Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2014, 17:33
Python95
Python95 is offline
Hey allemaal,

Allereerst, sorry als dit niet in het goede topic staat!

Ik zit in het eerste jaar op het HBO, heb een leuke klas en heb leuke vrienden. Ik doe een Engelstalige opleiding, maar van mijn opleiding is er ook een Nederlandse versie. Nu vind ik mijn klas wel leuk, maar niet geweldig. Het zijn leuke mensen, maar meer dan met ze praten op school zal ik nooit doen, zelfs in de pauzes zijn het geen mensen die bij je komen zitten.

De Nederlandse klas daarentegen, heeft een groep van ongeveer 8 jongens/meisjes, die ik echt heel aardig vind. Ik zou er graag bij willen horen, maar omdat ze al ruim een half jaar bij elkaar in de klas zitten, lijkt het me erg moeilijk om in hun vriendengroep te komen. Ik heb met allemaal wel al eens gepraat, en ik kan ook best wel goed met ze opschieten, maar ik heb niet het lef om te vragen of ik er bij zou mogen zitten, want ik denk dat ze dat helemaal niet leuk zouden vinden. Vind het sowieso niet makkelijk om met nieuwe mensen te praten, en al helemaal niet in een groep.

Iemand tips hoe ik bij hun vriendengroep zou kunnen gaan horen? Ik snap dat het niet binnen 1 week kan, maar hoe moet ik het aanpakken? Ik zit bij sommige lessen met een paar van hun in de klas, maar daar zitten ze ook altijd bij elkaar.

Heel erg bedankt alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2014, 20:50
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Jij vind die mensen uit de andere groep aardig, vinden zij jou ook aardig? Dan lijkt het met dus geen enkel probleem. Gewoon aanschuiven en meedoen. Sinds wanneer moet je vragen of je bij een groep mag horen.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 18:11
Python95
Python95 is offline
Citaat:
Jij vind die mensen uit de andere groep aardig, vinden zij jou ook aardig? Dan lijkt het met dus geen enkel probleem. Gewoon aanschuiven en meedoen. Sinds wanneer moet je vragen of je bij een groep mag horen.
Ik weet niet of ze me aardig vinden, maar we waren een paar dagen weg met beide klassen en ik heb 1 dag met die vriendengroep opgetrokken samen met 2 mensen uit mijn klas, en dat was heel erg leuk. De volgende dag zeiden ze echter niet zo super veel.

Is het niet raar dan, om er gewoon bij te gaan zitten? Lijkt me heel awkward, vooral als ze daar helemaal geen zin in hebben
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 18:19
rawbananas
rawbananas is offline
Toen ik naar nieuwe school ging, ging ik ook eerst met minder leuke mensen om. Op een gegeven moment ging k gewoon bij de andere zitten in pauzes etc. Ze vonden niet erg en langzamerhand leer je elkaar kennen en nu ben ik matties met ze
__________________
Die Plato was zo gek nog niet!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 18:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ga een praatje maken met die groep in de pauze, tijdens het praten schuif je aan. Er gewoon plompverloren bij gaan zitten is misschien wat raar.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 20:11
Python95
Python95 is offline
Citaat:
Toen ik naar nieuwe school ging, ging ik ook eerst met minder leuke mensen om. Op een gegeven moment ging k gewoon bij de andere zitten in pauzes etc. Ze vonden niet erg en langzamerhand leer je elkaar kennen en nu ben ik matties met ze
Tof! Ik denk dat ik dit ook maar ga proberen dan
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 20:12
Python95
Python95 is offline
Citaat:
Ga een praatje maken met die groep in de pauze, tijdens het praten schuif je aan. Er gewoon plompverloren bij gaan zitten is misschien wat raar.
Ja oké, goede tip! Ik heb binnenkort toetsweek dus dan vraag ik gewoon hoe hun toets ging en dan loop ik gewoon mee
Met citaat reageren
Oud 03-04-2014, 16:40
Python95
Python95 is offline
Up! Nog tips?
Met citaat reageren
Oud 04-04-2014, 07:06
GekkeBoy!
GekkeBoy! is offline
Zit er iemand in die je al van eerder kent, een oude vriend ofzo? Dan kin je kijken of je naast hem kan zitten
Als het een beetje goede vriend is vind niemand dat raar.

Hoop dat je hier nog iets aan hebt.
Groetels
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie ik haat mijn leven en beste vriendin laat me stikken
trustnobody
10 30-09-2012 08:20
Liefde & Relatie Mijn verhaal
Undertow
21 10-05-2011 15:39
Liefde & Relatie Nieuwe vriendengroep?
Verwijderd
1 01-05-2011 12:55
Psychologie Blijven hangen.
Verwijderd
27 05-03-2007 20:08
Psychologie Vind jij dat je genoeg contacten/vrienden hebt?
MysteriouR
120 10-04-2005 11:24
Verhalen & Gedichten [verhaal] Gevangen Zielen, samenvatting van het verleden... (??)
Lindatje
2 17-10-2002 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.