Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2002, 10:18
Verwijderd
Citaat:
~Black Rose264~ schreef:
En dan nog, als het vuur niet warm is, dan is het dat ook niet....en niet doordat je zintuigen zeggen van niet...
Koudvuur is geen koud vuur.

Maar die zintuigen, ik denk dat je het niet zo zwart/wit moet zien. Behalve dat vuur niet heet meer voor je is wanneer je zintuigen niet werken, is ook de waarneming twijfelachtig...je kunt de waarneming immers aanpassen...you know, zoals goeroes die over hete kolen lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-06-2002, 10:28
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Citaat:
KontraDix schreef:


Koudvuur is geen koud vuur.

Maar die zintuigen, ik denk dat je het niet zo zwart/wit moet zien. Behalve dat vuur niet heet meer voor je is wanneer je zintuigen niet werken, is ook de waarneming twijfelachtig...je kunt de waarneming immers aanpassen...you know, zoals goeroes die over hete kolen lopen.
Oke, daar heb je gelijk in...ik geef mn ongelijk toe. maar niet over alles
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 11:18
Darknezzz
Avatar van Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Precies... hehe, eindelijk heeft iemand het door. Dank je wel Black Rose... Niet alleen goeroe's. Vraag je eens af waarom ze dat kunnen. Omdat ze hebben ontdekt dat het vuur niet heet is, wanneer je erin gelooft dat het niet heet is. Maar jullie geesten zijn al in die mate verpest (of terwijl, dit soort gedachten hebben jullie al zo vaak herhaald/gekoesterd) dat het je niet meer zal lukken ook... Dat is niet hoogmoedig bedoeld. Ik kan ook vele dingen niet omdat mijn geest al niet zuiver genoeg meer is... En nogmaals zou ik de mensen die me niet serieus nemen graag verwijzen naar mijn site, alvorens te schreeuwen. Zoom uit! Kijk verder dan je fysieke zintuigen! Als je er van overtuigd bent dat vuur heet is, zal het ook nooit niet-heet kunnen zijn... En reken maar dat al mijn fysieke zintuigen prima werken hoor...
Liefs en Bb,
Darknezzz
__________________
Only dead fish swim with the flow...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 11:47
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Oke, van dat vuur ben ik zo ongeveer wel overtuigd hoor darkrulezzz. Maar verder, dan zou niks echt zijn. Want alles wat ik zie , zie ik dan niet echt en dat lijkt me nogal stug
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 12:13
Darknezzz
Avatar van Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Ik heb nooit gezegd dat het niet echt is. Immers alles wat niet echt is maken wij echt. Daarom zei ik al, het zijn hele echte illusies. Wees je er van bewust dat het een grote netwerkverbinding is. Alles is een. We komen allemaal uit het zelfde voort, en zullen ook allemaal tot het zelfde weer wederkeren, wat niet zegt dat we er ooit los van zijn. Ik scheid het voor mezelf in vier lichamen: het mentale, astale, ether-lichaam en fysieke lichaam. Met het mentale lichaam als bewegelijkste, snelste en met de vaagste grenzen, en dat loopt dan zo af tot het fysieke lichaam, met redelijk vaste grenzen en een nauwelijks beweegbare energie.

Als je hier over nadenkt (en ja dat heb ik gedaan), dan ontdek je al snel de verbindingen. Bijv.

Onze gedachten zijn snel, en kort. En weinigen zijn maar van onszelf. Ook hier weer moet je op de scheppende kracht van het mentale lichaam letten. Als ik iets bedenk, op hoeveel mensen heeft dat dan invloed...? Ik kan je zeggen, op heel veel, ookal kan je dat nu niet meteen bedenken. Maar je ziet, jij hebt er aan gedacht, en oefent op die manier ook weer kracht uit op anderen. Daarbij zou ik in mijn model dan dus het mentale bovenaan zetten. Je ziet dus dat de lichamen behalve invloed op soortgelijke lichamen van anderen, ook nog eens invloed hebben op elkaar. Als voorbeeld...

Als ik aan nare dingen denk (mentaal), dan voel ik mij niet goed (astraal), loopt mijn energie niet goed door (ether-lichaam) en voel ik mij niet lekker en kunnen er zelfs lichamelijk klachten optreden (fysiek).

De echte wereld? Wat een onzin, dit is de echte wereld. De wereld is hoe wij hem beleven. Alles is hoe wij het beleven. Wij zijn de wereld, wij zijn het leven, wij zijn het alles, en wij zijn het niets. Wij zijn een deel. Breek de eenheid niet tot veelheid, zoom uit, zie het geheel.

Dit vind je ook terug in mijn visie over het ontstaan van de wereld, maar dan wijk ik te ver af...

Zie je dat je het voor jezelf al hebt ontdekt? Het vuur is de eerste stap... maar maak je niet ongerust... je zit nu ook in een proces wat (on)bewust verder gaat... of niet. Dat ligt nu aan jou...
Liefs en Bb,
Darknezzz
__________________
Only dead fish swim with the flow...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 15:37
Verwijderd
Donkerheid, je hebt grotendeels gelijk, maar in mijn visie loop je scheef wat betreft de beginsituatie.
Het is namelijk niet zo dat je eerst zo geďndoctrineerd wordt om te denken dat vuur heet is. Wanneer je je hand in een vuur steekt zul je merken dat dat een brandende sensatie geeft.
Dit is 'af te leren', maar iedereen die voor het eerst met het vuur in aanraking komt, zonder te weten wat het is, zal voelen dat het iets is waarvan ze later zullen leren dat het 'heet' heet.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 19:09
Darknezzz
Avatar van Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik bedoelde dat ook eigenlijk meer wanneer je het nu zo zou doen. Het is logisch dat ook wanneer mensen die niet weten dat vuur heet is, zich zullen branden. Immers, je bent niet de enige die invloed heeft op de hitte van het vuur...
Liefs en Bb,
Darknezzz
__________________
Only dead fish swim with the flow...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 19:12
Darknezzz
Avatar van Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Ff kleine aanvullig: dat is ook de reden dat wij allemaal zien dat deze achtergrond grijs is... ookal wisten we dat van te voren niet. We zien een kleur, en leerden later dat het grijs heet. Maar we zien wel allemaal dezelfde (over het algemeen, op dit moment, dat hoeft natuurlijk niet)...
Liefs en Bb,
Darknezzz, die EINDELIJK het gevoel heeft gekregen dat ze serieus genomen wordt....
__________________
Only dead fish swim with the flow...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 22:05
Steve Le Irwkin
Avatar van Steve Le Irwkin
Steve Le Irwkin is offline
(hierbij spreek ik Darknezzzz aan)
Zolang je niet vanuit de hoogt andersdenkenden toespreekt zul je iig door mij serieus genomen worden...

Verder denk ik dat mensen die geloven in een geest ed dat vooral doen omdat ze de werkelijkheid te klein vinden. Kan ik me voorstellen. Als je alles met natuurkunden en scheikunde gaat verklaren voel je je ontzettend nietig en onzinnig. Maar dat is voor mij geen reden om 'hogere krachten' ofzo te gaan bedenken. Let op: ik zeg niet dat wat die goeroes doen niet kán, ik zeg alleen dat het natuur- scheikundig verklaarbaar moet zijn. Je kunt dit een beperking vinden, maar het is alleen een beperking als je je aan de wetten van de natuur houdt die we tot nu toe hebben ontdekt. Als je open staat, zoals ik, voor geheel nieuwe theorien die natuurwetenschappelijk te bewijzen zijn, is er totaal geen sprake van een beperking. Je houdt je gewoon bezig met de realiteit...
__________________
So tell me, why is YOUR signature written in English?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 01:18
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
eddie schreef:

Kan iemand de absolute waarheid spreken dan?
het begrip 'waarheid' wordt door iedereen anders geinterpreteert. Voor de één is iets de waarheid, voor een ander niet.

Ook licht het eraan vanuit welk opzich je het bekijkt.

"waarheid" is dus niet per definitie de waarheid :>
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 01:21
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Darknezzz schreef:
Hoi,
Precies... hehe, eindelijk heeft iemand het door. Dank je wel Black Rose... Niet alleen goeroe's. Vraag je eens af waarom ze dat kunnen. Omdat ze hebben ontdekt dat het vuur niet heet is, wanneer je erin gelooft dat het niet heet is. Maar jullie geesten zijn al in die mate verpest (of terwijl, dit soort gedachten hebben jullie al zo vaak herhaald/gekoesterd) dat het je niet meer zal lukken ook... Dat is niet hoogmoedig bedoeld. Ik kan ook vele dingen niet omdat mijn geest al niet zuiver genoeg meer is... En nogmaals zou ik de mensen die me niet serieus nemen graag verwijzen naar mijn site, alvorens te schreeuwen. Zoom uit! Kijk verder dan je fysieke zintuigen! Als je er van overtuigd bent dat vuur heet is, zal het ook nooit niet-heet kunnen zijn... En reken maar dat al mijn fysieke zintuigen prima werken hoor...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Nja, dat gaat ook niet op.
Hetgeen wat het hete veroorzaakt is een natuurkundig proces, nml. de moleculen die sneller gaan trillen e.d.
Daar kun je moeilijk omheen.

En de reden dan die fakirs of goeroes, hoe je ze ook wilt noemen, over vuur kunnen lopen is ook dat ze dat gewoon vaak hebben geoefend, en een erg dikke laag eeld op hun voeten hebben

Het is m.i. dus ook ábsoluut niet zó makkelijk als jij beweerd.
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2002, 08:28
Darknezzz
Avatar van Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Ik heb nooit beweerd dat het makkelijk is. Steve, als het uit de hoogte over kwam, zo is het niet bedoeld, maar ik was een beetje chagrijnig omdat ik toen zojuist drie mailtjes uit mijn mailbox gevist had met wat "negatieve reacties" op mijn site/forum. En dan nemen mensen me hier ook niet serieus.
Ik heb nooit beweerd dat het makkelijk was. En heb ook geen zin om erover door te gaan want ik heb niet het gevoel dat iemand er wat mee opschiet. Als mensen niet open staan voor nieuwe ideeen nou dan toch lekker niet...
Liefs en Bb,
Darknezzz
__________________
Only dead fish swim with the flow...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 15:49
p-chez
Avatar van p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Darknezzz schreef:
Hoi,
Ik heb nooit beweerd dat het makkelijk is. Steve, als het uit de hoogte over kwam, zo is het niet bedoeld, maar ik was een beetje chagrijnig omdat ik toen zojuist drie mailtjes uit mijn mailbox gevist had met wat "negatieve reacties" op mijn site/forum. En dan nemen mensen me hier ook niet serieus.
Ik heb nooit beweerd dat het makkelijk was. En heb ook geen zin om erover door te gaan want ik heb niet het gevoel dat iemand er wat mee opschiet. Als mensen niet open staan voor nieuwe ideeen nou dan toch lekker niet...
Liefs en Bb,
Darknezzz
Hieruit blijkt dus dat je alleen wilt praten als mensen je geloven. Je kunt in mijn ogen dus niet tegen kritiek die tegen jouw denkwijzen ingaan. Je kunt toch vertellen hoe jij ergens over denkt, ookal zijn mensen het niet met je eens?
__________________
yupyup.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:27
Darknezzz
Avatar van Darknezzz
Darknezzz is offline
Hoi,
Met "negatieve reacties" bedoel ik niet dat het reacties betreft van mensen die het niet met mij eens zijn en er anders tegen aan kijken, maar van mensen die mij uitschelden voor duivelskind en die me bedreigen. Dit enkel en alleen omdat het "zwaar gelovigen" betreft die dus zelf niet open staan voor nieuwe ideeen. Je kent me verder niet, en als je mijn site leest, of me een beetje zou kennen, zou je weten dat ik juist altijd erg open sta voor discussies en nieuwe gezichtspunten, zolang mensen me met respect behandelen...
Liefs en Bb,
Darknezzz
__________________
Only dead fish swim with the flow...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2002, 16:48
Verwijderd
Citaat:
p-chez schreef:


het begrip 'waarheid' wordt door iedereen anders geinterpreteert. Voor de één is iets de waarheid, voor een ander niet.

Ook licht het eraan vanuit welk opzich je het bekijkt.

"waarheid" is dus niet per definitie de waarheid :>
En hoe zit het dan met de zin 'Ik lieg nu'? (om voor de verandering maar weer eens ONtopic te gaan )

Aangezien je niet de waarheid kan spreken, lieg je dus als je zegt 'ik lieg nu'.

Maar moet 'lieg' in de bovenstaande zin letterlijk worden genomen of niet?
Ik stem voor niet! (is het makkelijkst)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 09:19
mallemischa
Avatar van mallemischa
mallemischa is offline
Denk hier maar eens over na:

Ik lieg altijd
Dat is dus een leugen, want dat zou je moeten liegen. Maar ja, als je dat liegt, dan lieg je dus niet altijd en hoeft het niet gelogen te zijn....
__________________
As long as life is, the shorter it gets
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 16:25
Shadow X
Avatar van Shadow X
Shadow X is offline
-Iedereen is uniek, behalve ik-
Met citaat reageren
Oud 12-07-2002, 17:38
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
mallemischa schreef:
Ik lieg altijd
Dat is dus een leugen, want dat zou je moeten liegen. Maar ja, als je dat liegt, dan lieg je dus niet altijd en hoeft het niet gelogen te zijn....
Je liegt dus soms. En nu dus ook..

Sommige dingen zijn so simpel .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.