Oud 26-08-2010, 01:44
Verwijderd
Citaat:
Dit soort redenatie gaat ongeveer even ver als zeggen "Was ik maar beter in hoofdrekenen want dat is zo makkelijk aan de kassa" terwijl wiskunde/mathematica/algebra/logica natuurlijk een stukje verder gaat
Oneens
Advertentie
Oud 26-08-2010, 01:45
Verwijderd
Citaat:
Waarvan precies? Want waarover discussieert men?
Ik geloof niet, laat ik dat voorop stellen. Maar soms benijd ik gelovigen wel, want het leven lijkt me een stuk makkelijker als je alles een reden kunt geven...
You can tell me you put your faith in God to put you through the day, but when it comes time to cross the road, I know you look both ways.
Oud 26-08-2010, 01:46
Verwijderd
Citaat:
wat bedoel je precies met "alternatieve geneeswijzen" ?
Ach, van alles. Homeopathie, acupunctuur... het is niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt, maar er zijn wel veel gevallen (ik ken er eenn paar in m'n omgeving) waarbij het werkt.
Oud 26-08-2010, 01:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Oneens
Dat mag, maar filosofisch gezien kan je je "oneens zijn" niet zonder enige logica toepassen op jezelf.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 01:46
Verwijderd
Citaat:
You can tell me you put your faith in God to put you through the day, but when it comes time to cross the road, I know you look both ways.
Off course.
Maar ik geloof dan ook niet en zal dat ook nooit doen
Oud 26-08-2010, 01:47
Verwijderd
Citaat:
Dat mag, maar filosofisch gezien kan je je "oneens zijn" niet zonder enige logica toepassen op jezelf.
Die volg ik even niet...
Ik ben moe, I guess.
Oud 26-08-2010, 01:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ach, van alles. Homeopathie, acupunctuur... het is niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt, maar er zijn wel veel gevallen (ik ken er eenn paar in m'n omgeving) waarbij het werkt.
oh man, hier kan ik uren over praten. Homeopathie alleen al..veel spullen die als "homeopathisch geneesmiddel" verkocht worden hebben geen drol te maken met homeopathie. Valeriaan is bijvoorbeeld een natuurlijk slaapmiddel. Maar als je echt geloofd dat een oplossing van 1 gram zwavel in 10²³ m³ (dat is namelijk homeopathie, alles in een factor 10 verdunnen) water je kan genezen van een irritatie voor zwavel dan heb je echt serieus probleem.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 01:52
Verwijderd
Citaat:
. Maar als je echt geloofd dat een oplossing van 1 gram zwavel in 10²³ m³ (dat is namelijk homeopathie, alles in een factor 10 verdunnen) water je kan genezen van een irritatie voor zwavel dan heb je echt serieus probleem.
Ik theorie is het opzich niet eens zo'n slechte gedachtegang, waarom zou het niet werken?
Oud 26-08-2010, 01:53
Verwijderd
Ik heb geen idee, ik heb nooit zoveel kwaaltjes. Valeriaan heb ik wel eens 'gebruikt' en eerlijk gezegd heb ik geen idee of het werkte, ik was daarna best rustig maar misschien was ik dat zonder valeriaan ook wel geweest Ik schrijf het in elk geval niet per definitie af, maar dat is meer door ervaringen die ik van anderen hoor.
Oud 26-08-2010, 01:54
Verwijderd
En het zal ongetwijfeld vaak gewoon als placebo werken, voor mensen die dus érgens er wel in geloven, maar goed, het werkt. Dus dan heb ik daar niet veel problemen mee.
Oud 26-08-2010, 01:55
Verwijderd
Oh en we zijn weer een topic verder Bravo.
Oud 26-08-2010, 01:55
Verwijderd
Overigens, toen het een tijdje terug niet zo goed met me ging, en een vriendin me aanraadde om naar een homeophaat (of was het nou haptonoom? ) te gaan, heb ik daar ook vrolijk nee gezegd hoor (of nou ja, niet vrolijk, want dat was ik niet )
Oud 26-08-2010, 01:55
Verwijderd
Sann!
Oud 26-08-2010, 01:56
Verwijderd
En nu is bedtijd Trusten!
Oud 26-08-2010, 01:56
Verwijderd
Ik ga ook tukken, trusten!
Oud 26-08-2010, 01:57
Verwijderd
Oh
Dag dan maar weer.
Voor mij is het dat eigenlijk ook
Oud 26-08-2010, 01:57
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik theorie is het opzich niet eens zo'n slechte gedachtegang, waarom zou het niet werken?
om 1 gram zwavel 'binnen te krijgen' zou je dan iets van 16 zwembaden moeten drinken; ik denk dat we dagelijks al meer dan die verhouding in ademen Verder is het (zover onze moleculaire en atomische kennis rijkt) natuurlijk ook onzin.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 01:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Die volg ik even niet...
Als je terug gaat redeneren over bestaan, realiteit etc, en je komt zelf met een aantal conclusies op dat niveau dan vallen er al snel heel veel dingen weg. Iets "geloven" is uiteindelijk gemakzucht, je legt je neer bij iets wat aldus iemand "zo is". Het placebo effect bestaat, maar dat zegt meer iets over de persoon dan over het effect in de meeste gevallen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 02:02
Verwijderd
Citaat:
Als je terug gaat redeneren over bestaan, realiteit etc, en je komt zelf met een aantal conclusies op dat niveau dan vallen er al snel heel veel dingen weg. Iets "geloven" is uiteindelijk gemakzucht, je legt je neer bij iets wat aldus iemand "zo is". Het placebo effect bestaat, maar dat zegt meer iets over de persoon dan over het effect in de meeste gevallen.
Ach zo. Ja, dat kan ik beamen.

Ik vind het in elk geval niet erg om af en toe ergens (een beetje) in te geloven, al is het maar in iets heel stoms. Als het je op dat moment even beter doet voelen/meer vertrouwen geeft/wat dan ook, zie ik er niet zo'n probleem in. Het moet alleen niet te ver gaan natuurlijk
(gelukkig ben ik - denk ik - ook wel weer nuchter genoeg om alles weer te relativeren)
Oud 26-08-2010, 02:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Maar goed, dit soort dingen fascineren mij mateloos Net zoals Euclides bedacht heeft dat een "rechte lijn" en directe lijn van A naar B is. Dat is jaren lang als "correct" beschouwd, en dat geldt in de praktijk nog steeds. Twee evenwijdige lijnen zijn parallel. Maar later kwam men er achter dat als je twee "parallelle lijnen" op een torus tekent (een donut), dan buigen ze. Zijn ze dan nog parallel? Klopt dit wel? etc.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 02:08
Verwijderd
Dat zijn fascinerende dingen ja. Maar ik ben vast te weinig bèta om daar echt zinnige dingen over te zeggen
Oud 26-08-2010, 02:09
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
dat ben ik ook niet (maar ik denk er wel graag over na)
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 02:10
Verwijderd
Mwa, meer dan ik volgens mij
Oud 26-08-2010, 02:14
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Dat zal best. Maar ik geloof wel dit soort "gesprekken" (zo ver dat kan via een forum) waardevoller zijn voor je zelfkennis/individualisme dan klakkeloos het advies volgen van Vriend X die Wazige Behandeling Y met "Onbewijsbaar Succes" ervaren heeft. Maar goed, dat ben ik dan.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 02:18
Verwijderd

Dat denk ik ook. Neemt niet weg dat ik heel erg blij ben als een vriend met een wazige piepjestherapie van een angst af is. Of een andere vriend van zijn 2 weken durende hik met acupunctuur. Of ik zelf ooit aan zoiets zou beginnen, geen idee, maar ik vind het prima dat het bestaat en voor sommige (of veel zelfs) mensen werkt.
Oud 26-08-2010, 02:22
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Oh, ik 'geloof' ook wel in dat soort dingen, heb het zelf meegemaakt met mijn drumleraar die bijna 10 jaar lang zware problemen had met zijn schouder en van arts naar arts is gegaan, en na 2 accupunctuur sessies er van af was. Niets mis met dat soort zaken, er is genoeg wat wij niet weten. (maar zoiets mag sociaal/democratisch/wetenschappelijk gezien natuurlijk niet beleidsbepalend zijn).
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 02:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Mocht je graag lezen dan is dit een aardig boekje:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Fountainhead

Tot zover mijn "zinnige posts voor de maand Augustus", volgens mij is mijn krediet even op nu.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-08-2010, 02:28
Verwijderd
Ik zal hem onthouden, maar mijn krediet is ook op voor nu. Ik zeg welterusten
Oud 26-08-2010, 03:08
Verwijderd
Citaat:
De wetenschap houdt zich nu eenmaal strikt aan die methode.
Voorlopig zie ik geen verschil met de situatie in 1900 toen DNA, radioactiviteit en quantumeffecten nog niet ontdekt waren
Bedoel je nu serieus dat we, op existentieel gebied, even ver zijn als toen?
Oud 26-08-2010, 04:51
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Mijn vingers zien er niet uit! Ik moet kappen met dat bijten ;s
Oud 26-08-2010, 04:56
Verwijderd
Citaat:
Mijn vingers zien er niet uit! Ik moet kappen met dat bijten ;s
Niet goed nee.
Oud 26-08-2010, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Mijn vingers zien er niet uit! Ik moet kappen met dat bijten ;s
half afgeknagen vingertopjes
Oud 26-08-2010, 07:43
Rationeel
Rationeel is offline
goeeeeedemorgen!

één ongeluk zien gebeuren in de achteruitkijkspiegel en zelf bijna betrokken bij een tweede

lekker weertje
Oud 26-08-2010, 09:03
Rationeel
Rationeel is offline
killed the topic
Oud 26-08-2010, 09:05
Verwijderd
Goeiemorgen. Volgens mij is er hier ook flink wat regen gevallen.
Oud 26-08-2010, 10:02
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Dit was serieus de vroegste ochtend deze vakantie

Fucking 9 uur
__________________
Yoloswag 420
Oud 26-08-2010, 10:03
Verwijderd
Dit was voor mij een late, acht uur
Oud 26-08-2010, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Geen, maar het ging hier over de wetenschappelijke logica en die zegt dat je ze niet kan uitsluiten. Hoewel dat natuurlijk in dit geval wel kan aangezien de vliegende herten niet kunnen voldoen aan andere natuurwetten.
Maar die natuurwetten zijn ook d.m.v. inductie tot stand gekomen.
Oud 26-08-2010, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Verwerpen? Wellicht niet, strict theoretisch gezien. Maar daar houdt 't dan ook wel op, lief.
Wetenschap houdt zich volkomen niet bezig met metafysica en doet er ook geen uitspraken over. (empirische) Wetenschap gaat louter over het fysische.
Oud 26-08-2010, 10:07
Verwijderd
Morning
Oud 26-08-2010, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Hmm, dan was ik niet duidelijk genoeg. Ik ben een redelijke nihilist/objectivist (die laatste term heeft niets met bezit te maken, maar humanisme was al bezet toentertijd. Zoek het maar eens op, fraaie stof); de 'mens', het 'individu', is het grootste goed wat er is. Alle voorwaarden wat die persoon een 'goed mens' maakt is compleet afhankelijk van het zelfbewustzijn, het kritisch zijn, van je eigen handelen en denken.

Om maar een debiel (extreme) vergelijking te maken; je kan wel een topmuzikant zijn die alles volgens de regels doet maar alleen dezelfde nummers kan spelen, of je laat dat los en doet iets wat misschien niet door iedereen gewaardeerd zal worden, maar in de loop der tijd wel voor iets nieuws zorgt.

Zoals ik al eerder zei; het enige wat de mens te bieden heeft is het "stellen van vragen"; ik ben zelf van overtuiging dat als je dat niet doet dat je stagneert in je ontwikkeling als individu.
Ik ben zelf act utilist, toffe shit, zoek het eens op.
Oud 26-08-2010, 10:09
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
*prrrrrrrrrrrrrrrrrrt* doet de senseo <3

Goedemorgen!
__________________
you're not my demographic
Oud 26-08-2010, 10:10
Verwijderd
Hoi martin! Alles wel?
Oud 26-08-2010, 10:11
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
*prrrrrrrrrrrrrrrrrrt* doet de senseo <3

Goedemorgen!
Over een half uurtje gaat de versgemalen koffie dat bij mij op het werk doen
__________________
Yoloswag 420
Oud 26-08-2010, 10:11
Verwijderd
Nou ja zeg, zit ik al deze briljante posts te maken in het verkeerde topic!
Oud 26-08-2010, 10:11
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Eey wat een gezelligheid zo op de vroege morgen.
__________________
Yoloswag 420
Oud 26-08-2010, 10:12
Verwijderd
Citaat:

Dat denk ik ook. Neemt niet weg dat ik heel erg blij ben als een vriend met een wazige piepjestherapie van een angst af is. Of een andere vriend van zijn 2 weken durende hik met acupunctuur. Of ik zelf ooit aan zoiets zou beginnen, geen idee, maar ik vind het prima dat het bestaat en voor sommige (of veel zelfs) mensen werkt.
Het werkt voor niemand (of nou ja, dat is nog niet vastgesteld), anders zou het natuurlijk wel al tot de conventionele geneeskunde behoren.
Oud 26-08-2010, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Eey wat een gezelligheid zo op de vroege morgen.
Ik ben uit m'n bed gevallen ofzo want ik was van plan zeker tot 12 uur te blijven slapen
Oud 26-08-2010, 10:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoi martin! Alles wel?
Hai sann! Ja, alles prima rustig aan hè! Hoe is je eerste werkdag gisteren bevallen?

Citaat:
Over een half uurtje gaat de versgemalen koffie dat bij mij op het werk doen
Oh, nice Op m'n werk hebben we ook een automaat die de bonen zelf maalt, maar ik vind het niet echt bijzonder lekkere koffie, wel prima te drinken hoor. Maar hij maakt wel een leuk kgkgkrkekkskskrkkggggrggs-geluid als je koffie zet.
__________________
you're not my demographic
Oud 26-08-2010, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Maar goed, dit soort dingen fascineren mij mateloos Net zoals Euclides bedacht heeft dat een "rechte lijn" en directe lijn van A naar B is. Dat is jaren lang als "correct" beschouwd, en dat geldt in de praktijk nog steeds. Twee evenwijdige lijnen zijn parallel. Maar later kwam men er achter dat als je twee "parallelle lijnen" op een torus tekent (een donut), dan buigen ze. Zijn ze dan nog parallel? Klopt dit wel? etc.
Dat is niet iets waar je "achter komt", je kan gewoon een niet-Euclidische ruimte definiëren, waar de axioma's van Euclidische ruimten dan natuurlijk ook niet meer (allemaal) gelden.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.