Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2013, 16:15
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Vertel me wat ik fout heb gedaan!
Je hebt een autistisch grapje uitgelokt.
Advertentie
Oud 10-11-2013, 16:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-11-2013, 16:47
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik hou niet van haar teksten. Roar valt wel mee maar het is vaak zo gemaakt-cool dat ik niet snap dat mensen ervoor vallen.
Je houdt niet van haar productieteam bedoel je. Of denk je dat de Katy's van deze wereld dat allemaal zelf mogen bedenken? Dat zou wat naïef zijn.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 10-11-2013, 16:52
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Holy shit, Pip kan tijdreizen!


Citaat:
Ik ben vandaag 100 dagen gestopt met roken
Goed bezig Pip! Ik ging meteen opzoeken hoe lang ik al gestopt ben en dat is ook 100 dagen
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 10-11-2013, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Je hebt een autistisch grapje uitgelokt.
ik ben blijkbaar niet autistisch genoeg want ik snap 'm niet
Citaat:


Goed bezig Pip! Ik ging meteen opzoeken hoe lang ik al gestopt ben en dat is ook 100 dagen
boks
Oud 10-11-2013, 18:26
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Kleurlingen? Die hebben we niet in Haarlem!
Oud 10-11-2013, 18:29
Verwijderd
Lol.
Oud 10-11-2013, 18:30
Verwijderd
Dat lijkt me sterk. Zelfs in het kleinste gehucht hier wonen kleurlingen.
Oud 10-11-2013, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Je houdt niet van haar productieteam bedoel je. Of denk je dat de Katy's van deze wereld dat allemaal zelf mogen bedenken? Dat zou wat naïef zijn.
Haar teksten zei ik toch ook, dat is onafhankelijk van wie die teksten schrijft
Oud 10-11-2013, 18:33
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nou, bij ons op 't dorp hadden ze geen Turken hoor!
Oud 10-11-2013, 18:36
Verwijderd
Ik heb het woord kleurling voor het laatst voor vandaag gelezen in een kinderboek dat zich in Zuid-Afrika afspeelt
Oud 10-11-2013, 18:37
Verwijderd
Wij hebben vooral marrokkanen en Bosniërs.
Oud 10-11-2013, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me sterk. Zelfs in het kleinste gehucht hier wonen kleurlingen.
Het dorp waar ik woonde ken ik er 2 Mijn beste vriendin, die is half Thais, en haar moeder die is helemaal Thais. Op mijn school, een best grote school ook, waren ze sowieso op 1 hand te tellen. Volgens mij zelfs maar 3 leerlingen over vmbo-havo-vwo verspreid. En alle klassen. Dus er zijn daadwerkelijk gehuchten zonder kleurlingen . De dorpen die nog wat noordelijker liggen hadden er namelijk geen volgens mij . Te weinig inwoners ook, daar niet van.
Oud 10-11-2013, 18:49
Verwijderd
Oke, jij wint.

Een lief ex- klasgenootje van me is een mengeling tussen Afrikaans en Bosnisch. Heel lief meisje, maar ze werd gepest omdat ze heel modern uitzag en mooi getinte huidskleur had. Echt sneu. Bij mij op school zit in elke klas wel 1 kleurling.
Oud 10-11-2013, 18:53
Verwijderd
/Eerlijk ik schrok best een beetje toen ik in Leiden ging wonen. En Leiden is dan nog niet eens heel extreem ofzo.
Oud 10-11-2013, 18:54
Hazel
Hazel is offline
Ik snap nooit dat mensen "schrikken" als ze ergens anders gaan wonen. Ik kom uit Zeeland en ik ben nog nooit "geschrokken".
Oud 10-11-2013, 18:55
Verwijderd
Ik schrik me altijd dood als ik op het station Amsterdam Sloterdijk moet uitstappen. Daar lopen rare typetjes rond. blank en gekleurd.
Oud 10-11-2013, 18:57
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik schrok me dood toen ik hier ging wonen. Bijna geen Nederlanders.
Oud 10-11-2013, 19:03
Verwijderd
Ik eet niet of schrikken echt het goede woord is . Ik vond in ieder geval dat mensen behoorlijk overdreven als het om buitenlanders ging, kon me er totaal niets bij voorstellen dat ze er problemen mee zouden hebben. Kwam ook gewoon niet echt buiten Friesland nog, hoogstens een keer een dagje Groningen. En dan valt het best wel heel erg op in ieder geval
Oud 10-11-2013, 19:04
Verwijderd
Mini-cultuurshockje zeg maar!
Oud 10-11-2013, 19:05
Hazel
Hazel is offline
Het valt heel erg op? Wat valt er dan heel erg op? Dat mensen een andere huidskleur hebben?
Oud 10-11-2013, 19:05
Verwijderd
Ja. Dat mensen daadwerkelijk een punt hebben als ze zeggen dat er ineens een moskee in hun achtertuin staat (bij wijze van). Dat er echt wel wat meer mensen met donkere huidskleur door de supermarkt lopen dan thuis, dat het dus anders is.
Oud 10-11-2013, 19:08
Verwijderd
Die discussie was vorige week nog bij maatschappijleer. Veel racisten had ik in mijn klas.
Oud 10-11-2013, 19:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben Rotterdam gewend en mijn halve klas is gekleurd, dus soit.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 10-11-2013, 19:35
Verwijderd
Bij mij op school, 2700 leerlingen, zitten twee meisjes met een hoofddoekje.
Oud 10-11-2013, 19:39
Verwijderd
Mijn school is redelijk blank, maar niet zo erg als bij Sigmund of Knitten. We hebben wel veel oosterblokkers.
Oud 10-11-2013, 19:40
Verwijderd
Ik heb zelfs nog nooit in een oostblokloze klas gezeten.

Spoiler
Oud 10-11-2013, 19:41
Verwijderd
Ik ook niet. Of Amerikanen.
Oud 10-11-2013, 19:43
Verwijderd
Een half jaar geleden had mijn vriend nog maaréén neger gezien in zijn leven. Hij wint.
Oud 10-11-2013, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Een half jaar geleden had mijn vriend nog maaréén neger gezien in zijn leven. Hij wint.
Oud 10-11-2013, 19:47
Verwijderd
De enige neger in mijn klas werd wel enorm uit het niets door klasgenoten aangesproken en uitgescholden met die zwartepietdiscussie, zonder dat ze er zelf iets van vond ofzo verder.
Oud 10-11-2013, 20:22
Verwijderd
Citaat:
De enige neger in mijn klas werd wel enorm uit het niets door klasgenoten aangesproken en uitgescholden met die zwartepietdiscussie, zonder dat ze er zelf iets van vond ofzo verder.
Oud 10-11-2013, 20:23
Verwijderd
Wat is werken met Illustrator toch saai en irritant.
Oud 10-11-2013, 20:24
Verwijderd
Tevens: 'kleurlingen' :')
Oud 10-11-2013, 20:33
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat is werken met Illustrator toch saai en irritant.
Ik werk de laatste tijd vooral met Fortran. Fortran heeft, in tegenstelling tot C/C++, tenminste niet zo'n puntkommafetisj.
Oud 10-11-2013, 20:46
Verwijderd
Fortran was de eerste programmeertaal waar ik over leerde! In een Sovjetboekje over computers. Deze:

Oud 10-11-2013, 20:50
Verwijderd
De encyclopedie van professor Fortran.



Hier legt 'ie uit over algoritmes.
Oud 10-11-2013, 20:52
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Begrijpelijk. Fortran is natuurlijk ook een erg kindvriendelijke programmeertaal.
Oud 10-11-2013, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Ik werk de laatste tijd vooral met Fortran. Fortran heeft, in tegenstelling tot C/C++, tenminste niet zo'n puntkommafetisj.
Ah, niet back to BASIC dus.
Oud 10-11-2013, 22:21
Verwijderd
Katarina tvp je moet elkaar overlappende lijsten maken om verschillende datieven te onderscheiden.
Oud 11-11-2013, 01:26
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Bij mij op school, 2700 leerlingen, zitten twee meisjes met een hoofddoekje.
Op mijn oude basisschool in Rotterdam waren er 3 Nederlandse kinderen van de 1500.
Op mijn basisschool in het boerendorpje vlakbij Roffa was het een big deal toen er ineens 2 Somalische meisjes bijkwamen.
Dat dorp/die school was voor mij ook een behoorlijke omschakeling en ik had er ook wel een 'cultuurshock'. Meer zo van 'woah, bijna iedereen heeft blond haar en blauwe ogen... '
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 11-11-2013, 07:01
Verwijderd
Ik heb een Poolse in de klas. Verder in mijn klassenlaag (het zijn vier klassen, ongeveer 110 leerlingen) is er een islamitisch meisje.

In het dorp waar in vandaan kom, wonen een aantal Chinezen die al flink zijn ingeburgerd en die wonen er ook al zolang men zich dat kan herinneren.
Oud 11-11-2013, 07:59
Verwijderd
In deze hoek waar ik woon zitten voornamelijk veel Molukkers en wat verdwaalde Surinamers. Wat mij betreft komen er rap meer 'buitenlanders' hier wonen; het is hier maar muf, saai en er heerst een chronisch tekort aan tokootjes, Moksietjes, bakkertjes, groentenboertjes en slagerijtjes die wat anders te bieden hebben dan de pretty much default Hollandsche sufheid </kinnesinne>
Oud 11-11-2013, 08:26
Verwijderd
Hier zitten behoorlijk wat 'buitenlanders' maar de inbreng blijft beperkt tot avond- en nachtwinkels (wij hebben zelfs enkel de avondwinkel, open van 6 tot 11u), toko's zie je niet verschijnen. Ik denk ook niet dat ze echt zouden werken hier wat betreft de bevolking. We hebben wel een (ik geloof een) viswinkel gehad in dat idee, maar voordat ik goed en wel besefte dat hij bestond, was hij ook al weer verdwenen. In Hasselt en Genk zitten er misschien (grotere steden), maar ook nog nooit gezien. Vooral veel nachtwinkels Die het steeds moeilijker krijgen omdat de steden er niet zo'n zin in hebben.

Wat ik wel 'schrikken' vond was toen ik na pakweg 10 jaar nog eens in Antwerpen in het centrum was. Eigenlijk liepen er nog amper vrouwen zonder hoofddoek en zo kende ik Antwerpen niet en het zag er heel vreemd uit zo midden in een Belgische stad (voor mij). Ik kende wel buurten waar dat meer voorkwam (net als met de Chassidische Joden), maar gewoon in het centrum zo'n meerderheid, dat was raar.
Oud 11-11-2013, 09:18
Verwijderd
Oh ja toko's <3. Echt zo fijn <3
Oud 11-11-2013, 09:34
Verwijderd
Toko's, inderdaad <3 Bij ons in 't dorp woonden wel wat buitenlanders, voor zover ik me kan herinneren waren dat in mijn basisschool tijd 4 gezinnen, twee uit Afghanistan (moeder en dochter, dochter was heel lang vriendinnen met mijn zusje, en een gezin met vier kinderen waarvan vader conciërge was bij ons op school), een uit Iran (met twee ontzettend valse dochters) en een moeder met vier kinderen uit Congo, waarvan de oudste zoon in groep vier bij mij in de klas kwam. In groep acht maakte hij deel uit van de raad van elf met de carnaval en toen zei de directeur tegen mijn moeder: "Wat een cultuurshock zal dat voor die knul zijn. Tien jaar geleden was hij nog een bosjesman en nu is het prins Carnaval."
Oud 11-11-2013, 11:07
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wilde vandaag met mijn moeder naar de Primark, omdat het kan, maar ze had allemaal afspraken staan. Die gaan niet door en nu wil ze toch met me mee
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 11-11-2013, 11:35
Verwijderd
Ik zat vroeger op een buurtschooltje waar de populatie overwegend wit was, maar we hadden ook wel wat andere nationaliteiten. Middelbare school beetje hetzelfde, vrij witte school, maar de kleurlingen waren niet volledig afwezig ofzo. De academie kon haast niet witter. Toen er achtereenvolgens een halve neger (!!!) én een Armeniër waren aangenomen ging het gelijk rond of er sprake zou zijn geweest van positieve discriminatie En verder werden er natuurlijk goed veel lompe grappen over gemaakt, waar de neger niet tegen kon (maar dat is ook wel de meest humorloze persoon die ik ken) en de Armeniër het hardste lachte van iedereen.
Oud 11-11-2013, 12:40
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb op best wel witte scholen gezeten. Op de basisschool had ik nog wel een Marokkaans, een Chinees en een Iraaks vriendinnetje, maar de middelbare school was toch best wel wit. Wat ik overigens zo frappant vind, is dat er in Limburg relatief weinig allochtonen wonen, maar dat ze in Limburg wel het grootste percentage PVV-stemmers hebben
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 11-11-2013, 12:41
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ja die willen het waarschijnlijk zou houden...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.