie van het beleid. Burgemeesters, politie, KNVB clubs en scheidsrechters moeten 1 beleid voeren, er 100% achter staan en 100% inzet leveren om het beleid uit te voeren, DAN zou het kunnen dat het de goede kant op gaat.

Maar natuurlijk een klein scheldpartijtje op zijn tijd hoort erbij, want we moeten het niet erger maken dan het is, kijk als je stilte wilt, moet je maar naar het pingpong of het schaken gaan kijken.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 22:57
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 12-09-2004 @ 22:35 :
Waarom moet je schelden, je zit er toch om je club te steunen, of ben jij ook al zo'n scheldende supporter
Voetbal is emotie, dat moet jij toch begrijpen Ajaxfan en Tjechiefan?
Als het slecht gaat scheld zelfs een bobo, of een trainer, of zelfs de speler zelf, het is niet alleen de supporter.
En als het goed gaat juich ik.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:00
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Och nee, jij bent zo'n supporter die na een verlies nog gezellig gaat staan feest vieren tussen de Oranjesupporters, nee dat noem ik idd je club (lees: land) steunen.....
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:20
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Die oplossing: bij spreekkoren een zwart doek voor het vak. Niet eens zo'n slecht idee!
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-09-2004, 23:27
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 13-09-2004 @ 00:20 :
Die oplossing: bij spreekkoren een zwart doek voor het vak. Niet eens zo'n slecht idee!
Hoeveel supporters denk je dat er dan gek worden?
Dat zijn meer supporters dan diegene die de spreekkoren zingen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:28
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-09-2004 @ 00:27 :
Hoeveel supporters denk je dat er dan gek worden?
Dat zijn meer supporters dan diegene die de spreekkoren zingen.
Ho even nu begrijp ik het niet meer. Wat bedoel je met gek worden? Hoezo meer supporters?
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:31
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 13-09-2004 @ 00:28 :
Ho even nu begrijp ik het niet meer. Wat bedoel je met gek worden? Hoezo meer supporters?
Gek worden in de zin van dat er meer mensen gaan kankeren omdat een aantal mensen maar spreekkoren zingt, je moet niet de goedwillende supporters pakken door een doek voor ze te hangen terwijl er maar een kleine groep iets doet.
Als er bij jou in de klas iemand is die iemand vermoord wordt toch ook niet de hele klas opgepakt en veroordeelt?

EDIT: Niet alleen meer spreekkoren en kwetsende taal maar ook meer fysiek geweld lok je met zoiets uit.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:36
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-09-2004 @ 00:31 :
Gek worden in de zin van dat er meer mensen gaan kankeren omdat een aantal mensen maar spreekkoren zingt, je moet niet de goedwillende supporters pakken door een doek voor ze te hangen terwijl er maar een kleine groep iets doet.
Als er bij jou in de klas iemand is die iemand vermoord wordt toch ook niet de hele klas opgepakt en veroordeelt?

EDIT: Niet alleen meer spreekkoren en kwetsende taal maar ook meer fysiek geweld lok je met zoiets uit.
Een doek voor het betreffende vak, daar zit dan vaak wel het grootste deel mee te galmen. Jammer dan dat er ook andere slachtoffers zijn, maar tussen de spreekkoren zitten moet toch ook geen pretje zijn. Daarnaast: dit vele malen liever dan het stopzetten van een wedstrijd! Daar heb je meteen álle supporters mee én de voetballers die uit hun spel worden gehaald. Ga ff geen appels met peren vergelijken, het is half één.

Die EDIT is nergens op gebaseerd.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:37
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 13-09-2004 @ 00:20 :
Die oplossing: bij spreekkoren een zwart doek voor het vak. Niet eens zo'n slecht idee!
idd, beter dan dat idee van keiharde muziek tijdens de wedstrijd draaien.
Denk dat dat eerder nog zou leiden tot nog meer spreekkoren. Dan wordt het gewoon een wedstrijdje om de muziek aan te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:41
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 13-09-2004 @ 00:37 :
idd, beter dan dat idee van keiharde muziek tijdens de wedstrijd draaien.
Denk dat dat eerder nog zou leiden tot nog meer spreekkoren. Dan wordt het gewoon een wedstrijdje om de muziek aan te krijgen.
Ja én het is nog veel storender voor de spelers lijkt me.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:44
Verwijderd
Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die de spreekkoren te grof vinden of mensen die ze niet vinden kunnen. Waarom denk je dat supporters zich 1 voelen met de club? Omdat ze de club steunen in hun spel, en hoe doe je dat? Niet alleen door je club toe te juichen, maar ook door je tegenstander uit hun spel te krijgen. Hoe doe je dat? Door ze te pakken op flaters of ongelukken of wat dan ook.
Wees blij dat het de laatste jaren vooral woorden zijn, en geen stenen en staven. Zijn ze bij de KNVB nou echt zo dom dat ze het spel stil willen leggen omdat de mensen die ermee vermaakt worden te fanatiek zijn? Elke imbeciel snapt toch dat dat averechts werkt?
Laat maar lekker zingen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2004, 23:44
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 13-09-2004 @ 00:36 :
Een doek voor het betreffende vak, daar zit dan vaak wel het grootste deel mee te galmen. Jammer dan dat er ook andere slachtoffers zijn, maar tussen de spreekkoren zitten moet toch ook geen pretje zijn. Daarnaast: dit vele malen liever dan het stopzetten van een wedstrijd! Daar heb je meteen álle supporters mee én de voetballers die uit hun spel worden gehaald. Ga ff geen appels met peren vergelijken, het is half één.

Die EDIT is nergens op gebaseerd.
Een doek is net zulke onzin als de wedstrijd staken.
En ik vergelijk geen appels met peren, dat is een slap excuus om je eruit te lullen want het is gewoon zo.
Er wordt een bus met supporters aangehouden waar een klein groepje andere mensen bij in zaten.
Bus wordt afgevoerd naar het politiebureau en die supporters zien de wedstrijd niet omdat 1 iemand van de niet supporters een ruit kapot schopte, die had zichzelf meteen al aangeven maar dat maakte niks uit, de goeie supporters die niks hadden gedaan en verplicht werden door de politie om in die bus te stappen mochten niet naar de wedstrijd toe en zaten 3uur opgesloten zonder dat ze naar de wc mochten en zonder eten en drinken.
+- 50 Supporters die opgepakt werden terwijl ze niks hadden gedaan, sorry maar dat is niet normaal en al helemaal niet leuk en zonde van hun geld.

En hoe weet jij nou hoeveel mensen mee zingen met die spreekkoren? Zat je in het stadion?
Een zwart doek voor die mensen hangen, de hele wedstrijd? Dan gaan ze naar buiten en gaan ze daar rellen, dus wat schiet je er mee op? Niks.

Die edit slaat wel ergens op, jij weet blijkbaar niet hoe het gaat in het voetbalwereldje, de kans is groten dat er rellen uitbreken dan dat ze braaf hun mond dichthouden.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2004, 23:45
Verwijderd
Citaat:
geen punt. schreef op 13-09-2004 @ 00:20 :
Die oplossing: bij spreekkoren een zwart doek voor het vak. Niet eens zo'n slecht idee!
Ja vooral doen.
Alsof er geen rokers zijn die die doeken in de fik steken. En als dat niet gebeurt dan zal iedereen wel aan die doeken trekken, en dan scheurt het zo naar de klote. En dan krijg je NOG meer spreekkoren.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 00:17
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Vanavond een opmerking van Jack van Gelder:

Quote:
De Ajax-supporters moeten ophouden met zichzelf joden te noemen. Zij hebben helemaal niets met de staat Israël, de davidsster of het jodendom te maken. Het roepen van deze kreet (joduh...), levert alleen maar een tegenreactie op, die leidt tot anti-semitistische spreekkoren. Het is hun eigen schuld! Ook de F-Side is verkeerd bezig. Het roepen van joduh, of de israëlische vlag moet verboden worden
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 01:03
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 12-09-2004 @ 23:57 :
Voetbal is emotie, dat moet jij toch begrijpen Ajaxfan en TSjechiefan?
Als het slecht gaat scheld zelfs een bobo, of een trainer, of zelfs de speler zelf, het is niet alleen de supporter.
En als het goed gaat juich ik.
ik vloek wel eens voor mezelf ja, maar ik ga toch niet iemand zijn vriendin/moeder wie dan ook voor hoer uitschelden dat is echt een heel groot verschil!!!
dus als 't slecht met je club gaat ga jij dus de tegenstander uitschelden over dat z'n moeder een hoer is ofzo
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 01:09
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
moet overgens wel zeggen dat 't verband ajax en joden ook wel eens gestopt moet worden, ik vraag me ook af waarom ze zichzelf steeds joden blijven noemen!!!
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 06:41
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Wat ik wel een beetje raar vond bij Studio Voetbal was de manier waarop de persconferentie van Koeman was gemonteerd. Koeman zei dat hij geen muziek gehoord had, wat eruit geknipt was was het feit dat een journalist zei dat hij dat wel gehoord had en dat er meer mensen dit aangaven. Zo geef je toch een beetje een vertekend beeld van de waarheid.

Maar in Studio Voetbal werd ook weer aangegeven hoe slecht het gesteld staat met de aanpak van voetbalvandalisme/hooligans. De namen van de mensen die bij Jong Ajax - Jong Feyenoord zijn door enorme bureaucratie nog steeds niet bekend.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 07:45
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Die columnist komt, als je het mij vraagt, een beetje gefrustreerd over. Het is geen schande dat ADO op dit schandalige gedrag wordt aangevallen (overigens niet alleen van de supporters, ook de spelers gingen af en toe onbestraft veel te ver), het is hooguit een schande dat die andere gevallen niet worden aangepakt.
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 08:03
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-09-2004 @ 08:45 :
Die columnist komt, als je het mij vraagt, een beetje gefrustreerd over. Het is geen schande dat ADO op dit schandalige gedrag wordt aangevallen (overigens niet alleen van de supporters, ook de spelers gingen af en toe onbestraft veel te ver), het is hooguit een schande dat die andere gevallen niet worden aangepakt.
i.d.d. dáár gaat het mij dus ook om, Ado wordt wél gepakt terwijl andere clubs (b.v. Feyenoord en Ajax) vaak buiten schot blijven.

Maargoed ik denk dat je geen oplossing zult vinden, zolang er (zoals nu) een onconsequent beleid wordt gevoerd én zolang er zo af en toe sprake is van subjectieve berichtgevingen.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 08:25
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
@bazz: Dat is dus maar afwachten of ze die ding in de fik steken en óf dat uberhaupt wel tot de mogelijkheden behoort.

Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-09-2004 @ 00:44 :
Een doek is net zulke onzin als de wedstrijd staken.
Je hebt het er zelf over dat dan iedereen de dupe is... bij het staken van de wedstrijd wel, bij een doek niet. Kom zelf met een betere oplossing dan.
Citaat:
En ik vergelijk geen appels met peren, dat is een slap excuus om je eruit te lullen want het is gewoon zo.
Jah wat moet ik daar nu op zeggen "Welles!". Kom alsjeblieft niet met van die stomme vergelijkingen. Je vergelijkt idd geen appels met peren, maar appels met traktoren.
Citaat:
Er wordt een bus met supporters aangehouden waar een klein groepje andere mensen bij in zaten.
Bus wordt afgevoerd naar het politiebureau en die supporters zien de wedstrijd niet omdat 1 iemand van de niet supporters een ruit kapot schopte, die had zichzelf meteen al aangeven maar dat maakte niks uit, de goeie supporters die niks hadden gedaan en verplicht werden door de politie om in die bus te stappen mochten niet naar de wedstrijd toe en zaten 3uur opgesloten zonder dat ze naar de wc mochten en zonder eten en drinken.
+- 50 Supporters die opgepakt werden terwijl ze niks hadden gedaan, sorry maar dat is niet normaal en al helemaal niet leuk en zonde van hun geld.
Ja dus? Een kwartier een zwart doek is heel iets anders dan een hele wedstrijd missen... Hou 't ff bij 't onderwerp.

Citaat:
En hoe weet jij nou hoeveel mensen mee zingen met die spreekkoren? Zat je in het stadion?
Een zwart doek voor die mensen hangen, de hele wedstrijd? Dan gaan ze naar buiten en gaan ze daar rellen, dus wat schiet je er mee op? Niks.
Dat is nergens op gebaseerd, dat zul je dus moeten afwachten, een keer uitproberen.

Citaat:
Die edit slaat wel ergens op, jij weet blijkbaar niet hoe het gaat in het voetbalwereldje, de kans is groten dat er rellen uitbreken dan dat ze braaf hun mond dichthouden.
Dat hoef je maar een keer te zeggen hoor.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 08:55
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 13-09-2004 @ 09:03 :
i.d.d. dáár gaat het mij dus ook om, Ado wordt wél gepakt terwijl andere clubs (b.v. Feyenoord en Ajax) vaak buiten schot blijven.
Nou, zoals het er bij ADO weer eens aan toe ging, heb ik verder nog nooit meegemaakt. En ik kan me eigenlijk niet anders herinneren, dat wedstrijden tegen ADO altijd gezeik en schade opleverde.
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 09:54
Verwijderd
Ik heb geen tijd om de hele thread te lezen, dat doe ik straks wel, maar kijk/luister de SS-uitzending van gisteren maar na: de Ajax-fans maken Haverkort langdurig en overduidelijk uit voor kankerlijer. In dezelfde uitzending waarin Studio Sport schande spreekt over de Haagse fans!

En Lurling's moeder werd ook beledigd door Groningen-fans. Ook te horen in diezelfde uitzending.

Horen de mensen van Studio Sport dat nu zelf niet?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-09-2004, 12:50
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
@Geen punt, als jij zo kortzichtig denkt als nu heb je geen recht van spreken.
Je zegt dat ik mijn uitspraken niet hard kan maken maar ik weet wel een beetje wat er leeft onder de supporters, jij niet anders zeg je zulke dingen niet.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 13:50
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
We hebben er bij NEC inmiddels wel de schouders onder gekregen geen "kanker" meer te zeggen en dat vind ik best een vooruitgang. Ik vind het een akelig scheldwoord.

Dat soort dingen hebben steeds meer de toekomst en denk nou eens na hoe verschrikkelijk veel we vooruit zijn gegaan in de laatste jaren. Kortom, er zit een "lijgende stijn" (dank, johan ) in en zolang we die kunnen vasthouden vind ik al dit gezeik rondom gedrag binnen stadions niet aan de orde!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 13:57
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Goed bezig daar in Nijmegen bij De Graafschap mogen ze dat ook in gaan voeren, dat is er heel lang goed gegaan...

Ik heb sowieso een hekel aan anti-koren, moedig gewoon je eigen club aan en laat dat negatieve gewoon achterwege.
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 13:59
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
Hij zei: "We zijn toch allemaal verrot in Nederland"





dacht ik
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:03
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Martjin schreef op 13-09-2004 @ 14:59 :
Hij zei: "We zijn toch allemaal verrot in Nederland"





dacht ik
Allemaal leuk en aardig maar de ADO supporters krijgen de schuld van alles en dat is zo triest van iedereen die daar aan meedoet.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:07
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-09-2004 @ 09:55 :
Nou, zoals het er bij ADO weer eens aan toe ging, heb ik verder nog nooit meegemaakt. En ik kan me eigenlijk niet anders herinneren, dat wedstrijden tegen ADO altijd gezeik en schade opleverde.
Je bedoelt dat Ado het ergste is van allemaal?
Of je bedoelt dat het bij Ado nog nooit eerder zo erg was?

Als je het 1ste meent, mag ik je even met je neus op de feiten drukken. Midden jaren 90, Louis van Gaal in de Kuip, een half jaar ervoor sterft zijn vrouw aan de gevolgen van kanker.
"Van Gaal is genaaid door een kankerwijf, galmt er door de Kuip"
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 14:09
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-09-2004 @ 14:57 :
Ik heb sowieso een hekel aan anti-koren, moedig gewoon je eigen club aan en laat dat negatieve gewoon achterwege.
Dan ga je maar schaatsen kijken, daar juichen Nederlanders voor Duitsers.....
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 15:10
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
De KNVB draait nu helemaal een beetje door: http://teletekst.nos.nl/gif/images/663-01.gif
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 15:26
anterx
anterx is offline
De maatregel om de kwetsende spreekkoren met muziek te overstemmen is helemaal zo gek nog niet. Alleen moet er dan wel gepaste muziek gezocht worden en de muziek moet op tijd gestart worden. Andere maatregelen/straffen zullen naar mijn idee niet helpen of nog meer problemen geven. Ik ben blij dat Haverkort de wedstrijd gister niet gestaakt heeft
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 16:01
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 13-09-2004 @ 15:07 :
Je bedoelt dat Ado het ergste is van allemaal?
Of je bedoelt dat het bij Ado nog nooit eerder zo erg was?

Als je het 1ste meent, mag ik je even met je neus op de feiten drukken. Midden jaren 90, Louis van Gaal in de Kuip, een half jaar ervoor sterft zijn vrouw aan de gevolgen van kanker.
"Van Gaal is genaaid door een kankerwijf, galmt er door de Kuip"
Ok, dat was ook wel erg ziek.... Maar met ADO is het ook altijd wel iets
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 16:45
Martjin
Avatar van Martjin
Martjin is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-09-2004 @ 15:03 :
Allemaal leuk en aardig maar de ADO supporters krijgen de schuld van alles en dat is zo triest van iedereen die daar aan meedoet.
Als Sneijder een keertje Fuck You zegt word dat ook overdreven
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 16:59
RayMania
Avatar van RayMania
RayMania is offline
Citaat:
Martjin schreef op 13-09-2004 @ 17:45 :
Als Sneijder een keertje Fuck You zegt word dat ook overdreven
Wat heeft dat hiermee te maken?
En een trainer scheld je niet uit, klaar.
__________________
http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ http://sport.fok.nl/ !!!
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 17:46
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
power-soccer schreef op 13-09-2004 @ 16:26 :
De maatregel om de kwetsende spreekkoren met muziek te overstemmen is helemaal zo gek nog niet. Alleen moet er dan wel gepaste muziek gezocht worden en de muziek moet op tijd gestart worden. Andere maatregelen/straffen zullen naar mijn idee niet helpen of nog meer problemen geven. Ik ben blij dat Haverkort de wedstrijd gister niet gestaakt heeft
En wie gaat al die goeie muziek instalaties betalen die je nodig hebt daarvoor? In het Oosterpark hoor je die speaker nauwlijks, maar Groningen gaat nu niks nieuws aanschaffen omdat we volgend jaar een nieuw stadion krijgen.
De meeste clubs in de GG kunnen het geld ook wel beter besteden, en de KNVB zal zeggen dat de club het maar moet oplossen..
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 18:21
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Dit soort spreekkoren heb je altijd wel en je doet er denk ik vrij weinig aan. (althans: De KNVB en dergelijke doet er weinig aan)
Hoorde wel dat in het nieuwe Ado stadion er een gordijn valt zodra de ado-'supporters' zich slecht gedragen. Dat vind ik wel een mooie oplossing
Alleen dan moet je wel zo relevant zijn om dat in elk stadion te doen.
En ik denk dat Ajax niet moet zeuren, (lees-->) jong ajax - jong feyenoord, (ze lopen allemaal vrij rond) het geval dat de scheidsrechter voor kankerjong en hoerenjong werd uitgescholden (zoals altijd)
Het is geen mens het is geen beest het is een kanker Hagenees, steek een mes in het vlees van een kanker Hagenees....
Tja weet niet waarom Ado altijd de dupe ervan is... met het verleden zal het niet te maken hebben gezien ajax en feyenoord...
Maarja misschien omdat het een kleine club is. Verder zal het me vrij weinig schelen voor die 'Matjes'
__________________
...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [column?: LUL?]
aaronmirck
72 08-07-2005 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.