Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2007, 07:33
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Ik vraag mij af of er een landelijk systeem bestaat waarin men registreert welke vaccinatie's een persoon heeft gekregen?

Ik heb vanaf mijn kinderjaren al het gele boekje (die je krijgt bij de inenting voor gele koorts), en sindsdien is daar door de GGD netjes ingeschreven welke vaccinatie's ik heb gekregen en hoe lang ze geldig zijn.

Echter, mijn vriendin is nooit naar de GGD geweest voor vaccinatie's. (vanwege de afstand) Zij haalt de betreffende vaccinatie's bij de apotheek en laat vervolgens een lokale arts het werk doen. Zij heeft dan ook geen boekje waarin staat welke vaccinatie's zij reeds heeft gekregen.

Het probleem is dat wij voor onze reis in de zomer diverse vaccinatie's nodig hebben, maar zij weet welke niet vaccinatie's ze al heeft en of deze nog geldig zijn.

Volgende week gaan we langs de GGD, maar kunnen zij dan in een computer opzoeken wat zij allemaal heeft gehad?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 08:18
Verwijderd
Lijkt me dat je huisarts dat ook wel bij houdt (als die het gedaan heeft dan tenminste natuurlijk, maar anders misschien wel de apotheek)?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 10:16
Verwijderd
Bij mij houdt m'n huisarts het bij. Als het goed is kan hij zo een lijst voor je vriendin uitdraaien waar precies op staat welke vaccinaties ze heeft gehad. Dat was bij mij wel zo iig
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 10:21
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Oke, dan gaan we dat eerst is proberen.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 16:54
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
IK geloof toch niet dat in mijn geval mijn huisarts dat registreert. Zo ben ik nu bezig voor mijn stage met een vaccinatietraject voor hepatitis B maar ik heb nergens op moeten geven wie mijn huisarts is. Ook heb ik al eerder vaccinaties gehad waar ik mijn huisarts niet op hoefde te geven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 17:08
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
De apotheek heeft vast ook nog wel een overzicht van de voorgeschreven medicatie, dus ook van de vaccinaties!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 19:10
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Ik heb ook geen geel boekje ofzo. En ik ben al een aantal keer van huisarts veranderd. Haar ouders moeten toch ook wel eea weten?

Ik zou iig als je er niet achter komt het zekere voor het onzekere nemen en gewoon inenten. Geldt weer voor een paar jaar, wel zo handig.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 22:17
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
ik ben laatst bij de ggd geweest (met mijn gele boekje uit mijn kinderjaren) voor reis vaccinaties.
& hier hadden ze toch niks aan.

Alleen DTP stond in mijn boekje en had ik nodig voor mijn reis maar & dit is rond je 19de helaas alweer uit je lichaam. (vaccin voor 10 jaar)

Maar misschien is dit bij jou wel anders
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:08
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Gwenniej schreef op 01-03-2007 @ 23:17 :
ik ben laatst bij de ggd geweest (met mijn gele boekje uit mijn kinderjaren) voor reis vaccinaties.
& hier hadden ze toch niks aan.
Bij mij is er netjes bij elke vaccinatie en inenting een stempel in mijn gele boekje gezet. Hierbij staat zelfs welke arts de prik heeft gegeven, welke locatie, en tot wanneer het vaccin geldig is.

In 2003 kreeg ik Hep B toen ik naar China ging. Een paar maanden later ging ik naar Turkije en ging ik opnieuw naar de GGD om te vragen welke vaccinatie's ik nodig had. Aan de hand van mijn gele boekje hebben ze mij toen nogmaals Hep B gegeven zodat het voor 15 jaar geldig is.

Citaat:
Gwenniej schreef op 01-03-2007 @ 23:17 :
Alleen DTP stond in mijn boekje en had ik nodig voor mijn reis maar & dit is rond je 19de helaas alweer uit je lichaam. (vaccin voor 10 jaar)
Klopt, die krijg je standaard rond je 9e jaar. Daarna is het in principe niet meer nodig, tenzij je naar een risico gebied reist.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 09:10
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-03-2007 @ 18:08 :
De apotheek heeft vast ook nog wel een overzicht van de voorgeschreven medicatie, dus ook van de vaccinaties!
Dan gaan we het daar ook nog even proberen.

Voor zowel het navragen bij de huisarts als bij de apotheek hebben we helaas nog geen tijd gehad
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 10:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nou vraag ik me toch ff af: ik krijg nu hepatitis B vaccinaties via m'n stage maar daar weet m'n apotheek dus niets van. Moet ik het dan echt allemaal zelf bijhouden als ik wil weten wat ik wel en niet gehad heb?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 11:54
Verwijderd
Ja, je kunt ze gewoon vragen om een bewijs dat je gevaccineerd bent.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 20:43
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 05-03-2007 @ 10:18 :
Nou vraag ik me toch ff af: ik krijg nu hepatitis B vaccinaties via m'n stage maar daar weet m'n apotheek dus niets van. Moet ik het dan echt allemaal zelf bijhouden als ik wil weten wat ik wel en niet gehad heb?

Moet je geen titer bepaling laten doen? (in mijn geval kreeg ik toen een 'bewijsje').
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2007, 20:59
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Je kunt toch gewoon zelf onthouden wat je voor vaccinaties hebt gehad? Of het zelf opschrijven? Waarom moet je daar een bewijsbriefje voor krijgen oid?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Spacemonkey schreef op 05-03-2007 @ 21:43 :
Moet je geen titer bepaling laten doen? (in mijn geval kreeg ik toen een 'bewijsje').
Jawel maar dat is pas ergens in september en ik heb nu toch al twee vaccinaties gehad. Pas na die laatste krijg ik een vaccinatiepaspoort.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2007, 21:46
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 06-03-2007 @ 21:17 :
Jawel maar dat is pas ergens in september en ik heb nu toch al twee vaccinaties gehad. Pas na die laatste krijg ik een vaccinatiepaspoort.
Maakt niet uit, gewoon dat paspoort goed bewaren De apotheek hoeft het ook niet te weten, want die doen er toch niks mee.
Het is alleen handig om te weten als je bijvoorbeeld naar risicogebieden reist, zodat je niet nog een keer ingeent wordt
Op dat vaccinatiebewijs staat ook tot hoelang de vaccinatie geldig is, daarna zou je dus een nieuwe moeten halen.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic.
Cherry Springs
500 09-05-2008 18:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.