Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2012, 22:39
nummer12345
nummer12345 is offline
Hallo allemaal!

Alvast bedankt dat je de moeite neemt dit te lezen, hier zijn wij erg blij mee! Wij zijn twee meiden die over twee weken ons examenjaar in gaan, en al gauw moeten we ons profielwerkstuk af hebben en presenteren... Voor ons pws over de gevolgen van een echtscheiding hebben we de volgende enquête gemaakt. We hebben zelf beiden een echtscheiding meegemaakt, dus we weten (ook) hoe het nodige kan voelen.
Heb jij ook een scheiding meegemaakt, dan zou je ons, ondanks de herinneringen die het misschien wel oproept, ontzettend helpen als je ons antwoord zou willen geven op de volgende vragen. We zijn erg benieuwd naar jullie verhalen, zodat we de verhalen van anderen ook kunnen opnemen in ons pws. Natuurlijk blijf je anoniem, we gebruiken je naam dus niet.
Als je iets anders wil/kan vertellen wat ons zou kunnen helpen bij het maken van ons pws, of sowieso liever mailt: pwsscheiding@hotmail.com

Dank jullie wel!

1 Ben je een jongen of een meisje?
2 Hoe oud ben je nu en hoeveel jaar is het geleden dat je ouders gescheiden zijn? Hoe oud was je toen?
3 Heb je broers/zussen, zo ja, hoe oud zijn zij?

4 Voelde je de scheiding aankomen of was het een verrassing voor je?
5 Hoe voelde je je toen bleek dat je ouders uit elkaar zouden gaan?
Verdrietig/boos/bang/schuldig/opgelucht of nog wat anders?
6 Kreeg je veel (meer dan eerst) zorgen over je leven, en hoe gaat dat nu met je?
7 Uit onderzoek is gebleken dat kinderen van gescheiden ouders als gevolg bijvoorbeeld minder goed presteren op school, gedragsproblemen hebben, zich psychisch en emotioneel minder goed voelen, een lager zelfbeeld hadden en problemen hadden met sociale relaties. Merk jij een of meerdere punten, als je er (goed) over nadenkt, ook bij jezelf, en welke dan? Hoe uit zich dat, waar(aan) merk je dat?

8 Hoe is het contact nu met je ouders? Bij wie woon je het grootste deel van de tijd en hoe ga je om met de andere ouder? Heb je misschien ook een ander contact met je broers/zussen dan voorheen?
9 Heeft een van je ouders, of misschien wel allebei, een nieuwe relatie? Hoe ervaar jij dat?
10 Hoe gaan je ouders sinds hun scheiding met elkaar om? Hebben ze bijvoorbeeld nog een vriendschappelijke relatie of willen ze niks meer van elkaar weten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2012, 17:22
flower1994fleur
flower1994fleur is offline
1 Ben je een jongen of een meisje?
Meisje
2 Hoe oud ben je nu en hoeveel jaar is het geleden dat je ouders gescheiden zijn? Hoe oud was je toen?
Ik ben nu 17, en in oktober is het ongeveer vijf jaar geleden dat mijn ouders zijn geschijden ik was toen bijna 13.
3 Heb je broers/zussen, zo ja, hoe oud zijn zij?
Ik heb een broer en een zus. Mijn zus is 34 en mijn broer 27.

4 Voelde je de scheiding aankomen of was het een verrassing voor je?
Het was toen een grote verassing maar achteraf gezien waren er veel aanwijzingen dat het niet goed zat.
5 Hoe voelde je je toen bleek dat je ouders uit elkaar zouden gaan?
Verdrietig/boos/bang/schuldig/opgelucht of nog wat anders?
Verdrietig.
6 Kreeg je veel (meer dan eerst) zorgen over je leven, en hoe gaat dat nu met je?
Nee, ik heb een tijd een rot periode gehad toen waar ik nu niet meer naar terug zou willen. Ik had toen besloten week om week bij mijn ouders te wonen dit heb ik vier en een half jaar vol gehouden.
7 Uit onderzoek is gebleken dat kinderen van gescheiden ouders als gevolg bijvoorbeeld minder goed presteren op school, gedragsproblemen hebben, zich psychisch en emotioneel minder goed voelen, een lager zelfbeeld hadden en problemen hadden met sociale relaties. Merk jij een of meerdere punten, als je er (goed) over nadenkt, ook bij jezelf, en welke dan? Hoe uit zich dat, waar(aan) merk je dat?
Ik denk dat dit mede de reden was dat mijn eerste jaar op de middelbare school niet heel goed is verlopen, dit vindt ik nog steeds heel jammer omdat ik anders misschien meteen van Mavo naar Havo had kunnen gaan en dat had me een jaar gescheelt.

8 Hoe is het contact nu met je ouders? Bij wie woon je het grootste deel van de tijd en hoe ga je om met de andere ouder? Heb je misschien ook een ander contact met je broers/zussen dan voorheen?
Ik woon bij mijn moeder, maar mijn vader woont in het zelfde dorp en ik kom daar nog steeds veel. Mijn broer is al uit huis (en was dat toen ook al) en mijn zus is soms nog weekenden bij mijn vader. Ik heb met zowel mijn broer als zus goed contact.
9 Heeft een van je ouders, of misschien wel allebei, een nieuwe relatie? Hoe ervaar jij dat?
Nee.
10 Hoe gaan je ouders sinds hun scheiding met elkaar om? Hebben ze bijvoorbeeld nog een vriendschappelijke relatie of willen ze niks meer van elkaar weten?
Ze gaan goed en normaal met elkaar om, dit moet ook wel omdat ze nog steeds veel delen: 3 kinderen, 2 klein kinderen. Verder zitten ze allebei nog bij een vereniging waarbij ze nog veel met elkaar moeten overleggen en mijn vader helpt mijn moeder ook wel met dingen als het instaleren van de tv etc.. dus ja ze gaan nog normaal met elkaar om maar het zijn ook weer geen vrienden.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 10:17
violingirl93
violingirl93 is offline
1 Ben je een jongen of een meisje?
meisje
2 Hoe oud ben je nu en hoeveel jaar is het geleden dat je ouders gescheiden zijn? Hoe oud was je toen?
ik ben nu 19 en het is ongeveer 15 jaar geleden dat mijn ouders gescheiden zijn. ik was toen dus ongeveer 4.
3 Heb je broers/zussen, zo ja, hoe oud zijn zij?
ik heb een broertje van bijna 18.

4 Voelde je de scheiding aankomen of was het een verrassing voor je?
ik kan me er niks van herinneren, dus niet van toepassing.
5 Hoe voelde je je toen bleek dat je ouders uit elkaar zouden gaan?
nvt
Verdrietig/boos/bang/schuldig/opgelucht of nog wat anders?
nvt
6 Kreeg je veel (meer dan eerst) zorgen over je leven, en hoe gaat dat nu met je?
nee. heel goed.
7 Uit onderzoek is gebleken dat kinderen van gescheiden ouders als gevolg bijvoorbeeld minder goed presteren op school, gedragsproblemen hebben, zich psychisch en emotioneel minder goed voelen, een lager zelfbeeld hadden en problemen hadden met sociale relaties. Merk jij een of meerdere punten, als je er (goed) over nadenkt, ook bij jezelf, en welke dan? Hoe uit zich dat, waar(aan) merk je dat?
ik presteer goed op school, maar ik heb wel problemen met sociale relaties. dat heeft te maken met een vorm van autisme die mijn moeder ook heeft. denk dus niet dat dat iets met de scheiding van mijn ouders te maken heeft.

8 Hoe is het contact nu met je ouders? Bij wie woon je het grootste deel van de tijd en hoe ga je om met de andere ouder? Heb je misschien ook een ander contact met je broers/zussen dan voorheen?
ik heb goed contact met mijn vader en geen contact met mijn moeder. ik woon op mezelf. mijn broertje woont bij mijn vader en heeft ook geen contact met mijn moeder. ik heb goed contact met mijn broertje.
9 Heeft een van je ouders, of misschien wel allebei, een nieuwe relatie? Hoe ervaar jij dat?
nee.
10 Hoe gaan je ouders sinds hun scheiding met elkaar om? Hebben ze bijvoorbeeld nog een vriendschappelijke relatie of willen ze niks meer van elkaar weten?
mijn ouders hebben geen contact met elkaar.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2012, 11:02
nummer12345
nummer12345 is offline
violingirl93, zou je ons ook willen vertellen hoe het komt dat jullie allen geen contact meer hebben met je moeder?

in ieder geval al bedankt voor jullie reacties, maar meer zijn er zeker nog welkom!!

Laatst gewijzigd op 22-08-2012 om 11:03. Reden: vergeten te zeggen (a)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 23:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
1 Ben je een jongen of een meisje? meisje
2 Hoe oud ben je nu en hoeveel jaar is het geleden dat je ouders gescheiden zijn? Hoe oud was je toen? Nu ben ik 20, toen ze de eerste keer scheidden was ik 2, toen kwamen ze na anderhalf jaar weer bij elkaar, toen ze de tweede keer scheidden was ik 7 of 8.
3 Heb je broers/zussen, zo ja, hoe oud zijn zij? nee

4 Voelde je de scheiding aankomen of was het een verrassing voor je? Het was geen verrassing voor me, omdat mijn ouders al eerder uit elkaar waren.
5 Hoe voelde je je toen bleek dat je ouders uit elkaar zouden gaan?
Verdrietig/boos/bang/schuldig/opgelucht of nog wat anders? Ik weet dat echt niet meer goed. Maar ik vond het wel heel jammer en maakte tekeningen met teksten als 'ga niet scheiden alsjeblieft'.
6 Kreeg je veel (meer dan eerst) zorgen over je leven, en hoe gaat dat nu met je? Ik denk het niet, ik bleef gewoon in hetzelfde huis wonen.
7 Uit onderzoek is gebleken dat kinderen van gescheiden ouders als gevolg bijvoorbeeld minder goed presteren op school, gedragsproblemen hebben, zich psychisch en emotioneel minder goed voelen, een lager zelfbeeld hadden en problemen hadden met sociale relaties. Merk jij een of meerdere punten, als je er (goed) over nadenkt, ook bij jezelf, en welke dan? Hoe uit zich dat, waar(aan) merk je dat? Ik heb best last van verlatingsangst, maar dat is eigenlijk pas ontstaan toen mijn ouders naar het buitenland emigreerden, niet toen ze scheidden.

8 Hoe is het contact nu met je ouders? Bij wie woon je het grootste deel van de tijd en hoe ga je om met de andere ouder? Heb je misschien ook een ander contact met je broers/zussen dan voorheen? Na de scheiding heb ik bij mijn moeder gewoond tot mijn 17e, toen een jaar bij mijn vader en toen alleen. Ik heb vooral contact met mijn moeder, behalve als mijn vader in het land is, dan woont hij in de stad waar ik woon en zie ik hem dus vaker. Ik zie mijn moeder nu twee keer per jaar en mijn vader een keer per jaar, en ik heb tussendoor meer contact met mijn moeder via post en mail.
9 Heeft een van je ouders, of misschien wel allebei, een nieuwe relatie? Hoe ervaar jij dat? Allebei mijn ouders zijn hertrouwd. Dat vind ik op zich prima. Mijn moeders nieuwe partner is een schat waar ik het ontzettend goed mee kan vinden, en die hoort ook helemaal bij mijn familie. Met mijn vaders nieuwe partner kan ik heel slecht vinden, gelukkig woont ze erg ver weg. Sinds ik niet meer bij hun woon hebben we elkaar nooit meer gesproken.
10 Hoe gaan je ouders sinds hun scheiding met elkaar om? Hebben ze bijvoorbeeld nog een vriendschappelijke relatie of willen ze niks meer van elkaar weten? Ze ergeren zich nog steeds aan de dingen die ook tot scheiding geleid hebben, en spreken niet altijd netjes over elkaar, maar ze kunnen prima met elkaar omgaan, en ik nodig ze bijvoorbeeld ook allebei tegelijk uit voor familieaangelegenheden. Ik zou niet twee bruiloftsfeesten houden om ze uit elkaar te houden, ze zullen ook niet openlijk ruzie gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 20:08
violingirl93
violingirl93 is offline
Mijn moeder is niet bepaald een prettig persoon om mee om te gaan. Ze zit alleen maar thuis, kijkt tv en leest boeken. Ze spreekt niemand en komt heel kil over. Ik voel me er een stuk beter bij als ik niet met haar omga en ik denk dat mijn broertje en mijn vader daar ook zo over denken, hoewel we het daar nooit over hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 20:37
konijntje95
konijntje95 is offline
1 Ben je een jongen of een meisje? Jongen
2 Hoe oud ben je nu en hoeveel jaar is het geleden dat je ouders gescheiden zijn? Hoe oud was je toen? nu 17, het is een jaar of 9 geleden denk, dus toen was ik 8.
3 Heb je broers/zussen, zo ja, hoe oud zijn zij?ja, broers, 18,14

4 Voelde je de scheiding aankomen of was het een verrassing voor je?veel ruzies thuis. maarja op je 8ste wil je niet weten dat dat bestaat...
5 Hoe voelde je je toen bleek dat je ouders uit elkaar zouden gaan?eerste ogenblik boos en vooral verdrietig. later (en nu) ben ik vooral blij dat het zo is gegaan. het is nu een stuk beter in huis!
Verdrietig/boos/bang/schuldig/opgelucht of nog wat anders?
6 Kreeg je veel (meer dan eerst) zorgen over je leven, en hoe gaat dat nu met je?ik merk aan mijzelf (werd die tijd gepest) dat ik sinds dat me ouders uit elkaar gingen dat ik meer verantwoordelijkheid kreeg. en dat ik daardoor een stuk sterker ben geworden (mentaal). ik word nu ook niet meer gepest omdat ik zoiets heb van kom maar op!
7 Uit onderzoek is gebleken dat kinderen van gescheiden ouders als gevolg bijvoorbeeld minder goed presteren op school, gedragsproblemen hebben, zich psychisch en emotioneel minder goed voelen, een lager zelfbeeld hadden en problemen hadden met sociale relaties. Merk jij een of meerdere punten, als je er (goed) over nadenkt, ook bij jezelf, en welke dan? Hoe uit zich dat, waar(aan) merk je dat?op school presteer ik juist goed (VWO5 gemiddeld 7.3) gedragsproblemen heb ik niet volgens mij, alleen emotioneel kan ik soms ineens omdat er iets heel kleins gebeurd, heel erg verdrietig worden.

8 Hoe is het contact nu met je ouders? Bij wie woon je het grootste deel van de tijd en hoe ga je om met de andere ouder? Heb je misschien ook een ander contact met je broers/zussen dan voorheen? ik woon bij mijn moeder. met mijn vader heb ik (en mijn broers ook) geen contact meer. na de scheiding is daarvoor te veel gebeurd.
9 Heeft een van je ouders, of misschien wel allebei, een nieuwe relatie? Hoe ervaar jij dat?gelukkig niet. ik zou er niet zo snel aan moeten denken. misschien valt het dan wel mee, maar ik zit er niet echt op te wachten, een nieuwe papa...
10 Hoe gaan je ouders sinds hun scheiding met elkaar om? Hebben ze bijvoorbeeld nog een vriendschappelijke relatie of willen ze niks meer van elkaar weten? geen contact, net als wij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.