Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2011, 15:31
Verwijderd
Hej allemaal!

Nou, ik dus in de 3e en ik moet een profielkeuze maken.
Nou was mijn plan om NT met wis B en D te kiezen, alleen heb ik geen idee hoe wis in de bovenbouw is.
Als jullie wel ervaring met wis in de bovenbouw hebben, stuur dan ff een reactie! ;-)

Alvast bedankt!

Bo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2011, 15:47
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Noem eens een paar namen van hoofdstukken met de cijfers die je daarop hebt gehaald. Aan de hand daarvan kunnen we vast een goed advies geven hier.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 15:55
Verwijderd
Oké, uhm...

Lineaire verbanden: 7.9
Gelijkvormige driehoeken: 10
Kwadratische verbanden: 5.8

Dit alles wat we tot nu toe dit jaar hebben gehad, vorig jaar stond ik een 8.4 voor wis en het jaar daarvoor een 7.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:02
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Noem eens een paar namen van hoofdstukken met de cijfers die je daarop hebt gehaald. Aan de hand daarvan kunnen we vast een goed advies geven hier.
Ja, en benoem zelf eens de onderwerpen waar je het beste in bent, dan kun je dat een beetje indelen.

Ik vind wiskunde B (dat heb ik, dus over de rest kan ik niets zeggen) redelijk veranderd in de bovenbouw, je blijft voor een deel met dezelfde dingen bezig maar gaat daar gewoon dieper op in. Daarnaast krijg je wel nieuwe dingen maar die zijn een aanvulling op wat je al gehad hebt, bijvoorbeeld logaritmen, die hebben te maken met kwadratische functies zoals je die al kent. Je bent vooral veel met functievoorschriften en bijbehorende grafieken bezig, vind ik, maar ik zit pas in de vijfde, dus weet niet wat er nog komen moet. Ook krijg je veel meetkunde, wat je al gehad hebt, maar dus weer uitgebreider. Dat is mijn beste onderwerp, dus daar ben ik dan wel weer blij mee. In het algemeen vinden mensen het volgens mij wel moeilijker worden, daar ben ik het op zich ook wel mee eens, maar het blijft eigenlijk dezelfde aanpak.

Ik ben altijd nogal matig geweest in wiskunde, 6jes en 7tjes, maar ik vind het wel te redden zolang je alles maar goed bijhoudt, want het heeft allemaal met elkaar te maken. Je resultaat hangt erg af van hoe vaak je oefent en met de stof bezig bent. Als je B kunt, moet je het ook gewoon doen denk ik, ook al moet je er relatief hard voor werken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:11
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Oké, uhm...

Lineaire verbanden: 7.9
Gelijkvormige driehoeken: 10
Kwadratische verbanden: 5.8

Dit alles wat we tot nu toe dit jaar hebben gehad, vorig jaar stond ik een 8.4 voor wis en het jaar daarvoor een 7.
Wiskunde B moet hiermee sowieso wel te doen zijn, dat weet ik haast wel zeker. Meetkunde kun je blijkbaar goed en dat is ook een belangrijk onderwerp. Kwadratische verbanden ook wel maar niet op de manier zoals in dat hoofdstuk wordt beschreven. Lineaire verbanden is ook wel prima. Het is weinig formules opstellen hoor, mee het werken met die formules en vergelijkingen.

Je moet wiskunde B zien als vergelijkingen, daar komt het uiteindelijk op neer. Je moet voor jezelf dan eens nagaan wat je nou eigenlijk leuker vindt, werken met vergelijkingen of meer statistiek en kansrekening. (want dat is vooral wiskunde A). Er komen wel een paar wiB onderwerpen terug in wiskunde A maar dat is heel weinig en relatief oppervlakkig.

Om even wat van mijn eigen ervaring hier te dumpen:
Ik stond er niet goed voor in klas 3 maar omdat ik geneeskunde wilde doen en je daarvoor wiskunde B1 nodig had koos ik wiskunde B (het is iets anders ja, nu kan geneeskunde ook met wiA wat ik toen nog niet wist) maar het ging heel goed. Ik kwam erachter dat ik wiskunde B veel interessanter vond dan wiskunde A. Van een 5.7 op wiB in klas 3 ging ik naar een 7.7 op vwo6 (nu) en dat is vooral omdat ik het leuker vond.

Wiskunde D is wel iets anders dan wiskunde B. Voornamelijk is het een toevoeging maar er komt ook een totaal ander beeld bij. Ook krijg je onderwerpen die terugkomen in wiskunde A en onderwerpen die je anders pas op de universiteit krijgt (oa. complexe getallen en differentiaalvergelijkingen). Je moet alleen wiskunde D kiezen als je het leuk vindt en je er echt in wilt verdiepen maar je moet er wel een beetje aanleg voor hebben.

Nu ik terugkijk zou ik wel wiskunde D hebben gekozen maar daar dacht ik toen niet eens aan met m'n 5.7 in klas 3. Jij zou het wel kunnen denk ik, maar alleen als je motivatie voldoende is (denk aan opdrachten maken) maar dat kan je alleen bij jezelf nagaan.

Wiskunde C zou ik niet eens overwegen, daar word je echt alleen maar verdrietig van.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:33
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ik heb denk ik niet echt punten waar ik heel slecht in ben, wel vind ik verbanden en vergelijkingen moeilijker dan meetkunde, dus dan zou wiskunde B + D toch wel moeten lukken?
Nou ja, meetkunde bij wiskunde B op het vwo is ook want anders dan je gewend bent op de onderbouw. Maar B + D zou wel moeten lukken, natuurlijk alleen als je voldoende gemotiveerd bent want het is niet simpel.
Vergelijkingen komt nog wel goed hoor. Je hebt waarschijnlijk ook een hoofdstuk gehad over de abc-formule, nou, ik had daar een 3.3 op in klas 3 maar als ik daar nu aan terug denk is dat zo ontzettend simpel. Dat je vergelijkingen moeilijker vindt dat meetkunde zegt ook niet zo veel (hoe kan het ook anders als je een 10 hebt op meetkunde).

Ik zeg dus dat je gewoon B + D kan kiezen, maar misschien hebben anderen hier een ander advies.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:33
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Je hebt je bericht verwijderd
Ik reageer snel hoor
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:35
Verwijderd
Oké, thanks!
Ik denk dat ik toch wiskunde B + D ga doen (bij ons is bij NT de keuze: bio of wis D, en bio ligt mij totaal niet, dus...).
Hartstikke bedankt!!!!!

Bo
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:37
Verwijderd
Ja, idd, in je reactie gaf je al antwoord op die vraag en jij reageert ècht snel, zeg! ;-)
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:39
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Ja, idd, in je reactie gaf je al antwoord op die vraag en jij reageert ècht snel, zeg! ;-)
Ik heb geen leven.....
Nu maar even mijn leven weer oppakken en iets nuttigs gaan doen.. Doei

en succes met je keuze en je verdere vwo-carrière! Gelukkig is het voor mij bijna voorbij
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 16:41
Verwijderd
Haha XD, dank je!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Uitwerkingen Moderne Wiskunde [ANSWER INSIDE]
system32
1 17-12-2010 13:42
De Kantine Saaicrets of a Saaicred Sosaaiety.pdf #996.
Verwijderd
500 05-06-2010 02:00
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Welke stof in 6 VWO
BramV
3 18-09-2009 16:10
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] Lineaire formules vergelijken
LADY-H
11 20-10-2008 18:12
Huiswerkvragen: Exacte vakken wiskunde abcd
groot-kleintje
32 22-02-2007 14:47
Algemene schoolzaken Wiskunde ABCDEFGHIJK etc?
Crimson
12 01-12-2006 14:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.