Oud 30-08-2017, 18:01
Wereld
Wereld is offline
Hallo allemaal,

De studiekeuze komt steeds dichterbij.
De kans is groot dat ik de studie economie en bedrijfseconomie (WO) zal gaan volgen,
maar ik zou graag willen weten of de wiskundevakken goed te doen zijn als je wiskunde A hebt gehad op het vwo. Ik ben niet slecht in wiskunde A, maar ik haal ook niet makkelijk een 8+. Op de site van de UvA ofzo stond dat je eigenlijk wel minimaal een 7 moet hebben voor wiskunde A. Dit heb ik op dit moment wel, maar ik vraag me af of het dan niet erg zwaar wordt..

Het schijnt namelijk zo te zijn dat mensen met wiskunde B dit veel makkelijker vinden en de rest er veel moeite mee heeft. Wat overigens raar is, want ten tijde van de profielkeuze werd gezegd dat wiskunde A meer aansloot op economische studies..

Is het dan ook voldoende om die vakken gewoon met hard werken en een minder wiskundig inzicht dan wiskunde B leerlingen te halen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2017, 17:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Zorg dat je het goed bijhoudt, op tijd vragen stelt en veel oefent. Dan komt het wel goed.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-09-2017, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Hallo allemaal,
Hoi Wereld. Ik heb een economische studie gedaan. Ook heb ik wiskunde B gedaan. En ik werk sinds mijn afstuderen in functies waarbij de studie wel enige relevantie heeft. Ik gebruik meer Wiskunde B dan A in mijn dagelijks werk.

Citaat:
De studiekeuze komt steeds dichterbij.
De kans is groot dat ik de studie economie en bedrijfseconomie (WO) zal gaan volgen,
maar ik zou graag willen weten of de wiskundevakken goed te doen zijn als je wiskunde A hebt gehad op het vwo. Ik ben niet slecht in wiskunde A, maar ik haal ook niet makkelijk een 8+. Op de site van de UvA ofzo stond dat je eigenlijk wel minimaal een 7 moet hebben voor wiskunde A. Dit heb ik op dit moment wel, maar ik vraag me af of het dan niet erg zwaar wordt..
De UvA heeft voor deze studie de slechtste ranking van alle Nederlandse universiteiten. Klik hier voor de bron. Scoort ook echt op alle punten slecht/benedengemiddeld. Ik raad je aan de studie ergens anders te volgen. Tilburg, Maastricht en Groningen scoren significant bovengemiddeld.

Citaat:
Het schijnt namelijk zo te zijn dat mensen met wiskunde B dit veel makkelijker vinden en de rest er veel moeite mee heeft.
Klopt.

Citaat:
Wat overigens raar is, want ten tijde van de profielkeuze werd gezegd dat wiskunde A meer aansloot op economische studies..
Ja, dat is gewoon fout, gelogen, niet waar. Of althans: deel van de vakken is pure statistiek, dat zal meer aansluiten op Wiskunde A. Maar deel is vergelijkingen oplossen, differentiëren et cetera. Pure Wiskunde B. Die statistiek zul je vooral nodig hebben als je onderzoek gaat doen, de Wiskunde B als je modellen gaat gebruiken, bijvoorbeeld macro-economisch. Het is allebei nodig.

Citaat:
Is het dan ook voldoende om die vakken gewoon met hard werken en een minder wiskundig inzicht dan wiskunde B leerlingen te halen?
Ja. Dat is voldoende.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2017, 19:10
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Maar deel is vergelijkingen oplossen, differentiëren et cetera. Pure Wiskunde B.
Wiskunde A kent tegenwoordig wel meer algebra en differentiëren dan vroeger, inclusief afgeleiden van exponentiële en logaritmische functies met elk grondtal, waaronder ook e. Ik denk daarom wel dat het nu beter aansluit op economische studies dan voorheen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2017, 10:13
Wereld
Wereld is offline
Citaat:
Hoi Wereld. Ik heb een economische studie gedaan. Ook heb ik wiskunde B gedaan. En ik werk sinds mijn afstuderen in functies waarbij de studie wel enige relevantie heeft. Ik gebruik meer Wiskunde B dan A in mijn dagelijks werk.

De UvA heeft voor deze studie de slechtste ranking van alle Nederlandse universiteiten. Klik hier voor de bron. Scoort ook echt op alle punten slecht/benedengemiddeld. Ik raad je aan de studie ergens anders te volgen. Tilburg, Maastricht en Groningen scoren significant bovengemiddeld.

Klopt.

Ja, dat is gewoon fout, gelogen, niet waar. Of althans: deel van de vakken is pure statistiek, dat zal meer aansluiten op Wiskunde A. Maar deel is vergelijkingen oplossen, differentiëren et cetera. Pure Wiskunde B. Die statistiek zul je vooral nodig hebben als je onderzoek gaat doen, de Wiskunde B als je modellen gaat gebruiken, bijvoorbeeld macro-economisch. Het is allebei nodig.

Ja. Dat is voldoende.
Bedankt voor je reactie.
Ik noemde alleen de site van de UvA, omdat ik daar zag dat een 7 toch wel minimum was om die vakken te kunnen halen. Waarschijnlijk ga ik in Tilburg of Nijmegen de studie volgen.

Tochjo heeft inderdaad gelijk, sinds dit jaar is de stof van wiskunde A gelukkig veranderd, waardoor ik hopelijk beter voorbereid word op de wiskundevakken tijdens de studie en ik hoop dat ik dan beter weet wat ik kan verwachten. Nu moeten we nog wel afwachten of ik voor die hoofdstukken goede cijfers kan halen, anders verdwijnt het goede gevoel snel weer..

Bij het vak economie moet ik ook nog de hoofdstukken over modellen krijgen, dit schijnt lastig te zijn. Ik hoop niet dat in dit jaar blijkt dat ik daar slecht in ben, want dat zou niet handig zijn, als ik dat ga studeren..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Welk profiel moet ik kiezen?
faithfully
5 17-02-2011 13:36
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 12:54
Algemene schoolzaken Leer en studierichtingproblemen
Verwijderd
21 02-12-2007 21:12
Studeren Economie in Utrecht studeren met een taal erbij?
Myr
8 08-08-2005 18:57
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 18:31
Algemene schoolzaken wiskunde=useless
SSER
45 14-11-2003 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.