Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2005, 19:40
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 20:36 :
oke geen ruzie

ik snap u niet, moet ík superieur zijn?
Ik denk dat het slaat op jouw GGGGGGGGGGGGGGGGGGGristelijke ondertoon, dat jij btoogt dat Christenen moreel gezien beter zijn dan andere mensen. En dat is totale onzin, maar daar wil jij niet aan.
Advertentie
Oud 24-01-2005, 19:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 20:29 :
oke waarom zeggen jullie dan dat je voor jezelf leeft? denk je dat ik mijn naaste (probeer- nee mij lukt hetook niet altijd hoor) lief te hebben alleen omdat dat moet van God?
Waarom anders?
En ja, dat denk ik inderdaad.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2005, 19:51
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-01-2005 @ 20:44 :
Waarom anders?
En ja, dat denk ik inderdaad.
ik leef met een doel.. voor God. En ik weet dat na mijn leven dat het niet stopt.. ook wel zo fijn om te weten als er mensen sterven, dat dit niet het enige leven is. Dat is toch wel een troost.

Hoe zien jullie dat dan?
Oud 24-01-2005, 19:59
Barbietjuh
Avatar van Barbietjuh
Barbietjuh is offline
ik heb geen tijd gehad om het heel topic te lezen....

ik wilde dit ff kwijt:
God is almachtig! God is almachtig wanneer het aankomt op liefde... Hij heeft de mens zo lief gehad dat hij zijn enig geboren zoon Jezus Christus voor ons heeft gegeven... Hij is altijd weer bereid om onze zonden te vergeven.

En al die rampen waar jullie het over hebben...
probeer eens te kijken waar God wel is in plaats van niet; het is gemakkelijk om God overal de schuld van te geven.

Er is ellende in de wereld, als er een God was was die ellende er niet dus God bestaat niet is wat sommigen van jullie in feite zeggen. Hoe kortzichtig kun je zijn??

God heeft de mens een eigen verantwoordelijkheid gegeven, kijk eens wat mensen daar mee doen! En sommige dingen gebeuren gewoon; God kan niet altijd verhelpen dat je valt, maar als je valt zal hij er zijn om je op te vangen!
Oud 24-01-2005, 20:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
^ Bedankt voor de mededeling, ga nu maar weer ergens zitten bidden.


Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 20:51 :
ik leef met een doel.. voor God. En ik weet dat na mijn leven dat het niet stopt.. ook wel zo fijn om te weten als er mensen sterven, dat dit niet het enige leven is. Dat is toch wel een troost.

Hoe zien jullie dat dan?
Eigenlijk heel simpel, je moet zorgen dat je het leuk hebt en andere mensne niet te veel lastig valt. En als je dood bent is het afgelopen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2005, 20:08
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-01-2005 @ 21:06 :
[BEigenlijk heel simpel, je moet zorgen dat je het leuk hebt en andere mensne niet te veel lastig valt. En als je dood bent is het afgelopen. [/B]
en daar word jij blij van? vraag: wel eens iemand verloren?
Oud 24-01-2005, 20:09
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:08 :
en daar word jij blij van? vraag: wel eens iemand verloren?
Blij vrolijk gelukkig, hoe je het noemen wilt.

Er is wel eens iemand uit mijn naaste omgeving dood gegaan ja, voornamelijk door ziektes.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2005, 20:11
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
haplo schreef op 24-01-2005 @ 20:40 :
Ik denk dat het slaat op jouw GGGGGGGGGGGGGGGGGGGristelijke ondertoon, dat jij btoogt dat Christenen moreel gezien beter zijn dan andere mensen. En dat is totale onzin, maar daar wil jij niet aan.
nu leg jij ook de woorden in mijn mond, dat zeg ik niet. Ik ben echt neit beter, kom op zeg.. weet je wat voro zielig mens ik ben hoeveel dingen ik verkeerd doe.. ik ben echt geen **** beter dan jou hoor, en dat beweer ik helemaal niet dus zeg dat dan ook niet
Oud 24-01-2005, 20:12
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-01-2005 @ 21:09 :
Blij vrolijk gelukkig, hoe je het noemen wilt.

Er is wel eens iemand uit mijn naaste omgeving dood gegaan ja, voornamelijk door ziektes.
ja nou oke bij mij ook.. ik word er niet echt blij van als ik zou moeten denken dat het dan ineens gebeurd is, daar haal ik geen troost uit nee
Oud 24-01-2005, 20:14
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:11 :
nu leg jij ook de woorden in mijn mond, dat zeg ik niet. Ik ben echt neit beter, kom op zeg.. weet je wat voro zielig mens ik ben hoeveel dingen ik verkeerd doe.. ik ben echt geen **** beter dan jou hoor, en dat beweer ik helemaal niet dus zeg dat dan ook niet
Oké, nuancering. Je impliceert het. Op een zeer subtiele manier.
Oud 24-01-2005, 20:15
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:12 :
ja nou oke bij mij ook.. ik word er niet echt blij van als ik zou moeten denken dat het dan ineens gebeurd is, daar haal ik geen troost uit nee
Maar je haalt er wel troost uit dat een almachtig wezen mensen van wie je houdt van je wegneemt, naar mijn mening alleen om zijn almachtigheid ten toon te spreiden, en jou vervolgens afscheept met het idee dat ze ergens zijn waar ze het beter hebben?

Erg knap.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2005, 20:15
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
haplo schreef op 24-01-2005 @ 21:14 :
Oké, nuancering. Je impliceert het. Op een zeer subtiele manier.
oh shit dat is niet mijn bedoeling

maar ik vind het gewoon zo nutteloos dat jullie denken dat er niks is, dan denk ik echt wat is dan het nut dat j ehier bent???
Oud 24-01-2005, 20:18
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:15 :
oh shit dat is niet mijn bedoeling

maar ik vind het gewoon zo nutteloos dat jullie denken dat er niks is, dan denk ik echt wat is dan het nut dat j ehier bent???
Kan best, maar ik vind het nutteloos om in iets te geloven wat totaal onaannemelijk is. Verder is er geen nut aan het hier zijn, om het zo te noemen. Je kunt er zelf nut aan geven, dit doe je door te geloven, ik probeer me nuttig te maken voor de maatschappij en dingen voor anderen te doen.
Oud 24-01-2005, 20:18
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-01-2005 @ 21:15 :
Maar je haalt er wel troost uit dat een almachtig wezen mensen van wie je houdt van je wegneemt, naar mijn mening alleen om zijn almachtigheid ten toon te spreiden, en jou vervolgens afscheept met het idee dat ze ergens zijn waar ze het beter hebben?

Erg knap.
ik haal idd troost uit mijn God ja.. ik weet ook wel dat Hij het niet zo bedoelt heeft, de dood, zonde etc. Ik weet ook dat het straks anders zal zijn, en gewoon een dik vet blij leven zal hebben, zonder dood. Maar dat geloof ik. Misschien is eht een kwestie van geloven. Iets neit zien en toch zeker weten. Misschien vind je me dan dom.
Oud 24-01-2005, 20:19
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
haplo schreef op 24-01-2005 @ 21:18 :
ik probeer me nuttig te maken voor de maatschappij en dingen voor anderen te doen.
Maar waarvoor doe je het dan? Ik zie er dan nog steeds geen nut in. Mijn mening.
Oud 24-01-2005, 20:22
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:18 :
Misschien vind je me dan dom.
`Dat zeker niet, hoogstens onwetend en vastbesloten daar niks aan te doen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2005, 20:23
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-01-2005 @ 21:22 :
`Dat zeker niet, hoogstens onwetend en vastbesloten daar niks aan te doen.
van hetzelfde
Oud 24-01-2005, 20:25
ilovesnow
ilovesnow is offline
maar nog steeds een vraagje, waar haal jij/jullie je troost nou vandaan als iemand overlijdt??? hoe zie je dat?
Oud 24-01-2005, 20:25
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-01-2005 @ 21:22 :
`Dat zeker niet, hoogstens onwetendgelovig en vastbesloten daar niks aan te doen.
Ik denk dat jij dit bedoelt.
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2005, 20:27
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:19 :
Maar waarvoor doe je het dan? Ik zie er dan nog steeds geen nut in. Mijn mening.
Ik doe het omdat het geluk met zich mee kan brengen voor anderen. Misschien dat je dat ook niet nuttig vindt. Sowieso is nut geen voorwaarde voor leven, misschien dat je het vervelend vindt, maar iets hoeft niet nuttig te zijn om te gebeuren.
Oud 24-01-2005, 20:28
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 24-01-2005 @ 21:25 :
Ik denk dat jij dit bedoelt.
nee

onwetend en ogen sluitend
Oud 24-01-2005, 20:29
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
haplo schreef op 24-01-2005 @ 21:27 :
Ik doe het omdat het geluk met zich mee kan brengen voor anderen. Misschien dat je dat ook niet nuttig vindt. Sowieso is nut geen voorwaarde voor leven, misschien dat je het vervelend vindt, maar iets hoeft niet nuttig te zijn om te gebeuren.
ja tuurlijk vind ik dat nuttig maar tenminste ik zie het zo dat ik dat dan ook voor Iemand doe, en niet om er zelf maar beter van te worden

nut/doel in je leven hebben, vind ik toch wel een voorwaarde van dit leven. We zijn hier echt niet voor niksop deze aarde
Oud 24-01-2005, 20:31
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:28 :
nee

onwetend en ogen sluitend
Als ongelovige zal je wel sneller openstaan voor nieuwe inzicht, terwijl een gelovig persoon zicht toaal focust op een boek en niks aanneemt wat daarvan afwijkt.
Oud 24-01-2005, 20:31
DG
Avatar van DG
DG is offline
Citaat:
RanC schreef op 19-01-2005 @ 17:30 :
God is dood , God is homo , Religie is het opium voor het volk en vele andere atheďstisch getinte uitspraken zijn vrijwel bij iedereen bekend.

Is God ook dood? Voor zover Hij al heeft bestaan. Is er een reden aan te nemen dat, mocht 'ie bestaan, dat Hij zich nog steeds bemoeid met deze wereld?

Want laten we heb even objectief bekijken, als je zo naar de wereld kijkt is er weinig reden om aan te nemen dat Hij er nog is.

Laten we het eens even niet hebben over Vrije Wil, correctheid van de Bijbel en al die andere zooi.

Is God dood ja of nee? (Je kunt "dood" interpreteren als daadwerkelijk dood of meer van dat hij zich totaal niet meer bemoeid met deze wereld)

Ik denk van wel. Mijn standpunten en argumenten zullen wel aardig bekend zijn overigens.
RanC je bent een beste vent volgens mij, maar waarom wil je zo graag horen dat er geen "God" of Allah ofzo bestaat.
[met jehova stem]ben je soms bang voor het onbekende [/stem]
__________________
Met je glimlach van oor tot oor.
Oud 24-01-2005, 20:34
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
haplo schreef op 24-01-2005 @ 21:31 :
Als ongelovige zal je wel sneller openstaan voor nieuwe inzicht, terwijl een gelovig persoon zicht toaal focust op een boek en niks aanneemt wat daarvan afwijkt.
ik doe toch mee aan deze discussie of niet soms.. ik ga toch met je in discussie, ik focus me dus niet op 1 boek. Ja dat is mijn mening dat ene boek ja

je mag mij proberen te overtuigen hoor, maar ja nee dat gaat je gewoon niet lukken want ik weet gewoon wel beter
Oud 24-01-2005, 20:35
littleboy
littleboy is offline
Nu spot juh met de "jehova" uitspraak:
,,Ben je dan bang voor het onbekende?"
Heb je daar dan een argument tegen?
__________________
zomaar iemand...
Oud 24-01-2005, 20:36
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:29 :
ja tuurlijk vind ik dat nuttig maar tenminste ik zie het zo dat ik dat dan ook voor Iemand doe, en niet om er zelf maar beter van te worden

nut/doel in je leven hebben, vind ik toch wel een voorwaarde van dit leven. We zijn hier echt niet voor niksop deze aarde
Ik doe het ook voor iemand anders, namelijk de persoon die ik ergens mee help. Ik voel mij er verder niet beter(op moreel gebied) door, maar ik vind het wel fijn om te doen.

Er is geen reden om aan te nemen dat we hier met een reden zijn. Nut en/of doel is geen voorwaarde voor leven, dat sommgie personen hier moeite meehebben is een tweede.

Denk hier eens over na: stel dat er na dit leven een ander leven is, wat is daar het nut/doel dan van? Dat zal ook nergens heengaan of een eindbestemming hebben.
Oud 24-01-2005, 20:37
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:34 :
ik doe toch mee aan deze discussie of niet soms.. ik ga toch met je in discussie, ik focus me dus niet op 1 boek. Ja dat is mijn mening dat ene boek ja

je mag mij proberen te overtuigen hoor, maar ja nee dat gaat je gewoon niet lukken want ik weet gewoon wel beter
Veel gelovigen gaan de discussie aan om zieltjes te winnen en dergelijke. Niet dat jij dat perse doet.

Ik hoef je ook niet te overtuigen, ik vind het gewoon leuk om te discussiëren.
Oud 24-01-2005, 20:38
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
littleboy schreef op 24-01-2005 @ 21:35 :
Nu spot juh met de "jehova" uitspraak:
,,Ben je dan bang voor het onbekende?"
Heb je daar dan een argument tegen?
Wat?
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 24-01-2005, 20:40
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
haplo schreef op 24-01-2005 @ 21:36 :
Denk hier eens over na: stel dat er na dit leven een ander leven is, wat is daar het nut/doel dan van?
Leven voor God en met God. Leven zonder zonde. Dik vet fijn gelukkig leven, nog 20000x meer dan je heir kunt voorstellen. En dat voor eeuwig idd.
Oud 24-01-2005, 20:40
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
haplo schreef op 24-01-2005 @ 21:37 :
Veel gelovigen gaan de discussie aan om zieltjes te winnen en dergelijke. Niet dat jij dat perse doet.
nee idd

maar ik zag dit topic en ik had zoiets hier MOET ik op reageren aaah
Oud 24-01-2005, 20:43
littleboy
littleboy is offline
shit..... ik ben vergeten wat ik precies bedoelde (ik voel me dom..srry)
__________________
zomaar iemand...
Oud 24-01-2005, 20:43
haplo
Avatar van haplo
haplo is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:40 :
Leven voor God en met God. Leven zonder zonde. Dik vet fijn gelukkig leven, nog 20000x meer dan je heir kunt voorstellen. En dat voor eeuwig idd.
Je kunt je afvragen hoe gelukkig "gelukkig" is als er geen ongeluk is. Ook is eeuwig gelukkig zijn niet echt iets dat je kan beschouwen als nut of doel.
Oud 24-01-2005, 20:45
littleboy
littleboy is offline
dus je denkt dat je je niet fijn zou voelen als er geen kwaad meer in de wereld was..
__________________
zomaar iemand...
Oud 24-01-2005, 20:46
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
haplo schreef op 24-01-2005 @ 21:43 :
Je kunt je afvragen hoe gelukkig "gelukkig" is als er geen ongeluk is. Ook is eeuwig gelukkig zijn niet echt iets dat je kan beschouwen als nut of doel.
nou als jij dat vind, wees dan maar gewoon heel gelukkig

mijn enige doel is GOD.

Ik ga nu slapen. Later
Oud 24-01-2005, 20:47
littleboy
littleboy is offline
ik vind eigenlijk niet dat je God als doel kunt hebben...
God eren kan je overigens wel als doel hebben
__________________
zomaar iemand...
Oud 24-01-2005, 20:48
Verwijderd
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:40 :
Leven voor God en met God. Leven zonder zonde. Dik vet fijn gelukkig leven, nog 20000x meer dan je heir kunt voorstellen. En dat voor eeuwig idd.
Goed, en wat is daar het nut dan van?
Oud 24-01-2005, 20:50
littleboy
littleboy is offline
Wat het nut is van je prettig voelen?
op de manier die je bedoelt bent om te level?
__________________
zomaar iemand...
Oud 24-01-2005, 20:52
ilovesnow
ilovesnow is offline
Citaat:
littleboy schreef op 24-01-2005 @ 21:47 :
ik vind eigenlijk niet dat je God als doel kunt hebben...
God eren kan je overigens wel als doel hebben
Ja zo moet je het ook interpreteren, ik wil niet als God worden ofzo
Oud 24-01-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
littleboy schreef op 24-01-2005 @ 21:50 :
Wat het nut is van je prettig voelen?
op de manier die je bedoelt bent om te level?
Er bestaat niet zoiets als de 'bedoeling' van het leven.
Oud 24-01-2005, 21:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ilovesnow schreef op 24-01-2005 @ 21:46 :
mijn enige doel is GOD.
Arrogant, arrogant.

Net als alle andere mensen ben jij uit op je eigenbelang, je instincten, met af en toe een uitschieter voor de medemens.

En voordat we een preek van zes pagina's terugkrijgen in de trend van "maar aanbidden helpt want [drogredenen]": Als jij je probeert te verbeteren, verheffen, verlichten, whichever, door een god te aanbidden, ben je ook gewoonweg met je eigenbelang bezig.

Iets dat eigenlijk geld voor iedereen die in een heilmechanisme van hemel en hel als beloning dan wel straf voor het navolgen van hun doctrine.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 24-01-2005, 21:04
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
@meph. dan kan je toch net zo goed dood gaan?
Oud 24-01-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-01-2005 @ 22:04 :
@meph. dan kan je toch net zo goed dood gaan?
Dat kan, maar waarom zou ik? Ik vind het leven best fijn. Ik zie het leven niet als tranendal waar - gelukkig! - aan het einde een 'beloning' tegenover staat.
Oud 24-01-2005, 21:07
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-01-2005 @ 22:03 :
Iets dat eigenlijk geld voor iedereen die in een heilmechanisme van hemel en hel als beloning dan wel straf voor het navolgen van hun doctrine.
een beetje god straft jou dan ook oor alles wat je goed doet zonder het goed te menen. toch?
een beetje god trapt daar natuurlijk -duh- niet in.
een beetje god zal het juist omkeren.
Oud 24-01-2005, 21:10
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 24-01-2005 @ 22:05 :
Dat kan, maar waarom zou ik? Ik vind het leven best fijn.
dat is dan fijn oor jou .

Citaat:
Ik zie het leven niet als tranendal waar - gelukkig! - aan het einde een 'beloning' tegenover staat.
omdat het een andere kant heeft of om het feit zelf?
Oud 24-01-2005, 21:11
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 24-01-2005 @ 22:07 :
een beetje god straft jou dan ook oor alles wat je goed doet zonder het goed te menen. toch?
een beetje god trapt daar natuurlijk -duh- niet in.
een beetje god zal het juist omkeren.
Exact, waardoor mensen gedwongen worden twijfels aan de kant te zetten en te negeren, aangezien ze anders tot 'onterecht' bestempelt worden.

Manipulatie voor gevorderden.


Persoonlijk keur ik manipulatie, en daarmee dus ook het hele hemel/hel mechanisme af.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 24-01-2005, 21:16
littleboy
littleboy is offline
De bedoeling van God was, toen Hij de mens maakte, dat ze plezier zouden hebben en zodat ze zouden kunnen genieten van alles dat God had gemaakt...
Hij gaf de mens ook een opdracht: Zorg goed voor de schepping..
Jammer genoeg was er ook 1 van God's engelen die samen met een heleboel geesten niets met God te maken wilden hebben en daarom ook Zijn schepping kapot probeerden te maken..
Dat is ze deels gelukt door de Zonde in het level van de mens te brengen...
(het was overigens wel uit vrije wil dat Adam en Eva daarvoor kozen , ze lieten zich namelijk bedriegen door Satan)
Omdat het zo fout ging met de aarde heeft God de mens meerdere keren de keuze gegeven zich weer tot God te keren maar de mens maakte steeds weer fouten (bijv. na de Zondvloed)
Daarom heeft God besloten Zijn eigen Zoon naar de aarde te sturen om de boel weer op orde te brengen maar weer kiezen de mensen ervoor niet te luisteren...
Ze hebben Jezus namelijk gekruisigd, maar dit was ook deel van God's plan omdat Jezus ons (gelovigen) op deze manier vrijkocht (door te lijden) van de zonden...
(Het klinkt waarschijnlijk wel hard van God dat Hij Zijn eigen Zoon liet vermoorden maar dat was dus alleen maar om de mensen vrij te maken van de zonden...)
God's bedoeling is dus eigenlijk alleen maar dat de mensen plezier hebben op de aarde die Hij voor hen gemaakt heeft...
__________________
zomaar iemand...
Oud 24-01-2005, 21:16
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-01-2005 @ 22:11 :
Exact, waardoor mensen gedwongen worden twijfels aan de kant te zetten en te negeren, aangezien ze anders tot 'onterecht' bestempelt worden.

Manipulatie voor gevorderden.


Persoonlijk keur ik manipulatie, en daarmee dus ook het hele hemel/hel mechanisme af.
god bepaald wie er onterecht of niet is.
wat mensen oor andere mensen doen, is dan terzijde. daar schieten ze met hun eeuwige heil of wee niet mee op.

dus wat de mensen ogenschijnlijk oor anderen wensen te doen doet hier toch heel niet ter zake? het is idd triest genoeg als het gebeurt -en natuurlijk gebeurt het bij bosjes.

eigenlijk mag heel de hemelenleer niet verkondigd worden, dat alleen die mensen plotseling na hun dood de hemelen binnen mogen treden. dat voorkomt een hoop neppigheden .
Oud 24-01-2005, 21:18
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
littleboy schreef op 24-01-2005 @ 22:16 :
dat het slechte niet an god kan komen was al duidelijk, maar waarom hij het niet altijd tegengaat -of wanneer en waar hij dat ook maar wil- is dan nog de raag.
Oud 24-01-2005, 21:21
littleboy
littleboy is offline
Ik denk dat Hij de mensen ook wel laat begaan in hun fouten en dan tegen hun fouten aan lopen en ze dan weer rechtzetten
__________________
zomaar iemand...
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.