Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2012, 18:37
Verwijderd
Ik zag dat dit forum een melding maakt van het gebruik van Cookies op de website. Het probleem hiermee alleen is, is dat het volgens de Nederlandse Cookiewet niet genoeg is, in tegenstelling tot andere landen. Aangezien dit een aardig grote site is kan dit ook een flinke boete opleveren. In Nederland ben je verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van Cookies. In landen zoals Engeland is informeren genoeg.
Ik ben zelf ook geen voorstander van deze wet maar het is niet anders.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/83130/opt...cookiewet.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2012, 20:22
Verwijderd
Tsja. Incompetente politici for the win. Er zijn overigens érg veel sites die dit niet doen. Krijgen we een bonus als we die erbij lappen?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Tsja. Incompetente politici for the win. Er zijn overigens érg veel sites die dit niet doen. Krijgen we een bonus als we die erbij lappen?
Naja zo ongenuanceerd zou ik het nou ook weer niet verwoorden, maar ik ben het er mee eens dat Neelie Kroes eerst even aan de experts had kunnen vragen of dit een positief of negatief effect heeft.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Tsja. Incompetente politici for the win. Er zijn overigens érg veel sites die dit niet doen. Krijgen we een bonus als we die erbij lappen?
Volgens mij niet nodig. De OPTA gaat hierop controleren hebben ze al aangekondigd.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij niet nodig. De OPTA gaat hierop controleren hebben ze al aangekondigd.
Dit is spijtig maar waar inderdaad het geval. Ik ben een Web Developer en ik ben echt aan het werk ik mijn vakantie om websites te laten vragen voor Cookies. Als Neelie daar me nou eens een vergoeding voor zou geven.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 11:45
Simon
Avatar van Simon
Simon is offline
We houden de berichtgeving goed in de gaten en doen wat we kunnen om onze bezoekers uitgebreid te informeren. Ondertussen is Sanoma (uitgever nu.nl en exploitant van onze advertentieruimte) in gesprek met alle betrokken partijen om een praktische oplossing te vinden. Het is in ieder geval een zeer onhandige situatie en hoewel andere sites (FOK bijvoorbeeld) het anders aanpakken, is hun oplossing -naar mijn weten- eigenlijk ook niet goed genoeg.
__________________
Dat internet heeft wel wat. twitter.com/scholieren of simon@scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 24-07-2012, 12:11
Verwijderd
Misschien heb je dan iets aan deze posts:
1. http://blog.iusmentis.com/2012/06/14...-een-probleem/
2. http://blog.iusmentis.com/2012/07/03...-de-cookiewet/
3. http://blog.iusmentis.com/2012/07/16...ven-cookiewet/

Hij zal er vast nog wel meer over hebben geschreven, maar dit kon ik zo snel even vinden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 07:57
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Probeer dan ook rekening te houden met de mensen die hun browsers zo instellen dat hun cache en cookies automatisch geleegd/verwijderd word, wanner ze hun browser sluiten.
Wij moeten telkens instellen dat wij cookies accepteren,...

Citaat:
Tsja. Incompetente politici for the win.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2012, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Probeer dan ook rekening te houden met de mensen die hun browsers zo instellen dat hun cache en cookies automatisch geleegd/verwijderd word, wanner ze hun browser sluiten.
Wij moeten telkens instellen dat wij cookies accepteren,...
Dan ga je maar op een normale manier gebruik maken van cookies en onderscheid maken tussen sessioncookies en 3rd party cookies.

Tjongejonge.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 15:41
Verwijderd
Sorry hoor, maar wat is er eigenlijk mis met cookies?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 15:44
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Sorry hoor, maar wat is er eigenlijk mis met cookies ?
In theorie niet zoveel. Het zijn kleine bestandjes met informatie die gebruikt worden om bijvoorbeeld ingelogd te blijven op dit forum.

In de praktijk wel wat zaken, aangezien ze ook privacyschendend gebruikt worden (bijvoorbeeld om advertenties op maat te laten zien, maar ook ergere zaken).

Het idee is vooral dat mensen de keuze moeten krijgen of ze wel of niet gebruik willen maken van cookies, want nu worden ze gewoon onzichtbaar geplant. Het idee is op zich goed, de uitvoering is alleen wat minder.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 15:58
Verwijderd
Ja, maar mensen die kunnen daar, door middel van hun browser op de juiste manier instellen, daar al invloed op uitoefenen, toch?

Maar ik snap het inderdaad wel, internet is iets nieuws en het lijkt me dan wel moeilijk om daar regels voor op te stellen.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 16:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Nee. Nog los van het feit dat het merendeel van de mensen niet weet hoe een browser werkt of wat cookies zijn, laat staan instellingen ervan kunnen aanpassen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 22-09-2012, 19:25
Verwijderd
Ik denk dat er een diepe kloof zit tussen jeugd die op het Internet opgroeit en weet wat er bedoeld wordt met 'nyan cat' en 'meme', en oudere mensen die Internet als 'nog een' medium zien. De groep die het minst van het Internet begrijpt, schrijft wel de wetgeving. Cookies zijn inderdaad dingen waar lang niet iedereen zich druk om maakt, maar om dat per website steeds te laten bevestigen gaat in mijn ogen te ver. De melding (zoals s.com, maar ook elders) is in mijn ogen voldoende.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2012, 14:46
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat er een diepe kloof zit tussen jeugd die op het Internet opgroeit en weet wat er bedoeld wordt met 'nyan cat' en 'meme', en oudere mensen die Internet als 'nog een' medium zien. De groep die het minst van het Internet begrijpt, schrijft wel de wetgeving. Cookies zijn inderdaad dingen waar lang niet iedereen zich druk om maakt, maar om dat per website steeds te laten bevestigen gaat in mijn ogen te ver. De melding (zoals s.com, maar ook elders) is in mijn ogen voldoende.
Helaas is het voor de wetgever niet voldoende. Afgezien daarvan is het niet zo dat er een koof zit wat dit betreft. Jong en oud hebben absoluut nul benul van dit medium.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Jong en oud hebben absoluut nul benul van dit medium.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2012, 13:45
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
@Admin, sitebeheerder, enz
Is het mogelijk om die cookiemelding als een horizontale dunne balk, overlay in de footer (alla tweakers.net) te tonen?
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2012, 18:39
Verwijderd
Jon naamzoek, kan die groene ballon van jullie niet naar rechtsboven? Dat scheelt me klikken bij inloggen enzo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.