Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2009, 22:00
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
@-Christa- en Balance: Je school niet leuk vinden en kritiek hebben op je docenten kan puberaal gedrag zijn, maar als je gelijk hebt is dat niet zo. Ik zeg nou niet dat ik gelijk heb, maar dat denk ik dus wel(ik weet het eigenlijk ook wel bijna zeker). Je moet er dus niet meteen vanuit gaan dat het puberaal gedrag is
Omg
Probeer eens berichten in dit topic goed te interpreteren. Ik ben helemaal niet van mening dat je puberaal gedrag vertoont.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2009, 22:39
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
@Fishbowl: Met afzakken is niks mis zeg je? Nou, je hebt toch een extra gehad door het afzakken.
8 jaar basisschool, 6 jaar VWO, 5 jaar universiteit, 4 jaar kopstudie/promotie.

Één jaartje uitloop is nog geen 5%, dat is echt niet direct het einde van de wereld. Je noemt een hoop afschrikwekkende voorbeelden uit je directe omgeving, maar heeft dat jou niet te angstig gemaakt?

@christa: jij wilt het hebben over "is eigenschap x kenmerk van puberaal gedrag", maar dit topic is niet voor meta-standpunten over pedagogische onderwerpen. Geen wonder dat de TS zoiets niet gaat interpreteren. Ik vind zijn gedrag nog altijd vrij standaard overkomen voor zijn leeftijd. Ik herken in elk geval >90% van zijn verhalen, alleen het opeens halen van lage cijfers kan ik niet snappen. Vanuit latere ervaring met docenten zeg ik vervolgens dat ze niet zo stom zijn als ze soms overkomen, dat je het jezelf motiveren ook moet leren, en dat je de "loze tijd" altijd wel ergens aan kan besteden. Geen hele gekke tips dacht ik. (en ik vind dat ik toen puberaal bezig was, maar dat is niet negatief verder, dat hoort)

@DBZ: Kan je in gedachte schaken? Schaak-wedstrijden uitdenken? Stellingen verzinnen? Dat lijkt me typisch iets dat je kan doen als de docent dingen vertelt die je allang weet, en het ziet eruit alsof je enorm ingespannen mee denkt met de uitleg. (zo kom ik bepaalde kerkdiensten door met het vermenigvuldigen van alle getallen op het psalm bord )

Laatst gewijzigd op 03-04-2009 om 22:49.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 22:56
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
@-Christa-: Hahahaha, ik zou zelf eerst maar eens even kijken naar wat ik heb getypt:

@-Christa- en Balance: Je school niet leuk vinden en kritiek hebben op je docenten kan puberaal gedrag zijn, maar als je gelijk hebt is dat niet zo. Ik zeg nou niet dat ik gelijk heb, maar dat denk ik dus wel(ik weet het eigenlijk ook wel bijna zeker). Je moet er dus niet meteen vanuit gaan dat het puberaal gedrag is.

Deze post was dus bedoeld voor jullie ''ruzie''. Ik vertelde gewoon mijn mening en ik zei dat Balance gelijk heeft, maar jij ook: vaak is het niet leuk vinden van je school en kritiek hebben op je docenten wel puberaal gedrag, maar niet altijd. Daarom mocht Balance niet meteen er van uitgaan dat ik puberaal gedrag vertoonde


@Cartman: 5% is niet veel, maar als je spreekt over een heel jaar... In een jaar kan je veel doen. De meeste mensen willen trouwens ook nog eens zo snel mogelijk weg van school, dus als je een jaar extra daar moet zitten, is het ok niet echt fijn.
Het heeft me niet TE angstig gemaakt, maar natuurlijk wel een beetje(zoals ik al eerder heb gezegd: beter te angstig dan het onderschatten)
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 23:21
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
@christa: jij wilt het hebben over "is eigenschap x kenmerk van puberaal gedrag", maar dit topic is niet voor meta-standpunten over pedagogische onderwerpen. Geen wonder dat de TS zoiets niet gaat interpreteren. Ik vind zijn gedrag nog altijd vrij standaard overkomen voor zijn leeftijd.
Nee, ik probeer alleen maar over te brengen dat ik vind dat je huiverig met het stigma's als ''standaard puberig verhaal''.
Citaat:
Ik herken in elk geval >90% van zijn verhalen, alleen het opeens halen van lage cijfers kan ik niet snappen.
Nee, het is niet gek dat onvrede en lage motivatie gepaard gaan met lage cijfers. Volgens mij is dit al besproken in het topic.
Citaat:
Vanuit latere ervaring met docenten zeg ik vervolgens dat ze niet zo stom zijn als ze soms overkomen, dat je het jezelf motiveren ook moet leren, en dat je de "loze tijd" altijd wel ergens aan kan besteden. Geen hele gekke tips dacht ik. (en ik vind dat ik toen puberaal bezig was, maar dat is niet negatief verder, dat hoort)
Dat is jouw waardeoordeel over de docenten, die je hebt gehad. Daar kan TS wat van opsteken en die tips vind ik ook niet gek, maar het is natuurlijk geen ijkpunt voor de kwaliteit van de docenten op de school van TS mbt aanpassing van les op zijn niveau en ''maximaal'' resultaat.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 23:34
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Dat is jouw waardeoordeel over de docenten, die je hebt gehad. Daar kan TS wat van opsteken en die tips vind ik ook niet gek, maar het is natuurlijk geen ijkpunt voor de kwaliteit van de docenten op de school van TS mbt aanpassing van les op zijn niveau en ''maximaal'' resultaat.
IJkpunt? Docenten hebben meer verstand van hun vak dan leerlingen. Zo kort en simpel is het, daar hebben ijkpunten niets mee te maken. (hoe kom je op dat woord? ) Sommige docenten zijn sociale debielen, anderen draaien al 30 jaar hetzelfde saaie deuntje af, maar ze kennen hun vak, anders zouden ze nooit hun bevoegdheid gehaald hebben.
Uitspraken als: "Van sommige docenten weet ik gewoon zeker dat ze nooit een opleiding tot docent hebben gehad en soms hebben ze denk ik ook geen opleiding voor hun vak gevolgd, omdat ze er niks vanaf weten" Komen dus puberaal over.

Overigens vind ik een opleiding tot 'docent' suf. Ken je vak, breng dat over, en lul dr verder niet over. Jongeren willen eerlijke docenten, geen afgetrainde apen die termen als coöperatieve kennisoverdacht, en leerplankwalificatieschema kunnen gebruiken in nederlandse zinnen.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 23:38
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
IJkpunt? Docenten hebben meer verstand van hun vak dan leerlingen. Zo kort en simpel is het, daar hebben ijkpunten niets mee te maken. (hoe kom je op dat woord? ) Sommige docenten zijn sociale debielen, anderen draaien al 30 jaar hetzelfde saaie deuntje af, maar ze kennen hun vak, anders zouden ze nooit hun bevoegdheid gehaald hebben.
Uitspraken als: "Van sommige docenten weet ik gewoon zeker dat ze nooit een opleiding tot docent hebben gehad en soms hebben ze denk ik ook geen opleiding voor hun vak gevolgd, omdat ze er niks vanaf weten" Komen dus puberaal over.

Overigens vind ik een opleiding tot 'docent' suf. Ken je vak, breng dat over, en lul dr verder niet over. Jongeren willen eerlijke docenten, geen afgetrainde apen die termen als coöperatieve kennisoverdacht, en leerplankwalificatieschema kunnen gebruiken in nederlandse zinnen.
Nee, dit topic gaat niet over de algemene kwaliteit van docenten. Niet alle docenten (+ het onderwijssysteem die ze op een reguliere school hanteren) zijn gewend om te gaan met leerlingen van normale begaafdheid en tegelijkertijd leerlingen met een bovengemiddelde begaafdheid tevreden te stellen.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 23:47
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Vast, dat maakt de uitspraak van DBZ nog niet minder puberaal, want dat de uitspraak voortkwam uit ontevredenheid had ik ook al begrepen. (en bovendien is leerlingen tevreden houden in mijn ogen geen taak van de docent. gezanik van die koters. zitten, leren, examen halen, daar ben je voor op school. )
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 23:51
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Vast, dat maakt de uitspraak van DBZ nog niet minder puberaal, want dat de uitspraak voortkwam uit ontevredenheid had ik ook al begrepen. (en bovendien is leerlingen tevreden houden in mijn ogen geen taak van de docent. gezanik van die koters. zitten, leren, examen halen, daar ben je voor op school. )
Als een leerling vindt dat hij te weinig wordt uitgedaagd door de ''lesgeving'' is het alleen maar goed dat hij daarover gaat klagen en het ergens aan te kaarten. Het blijft uiteraard een keuze, want je kan dan ook je schouders ophalen, wachten tot je op de uni zit en daar uitdaging zoeken.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.

Laatst gewijzigd op 04-04-2009 om 00:49.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 07:00
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Het is zin nummer 3, dus ik begon er niet mee. En wat is je punt? Het is een oprecht bedoelde zin; dat je jezelf intelligent vindt betekent niets. Je moet jezelf laten testen. Zolang dat niet is gebeurd, heb je niks aan de wetenschap dat er zo'n school in je buurt is. Je wordt toch niet toegelaten. Dus ook zin nummer 1 is een heel terechte vraag. En jouw interpretatie dat het rot bedoeld is, is dus niet terecht. Niet zo snel conclusies trekken.
En zoals ik al zei, ik ga er vanuit dat mensen mijn hele post lezen. Gelukkig deed de TS dat ook en reageerde hij ook heel normaal. Zo te zien vatte hij het helemaal niet negatief op (wat dus ook klopt) dus ik snap uberhaupt het probleem niet.
als het richting mij geschreven zou zijn zou ik me door het 1ste stuk toch behoorlijk aangevallen voelen hoor. je had ook bijvoorbeeld kunnen zeggen `heb je al een keer laten testen of je echt hoogbegaafd bent? want dat wilt zo n school weten voordat ze je aannemen` dat klinkt toch ff wat anders
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 07:08
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Vast, dat maakt de uitspraak van DBZ nog niet minder puberaal, want dat de uitspraak voortkwam uit ontevredenheid had ik ook al begrepen. (en bovendien is leerlingen tevreden houden in mijn ogen geen taak van de docent. gezanik van die koters. zitten, leren, examen halen, daar ben je voor op school. )
als dat jouw manier van middelbare school is sorry maar dan heb je ook geen leven. er is meer dan leren examen halen en naar vervolgopleiding gaan weer leren examen halen en werken. wat dacht je van lol hebben? sociaal contact? sporten in teamverband ofzo? er is meer dan in je uppie naar een docent kijken alsof je snapt wat ie zegt
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 08:56
blablatje
blablatje is offline
Hij zegt waarvoor je op school zit, niet waarvoor je leeft. Je zit niet op school voor de lol en het sporten. Je mag best lol hebben op school, en het is leuk als de docent daaraan meewerkt, maar het is niet een noodzakelijke taak van de school.

Maargoed, DBZ, als je wil dat je decaan je serieus neemt met betrekking tot dat het te makkelijk is, zul je toch echt moeten laten zien dat het zo makkelijk is, dus door fatsoenlijke cijfers te halen. Ik snap goed dat je daar geen zin in hebt als je het allemaal zo saai vindt, en jezelf voor school motiveren is sowieso moeilijk als je 15 bent, maar je bent oud genoeg om je eigen verantwoordelijkheid daarin te nemen. Dus gewoon jezelf een schop onder je hol geven, een paar maanden zevens en achten halen (als je makkelijk leert hoef je je daar echt niet voor uit de naad te werken, gewoon een kwestie van de opdrachten maken en de stof nog even samenvatten voor een toets, dat kun je gewoon tijdens de les doen), en dan naar de decaan en zeggen dat je je nog steeds verveelt. De tijd dat de docent aan het woord is moet je dan maar even uitzitten, maar dat is tegenwoordig toch maar 30% van de les. De uitdaging zoek je dan maar in het zelfstandig bestuderen van iets dat je interessant vind, of trucjes zoals "cartman" beschreef.
Natuurlijk wil je liever dat het vanzelf gaat, maar zo werkt het niet. Je zult jezelf moeten bewijzen als je wil dat mensen je serieus nemen.
Ik vind het trouwens wel heel goed dat je probeert zelf iets te verbeteren in plaats van het er bij te laten zitten!

Laatst gewijzigd op 04-04-2009 om 09:07.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 09:38
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Hij zegt waarvoor je op school zit, niet waarvoor je leeft. Je zit niet op school voor de lol en het sporten. Je mag best lol hebben op school, en het is leuk als de docent daaraan meewerkt, maar het is niet een noodzakelijke taak van de school.
Dankje.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 12:10
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Die opmerking van mij was terecht: er zitten bij mij op school docenten die bijvoorbeeld te weinig van hun vak weten en die niet met kinderen om kunnen gaan, zodat het een puinhoop wordt. Ik zeg niet dat dat bij alle docenten of bij veel docenten zo is, maar toch wel bij een paar.

@honkballertje: Hahaha, je hebt helemaal gelijk. Ik vind ook dat Balance niet echt zo aardig was in die post, maar ik denk laat hem maar Maarja, als het zijn bedoeling niet was, vind ik het niet erg.

Maar ik heb trouwens een gesprek gehad met mijn teamleider en mijn decaan. Mijn decaan had al meteen heel veel papierwerk en hij had ook flink wat ideeen. Hij zei bijvoorbeeld: een masterclass volgen, naar een pre-university college gaan, of een online cursus volgen, wat ik dan op school kan doen. Hij zei ook al dat er op dit moment in ieder geval geen speciale scholen waren, waar je heel de week naartoe kan gaan. Die pre-university college bijvoorbeeld is 2 dagen in Utrecht en dan moet ik de andere 2 dagen gewoon naar mijn normale school.

Nou moet ik ff na gaan denken over wat ik ga doen van die mogelijkheden, maar dit jaar heb ik er niks meer aan, omdat alles al begonnen is en sommige dingen al bijna afgelopen
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 13:19
thunderx
thunderx is offline
uidaging kun je ook zelf zoeken!

Met het oog op de verschrikkelijke aansluiting tussen vwo en wo (althans de aansluiting met beta-opleidingen), kun je alvast de volgende boeken doorwerken:

-basisboek wiskunde: zelfs hierin staat veel meer aan wiskunde dan wat je op het hele vwo wiskunde b krijgt.
-vervolgboek wiskunde
-university physics (heb je ook metteen geen moeite met de engelse literatuur op het WO)

een school voor hoogbegaafden klinkt leuk, maar je krijgt er vast dezelfde onzin als op het vwo. Het hele assortiment aan waardeloze vakken is zelfs op dergelijke scholen wettelijk verplicht.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 15:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die opmerking van mij was terecht: er zitten bij mij op school docenten die bijvoorbeeld te weinig van hun vak weten en die niet met kinderen om kunnen gaan, zodat het een puinhoop wordt. Ik zeg niet dat dat bij alle docenten of bij veel docenten zo is, maar toch wel bij een paar.
Ik kan me dat voor een VWO eigenlijk niet voorstellen. Docenten daar zijn verplicht universitair geschoold en halen daarna nog een lesbevoegdheid.

Kijk, als we het over het gemiddelde stereotype pabo-trutje hebben, dan heb je goede kans dat je gelijk hebt. Afgelopen week nog twee daarvan die gezakt waren voor de taaltoets en de rekentoets (op basisschool niveau nota bene) gezakt waren en zich beklaagden over het feit dat je 'het oneerlijk was en je het alleen maar over moet kunnen brengen'.

Op een VWO echter zal het voornaamste probleem zijn het overbrengen van de stof. Voor de rest, komt het er niet uit, dan kan je het er ook uit halen. Vragen stellen, interesse tonen. Heck, voor mijn part blijf je als het uur uit is de pauze in nog hangen om de docent te vragen aan welke dingen de huidige stof verwant is, en waar je zou kunnen lezen om dat dieper uit te diepen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 16:06
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
@honkballertje: Hahaha, je hebt helemaal gelijk. Ik vind ook dat Balance niet echt zo aardig was in die post, maar ik denk laat hem maar Maarja, als het zijn bedoeling niet was, vind ik het niet erg.
Als ik het mij goed herinner was Balance een vrouw (er staat een v achter haar leeftijd), maar wellicht weet je meer dan ik. Heb hem/haar al lang niet meer gezien of gesproken.

Verder ben ik het eens met wat T_ID zegt.

Laatst gewijzigd op 04-04-2009 om 16:15.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 17:49
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
@Thunderx: Jouw oplossing klinkt wel goed, alleen heb je nog steeds een probleem: ik zit nog bijna 40 uur per week op school niks te doen. Het lost wel het deel van ''ik kan meer'' op, maar nog niet het misschien wel grootste probleem.

@T_ID: Ik kan het me ook niet voorstellen, maar het is wel zo. Vorig jaar hadden we een docente voor Nederlands die altijd als we iets vroegen het aan een andere docent moest vragen. Ze zei dan altijd ''dat moet ik even aan mevrouw Popelier vragen''. Wij lagen op een gegeven moment elke keer helemaal dubbel als ze dat zei en toen een keer moest er iemand aan het eind van de les bij haar komen en toen vraag zei ''vind je dit niet kinderachtig?'' Die kerel antwoordde daarop: ''Vind u dit niet kinderachtig, of moet u dat even aan mevrouw Popelier vragen?''
Hahaha, die was mooi Ze werd kwaad, niet normaal

Maarja, zo is het dus met meer docenten. Ook zijn er docenten die de klas niet onder controle kunnen houden. Wij hadden in de 2e zelfs nog een docente aan het janken gemaakt...

@Cartman: Hahahha, daar had ik ff niet op gelet, ookal herinner ik het me wel, nu je het zegt Bij deze biedt ik mijn excuses aan, Balance
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 18:53
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Vorig jaar hadden we een docente voor Nederlands die altijd als we iets vroegen het aan een andere docent moest vragen. Ze zei dan altijd ''dat moet ik even aan mevrouw Popelier vragen''. Wij lagen op een gegeven moment elke keer helemaal dubbel als ze dat zei en toen een keer moest er iemand aan het eind van de les bij haar komen en toen vraag zei ''vind je dit niet kinderachtig?'' Die kerel antwoordde daarop: ''Vind u dit niet kinderachtig, of moet u dat even aan mevrouw Popelier vragen?''
Hahaha, die was mooi Ze werd kwaad, niet normaal
I rest my case
Met citaat reageren
Oud 04-04-2009, 18:55
blablatje
blablatje is offline
Kwam die daar toevallig als 'invalster' of 'voor een tijdelijke baan'? Want je hebt natuurllijk ook stagiaires, maar die zeggen doorgaans niet dat ze stagiair zijn want dan worden ze meteen niet meer serieus genomen...
Afgezien daarvan heeft iedereen die lesgeeft aan vmbo of 1-3 havo/vwo een hbo-lerarenopleiding afgerond en iedereen die lesgeeft aan 4-6 havo/wvo een universitaire studie. Een extra master in lesbevoegdheid hebben niet alle docenten bij de exacte vakken, omdat daar een tekort aan docenten is, maar bij de andere vakken wel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 09:50
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
@T_ID: Ik kan het me ook niet voorstellen, maar het is wel zo. Vorig jaar hadden we een docente voor Nederlands die altijd als we iets vroegen het aan een andere docent moest vragen. Ze zei dan altijd ''dat moet ik even aan mevrouw Popelier vragen''. Wij lagen op een gegeven moment elke keer helemaal dubbel als ze dat zei en toen een keer moest er iemand aan het eind van de les bij haar komen en toen vraag zei ''vind je dit niet kinderachtig?'' Die kerel antwoordde daarop: ''Vind u dit niet kinderachtig, of moet u dat even aan mevrouw Popelier vragen?''
Hahaha, die was mooi Ze werd kwaad, niet normaal

Maarja, zo is het dus met meer docenten. Ook zijn er docenten die de klas niet onder controle kunnen houden. Wij hadden in de 2e zelfs nog een docente aan het janken gemaakt...
Sommige docenten kunnen inderdaad het beroep niet aan en worden snel gestresst en overspannen. Nou is het ook niet makkelijk om met pubers te werken (onderbouw lijkt me verschrikkelijker lesgeven dan bovenbouw, omdat leerlingen daar al meer geïnteresseerd worden). Ik denk dat jullie ook niet echt een makkelijke klas zijn als je docenten aan het huilen krijgt.

Maar goed, laten we de discussie over de docenten zelf maar afkappen. Er zijn altijd wat slechtere docenten, maar de meeste docenten zijn prima opgeleid en weten veel over hun vak. Soms zijn ze iets vergeten als je diepgaandere vragen stelt, maar dat is niet zo gek als je al jaren dezelfde stof vertelt en niet meer bezig bent met wat je aan de universiteit hebt geleerd.

Je decaan heeft goede opties gegeven. Zit je in de 4e? Dan kun je bv. volgend jaar meedoen aan de pre-university college aan de UU ofzo, wat je decaan ook zei. Dat is een leuke uitdaging en het dwingt je ook harder te gaan werken voor je andere vakken, omdat je daar minder tijd voor hebt. Misschien is dat voor jou wel de manier om weer motivatie te vinden en zo weer goede cijfers te halen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 10:48
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
als het richting mij geschreven zou zijn zou ik me door het 1ste stuk toch behoorlijk aangevallen voelen hoor. je had ook bijvoorbeeld kunnen zeggen `heb je al een keer laten testen of je echt hoogbegaafd bent? want dat wilt zo n school weten voordat ze je aannemen` dat klinkt toch ff wat anders
Ah dat had inderdaad gekund.

Citaat:
@Cartman: Hahahha, daar had ik ff niet op gelet, ookal herinner ik het me wel, nu je het zegt Bij deze biedt ik mijn excuses aan, Balance

Maar ik had het inderdaad anders kunnen formuleren dan. Hoe dan ook is het dus niet terecht om zomaar wat zinnetjes uit wat reacties te knippen en daarmee aan te geven dat iedereen tegen je is (wat Simon deed) want dat vind ik dus onzin. Je moet posts altijd in het licht van de hele post blijven zien. Dat is het enige wat ik met al die posts duidelijk wilde maken
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 14:44
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Citaat:
Maar ik had het inderdaad anders kunnen formuleren dan. Hoe dan ook is het dus niet terecht om zomaar wat zinnetjes uit wat reacties te knippen en daarmee aan te geven dat iedereen tegen je is (wat Simon deed) want dat vind ik dus onzin. Je moet posts altijd in het licht van de hele post blijven zien. Dat is het enige wat ik met al die posts duidelijk wilde maken
Ik probeerde een punt te maken. En mijn punt was niet: Balance is een bi-atch.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 15:23
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Hij zegt waarvoor je op school zit, niet waarvoor je leeft. Je zit niet op school voor de lol en het sporten. Je mag best lol hebben op school, en het is leuk als de docent daaraan meewerkt, maar het is niet een noodzakelijke taak van de school.
er is op het moment van de middelbare school meer dan alleen school. als jij nu werkt doe toch ook wel wat anders dan alleen werken? als het antwoord op die laatste vraag geen ja is is het wel heel ernstig met je gesteld. daarom verwacht ik ook dat het antwoord wel gewoon ja is

Laatst gewijzigd op 05-04-2009 om 15:30.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 15:26
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik kan me dat voor een VWO eigenlijk niet voorstellen. Docenten daar zijn verplicht universitair geschoold en halen daarna nog een lesbevoegdheid.

Kijk, als we het over het gemiddelde stereotype pabo-trutje hebben, dan heb je goede kans dat je gelijk hebt. Afgelopen week nog twee daarvan die gezakt waren voor de taaltoets en de rekentoets (op basisschool niveau nota bene) gezakt waren en zich beklaagden over het feit dat je 'het oneerlijk was en je het alleen maar over moet kunnen brengen'.

Op een VWO echter zal het voornaamste probleem zijn het overbrengen van de stof. Voor de rest, komt het er niet uit, dan kan je het er ook uit halen. Vragen stellen, interesse tonen. Heck, voor mijn part blijf je als het uur uit is de pauze in nog hangen om de docent te vragen aan welke dingen de huidige stof verwant is, en waar je zou kunnen lezen om dat dieper uit te diepen.
ik weet niet hoe de regels waren toen jij naar de middelbare school ging maar mijn docenten hebben voor de helft geen VWO gedaan laat staan universitair geschoold
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 18:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ik weet niet hoe de regels waren toen jij naar de middelbare school ging maar mijn docenten hebben voor de helft geen VWO gedaan laat staan universitair geschoold
Kennelijk anders dan nu, want alleen de docenten gymnastiek waren geen drs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 18:55
thunderx
thunderx is offline
Citaat:
@Thunderx: Jouw oplossing klinkt wel goed, alleen heb je nog steeds een probleem: ik zit nog bijna 40 uur per week op school niks te doen. Het lost wel het deel van ''ik kan meer'' op, maar nog niet het misschien wel grootste probleem.
die 40 uren op school besteed je nuttig dor de boeken die ik heb opgenoemd te bestuderen. Als je vind dat je niet nuttig bezig bent op school dan neem je gewoon geen boeken mee, doe je niks in de les en negeer je de leraren. Ik doe dit al een kleine 2 jaar (ongeveer sinds halverwege 5 vwo), scheelt ook een loddzware rugzak die je moet meesjouwen.

Een verdiepende wiskundeboek kun je in een klein tasje met lunchpakket meenemen. In het begin had ik ontzettende moeite met leraren die mij constant uitstuurden en lieten nablijven omdat ik niks deed en mijn boeken niet meehad (zelfde probleem zul je ongetwijfeld ook krijgen tenzij je te softe leraren hebt). Maar na verloop van tijd en vele hoge cijfers verder geven ze stuk voor stuk de strijd op en laten ze je in je waarde zodat je je tijd nuttig kan besteden aan het bestuderen van verdiepende wiskunde en natuurkunde tijdens alle lessen.

En geloof me je zult niet veel missen, aangezien we in Nederland een vaste eindexamenstof hebben staat alles in het lesboek en heeft een leraar geen toegevoegde waarde.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 19:49
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
@blablatje: Nee, die ene was geen invalster. Die ene die we aan het huilen hebben gekregen was toen wel als invalster gekomen, maar die hebben ze gehouden Was trouwens niet zo erg, want ze viel toch in voor iemand die geen les kon geven

@Duivelaartje: Idd, we waren geen makkelijke klas Maar toch konden de docenten wel beter lesgeven Misschien idd wel een goed idee om te stoppen over dit onderwerp, want daar gaat het topic niet echt over...

@T_ID: Ik heb nog nooit gehoord dat een docent van mij drs. is Maarja, toch zitten er zeker wel slimme mensen bij mij op school: mijn docent gym heeft atheneum gedaan en één van de concierges ook
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 19:56
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Nja, ik kan zelf niet echt geconcentreerd werken als ik tussen 20 andere mensen zit, die zitten te praten. Dan moet ik gewoon meepraten. Ook had ik laatst gezeik met mijn mentor tijdens haar les. Ik moest samen met iemand anders na de les ff komen, en toen zei ze dat ik mijn tijd nuttig moest besteden, dus het volgende uur had ik maatschappijleer en ik denk: ik luister naar mijn mentor... Ik pak mijn wiskundeboeken en ze worden afgepakt Maar ik denk dat ik gewoon probeer als ik weer van die uren heb dat ik gewoon een ander vak ga doen voortaan. Wat maakt het uit? Niet opletten of niet opletten en wiskunde ofzo maken?
Ik mis zeker niks als ik niet naar alle lessen ga. Ik heb 4 keuzevakken, dus ik mis weleens een uur, omdat ik dan 2 lessen in 1 uur heb. Dan mis ik niet zoveel/niks. Ik mis ongeveer 10 uur per week. Bij vakken waar je voor een SE aantekeningen moet leren, kopieer ik het gewoon van iemand die een beetje netjes kan schrijven en heb ik 20 lessen naar voren zitten staren.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 20:15
thunderx
thunderx is offline
Citaat:
Nja, ik kan zelf niet echt geconcentreerd werken als ik tussen 20 andere mensen zit, die zitten te praten. Dan moet ik gewoon meepraten. Ook had ik laatst gezeik met mijn mentor tijdens haar les. Ik moest samen met iemand anders na de les ff komen, en toen zei ze dat ik mijn tijd nuttig moest besteden, dus het volgende uur had ik maatschappijleer en ik denk: ik luister naar mijn mentor... Ik pak mijn wiskundeboeken en ze worden afgepakt Maar ik denk dat ik gewoon probeer als ik weer van die uren heb dat ik gewoon een ander vak ga doen voortaan. Wat maakt het uit? Niet opletten of niet opletten en wiskunde ofzo maken?
Ik mis zeker niks als ik niet naar alle lessen ga. Ik heb 4 keuzevakken, dus ik mis weleens een uur, omdat ik dan 2 lessen in 1 uur heb. Dan mis ik niet zoveel/niks. Ik mis ongeveer 10 uur per week. Bij vakken waar je voor een SE aantekeningen moet leren, kopieer ik het gewoon van iemand die een beetje netjes kan schrijven en heb ik 20 lessen naar voren zitten staren.
Gewoon doorbijten todat de leraar het opgeeft en zorg ook dat je je maatschappijleer boeken nooit meebrengt. Uit ervaring weet ik dat dad het proces versnelt.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 20:47
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
@blablatje: Nee, die ene was geen invalster. Die ene die we aan het huilen hebben gekregen was toen wel als invalster gekomen, maar die hebben ze gehouden Was trouwens niet zo erg, want ze viel toch in voor iemand die geen les kon geven

@Duivelaartje: Idd, we waren geen makkelijke klas Maar toch konden de docenten wel beter lesgeven Misschien idd wel een goed idee om te stoppen over dit onderwerp, want daar gaat het topic niet echt over...

@T_ID: Ik heb nog nooit gehoord dat een docent van mij drs. is Maarja, toch zitten er zeker wel slimme mensen bij mij op school: mijn docent gym heeft atheneum gedaan en één van de concierges ook
een concierge met atheneum? lol alleen de hoge figuren bij ons op school staat er drs. voor maargoed
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 20:50
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Gewoon doorbijten todat de leraar het opgeeft en zorg ook dat je je maatschappijleer boeken nooit meebrengt. Uit ervaring weet ik dat dad het proces versnelt.
ik ken het princiepe van geen boeken meenemen ook (niet van mezelf maar van andere mensen die gewoon te lui zijn ze mee te nemen) bij ons op school werkt dat in ieder geval niet. tenzij jij door bent gegan nadat je bij de afdelingsleider hebt gezeten
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 22:19
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
ik weet niet hoe de regels waren toen jij naar de middelbare school ging maar mijn docenten hebben voor de helft geen VWO gedaan laat staan universitair geschoold
En jij zit in 4V of hoger?
Citaat:
een concierge met atheneum? lol alleen de hoge figuren bij ons op school staat er drs. voor maargoed
En bij de rest ir. of dr. ir. waarschijnlijk, of ze vinden het niet nodig hun titel te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 06:12
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
En jij zit in 4V of hoger?

En bij de rest ir. of dr. ir. waarschijnlijk, of ze vinden het niet nodig hun titel te gebruiken.
ik zit in 3V maar als het verschil tussen 3v en 4v zo groot is is er toch iets niet helemaal goed
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 07:30
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
@Thunderx: Mijn maatschappijleer boeken heb ik het laatste half jaar niet meer meegenomen Jammer genoeg heb je ze ook niet nodig... Maar ik zal wel gewoon in de volgende les maatschappijleer weer wiskunde gaan proberen te maken Ik zal wel opletten of die kerel niet aan komt lopen, zodat ik mijn boeken net weg kan trekken voordat hij ze heeft

@honkballertje: Ik vind zelf dat er weinig verschil zit tussen de 3e en de 4e. Oke, meer stof, maar dat was het. Ook heb ik nou veel docenten die ik in de onderbouw ook had, dus sowieso zit het opleidingsniveau bij mij op school van onderbouw en bovenbouw wel ongeveer op dezelfde hoogte.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 08:59
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
ik zit in 3V maar als het verschil tussen 3v en 4v zo groot is is er toch iets niet helemaal goed
Voor de onderbouw mag je ook 2e graads docenten voor de klas zetten. (let wel, het mag. sommige scholen zullen ook in de onderbouw 1e graads docenten neerzetten)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 14:39
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Voor de onderbouw mag je ook 2e graads docenten voor de klas zetten. (let wel, het mag. sommige scholen zullen ook in de onderbouw 1e graads docenten neerzetten)
oh oke. bedankt voor de info. wij hebben op school inderdaad een paar 2e graads docenten nu. die kan ik dus niet in de bovenbouw krijgen als ik het goed heb?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 19:06
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Hahaha, hij helemaal blij natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 20:34
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Hahaha, hij helemaal blij natuurlijk
ja tuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 21:20
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Hmm neem gewoon je mp3 speler mee in de les, sluit je af van de buitenwereld en besteed dan de tijd die jij normaal zit weg te rotten aan werk wat je wel nuttig vind.
Wel oppasssen dat als de leraar vragen gaat stellen dat je half meeluistert zodat je niet voor gek staat.

Of als je toch zo slim bent, ga een jaar op uitwisseling. als je zulke goede cijfers kan halen als je zegt, heb je kans dat je word uitgekozen. Kan je meteen de taal en cultuur gaan leren.

Je kan ook als je een ander vak zou willen leren een Cursusje kopen, of vraag het aan je ouders (bij het LOI ofzo.) Iets waar je later misschien iets mee zou willen doen misschien.

Ik begrijp jou probleem wel goed, ik heb dit ook gehad van kleuterschool tot de tweede klas van de middelbare. De tijd dat ik dan niks deed (ipv opletten, huiswerk maken etc.) besteedde ik dan aan tekenen. (grootste hobby, wil ik ook wel iets mee gaan doen). (ik haalde wel hele hoge cijfers)
in de derde werd het al moeilijker en nu ga ik misschien niet over, simpelweg omdat ik gewoon net zoals normaal niks deed (alleen nu werkte het niet meer). Heb ook moeite met plannen en concentreren op huiswerk omdat ik dat dit jaar voor het eerst moet doen
Volgens mijn moeder ben ik hoogbegaafd maar ik denk dat ik gewoon ADD heb ofzo ik ben vrij langzaam van begrip xD
Ok heel verhaal over mij.
kuch.
Ik vind vakken zoals CKV en ANW wel goed voor je algemene ontwikkeling enzo.

Lol@Cartman666:
Citaat:
. (zo kom ik bepaalde kerkdiensten door met het vermenigvuldigen van alle getallen op het psalm bord )
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 23:18
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
oh oke. bedankt voor de info.
Graag gedaan.
Citaat:
wij hebben op school inderdaad een paar 2e graads docenten nu. die kan ik dus niet in de bovenbouw krijgen als ik het goed heb?
Helemaal goed. Hoewel ik ook weleens heb meegemaakt dat ze vanwege gebrek 'even' een 2e graads docent neerzetten, maar dat mag officieel niet de vaste docent zijn volgens mij.

Heb het er ook eens met mensen in mijn omgeving over gehad, veelal beta-studenten die hun middelbareschool tijd zonder huiswerk zijn doorgekomen. Onze eindconclusie was dat we gewoon veel hobby's hebben ontwikkeld in de tijd die over was.

Laatst gewijzigd op 06-04-2009 om 23:28.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2009, 23:52
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Helemaal goed. Hoewel ik ook weleens heb meegemaakt dat ze vanwege gebrek 'even' een 2e graads docent neerzetten, maar dat mag officieel niet de vaste docent zijn volgens mij.
Ik heb in de gehele bovenbouw een wiskundedocent gehad die alleen hbo had gedaan. Van de rest van de docenten weet ik het niet zeker. Oh en mijn muziekdocenten natuurlijk, die hadden conservatorium.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 20:35
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
[QUOTE=@DBZ: Kan je in gedachte schaken? Schaak-wedstrijden uitdenken? Stellingen verzinnen? Dat lijkt me typisch iets dat je kan doen als de docent dingen vertelt die je allang weet, en het ziet eruit alsof je enorm ingespannen mee denkt met de uitleg. (zo kom ik bepaalde kerkdiensten door met het vermenigvuldigen van alle getallen op het psalm bord )[/QUOTE]

Sorry voor de late reactie. Je had je post gewijzigd en ik denk dat je dit nog erbij had gezet, wat ik dus niet had gezien.
Het is wel een goed idee. Ik zit ook al weleens met openingen(de eerste zetten van een partij; allemaal theorie) in mijn hoofd. Heb flink wat theorie er al van geleerd, maar dat is al een tijdje geleden, ff alles ophalen in mijn gedachte Toch heb je dan wel een probleem als de docent iets vraagt, vooral omdat je zogenaamd erg goed oplet Sta je flink vor lul, maarja, maakt mij niet uit
Kun je niet beter gaan slapen in de kerk? Doen mensen die ik ken ook, ookal zijn ze erg christelijk

@Lychee: Hahaha, mp3 meenemen... Als je oortjes in je oren hebt en je loopt op de gang, pakt de eerste de beste docent je oortjes af en waar het aan vastzit Je mag geen mobiel, mp3, fototoestel enz. meenemen, want dan kan je foto's van toetsen maken of je kan de vragen inspreken Die mensen zijn echt gestoord
Maarja, zo mag je dus niet eens je mobiel in je broekzak meenemen, ookal loop je op de gang(op de begane grond mag het wel) en is je accu op Dat lukt dus niet...

Uitwisselingen vind ik niks. Oke, voor een weekje misschien, maar geen jaar. Als het geen Engelsprekend land is, waar ik dan naar toe ga, versta ik niet eens iets er van(ik heb Frans en Duits, maar ik versta er helemaal niks van)

In plaats van een cursus kopen, kan ik ook pre-university colleges volgen(vanaf volgend jaar pas) over bepaalde vakken, of ik kan online cursussen volgen.

Het probleem dat jij hebt, heb ik dit jaar ook wel een beetje, maar ik haal het nog wel. Als ik naar de universiteit ga, krijg ik dat probleem denk ik
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 01:27
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Sorry voor de late reactie. Je had je post gewijzigd en ik denk dat je dit nog erbij had gezet, wat ik dus niet had gezien.
Het is wel een goed idee. Ik zit ook al weleens met openingen(de eerste zetten van een partij; allemaal theorie) in mijn hoofd. Heb flink wat theorie er al van geleerd, maar dat is al een tijdje geleden, ff alles ophalen in mijn gedachte Toch heb je dan wel een probleem als de docent iets vraagt, vooral omdat je zogenaamd erg goed oplet Sta je flink vor lul, maarja, maakt mij niet uit
Kun je niet beter gaan slapen in de kerk? Doen mensen die ik ken ook, ookal zijn ze erg christelijk
Wow, zoveel emoticons die tegelijk hun tong uitsteken. Blij dat het je een goed idee lijkt, hopelijk werkt het ook een beetje in de praktijk.

Slapen in de kerk kan ook, maar ik ben organist, en een slapende organist krijgt minder betaald. (verder ben ik christelijk, en redelijk ervaren in het luisteren van kerkdiensten, dus over het algemeen vind ik het niet moeilijk om op te letten. Soms echter....)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 06:08
Lychee
Avatar van Lychee
Lychee is offline
Lol, die smilies zat k ook al naar te kijken


Wow, pakken ze die gewoon van je af...
Hier mag je alles gewoon meenemen, als het in de klas maar uitstaat.
En sommige leraren vinden het niet zo erg en een heeft zelf gezegd dat je zelf muziek op mag^^

Ik ga cursus Japans doen in de zomervakantie (nu te druk lal)


hmm dat waren eigenlijk al mijn ideeen
__________________
K-k-k-kel loves orange soda!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 17:15
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Wow, zoveel emoticons die tegelijk hun tong uitsteken. Blij dat het je een goed idee lijkt, hopelijk werkt het ook een beetje in de praktijk.

Slapen in de kerk kan ook, maar ik ben organist, en een slapende organist krijgt minder betaald. (verder ben ik christelijk, en redelijk ervaren in het luisteren van kerkdiensten, dus over het algemeen vind ik het niet moeilijk om op te letten. Soms echter....)
Hahaha, ik gebruik die dingen echt te veel he Hier weer En weer Laat ik maar ophouden... Kut Ik word gek dubbele punt p. Beter

Haha, ik hoor alleen maar van mensen dat ze naar de kerk gaan, terwijl ze dat eigenlijk niet willen: vrienden van mij slapen daar en letten nooit echt op, jij zit te hoofdrekenen... Allemaal schijnheilig(ik ben zelf niet christelijk, dus ik hoef (gelukkig) niet naar de kerk)

@Lychee: Ja, ze pakken het gewoon af Je mag echt niks meer bij mij op school, eerst wel.
HAhaha, Japans lijkt me echt vet, alleen als ik er aan begin, wil ik uiteindelijk wel redelijk Japans kunnen praten, maar dat kost te veel tijd. Succes
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 17:56
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Haha, ik hoor alleen maar van mensen dat ze naar de kerk gaan, terwijl ze dat eigenlijk niet willen: vrienden van mij slapen daar en letten nooit echt op, jij zit te hoofdrekenen... Allemaal schijnheilig(ik ben zelf niet christelijk, dus ik hoef (gelukkig) niet naar de kerk)
Hoezo offtopic. Zijn een hoop schijnheiligen bij idd, maar ik zit alleen bij bepaalde kerkdiensten (niet van mijn kerk ) te hoofdrekenen. Er zijn een hoop leuke kerken.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 18:09
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Vrij offtopic ja Een hoop leuke kerken? Kan me niet voorstellen eigenlijk, maarja, dat ben ik he.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 17:07
Verwijderd
Waarschuwing: Dit topic dreigt meer en meer een slowchat / offtopic-topic te worden. Chatten e.d. kan via PM. Graag weer ontopic, dan blijft het topic open
Met citaat reageren
Oud 04-05-2009, 22:24
rasila
rasila is offline
DBZ, ik snap je helemaal, denk ik. VWO bestaat gewoon voor 95 procent uit te makkelijke dingen... Inderdaad, een vak als KCV is gewoon niet vol te houden. Het is niet volslagen oninteressant, maar als de onderdelen van een tempel uit je hoofd moet leren, begin je je echt af te vragen waar je mee bezig bent. Of als je in de vijfde bij literatuur op een SE de vraag krijgt waarom iets ironisch is (als de ironie er simpelweg vanaf straalt en het gewoon NIET te missen is)... ik noem maar wat dingen. En wiskunde, opzich een uitdagend vak, maar zooo ongelofelijk traag.

Ik ben zelf bijna klaar met mn vwo, hoe ik het gedaan heb:

- gewoon braaf alles heel goed doen.. ik ga nu met gemiddeld 8.8 mn examen in ..
en sommige dingen zijn misschien best nuttig om te leren, ookal zijn ze niet echt moeilijk
- niet naar lessen gaan die echt te onboeiend en nutteloos zijn (ik weet niet hoe ze op jouw school met spijbelen zijn, op mijne is het goed te doen)
- niets doen in de les, maar wel af en toe luisteren en goede vragen stellen die de les wat meer diepgang geven
- gewoon doorbijten bij onzinvakken, het gaat voorbij
- een leuk profielwerkstuk doen, rare dingen doen in de les zoals gedichten in vreemde talen schrijven of vergezochte nutteloze berekeningen bij wiskunde, in discussie gaan met leraren over filosofische dingen

Ik vind het prima dat ik het zo heb aangepakt, ik ga nu cum laude slagen voor mn gymnasium, prima gewoon.. en dan vind ik op de uni waarschijnlijk wel wat meer uitdaging. Maar het lijkt me duidelijk dat jij niet zo lang wil wachten (waarschijnlijk ben je een stuk slimmer dan ik, want aan onderpresteren heb ik nooit gedaan..). Over speciale scholen weet ik ook niet echt iets

Trouwens lekker veel negatieve reacties... Volgens mij begrijpen veel mensen niet, dat ook als je slim genoeg bent om alles te makkelijk te vinden, nog wel een hele hoop (schrijf-, lees-) werk moet verzetten om goede cijfers te halen... ookal is het dan te makkelijk, je moet het wel doen.

Maar betavakken zijn wat dat betreft wel een uitkomst.. maar je houdt dus altijd vakken als maatschappijleer waar je doodsimpele dingen voor moet schrijven, of literatuurgeschiedenis, wat gewoon stompzinnig termen uit je hoofd leren is. Maargoed, so be it.. gewoon volhouden is mijn advies, iedereen moet het doen

o trouwens, ik weet niet of je van reizen houdt, maar als je uitdaging wilt is dit misschien een idee:

www.uwc.nl
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 13:02
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Bedankt voor je reactie. Er staan wel nuttige dingen in zo te zien
Spijbelen Heb ik ook wel aan gedacht, maar bij je rapport krijg je ook een papier met elk uur dat je afwezig bent geweest, erop... Als mijn ouders heel zo'n boekwerk te zien krijgen, merken ze het denk ik wel En dat papier weghalen, merken ze ook
Af en toe luisteren in de les... Dat doe ik ook wel... Heel af en toe En dan stop ik weer Maar misschien wel een goed idee Voor de rest kan ik me wel vermaken tijdens de les
Bij onzinvakken kan ik ook altijd wel iets bedenken om te doen.

Ik denk ook wel dat ik cum laude ga slagen... Als ik gewoon ff voor me examens goed leer en SE's ook... Nee, vast niet
Maar ik zit eraan te denken om misschien de stof van de 5e en 6e in de vakantie te gaan maken en ook de examens. Kan ik volgend jaar naar de uni. Alleen heb ik dan twee problemen: Ik weet niet wat ik op de uni wil gaan doen en ik ben waarschijnlijk te lam
Na de vakantie ga ik ff praten met school denk ik...

Hahaa, idd veel negatieve reacties. Maar idd kan je dingen niet weten, waar je nog nooit iets over hebt gehoord.

Ik hoop dat volhouden lukt, maar het kan ook zo zijn dat ik overmorgen(mijn eerste dag na de vakantie weer) ff helemaal flip en een docent uit ga schelden(wat ik stiekem hoop). Hopen dat ik dan geschorst word ofoz Maar dat heb ik wel altijd na de vakantie. Ben ik gewend aan die vrijheid en dan moet ik in die gevangenis gaan zitten daar

Nja, ik houd niet echt van reizen, maar toch bedankt Bedankt voor heel je post
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Bang voor de andere school
Verwijderd
7 12-11-2012 16:28
Algemene schoolzaken negatief over een school
daphne1995
5 22-05-2012 06:50
Algemene schoolzaken Slechte school
Yasminalove
19 17-05-2010 21:26
Psychologie Niet naar school, geen werk, >18 jaar, mag dit wel?
*Ster*
38 08-03-2005 12:27
Algemene schoolzaken de geschiedenis van het speciaal onderwijs?
bloemkool
3 14-09-2004 19:36
Algemene schoolzaken Wat vind jij van zwarte scholen?
Co
71 14-03-2004 20:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.