Oud 22-11-2006, 11:19
Verwijderd
Het vermoeden bestaat bij mij al enkele jaren dat ik last heb van SAD, season affective disorder, ook wel winterdepressie genoemd. Ben voor een 'gewone' depressie in behandeling geweest en inderdaad, heb normaal gesproken nergens last van. Maar sinds een paar weken / maanden gaat het weer bergafwaarts. Ben op vakantie geweest naar een zonnig land, en zoals iedereen zegt, de problemen zijn over tot je weer in je eigen land bent.

Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die hier last van hebben / hebben gehad, en veel baat hebben gehad bij een behandeling met licht. Ik kan er op google niet echt veel over vinden, niet wat ik wil weten iig.

Ik zit er over te denken om in overleg met mijn huisarts iets te regelen, maar wil eerst meer informatie

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2006, 12:33
Verwijderd
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat lichttherapie bij 60-80 % van de mensen met SAD helpt. Het effect is wel tijdelijk, de volgende winter heb je er weer last van (tenzij je dan weer lichttherapie krijgt). En het werkt dus niet voor iedereen. Maar het is het proberen waard, lijkt me
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 13:39
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-11-2006 @ 12:33 :
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan je wel vertellen dat lichttherapie bij 60-80 % van de mensen met SAD helpt. Het effect is wel tijdelijk, de volgende winter heb je er weer last van (tenzij je dan weer lichttherapie krijgt).
Ik had begrepen dat het zelfs een paar weken later al uitgewerkt kan zijn en dat je dan weer opnieuw moet? Zoiets zei mijn docent iig...
Maar ik zou het ook gewoon proberen; baadt het niet dan schaadt het zeker niet
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 22-11-2006 @ 12:33 :