Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2012, 08:32
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Laat ik dan eens de vraag stellen: hoe kunnen forumbazen (althans degenen in wie sommigen geen vertrouwen hebben) dat vertrouwen terugwinnen?
Nou ja, dat is niet zo moeilijk, gewoon de forumbazen die het forum gebruiken als middel om frustraties uit hun privéleven af te reageren, hun onzekerheid proberen weg te werken, niet voldoende aanwezig zijn en/of als schoolmeester/schooljuf subfora proberen te leiden wegsturen. Forumbazen die hieronder vallen zijn o.a. de eerder genoemde Pluis en Martiño, Axel11, KIET, Kitten, Mr. Mark en Missy.
Advertentie
Oud 24-11-2012, 09:31
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik snap je punt heel goed. Alleen ik vind het ook een lastig punt. In het verleden zijn er fouten gemaakt, die fouten kunnen worden erkend (dat is al een belangrijke stap), maar in hoeverre kan er nog iets aan worden gedaan? Ik kan me voorstellen dat het hele 'vanaf nu gaat het anders' lastig is, maar wil je dan al die mensen die in het verleden iets fout hebben gedaan nu nog even bannen? Of hoe zie je dat?
Ik denk dat weinig mensen serieus zitten te wachten op een opknoping van mensen die ooit eens iets fout hebben gedaan, zeker iemand als Boogie die al jaren geen forumbaas meer is.

Maar, zoals de klachten over Pluis spelen ondertussen al jaren, en het vorige topic is ook alweer bijna een half jaar geleden met een aantal behoorlijke klachten richting haar. Daar wordt verder niks mee gedaan, daar horen we verder niks over. Pluis werd in dat topic door een paar fb's agressief verdedigd maar de punten die gemaakt werden door de leden zijn niet erkend. Of, als ze wel erkend zijn (zoals mijn vorige quotes) wordt het nog niet serieus genomen. Dat is een punt op zichzelf, maar als vervolgens Simon in dit topic beweert dat alle forumbazen liev&sagt zijn en bij misbruik keihard door hem eruit gegooid zouden worden, terwijl dit voor iedereen hier duidelijk is dat dat niet gebeurt en ook nooit gebeurd is, dan lokt dat reacties uit. Laten we beginnen met erkenning voor de zaken die spelen en vervolgens eens objectief kijken naar welke klachten er zijn en waarom die er zijn. Dan kunnen we van daaruit verder.

@Simon: Prima wat mij betreft. Echter, wat betreft de negativiteit: het is lastig om iets waar klachten in geuit worden heel positief te houden, aangezien een klacht een uiting van onvrede is. Zeker als we voorbeelden of feiten etc. moeten geven, dan kan het snel als een aanval op iemand persoonlijk worden gezien, terwijl dat niet als zodoende bedoeld is. Houd daar alsjeblieft rekening mee.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 24-11-2012, 11:01
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Goed, ik was niet van plan om hier überhaupt te reageren, maar als je dingen wilt aanhalen, doe het dan goed.
Het voorval waar je het over hebt betreft juist precies andersom. Ik heb destijds een waarschuwing - waar ik nog steeds achter sta gezien het destijds geïmplementeerde beleid - verstuurd die Pluis blijkbaar ook al had verstuurd maar die was verwijderd. Daar heeft de bemiddelaar mij nooit op gewezen verder en het is ook nooit op Admin besproken. Als je dus al iemand wilt beschuldigen van "machtsmisbruik", dan moet je bij mij zijn.
Genuanceerder zou het zijn om te kijken naar de omstandigheden en de communicatie destijds tussen de bemiddelaar en de fb's, die was namelijk afwezig. Dan worden er inderdaad wel eens fouten gemaakt.
Evenals jij was ik niet van plan hierop in te gaan, maar als je met leugens gaat komen om blijkbaar het verhaal van Dark Phoenix onderuit te halen, voel ik mij de aangewezen persoon om deze recht te zetten aangezien ik deze waarschuwingen destijds ongedaan heb gemaakt.

In de banman wordt duidelijk bijgehouden welke posts opgeslagen worden, welke waarschuwingen en bans uitgedeeld zijn en óók als deze ongedaan gemaakt worden. Ik heb het net nog even nagezocht en het staat netjes gedocumenteerd dat de waarschuwing ongedaan gemaakt is voordat deze een tweede keer verstuurd was.

Daarnaast is het onzin dat je er nooit op aangesproken bent, ik heb je er nota bene zelf op aangesproken, maar je reactie teruglezend had je geen enkel begrip voor de beslissing die ik, in overleg met alle forumbazen + én de beheerder, destijds gemaakt had, hoor je als forumbazenteam op een subforum met elkaar te overleggen en is het voor de buitenwereld erg moeilijk te rijmen als je van het vriendje van de ene forumbaas dezelfde waarschuwing ontvangt als de teruggedraaide van zijn vriendin.

Anders nog, je gaf aan dat je de kritiek die wij hadden geheel onterecht vond in jouw ogen en dat wanneer iemand die daar slachtoffer van en toevallig door andere fb's aardig gevonden wordt, dat dan jammer maar helaas is voor diegene.

Dit meegenomen snap ik ontzettend goed waar de frustratie van bepaalde leden richting bepaalde (ex-)forumbazen vandaan komt en het op deze manier proberen 'op te lossen' of 'in de doofpot te stoppen' als ex-forumbaas werkt alleen maar averechts en zal alleen maar voor meer spanningen zorgen.

Het forum bestaat bijna 13 jaar. In die tijd zijn er genoeg dingen verkeerd gegaan en is er veel oud zeer ontstaan. Het zou alleen erg veel schelen als je als (ex-)forumbaas toe kunt geven dat je ooit fout hebt gezeten en je verlies neemt. Dat zal de sfeer uiteindelijk alleen maar ten goede komen en zal zorgen dat de kloof tussen forumbaas en lid die er op dit moment is, behoorlijk verkleind kan worden.

Offtopic: En het lijkt me zinnig deze specifieke discussie af te splitsen naar een nieuw topic hier op BZ
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-11-2012, 11:28
Verwijderd
Volgens mij praten we over verschillende zaken Wolter. Ik heb het erover dat jij als bemiddelaar mij nooit iets hebt laten weten over de beslissing om de waarschuwing in te trekken die ík heb verzonden. Sterker nog, je hebt niet eens gevraagd naar het hoe en waarom, wat wél hoorde. Dat was de twééde, niet de éérste (die was van Pluis en dat kun je ook prima nakijken dus ga je gang).
Waar jij het over hebt op Admin is het beleid dat daarna ter sprake kwam. Ik kan me niet herinneren dat daar ooit specifiek is gesproken over dit voorval (maar voel je vrij om mijn geheugen op te frissen door me te pm'en). Dat ging over het beleid op dat subforum en ik blijf er inderdaad bij dat die kritiek overdreven was.
Oud 24-11-2012, 11:42
Verwijderd
Citaat:
22 Juli 2012:

Klacht over Missy's inactiviteit en hoe dit al heel lang speelt:



25 Oktober 2012:

(Wederom) een klacht over Missy die al veelvuldig is aangedragen (speelde al jaren):



Reacties van forumbaas+ dat het onzin is en dat ze het prima doet:






12 november 2012: Missy wordt gekickt als forumbaas+ omdat ze te inactief is.

Random voorbeeld van hoe er met klachten door de overige fb+'en wordt omgegaan en waarom een losstaand iemand voor een bemiddelaarsfunctie wél een goed idee zou zijn. Stel je voor dat er op dezelfde manier met klachten over machtsmisbruik of klachten over bans omgesprongen wordt.
En gisteravond post Little Phoebe dit:

Citaat:
Laat ik ook even melden dat Missy afwezig is voor onbepaalde tijd, wegens privéomstandigheden.
Oud 24-11-2012, 11:44
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
En gisteravond post Little Phoebe dit:



ja dat is inderdaad een beetje onhandig, maar er is serieus iets naars gebeurd in missy's privéleven waardoor ze even niet kan forumen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 24-11-2012, 11:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
En ik had er niet eerder aan gedacht het te melden, dus vandaar.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 24-11-2012, 11:52
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Volgens mij praten we over verschillende zaken Wolter. Ik heb het erover dat jij als bemiddelaar mij nooit iets hebt laten weten over de beslissing om de waarschuwing in te trekken die ík heb verzonden. Sterker nog, je hebt niet eens gevraagd naar het hoe en waarom, wat wél hoorde. Dat was de twééde, niet de éérste (die was van Pluis en dat kun je ook prima nakijken dus ga je gang).
Waar jij het over hebt op Admin is het beleid dat daarna ter sprake kwam. Ik kan me niet herinneren dat daar ooit specifiek is gesproken over dit voorval (maar voel je vrij om mijn geheugen op te frissen door me te pm'en). Dat ging over het beleid op dat subforum en ik blijf er inderdaad bij dat die kritiek overdreven was.
We hebben het over hetzelfde voorval. En aangezien het een welles-nietes-spelletje aan het worden is zal ik je een PM sturen
Dan is het aan jou om hier nog op te reageren.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 24-11-2012, 15:42
Verwijderd
Citaat:
We hebben het over hetzelfde voorval. En aangezien het een welles-nietes-spelletje aan het worden is zal ik je een PM sturen
Dan is het aan jou om hier nog op te reageren.
Bij deze:

Het ging mij erom dat hetgeen DP beweert gewoon onjuist is en dat weet jij ook best. Het gaat namelijk om de volgorde en die is zoals ik al zei. Dus als je dan al iemand zo graag wilt beschuldigen van "machtsmisbruik" om die hele situatie, dan moet je bij mij zijn. Ik blijf erbij dat daar overigens geen sprake van was. Wel had er destijds intern beter gecommuniceerd moeten worden, maar volgens mij is dat met de veranderingen binnen het plus-team al opgelost.
Oud 24-11-2012, 17:56
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
Oke. In goed overleg met jullie beëindig ik bij deze discussie over de bemiddelaar en sluit dit topic. Ik zal zo direct een topic openen om met iedereen een inventarisatie te maken van issues die op een of andere manier "nazorg" verdienen.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Inventarisatietopic issues die aandacht verdienen
Simon
34 07-12-2012 11:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic
T_ID
500 22-06-2007 09:26
Levensbeschouwing & Filosofie [godsdienstpsychologie] Waarom geloven?
proycon
50 17-06-2005 08:55
Beleidszaken forum.scholieren.com gaat veranderen!
Enlightenment
281 26-04-2005 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.