Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2009, 23:26
Verwijderd
Ik mag een poll maken in dit topic, als ik dat wil, zei ie net.
Advertentie
Oud 26-03-2009, 23:27
Verwijderd
Slaap lekker jaeger.
Oud 26-03-2009, 23:27
๏̯͡๏?
Avatar van ๏̯͡๏?
๏̯͡๏? is offline
Citaat:
ik ga wel even een succestopic openen op onzin
Oud 27-03-2009, 00:19
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Ik heb een supertof jurkje gezien in een winkel! En met een vest wat ook in die winkel hing is het helemaal tof maar het vest was zestig euro.

Ik ga morgen het jurkje kopen
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 27-03-2009, 00:29
Verwijderd
Soow
Oud 27-03-2009, 00:46
Verwijderd
Tijd voor pasta met ketchup.
Oud 27-03-2009, 00:56
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
tijd voor bed
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Oud 27-03-2009, 05:59
Verwijderd
ik wou dat ik nooit meer hoefde te werken en toch 2000 per maand te besteden had.
Oud 27-03-2009, 08:37
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
NS ftl.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 27-03-2009, 08:40
Verwijderd
Ze hebben nog last van die ontspoorde trein tot 31 maart toch?
Oud 27-03-2009, 09:03
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Vriendje heeft allemaal verassingen voor mij en nu ben ik heel nieuwsgierig naar wat dat dan is, maar ik moet eerst een toets maken en 100 uur aan CKV besteden voordat ik daar achter kom en dat vind ik helemaal niet leuk. Bwuh.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 27-03-2009, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Vriendje heeft allemaal verassingen voor mij en nu ben ik heel nieuwsgierig naar wat dat dan is, maar ik moet eerst een toets maken en 100 uur aan CKV besteden voordat ik daar achter kom en dat vind ik helemaal niet leuk. Bwuh.
Ik denk dat het iets met vuur is.
Oud 27-03-2009, 09:21
Verwijderd
Citaat:
ik wou dat ik nooit meer hoefde te werken en toch 2000 per maand te besteden had.
Heb je zoveel per maand te besteden?
Oud 27-03-2009, 09:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Louis Armstrong zei dat hij dacht dat ik geen sopraan maar mezzosopraan was
Oud 27-03-2009, 09:22
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Dat denk ik ook.

Dat was @kazet, niet @fizzle.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 27-03-2009, 09:41
Verwijderd
Nou, dat tentamen stelde weer niets voor.
Oud 27-03-2009, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Heb je zoveel per maand te besteden?
Was dat maar waar.
Oud 27-03-2009, 09:44
Verwijderd
Net op het metrostation lachte een meisje me een soort van uit omdat ik in een halve storm probeerde m'n sigaret aan te steken, maar het is gelukt!
Oud 27-03-2009, 09:48
Verwijderd
Oh, en fijne wereldwaterdag, iedereen.
Oud 27-03-2009, 09:56
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ze hebben nog last van die ontspoorde trein tot 31 maart toch?
naar verwachting ja.

nu rijdt er 2x per uur een omgeleide intercity tussen den haag en utrecht ;x
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 27-03-2009, 10:01
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nou, dat tentamen stelde weer niets voor.


Meh ik wil hulp bij m'n werkstukopzet, maar die docent is er niet, want ik krijg zo'n automatische mail terug
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 10:02
Verwijderd
Wtf doet Steve Martin in Fantasia 2000, .
Oud 27-03-2009, 10:03
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Steve Martin is stom.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 10:11
Verwijderd
En nu zijn er opeens vliegende walvissen. Hmm.
Oud 27-03-2009, 10:12
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Hoe hoort een werkstukopzet er eigenlijk uit te zien? Ik kom niet verder dan hoofd-en deelvragen en een literatuurlijst
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 10:14
Verwijderd
deze titel past niet in de traditie
Oud 27-03-2009, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Hoe hoort een werkstukopzet er eigenlijk uit te zien? Ik kom niet verder dan hoofd-en deelvragen en een literatuurlijst
Ik lever meestal een korte beschrijving van het doel van het onderzoek, hoofd- en deelvragen en de literatuurlijst in. Dat is het.
Oud 27-03-2009, 10:28
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ah oke, dat lijkt me wel te doen

Moet dan alleen (!) nog even bedenken waar ik me op wil focussen, en welke bronnen ik wil gebruiken. Zucht, er is gewoon teveel interessant..
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 10:31
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Waah de biebsite doet het niet *stresst*
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 10:34
Verwijderd
Hoofd- en deelvragen? Dat is toch iets voor de middelbare school.
Oud 27-03-2009, 10:36
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Nou nee. Het lijkt me toch echt dat dat nodig is als je een groot onderzoek opzet. Anders heb je vantevoren geen flauw idee waar je mee bezig bent.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 10:36
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar je mag het ook een onderzoeksvraag noemen als je dat beter vindt klinken
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Nou nee. Het lijkt me toch echt dat dat nodig is als je een groot onderzoek opzet. Anders heb je vantevoren geen flauw idee waar je mee bezig bent.
Nee hoor, dat is niet nodig.
Oud 27-03-2009, 10:40
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat stel jij dan voor?
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 10:46
Verwijderd
Een wetenschappelijk rapport ziet er doorgaans ongeveer zo uit:

-Titelpagina
-Abstract, korte samenvatting van het onderzoek en de resultaten
-Inhoudsopgave
-Inleiding, geef aan wat je met je onderzoek probeert aan te tonen, wat de relevantie is van je onderzoek
-Beschrijving van de onderzoeksmethode
-Resultaten van je onderzoek
-Discussie van de resultaten van je onderzoek
-Conclusie
-Literatuurlijst (kan evt. ook per hoofdstuk als het veel is)
-Appendices
Oud 27-03-2009, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Een wetenschappelijk rapport ziet er doorgaans ongeveer zo uit:

-Inleiding, geef aan wat je met je onderzoek probeert aan te tonen, wat de relevantie is van je onderzoek

Introductie heet dat
Oud 27-03-2009, 10:50
Verwijderd
De opzet van het onderzoek is meer bedoeld jezelf op weg te helpen. Uiteraard presenteer je het uiteindelijk anders.
Oud 27-03-2009, 10:50
Verwijderd
Citaat:

Introductie heet dat
Dat is toch hetzelfde als een inleiding, dokus.
Oud 27-03-2009, 10:55
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Een wetenschappelijk rapport ziet er doorgaans ongeveer zo uit:

-Titelpagina
-Abstract, korte samenvatting van het onderzoek en de resultaten
-Inhoudsopgave
-Inleiding, geef aan wat je met je onderzoek probeert aan te tonen, wat de relevantie is van je onderzoek
-Beschrijving van de onderzoeksmethode
-Resultaten van je onderzoek
-Discussie van de resultaten van je onderzoek
-Conclusie
-Literatuurlijst (kan evt. ook per hoofdstuk als het veel is)
-Appendices
Allemaal leuk en aardig, maar dit is de opzet van een geheel werkstuk, ik bedoelde een opzet-opzet, die je inlevert voordat je begint met het onderzoek.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar dit is de opzet van een geheel werkstuk, ik bedoelde een opzet-opzet, die je inlevert voordat je begint met het onderzoek.
Ik heb altijd als opzet de hoofdvraag moeten aanleveren en een literatuuronderzoekje, dat geheel wat toelichten (dus wat ben je precies van plan, hoe gaat de literatuur je 'helpen') en klaar.
Oud 27-03-2009, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar dit is de opzet van een geheel werkstuk, ik bedoelde een opzet-opzet, die je inlevert voordat je begint met het onderzoek.
Dat heb ik nooit geschreven, dat ging bij mij altijd in overleg.
Oud 27-03-2009, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar dit is de opzet van een geheel werkstuk, ik bedoelde een opzet-opzet, die je inlevert voordat je begint met het onderzoek.
Ik lever altijd gewoon de introductie in
Oud 27-03-2009, 11:00
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Hmmm ik denk ook niet dat het allemaal heel dramatisch lang moet zijn, dus dat komt wel goed. Ik ben alleen nog niet toe aan het opstellen van de hoofdvraag maar die moet ik wel vanmiddag inleveren..
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Ik lever altijd gewoon de introductie in
Ik schrijf de introductie altijd als laatst
Oud 27-03-2009, 11:00
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ook
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Hmmm ik denk ook niet dat het allemaal heel dramatisch lang moet zijn, dus dat komt wel goed. Ik ben alleen nog niet toe aan het opstellen van de hoofdvraag maar die moet ik wel vanmiddag inleveren..
Tegen mij werd gezegd dat je de hoofdvraag best nog mag veranderen in de loop van het proces, zolang je maar in het begin een beetje kan uitleggen wat je idee is en wat je hoopt dat er uit zal komen. De vraag die je formuleert hoeft dus helemaal niet de definitieve hoofdvraag te zijn.
Oud 27-03-2009, 11:01
Verwijderd
Nou, dat was Fantasia 2000 dan weer. Het gezeik uit de versie van 1940 heb ik maar overgeslagen.
Oud 27-03-2009, 11:06
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Tegen mij werd gezegd dat je de hoofdvraag best nog mag veranderen in de loop van het proces, zolang je maar in het begin een beetje kan uitleggen wat je idee is en wat je hoopt dat er uit zal komen. De vraag die je formuleert hoeft dus helemaal niet de definitieve hoofdvraag te zijn.
Ja, dat mag bij ons ook wel idd, scheelt weer

Het punt is dit. Ik wil de persoon koning Arthur vergelijken in twee middeleeuwse werken, ten eerste in de 'Historia Regum Brittanniae' van Geoffrey van Monmouth, maar ik weet niet goed welk ander werk ik moet kiezen. Er zijn namelijk vier andere werken die veel invloed heben gehad op de tegenwoordige bekende Arthurlegende. Het is echt veel te veel om al deze werken te bespreken (en te moeten lezen!), maar ik heb echt geen idee welke ik zou moeten kiezen... En de docent is er niet helaas, dus kan niet met haar overleggen.

Blah
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 27-03-2009, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ik schrijf de introductie altijd als laatst
Citaat:
Ik ook
Je moet toch van te voren weten wat het probleem is dat je gaat onderzoeken
Oud 27-03-2009, 11:08
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja, die heb ik dus geformuleerd in de hoofd- en deelvragen. De introductie/inleiding is vooral wat gelul daaromheen
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaikunde #743
Verwijderd
500 10-11-2009 20:24
De Kantine Assosaaitietopic #598
Neko*
497 09-05-2009 22:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.