Oud 22-10-2017, 00:01
Bas.vanassen
Bas.vanassen is offline
Hey,

Voor mijn profielwerkstuk (PWS) ben ik opzoek naar mensen die eindexamen hebben gedaan in het vak informatica. De hoofdvraag bij mijn onderzoek luid: "Zal het tekort aan ICT'ers afnemen als informatica een verplicht vak op middelbare scholen word?".
Nu wil ik gaan onderzoeken hoeveel procent van de mensen die het vak informatica hebben gevolgd een ICT gerelateerde opleiding hebben gekozen. Deze resultaten vergelijk ik met het aantal mensen dat een ICT opleiding heeft gekozen, maar het vak informatica niet hebben gehad op de middelbare school.

Dus heb jij je eindexamens gehad of ken je iemand (bijvoorbeeld je ouders) die informatica examen heeft gedaan, dan kom ik graag met jou in contact! Bij voorbaat dank!

Groetjes,

Bas
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2017, 22:19
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik heb informatica gehad en ben ook iets in die richting gaan studeren. Eindexam was trouwens alleen schoolexamen voor informatica, er is (of was) geen centraal examen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 22-10-2017, 22:26
Verwijderd
Ik heb informatica niet als examenvak gehad maar ik ken de inhoud van het vak heel goed en ik werk nu 16 jaar bij een van de grootste instellingen voor voortgezet onderwijs (we hebben ongeveer 130.000 mensen met een actief account) in Nederland als ICT'er. Misschien kan ik wel wat voor je betekenen. Stuur me een PM voor meer info.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2017, 10:28
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Let je wel even op de grote valkuil van je onderzoek? De mensen die nu informatica kiezen zijn natuurlijk sowieso al meer geneigd om die richting op te gaan. De mensen die het vak misschien verplicht volgen zullen lang niet zo geneigd zijn om dat te doen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 23-10-2017, 11:37
Verwijderd
Trouwens, informatica en ICT'er zijn hoeven trouwens helemaal nies met elkaar te maken te hebben. Er zijn veel disciplines waarin je niet zoveel aan informatica hebt. ICT opzich is tegenwoordig net zo breed als een begrip als "gezondheidszorg", met veel verschillende niveaus.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.