Oud 26-08-2017, 18:22
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Hoi,

Ik zit in 3 gymnasium en moet dit jaar mijn profiel gaan kiezen
Ik kom er maar niet uit, ik weet wel dat ik geen C&M of N&G profiel wil ga doen. Hieronder zet ik waarom ik voor E&M of voor N&T wil gaan; de plus en minpunten en de vakken die ik dan wil gaan volgen.

E&M
-Nederlands
-Engels
-Frans
-Latijn
-Wiskunde B
-Economie
-Geschiedenis (ik haat geschiedenis maar het is verplicht dus so be it)
-Natuurkunde
-Cambridge Engels

+Minder vakken
-Geschiedenis, ik haat het!

N&T
-Nederlands
-Engels
-Frans
-Latijn
-Wiskunde B
-Natuurkunde
-Scheikunde
-Biologie
-Economie
-Cambridge Engels

+Ik zou (op bijna) elke studie toegelaten worden, omdat ik nogal van mijn perspectief elke keer afwijk.
-Biologie en scheikunde interesseren me op dit moment minder.

Ik begin net aan de 3e klas en heb nog nooit economie gehad, natuurkunde en scheikunde zijn nieuw voor mij dit jaar. Maar ik stond in de 2e een 9.3 voor NaSk dus dat moet wel goed komen. Ik heb een hele erge motivatie voor school en wil later het liefst naar een Ivy universiteit. Ik ging ook over naar 3 gymnasium met een 8.2 gemiddeld en voor wiskunde stond ik een 8.9 en voor rekenen een 9.1

Ik ben heel erg afwisselend qua beroep later, het ene moment ben ik dol op de wetenschappelijke biologische kant, het andere moment wil ik technische bedrijfskunde of econometrie gaan studeren.

Ik wijk echter de laatste tijd (±3 maanden) heel erg af van de wetenschappelijke biologisch/scheikundige kant af.

Mijn vraag is, wat hadden jullie gedaan als jullie mij waren en op welke manier kozen jullie je profiel?

Ik hoop dat er antwoorden worden gereageerd waar ik wat aan heb. Ik ga ook het advies van mn ouders na; die zeggen dat ik gewoon moet kijken wat ik voor sk, na en eco ga halen en het dan moet gaan bepalen. Maar ik wil al wat zekerheid hebben, en de vakken gaan sowieso goed komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2017, 19:17
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Ik denk dat je toch moet gaan kijken welke pluspunten belangrijker zijn, maar je moet ook niks doen waar je later niks aan zal vinden. Op mijn school zeggen ze altijd dat je profiel niet veel invloed heeft later, behalve als je iets met medicijnen wil doen. Dan heb je wel NG nodig.
Waarom wil je de twee andere profielen niet?

Bij mij op school hadden we ook een heel traject waarin we onze sterke en minder sterke kanten konden zien, waar onze interesses lagen en of ze overeen kwamen met hoe goed je scoort op zo'n gebied. Waarschijnlijk krijg je ook nog een gesprek met de decaan en/of je mentor. Daar zou je natuurlijk ook dit probleem kunnen bespreken.

Ik heb net mijn profiel gekozen, en het leek eerst erg moeilijk maar het was best makkelijk!
Hoop dat je hier iets aan hebt gehad
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 20:26
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Hoi! Ik wil geen C&M omdat ik denk ik sowieso wel iets technisch economisch dan wel niet scheikundig / biologisch / natuurkundigs / wiskundigs wil gaan doen. N&G en het wat ik samen had gesteld met N&T, lijkt eigenlijk op het N&G profiel. Ik noemde het zo omdat het dan makkelijker te lezen was. Bedankt voor al je informatie! Welk profiel heb je trouwens gekozen?

Laatst gewijzigd op 26-08-2017 om 20:27. Reden: toevoeging
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 21:54
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Citaat:
Hoi! Ik wil geen C&M omdat ik denk ik sowieso wel iets technisch economisch dan wel niet scheikundig / biologisch / natuurkundigs / wiskundigs wil gaan doen. N&G en het wat ik samen had gesteld met N&T, lijkt eigenlijk op het N&G profiel. Ik noemde het zo omdat het dan makkelijker te lezen was. Bedankt voor al je informatie! Welk profiel heb je trouwens gekozen?

Ik heb CM met informatica gekozen
Ik heb mijn profiel vooral gekozen door in de clusterlijnen af te strepen welke vakken ik absoluut niet wilde (natuurkunde, scheikunde, bio, duits, economie, m&o en al die dingen) dus dan blijft er niet veel over. Voor de studie die ik later wil doen heb ik dat ook niet nodig.

Met clusterlijnen moet je ook rekening houden, sommige vakken kun je niet combineren omdat ze samen in een lijn staan. Dan moet je kiezen tussen de twee. Wij moesten uit 6 van de 7 clusterlijnen een vak kiezen die ook nog eens past in je profiel, maar dat was voor mij vooral wegstrepen van vakken waar mijn interesse niet ligt. Dat is niet voor iedereen een goede keuze, maar je hebt geen economie nodig om psychologie te studeren hahaha
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 22:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben na mijn VWO met N&T profiel (met keuzevakken Economie en Aardrijkskunde en Informatica i.p.v. Biologie) de studie Informatica & Economie gaan doen. Voor mijn studie een goede basis, al waren zowel Economie als Informatica niet verplicht. Wiskunde B wel en ook al moest ik daar hard voor werken, ik ben blij dat ik het vak gevolgd heb. Zowel WisB als Natuurkunde hebben me echt geholpen om analytischer te denken. Wat studiekeuze was ik er in VWO3 echt nig niet uit, dus ging ik voor N&T. Talen en medische studies waren toch niet mijn ding, en zo had ik nog een hoop keuze.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-08-2017, 23:03
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Eline ik nijg ook naar dat profiel steeds meer, maar heb je dus geen nadeel als je geen biologie zou gaan kiezen? Daar hik ik een beetje tegen aan. Ik vond nask in de 2e erg leuk en ben erg geinteresseerd in beide vakken. Wiskunde ligt me wel. Ik wil ook graag economie erbij doen, latijn en cambridge engels. Hoe ging je het profiel af? Bedankt voor je reactie. Dit helpt me erg!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2017, 00:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Eline ik nijg ook naar dat profiel steeds meer, maar heb je dus geen nadeel als je geen biologie zou gaan kiezen? Daar hik ik een beetje tegen aan. Ik vond nask in de 2e erg leuk en ben erg geinteresseerd in beide vakken. Wiskunde ligt me wel. Ik wil ook graag economie erbij doen, latijn en cambridge engels. Hoe ging je het profiel af? Bedankt voor je reactie. Dit helpt me erg!
Ik vond de bio en medische kant sowieso niet zo interessant, dus biologie heb ik niet gemist. N&T was niet makkelijk en ik had wel enige bijlessen nodig, maar ben uiteindelijk zonder al te veel stress geslaagd. Scheikunde vond ik best tof, maar mijn docent legde niet heel duidelijk uit, waardoor ik meer tijd nodig had om het echt te snappen. Wiskunde was vooral veel oefenen. Klasgenoten van me deden het soms met veel meer gemak.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-09-2017, 21:08
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Oke ik ben net een weekje begonnen aan mijn 3gym en ik stress hem wel hoor! Bij ons in het wiskunde boek staan wiskunde a en wiskunde b sommen. Ik wil heel graag wiskunde b sommen, maar die in het boek staan snap ik allemaal niet, de docent legt het wel uit en dan gaat het wel. Maar ik wil wiskunde b dus ik ben bang dat ik het misschien niet kan nu??
Met citaat reageren
Oud 03-09-2017, 22:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Niet direct de moed laten zakken! Dit was je eerste week en misschien moet je er ook gewoon wel inkomen en wordt het straks allemaal wel wat beter te doen als je wat vaker wiskunde B sommen gemaakt hebt. Probeer positief te blijven kijken: als de docent het uitlegd gaat het wel dus dan is er zeker hoop! Die docent is er namelijk niet voor niets dus als je het niet snapt of het lukt niet vooral lekker vragen blijven stellen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2017, 23:35
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Citaat:
Niet direct de moed laten zakken! Dit was je eerste week en misschien moet je er ook gewoon wel inkomen en wordt het straks allemaal wel wat beter te doen als je wat vaker wiskunde B sommen gemaakt hebt. Probeer positief te blijven kijken: als de docent het uitlegd gaat het wel dus dan is er zeker hoop! Die docent is er namelijk niet voor niets dus als je het niet snapt of het lukt niet vooral lekker vragen blijven stellen
Nee ik ga en wil ook zeker doorzetten, maar de docent zegt al wel dat als inzicht ontbreekt, je beter geen wiskunde b kan gaan doen...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2017, 21:53
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
Hoi ik zit net 2 weekjes op de middelbare, economie scheikunde biologie en wiskunde gaan me erg goed af! Natuurkunde een en ander wel wat extra uitleg bij nodig, maar ik snap het wel. Bedankt allemaal

Laatst gewijzigd op 06-09-2017 om 21:53. Reden: Vak vergeten te noemen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2017, 22:39
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hoi ik zit net 2 weekjes op de middelbare, economie scheikunde biologie en wiskunde gaan me erg goed af! Natuurkunde een en ander wel wat extra uitleg bij nodig, maar ik snap het wel. Bedankt allemaal
Goed om te horen! Succes dit jaar
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 16:27
Mustache Cat
Mustache Cat is offline
En dan zitten we al weer in februari van 2018! Veel veranderd qua school en vakinteresses. Grappig om mijn eerdere berichten terug te lezen. Ik heb besloten met Latijn en Grieks te stoppen, ondanks dat ik voor beide een 10 sta. Ik wil nu een N&T gaan doen, daarachter staan mijn cijfers:
Scheikunde (7.8)
Biologie (7.8)
NLT (pas in de bovenbouw)
Natuurkunde (7.4)
Wiskunde B (9.3)
Nederlands (7.0)
Engels (7.5)
Duits (7.2)
Ook wil ik nog een extra vak doen, maar weet alleen nog niet wat. Ook economie word het niet aangezien ik er echt niet goed ik ben. Grappig om terug te lezen dat ik eerst angst had voor wiskunde B terwijl ik nu in een 4v boek werk ��. Thnx allemaal voor de hulp en een kleine update leek me wel leuk

Laatst gewijzigd op 19-04-2018 om 19:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.