Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2016, 21:50
Verwijderd
Advertentie
Oud 18-05-2016, 21:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik wil ook niet lullig doen hoor, maar jij vond eerder dat transvrouwen biologisch gezien mannen waren. En toen ik daar iets over zei bleek uit je antwoord dat je interseksualiteit niet echt kent. En dan was er nog deze discussie, waarin je liet merken dat je een strikte M/V-scheiding incl. bijbehorende stereotypen niet problematisch vond.

Je bent ongetwijfeld een goede biologiedocent, en volgens mij ben je begaan met mensen en oordeel je niet snel over ze als ze eenmaal tegenover je staan, maar ik twijfel wel aan jouw vermogen om gender en seksualiteit uit te leggen op een manier die ik niet dramatisch vind.

(Maar - verras me. Hoe leg je aan je MAVO-klas uit hoe ze moeten overleggen over consent? Welke communicatiemodellen leer je ze? Gewoon zeggen van 'niks tegen je zin doen he!' is niet genoeg. Hoe zorg je ervoor dat je lessen niet heteronormatief zijn? Vertel je je klas hoe ze giftig seksspeelgoed moeten herkennen? Behandel je verschil in libido, genderdysforie, verkrachtingscijfers? Hoe zorg je dat seksueel erg actieve meisjes zich geen slet voelen, en jongens met 'n desinteresse in seks geen prestatiedruk ervaren? Zijn je lessen ook relevant voor fetisjisten en aseksuele mensen? Vind je transmeisjes inmiddels wel echt meisjes?)
Er is momenteel in het huidige biologieprogramma niet erg veel ruimte voor dit soort onderwerpen, daar heb je gelijk in. Verder denk ik niet zo diep na over bovengenoemde onderwerpen als jij. Misschien zou dat wel 'moeten', maar ik besteed mijn tijd gewoon anders. Misschien komt dat later nog wel. En alles kan altijd beter, natuurlijk, ook op dit gebied. Maar na deze wall of text vraag ik me ook een beetje af wanneer je tevreden bent. Ben je tevreden als alle bovengenoemde onderwerpen op niveau worden behandeld in de lessen? Ik denk dat je daar dan wel een eigen specifieke methode voor kunt schrijven en minimaal een jaar aan biologieslessen aan kunt besteden (uitgaande van twee lesuren van 50 minuten per klas per week).
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 18-05-2016, 21:53
Verwijderd
Ik kan me van de seksuele voorlichting op de middelbare school vooral herinneren dat we voorbehoedsmiddelen bekeken. Een ervan was een thermometer. Ik bekeek hem goed en zei dat ik geen idee had wat je ermee moest. Klasgenoot: "Dat is om je eisprong mee te meten. Dat ding heeft in de kut van de vrouw van [docent] gezeten." Waarop de veertienjarige ik met een gil de thermometer in duizend stukjes liet vallen.
Oud 18-05-2016, 21:55
Verwijderd
Sowieso was mijn middelbareschooltijd een aaneenschakeling van door mij gesloopte dingen.
Oud 18-05-2016, 21:55
Verwijderd
Mijn leven eigenlijk wel.
Oud 18-05-2016, 21:56
Verwijderd
Ohja, en de docent liet een gebruikte, positieve zwangerschapstest zien. Halverwege vertelde hij trots dat die van zijn jongste zoon was.
Oud 18-05-2016, 21:56
Verwijderd
Wrecking ball
Oud 18-05-2016, 21:57
Verwijderd
DAAR HAD ZIJN VROUW DUS OVERHEEN LOPEN PISSEN IEL
Oud 18-05-2016, 21:57
Verwijderd
agadsietoch
Oud 18-05-2016, 21:58
df
Avatar van df
df is offline
Giftig seksspeelgoed?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 18-05-2016, 21:58
Verwijderd
Citaat:
agadsietoch
dadakeninNederland
Oud 18-05-2016, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Giftig seksspeelgoed?
Ftalaten enzo
Oud 18-05-2016, 21:59
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
DAAR HAD ZIJN VROUW DUS OVERHEEN LOPEN PISSEN IEL
Och, urine is normaal gesproken steriel.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 18-05-2016, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Och, urine is normaal gesproken steriel.
Dus ik mag over je heen pissen?
Oud 18-05-2016, 22:01
Verwijderd
Als je een kwallenbeet hebt maar zelf geen drupje meer hebt dan hè, ik wil niks suggereren.
Oud 18-05-2016, 22:02
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Overigens is er in Baden-Württemberg (dat is een Duitse deelstaat) behoorlijk gedonder geweest over dat wat Dekaloog vertelt i.c.m. onderwijs.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 18-05-2016, 22:02
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Er is momenteel in het huidige biologieprogramma niet erg veel ruimte voor dit soort onderwerpen, daar heb je gelijk in. Verder denk ik niet zo diep na over bovengenoemde onderwerpen als jij. Misschien zou dat wel 'moeten', maar ik besteed mijn tijd gewoon anders. Misschien komt dat later nog wel. En alles kan altijd beter, natuurlijk, ook op dit gebied. Maar na deze wall of text vraag ik me ook een beetje af wanneer je tevreden bent. Ben je tevreden als alle bovengenoemde onderwerpen op niveau worden behandeld in de lessen? Ik denk dat je daar dan wel een eigen specifieke methode voor kunt schrijven en minimaal een jaar aan biologieslessen aan kunt besteden (uitgaande van twee lesuren van 50 minuten per klas per week).
qft.
Oud 18-05-2016, 22:03
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ftalaten enzo
Wat zijn ftalaten?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 18-05-2016, 22:03
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Dus ik mag over je heen pissen?
Citaat:
Als je een kwallenbeet hebt maar zelf geen drupje meer hebt dan hè, ik wil niks suggereren.
In die situatie wel, als het helpt.
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 18-05-2016, 22:03
df
Avatar van df
df is offline
Dekaloog is voor mij een soort sylvana simons, misschien heeft ze wel een punt maar ze is zo irritant dat ik er niet naar kan luisteren zonder na 5 seconden weg te klikken
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 18-05-2016, 22:03
Verwijderd
Citaat:
In die situatie wel, als het helpt.
Dat helpt.
Oud 18-05-2016, 22:05
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dekaloog is voor mij een soort sylvana simons, misschien heeft ze wel een punt maar ze is zo irritant dat ik er niet naar kan luisteren
Ik ben het er ook allemaal best mee eens, maar het is zo godallejezus vermoeiend. Het ging over een gast van 21 die niet wist waarom vrouwen ongesteld worden en hoppeta, daar zijn de transgenders, fetisjes en allerhande seksualiteiten weer. Het gaat er verdorie vaker over dan dat ik het over musicals heb
Oud 18-05-2016, 22:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Over musicals gesproken, ik ben toen naar Joseph geweest en die vond ik zoooo gaaf
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 18-05-2016, 22:08
df
Avatar van df
df is offline
Sylvana Simons denkt ook dat mensen haar vervelend vinden vanwege haar huidskleur. Nee. Is omdat ze een vervelend, zuur, zeikerig persoon is. Al was ze groen, beige, wit of paars.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 18-05-2016, 22:09
Verwijderd
Over een uur ben ik helemaal volwassen.
Oud 18-05-2016, 22:09
Verwijderd
Ik heb best veel musicals gezien, met dank aan een oom die acteur was in Duitsland.
Oud 18-05-2016, 22:10
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik heb best veel musicals gezien, met dank aan een oom die acteur was in Duitsland.
Heeft hij ook in Tatort of Polizeiruf 110 gespeeld?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 18-05-2016, 22:11
Verwijderd
Nee, hij was musicalacteur! Heeft echt honderd dingen gedaan.
Oud 18-05-2016, 22:12
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Over musicals gesproken, ik ben toen naar Joseph geweest en die vond ik zoooo gaaf
Het was mijn laatste musical die we op de middelbare school deden. Freek was toen Joseph. En 14 jaar. Heel de school was fan en voorspelde dat hij ooit nog wel Joseph zou spelen in de "echte" musical. En zo geschiedde

Ik ben best wel weg van die musicals. De liedjes ken ik van buiten, ik heb de film met Donny Osmond tientallen keren gezien en ik krijg altijd kippenvel van Close Every Door en Grovel, Grovel
En ik vind het leuk dat de musical zichzelf ook niet zo serieus neemt
Oud 18-05-2016, 22:13
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Sylvana Simons denkt ook dat mensen haar vervelend vinden vanwege haar huidskleur. Nee. Is omdat ze een vervelend, zuur, zeikerig persoon is. Al was ze groen, beige, wit of paars.
Dat is wel vrij vervelend ja. Ik had ook zo'n schoolgenoot. Een humorloos persoon dat overal racisme in zag.

Verder vind ik Sylvana wel ok. Zie Sylvana-topic
Oud 18-05-2016, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Wat zijn ftalaten?
Weekmakers.
Oud 18-05-2016, 22:22
Verwijderd
Hebben jullie exen waar jullie nog boos op zijn?
Oud 18-05-2016, 22:23
Abby.
Abby. is offline
Heuy RTL late night met kindjes die voortplanting uitleggen
Oud 18-05-2016, 22:23
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Hebben jullie exen waar jullie nog boos op zijn?
Ik weet het niet maar ik niet.
Oud 18-05-2016, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie exen waar jullie nog boos op zijn?
Boos niet, meer onverschillig.
Oud 18-05-2016, 22:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het was mijn laatste musical die we op de middelbare school deden. Freek was toen Joseph. En 14 jaar. Heel de school was fan en voorspelde dat hij ooit nog wel Joseph zou spelen in de "echte" musical. En zo geschiedde

Ik ben best wel weg van die musicals. De liedjes ken ik van buiten, ik heb de film met Donny Osmond tientallen keren gezien en ik krijg altijd kippenvel van Close Every Door en Grovel, Grovel
En ik vind het leuk dat de musical zichzelf ook niet zo serieus neemt
Oh echt? Ik vond die grapjes in de musical ook heel tof. En al die accenten van de broers.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 18-05-2016, 22:30
Verwijderd
Nog maar een halfuur
Oud 18-05-2016, 22:31
Verwijderd
En ik ben bij vlagen nog best boos op mijn ex.
Oud 18-05-2016, 22:33
Verwijderd
Waarom?
Oud 18-05-2016, 22:34
Korreltjezout
Avatar van Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Hebben jullie exen waar jullie nog boos op zijn?
Ik heb geen exen
__________________
Forumdownie
Oud 18-05-2016, 22:34
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik heb geen exen
Maar je bent wel altijd boos toch?
Oud 18-05-2016, 22:35
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Over een uur ben ik helemaal volwassen.
Weet je een leuke titel voor een "Azèche wordt 21" topic?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Oud 18-05-2016, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen exen
Ik ook niet
Oud 18-05-2016, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Omdat hij gemeen tegen me was en mijn zelfvertrouwen kapotmaakte.

Citaat:
Weet je een leuke titel voor een "Azèche wordt 21" topic?
Ik wil geen topic.
Oud 18-05-2016, 22:41
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
ik heb ook geen exen
__________________
Time is Illmatic
Oud 18-05-2016, 22:43
Verwijderd
Muziek heeft zo'n idealiserend effect op je gedachtegang.

Of verblindend voor de realiteit.
Oud 18-05-2016, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Omdat hij gemeen tegen me was en mijn zelfvertrouwen kapotmaakte.



Ik wil geen topic.
Dat wordt dan een surprise party. Gaan we mee zn allen Naval Action spelen, daar heb je ook een schip genaamd HMS Surprise maar niet doorvertellen he
Oud 18-05-2016, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Omdat hij gemeen tegen me was en mijn zelfvertrouwen kapotmaakte.



Ik wil geen topic.
Daar mag je in wel boos om zijn.
Oud 18-05-2016, 22:46
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Hebben jullie exen waar jullie nog boos op zijn?
Ik heb er maar 1, maar daar ben ik soms nog wel een beetje boos op ja. Om de redenen die jij ook noemt. Mss was het een gevalltje 'hij wist niet beter', maar hij heeft toch wat schade aangericht.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 18-05-2016, 22:51
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Wat is er raar aan zeggen dat iemand met een xy-chromosoom genetisch gezien nog geclassifeerd wordt als man?
Oke, ik ZWEER dat ik hier terecht kwam omdat ik nieuwsgierig werd door het deemoedig pijpen in topictitel. Maar hier heb je een antwoord op je vraag!
Spoiler


Tldr; er zijn wel iets meer grijstinten.

Tldr 2: Nog even los van of het wel of niet raar is om die kwalificatie te maken, is het natuurlijk best een beetje bot om een transmeisje als jongen te classificeren omdat je ervan uitgaat dat ze xy chromosomen heeft.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:06.