Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2002, 18:47
Lightlady
Lightlady is offline
Pim rulez
__________________
Don't hate me becauze I'm beautiful, hate me becauze your boyfriend thinks that I am!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2002, 18:53
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Lightlady schreef:
Pim rulez
ga fietsen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 19:15
RekZ
RekZ is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
ga fietsen

en ga jij ze stelen
__________________
we willen bloed zweet en tranen... BLOED ZWEET EN TRANEN
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 19:16
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
RekZ schreef:
en ga jij ze stelen

whahahaha grappig
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 19:17
Baron Sengir
Avatar van Baron Sengir
Baron Sengir is offline
Wat mij hier verbaast is dat Pim Fortuyn door het slijk wordt gehaald door zijn uitspraken over allochtonen. Maar dat is niet het enige punt dat hij heeft hoor. En het is ook niet zo dat iedereen die op hem stemt het compleet met hem eens is.
Hij heeft verschillende plannen en als de meeste ideeen je bevallen stem je op hem. Dat betekent niet dat je het overal mee eens bent.
Wat de WAO en kankerpatienten beteft ben ik het wel met hem eens. Als de kanker niet is veroorzaakt door het werk van die persoon, hoort die persoon in de WW te zitten en niet in de WAO, zoals nu het geval is.
De WW zou dan verhoogd moeten worden (zei hij ook).
Conclusie: Iedereen draaft teveel door op het allochtonenpunt van Fortuyn en kijkt te weinig naar de andere punten die hij (zegt) aan te pakken. Want die andere punten zijn veelal de reden dat de kiezers op hem stemmen.
__________________
I like angles...to a certain degree.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 19:23
niceman1984
Avatar van niceman1984
niceman1984 is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Wat mij hier verbaast is dat Pim Fortuyn door het slijk wordt gehaald door zijn uitspraken over allochtonen. Maar dat is niet het enige punt dat hij heeft hoor. En het is ook niet zo dat iedereen die op hem stemt het compleet met hem eens is.
Hij heeft verschillende plannen en als de meeste ideeen je bevallen stem je op hem. Dat betekent niet dat je het overal mee eens bent.
Wat de WAO en kankerpatienten beteft ben ik het wel met hem eens. Als de kanker niet is veroorzaakt door het werk van die persoon, hoort die persoon in de WW te zitten en niet in de WAO, zoals nu het geval is.
De WW zou dan verhoogd moeten worden (zei hij ook).
Conclusie: Iedereen draaft teveel door op het allochtonenpunt van Fortuyn en kijkt te weinig naar de andere punten die hij (zegt) aan te pakken. Want die andere punten zijn veelal de reden dat de kiezers op hem stemmen.
Vind ik ook daarom ga k in mei ook op Pim Fortuyn stemmen
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 19:26
TRUNKS!
TRUNKS! is offline
Citaat:
niceman1984 schreef:
Vind ik ook daarom ga k in mei ook op Pim Fortuyn stemmen
Ik ook IK GA OOK OP PIM STEMMEN!
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 20:16
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
M n M schreef:
Ik las bijvoorbeeld dat iemand dacht dat meneer Fortuyn had gezegd dat de Islamitische cultuur belachelijk is. Nee, hij zegt iets heel anders. Hij vind dat de Islamitische cultuur achtelijk is. Daar zit een verschil. Veel vrouwen zullen het toch met Pim hier eens zijn. Met een beetje verstand moet dat lukken toch dames? (Denk aan de verplichte sluiering o.a.)

Ik ben het niet helemaal eens met Pim. Maar hij ziet de waarheden tenminste onder ogen. Wat hij vervolgens als logische gevolgen ziet, dat moet hij weten.

En om tenslotte terug te komen op Minnetje. Onderzoek heeft aangetoond dat bepaalde allochtone groepen crimineler zijn dan de anderen. Dit betreft o.a. Antilliaanse en Berberse (Marrokkaanse) groepen. Dit zijn gewoon feiten. Dat is geen discriminatie, racisme of wat dan ook, dat is de waarheid.

Waarom is de Islamitsche cultuur achterlijk? Jij geeft als argument de verplichte sluiering. En wat vind jij dan zo achterlijk aan een hooddoekje? Vind jij een piratendoekje of een hoedje of een petje etc etc dan ook achterlijk? Waarom zit jou dit dwars?

En wat is volgens jou het verschil tussen een cultuur voor achterlijk en voor belachelijk uitmaken? De Islam is geen cultuur máár een geloof. Er bestaat geen Islamitische cultuur of een Marokkaanse cultuur net zo min als dat de Nederlandse cultuur bestaat. Cultuur is de manier waarop mensen denken, wat ze doen. Als er een Marokkaanse cultuur bestaat zou dit betekenen dat alle Marokkanen op dezelfde manier denken en handelen. Dit is natuurlijk onzin. Wel kan het zo zijn dat, omdat ze meestal eenzelfde geloofsovertuiging hebben, ze vaak in overeenkostige richtingen denken, maar dit betekent niet dat er één Marokkaanse, Algereinse of Turkse denkrichting is. Dit is te vergelijken met Christenen in Nederland, ze geloven in een en dezelfde God, maar geven (eigen) invullingen aan hetgeen ze lezen in de bijbel.

Omdat cultuur een abstract begrip is kan het dus nooit de oorzaak zijn van het hoge criminaliteitscijfer in Nederland. Wel kunnen bepaalde culturele elementen van individuen in Nederland mede crimineel gedrag veroorzaken. Cumulatief kan dit per ethnische groep oorzaak zijn van een hoog criminaliteitscijfer. Dit wil dus ook zeggen dat je de oorzaak van het hoge criminaliteitscijfer dus niet moet leggen bij de culturele factoren van één etnische groep.

En wat is eigenlijk "de Nederlandse samenleving", waarin de Allochtonen zouden moeten assimileren? Naar mijn mening bestaat er geen strak omlijnde Nederlandse samenleving in de zin van een Nederlandse cultuur. Nederland heeft een rechtssysteem waarin de Nederlandse waarden en normen worden uitgedrukt. Hier moet iedereen zich in Nederland aan houden. Maar dit wil niet zeggen dat iedereen een zelfde cultuur moet hebben. Iedereen mag zolang hij binnen de grenzen van het Nederlands rechtssysteem blijft een eigen invulling geven aan zijn/haar leven. Dit wil voor de Allochtonen in Nederland dus zeggen dat ze hun eigen etniciteit, cultuur kunnen behouden zolang ze zich aan de wet houden. Als er culturele aspecten zijn die strijdig zijn met de wet moet men zich aanpassen, maar dit wil niet zeggen dat ze hun totale cultuur moeten loslaten. Wat zoals eerder gezegd ook niet kan. Dit heeft tot gevolg dat iedereen die in Nederland woont, in alle verscheidenheid, tot de Nederlandse samenleving behoort. Alle Nederlanders die naar eigen inzicht, binnen de grenzen van de Nederlandse wet, invulling geven aan hun leven betreffende elk aspect van hun leven zoals geloofsovertuiging, ideologie, etniciteit vormen samen "de Nederlandse samenleving." En ik hoop dat op deze manier, met alle verscheidenheid aan culturele elementen, etniciteiten, godsdiensten, enz "de Nederlandse samenleving" nog lang blijft bestaan.


Groetjes


Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 20:18
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Lang leve Pimmie

Wordt wakker en kijk om je heen, je weet amper wat er nu gaat gebeuren. Pimmie is gekozen onze problemen met buitenlanders zijn voorbij jeej. It's not that simple nu beginnen de problemen pas.
Ik bedoel je weet niet wat er nu echt speelt hoe de bevolking nu in tweeën gesplitst gaat worden. Maar dat geeft niet hoor Pimmie is gekozen en hij doet er wel wat aan..
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 20:23
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
charmedkiz schreef:
Lang leve Pimmie

Wordt wakker en kijk om je heen, je weet amper wat er nu gaat gebeuren. Pimmie is gekozen onze problemen met buitenlanders zijn voorbij jeej. It's not that simple nu beginnen de problemen pas.
Ik bedoel je weet niet wat er nu echt speelt hoe de bevolking nu in tweeën gesplitst gaat worden. Maar dat geeft niet hoor Pimmie is gekozen en hij doet er wel wat aan..
Precies. De kloof die er is tussen allochtonen en autochtonen moet gelijmd zien te worden. En Pimmetje zal dit proces nou niet bepaald bevorderen. Maar goed.

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 21:28
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Even iets over die site van um... wat is dat voor iets?
Hele rijen foto's van z'n eigen hoofd (sommigen omvatten meer lichaamsdelen) zie ik.. wat moeten we daarmee als kiezers? Sinds wanneer is dat interessant in politiek opzicht..
Laat die man nuttiger werk gaan verrichten en z'n standpunten op die homepage van um zetten ipv een beetje poseren voor die camera
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 21:36
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
MeCute1983 schreef:
(...)
Laat die man nuttiger werk gaan verrichten en z'n standpunten op die homepage van um zetten ipv een beetje poseren voor die camera

Had net een poll vraag gelezen:

"Wat vind u van mensen die de poll proberen te hacken ?"

Je kon kiezen uit:

1. Kinderachtig;
2. Gestoord, of;
3. Criminelen

Er... dat is zo'n beetje hetzelfde als:
1. idioot
2. idioot
3. idioot

Persoonlijk vind ik het kinderachtig, maar ik vind deze poll ook kinderachtig want er staat geen positieve optie bij. Zo van: verdiende loon. Of zoiets.
Erg objectief kan ik dat niet noemen.

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 05:20
JJzD
JJzD is offline
hehe

nipo onderzoek zoals in NOS journaal om 12 uur werd verteld

40% avn pims aanhang is man en boven de 50
de andere 40 procent heeft de vorige keer niet gestemt, waaronder dan dus waarschijnlijk erg veel jongeren (heb het test resultaat niet terug kunnen vinden op nipo.nl)

kort om of zijn aanhang is oud of piepjong
wil je daarbij horen??
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 07:11
Trisia
Trisia is offline
en deze mensen zijn ook nog laag opgeleid.....
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 07:18
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Trisia schreef:
en deze mensen zijn ook nog laag opgeleid.....
daar heb ik geen onderzoeken van gezien

[sarcasm] maar als ik naar de pim stemmers kijk dan word dit wel bevestigd ja[/sarcasm]
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 07:36
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Had net een poll vraag gelezen:

"Wat vind u van mensen die de poll proberen te hacken ?"

Je kon kiezen uit:

1. Kinderachtig;
2. Gestoord, of;
3. Criminelen

Er... dat is zo'n beetje hetzelfde als:
1. idioot
2. idioot
3. idioot

Persoonlijk vind ik het kinderachtig, maar ik vind deze poll ook kinderachtig want er staat geen positieve optie bij. Zo van: verdiende loon. Of zoiets.
Erg objectief kan ik dat niet noemen.

Suzan

ghehe ja wij hebben die pol vorige week gehackt (waarna de server 10 uur plat lag)
maar ik vind t wel een rare poll ja..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 08:29
@pie
@pie is offline
Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Precies. De kloof die er is tussen allochtonen en autochtonen moet gelijmd zien te worden. En Pimmetje zal dit proces nou niet bepaald bevorderen. Maar goed.
Als je even logisch nadenkt: 40% van de stemmers in rotterdam is van allochtone afkomst

60% dus niet

als je nagaat dat rotterdam altijd een PvdA-bolwerk is geweest, en dat nu ineens (van die 60%) de helft op Pim stemt, dan geloof ik dat niet.. er moeten er dus ook van die 40% allochtonen op hem hebben gestemd..

Wat je overal op internet kunt lezen, zijn verhalen van allochtonen die wél geintegreerd zijn, en die op pim stemmen omdat ze een schijthekel hebben aan mensen die niet WILLEN integreren.. zij hopen ook dat de voorstellen die fortuyn doet (en nee, dat is niet: alle allochtonen in concentratiekampen.. welke aap heeft bedacht dat fortuyn te vergelijken is met hitler heeft wel een heel grote PR-fout gemaakt) de integratie en leefbaarheid van hun eigen buurt (hoeft nieteens een 'zwarte' buurt te zijn) bevordert..

Voorbeeld: de uitspraken van die El Moumni staan niet op zich.. als hij ze kán doen, zullen meer mensen van zijn achterban (die dus over het algemeen wel als allochtoon mogen worden bestempeld) denken dat wij hier in nederland/europa 'lager dan honden en varkens' zijn omdat we homoseksualiteit toestaan.. tot nu toe heeft diezelfde (eenzijdige) tolerantie de immigrerende mensen 'beschermd' in hun uitlatingen, maar omdat iedereen de aanvallen op de omgangsnormen e.d. eigenlijk spuugzat is (dus ook die allochtone pim-stemmers) is fortuyn zo populair.. als dit soort mensen namelijk eindelijk eens wordt aangepakt (en gedwongen wordt om die uitspraken in het nederlands te doen, zodat we niet allemaal arabische lessen hoeven te volgen om die iraniër te begrijpen) dan wordt het dreigende gevoel over o.a. de islam minder, waardoor weer makkelijker geintegreerd kan worden..

wat ik dus eigenlijk wil zeggen: integratie moet van 2 kanten komen, en dat is een van de grootste tekortkomingen van de allochtone bevolking op dit moment.. als het aan de autochtone bevolking had gelegen, hadden we waarschijnlijk 20 jaar geleden de gastarbeiders al naar huis gestuurd en onze grenzen dichtgegooid.. wat pim duidelijk laat merken, is dat hij deze wederzijdse integratie wil afdwingen.. niet door alle allochtonen af te straffen, maar wel degenen die alles verzieken, zowel voor allochtone als autochtone inwoners..

just my 2 cents

[Dit bericht is aangepast door @pie (08-03-2002).]
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 08-03-2002, 23:46
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Hoi @pie,

Iemand die mij belachelijk maakt, door te zeggen dat mijn geloofsovertuiging achterlijk is, krijgt het met mij aan de stok. Iemand die zegt dat alle Europeanen achterlijk zijn, krijgt het ook met mij aan de stok. (By the way, deze uitspraak van Imam el Moumni heeft hij ten eerste teruggenomen en ten tweede is zijn uitspraak door vele allochtonen (moslims, Marokkanen, Turken etc) afgekeurd. Wat bij Pimmetje niet het geval is.) Maar goed. Oh ja, El Moumni is een Marokkaan, géen Iranier, en Iraans is Perzisch en niet Arabisch. Van elkaar kan je leren. Multiculturele samenleving heet dat.

Verder kan ik je vertellen dat de opkomst in Rotterdam onder de allochtonen zeer maar dan ook zeer laag was. Ik hoop dat deze mensen zijn wakker geschud en van hun luie kont afkomen. En op 15 mei zullen gaan stemmen; Op een partij die het gedrag van Fortuijn afkeurt.

Citaat:
@pie schreef:
Wat je overal op internet kunt lezen, zijn verhalen van allochtonen die wél geintegreerd zijn, en die op pim stemmen omdat ze een schijthekel hebben aan mensen die niet WILLEN integreren.. zij hopen ook dat de voorstellen die fortuyn doet (en nee, dat is niet: alle allochtonen in concentratiekampen.. welke aap heeft bedacht dat fortuyn te vergelijken is met hitler heeft wel een heel grote PR-fout gemaakt) de integratie en leefbaarheid van hun eigen buurt (hoeft nieteens een 'zwarte' buurt te zijn) bevordert..
Wat ik overal op internet lees, is totaal iets anders. Op het World Wide Web: Ik neem aan dat je alleen 'Pim-Fortuin'aanhang' pagina's hebt bekeken. Neem is een kijkje op bijv. www.maroc.nl of op www.maghreb.nl of op www.yasmina.nl. Dit zijn pagina's die mij te binnen schieten. Daar kan je reacties zien van èn allochtonen èn het zijn ook nog is geintegreerde allochtonen (Wonder boven wonder ahum ahum) Maar goed.

Het is laat en ik verlang naar mijn lekkere zachte bedje.. Ik zal later kijken of je al hebt gereageerd.

Groetjes,

Missy.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 11:13
DruidessI
DruidessI is offline


Miss_Maroc: Iemand die zegt dat alle Europeanen achterlijk zijn, krijgt het ook met mij aan de stok.


De hele wereld is gewoon achterlijk!
Niet slechts 1 gedeelte


Maar goed. Oh ja, El Moumni is een Marokkaan, géen Iranier, en Iraans is Perzisch en niet Arabisch. Van elkaar kan je leren. Multiculturele samenleving heet dat.


Lol! Ach,.. pashtu, farsi, dari, tamil,.. alles wat niet Chinees of Japans is en toch uit het oosten komt, moet wel arabisch zijn
Grin....


Verder kan ik je vertellen dat de opkomst in Rotterdam onder de allochtonen zeer maar dan ook zeer laag was.


En hadden diegenen die gestemd hadden van de allochtonen niet voornamelijk op allochtoonse PvdA'ers gestemd?


Ik hoop dat deze mensen zijn wakker geschud en van hun luie kont afkomen. En op 15 mei zullen gaan stemmen; Op een partij die het gedrag van Fortuijn afkeurt.


Ik hoop het ook. Ik hoop al jaren dat meer mensen gaan stemmen. En eigenlijk verwachtte ik dat dit jaar er veel meer mensen zouden gaan stemmen, omdat de mensen meer politiek bewust leken te worden. Maar helaas was dat niet het geval *snik, snik*

Groetjes,
Suzan



[Dit bericht is aangepast door DruidessI (09-03-2002).]
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 12:24
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Baron Sengir schreef:
Wat de WAO en kankerpatienten beteft ben ik het wel met hem eens. Als de kanker niet is veroorzaakt door het werk van die persoon, hoort die persoon in de WW te zitten en niet in de WAO, zoals nu het geval is.
De WW zou dan verhoogd moeten worden (zei hij ook).
Onzin, WAO staat voor wet arbeid ongeschiktheid, ook wel, mensen die niet (meer) kunnen werken. WW staat voor werkloosheid, en is voor als je ontslagen bent... Dit duurt ook maximaal een paar jaar, dus dan kunnen ze het daarna bekijken? Lekkere instelling, die mensen wil je dan zeker de bijstand inschoppen ofzo, en nee dat is nog niet druk genoeg
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 12:56
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Onzin, WAO staat voor wet arbeid ongeschiktheid, ook wel, mensen die niet (meer) kunnen werken. WW staat voor werkloosheid, en is voor als je ontslagen bent...

En dan de WW zeker omhoog, waardoor het onzinniger wordt om te gaan werken; aangezien je dan minder verdiend dan thuis zitten en niks doen.

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 09-03-2002, 14:56
Miss_Maroc
Miss_Maroc is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Ik hoop het ook. Ik hoop al jaren dat meer mensen gaan stemmen. En eigenlijk verwachtte ik dat dit jaar er veel meer mensen zouden gaan stemmen, omdat de mensen meer politiek bewust leken te worden. Maar helaas was dat niet het geval *snik, snik*

Groetjes,
Suzan
[Dit bericht is aangepast door DruidessI (09-03-2002).][/B]
Er is nog hoop.

Missy

Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 08:51
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Onzin, WAO staat voor wet arbeid ongeschiktheid, ook wel, mensen die niet (meer) kunnen werken. WW staat voor werkloosheid, en is voor als je ontslagen bent... Dit duurt ook maximaal een paar jaar, dus dan kunnen ze het daarna bekijken? Lekkere instelling, die mensen wil je dan zeker de bijstand inschoppen ofzo, en nee dat is nog niet druk genoeg

En jij bevestigd maar weer eens dat mensen die het met fortuyns extremere ideeën eens zijn vaak niet eens weten waar ze over praten...en naar mijn mening dus gewoon blind mee lullen...
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 14:52
mariskatertje
mariskatertje is offline
Pim Fortuin mag dan wel extreem zijn, maar het komt meer in de richting van de gewone burgers als de rest van al die partijen. die staan zover van de gewone burgers af. Ik vind Pim wel iets te extreem, maar beter als de rest. En als op dit moment de mensen het aantal buitenlanders toch wel bezig houdt, om het zo maar even te zeggen, dan moet de politiek daar op reageren, nu heerst er zon taboe omheen. Pim reageert, misschien met overdreven maatregelen, maar zijn kern is goed.
__________________
GrXXXjes Mariskatertje
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 16:25
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
Jongens altijd dat gezeik over Pim. Realiseren jullie je wel dat:

Rotterdam half zwart, half wit is,

37% van de kiezers (in Rotterdam) op hem gestemd heeft,
wat neer komt op 80.000 stemmen,

60% van de allochtonen in Rotterdam stemrecht heeft,

40% van de allochtonen in Rotterdam met stemrecht gestemd heeft,

80% van de Nederlanders in Rotterdam stemrecht heeft,

Het opkomstpercentage 52% was in Rotterdam,

210 duizend Rotterdammers gestemd hebben,

er 600.000 Rotterdammers zijn, en 400 duizend stemgerechtigen


Conclusie:
Aantal allochtonen: 300.000
Aantal Nederlanders: 300.000

Allochtonen:
aantal stemgerechtigen:300.000 * 60% =180.000
aantal gestemd: 180.000 * 40% =72.000

Nederlanders:

aantal stemgerechtigen:300.000 * 80% = 240.000
aantal gestemd:240.000 * 60% = 144.000

Dit betekent dat er vast wel allochtonen zijn die op hem gestemd hebben, anders zou meer dan de helft van de Nederlanders in Rotterdam op hem gestemd hebben.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 17:01
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ik houd het bij de pvda.
ik vind pim eng...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 17:15
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
crazy_ ella schreef:
ik houd het bij de pvda.
ik vind pim eng...

er zijn nog meer partijen hoor...
oja, en NNP: er zijn vast ook joden, homo's en mormonen geweest die op hitler hebben gestemd, dus wat wil je nu zeggen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 13:04
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
Citaat:
Joostje schreef:
er zijn nog meer partijen hoor...
oja, en NNP: er zijn vast ook joden, homo's en mormonen geweest die op hitler hebben gestemd, dus wat wil je nu zeggen?

dat ik niet op pim stem..
ik sta niet achter zijn ideeen.
en bij de pvda of de sp sta ik wel achter hun
Met citaat reageren
Oud 11-03-2002, 17:13
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
mariskatertje schreef:
Pim Fortuin mag dan wel extreem zijn, maar het komt meer in de richting van de gewone burgers als de rest van al die partijen. die staan zover van de gewone burgers af. Ik vind Pim wel iets te extreem, maar beter als de rest. En als op dit moment de mensen het aantal buitenlanders toch wel bezig houdt, om het zo maar even te zeggen, dan moet de politiek daar op reageren, nu heerst er zon taboe omheen. Pim reageert, misschien met overdreven maatregelen, maar zijn kern is goed.
Dat is precies waarom een gewone burger het niet voor het zeggen heeft
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 20:36
Verwijderd
Hebben jullie zijn standpunten al gezien?? Wat een onzin... Zeker die WAO en computerstandpunten. Ben benieuwd of hij nog steeds zoveel zetels zal halen als iedereen denkt. Hij deed uitspraken over hoogstens 3 punten, meteen WHAM!!! ik ben voor, ik ben tegen, blablabla... Komt die man eindelijk met zn andere ideeen blijkt het sh*t te zijn! Vinden jullie dat nou ook of ben ik de enige??!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 21:02
Verwijderd
Whaha die taarten waren goed gemikt!
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 20:47
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 22:40
@pie
@pie is offline
whoopz, dit topic helemaal vergeten.. sorry!

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Hoi @pie,

Iemand die mij belachelijk maakt, door te zeggen dat mijn geloofsovertuiging achterlijk is, krijgt het met mij aan de stok. Iemand die zegt dat alle Europeanen achterlijk zijn, krijgt het ook met mij aan de stok.
allebei erg terecht..[/B][/QUOTE]

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
(By the way, deze uitspraak van Imam el Moumni heeft hij ten eerste teruggenomen
gezegd is gezegd.. als iemand jou en je auto in de prak rijdt, en je zegt sorry, maakt dat ook weinig meer uit..

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
en ten tweede is zijn uitspraak door vele allochtonen (moslims, Marokkanen, Turken etc) afgekeurd.
klopt, maar ik weet een leuke uitspraak van churchill: nooit hebben zo weinigen zoveel betekend voor zovelen.. wat zouden enkele raddraaiers hier allemaal aan kunnen richten vraag ik me af.. dat vragen meer mensen zich af, en schreeuwlelijk pim springt daar handig op in. ik ben blij dat de meeste allochtonen (moslims, Marokkanen, Turken etc) die uitspraken af hebben gekeurd, maar er blijft een groep die dat niet doet..

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Wat bij Pimmetje niet het geval is.)
klopt, en dat is een tekortkoming van media en publiek. de (linkse) media probeert pim in negatief daglicht te zetten door hem belachelijk te maken met zn uitspraken, maar als je iets vaak genoeg hoort ga je het vanzelf geloven.. in plaats van te zeggen hoe de allochtone gemeenschap dan wél goed kan integreren als geheel, blijven ze de nadruk leggen op pim (en hoe het dus duidelijk niet moet). Dat bedoel ik ook met een van de grotere tekortkomingen van de allochtone gemeenschap in nederland: als die zich niet massaal openstelt om 'nederland' een kijkje in te laten nemen in hun cultuur, blijft dit een tekortkoming. natuurlijk zijn er voorbeelden van waar dit gebeurt, maar het moet gewoon massaler..

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Maar goed. Oh ja, El Moumni is een Marokkaan, géen Iranier, en Iraans is Perzisch en niet Arabisch. Van elkaar kan je leren. Multiculturele samenleving heet dat.
dit heb ik dan verkeerd begrepen, sorry.. maar ok: weer wat geleerd

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Verder kan ik je vertellen dat de opkomst in Rotterdam onder de allochtonen zeer maar dan ook zeer laag was. Ik hoop dat deze mensen zijn wakker geschud en van hun luie kont afkomen. En op 15 mei zullen gaan stemmen; Op een partij die het gedrag van Fortuijn afkeurt.
dat komt er ongetwijfeld van.. maar nou vraag ik je: waar was de interesse voor de lokale politiek bij deze allochtonen?

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Wat ik overal op internet lees, is totaal iets anders. Op het World Wide Web: Ik neem aan dat je alleen 'Pim-Fortuin'aanhang' pagina's hebt bekeken. Neem is een kijkje op bijv. www.maroc.nl of op www.maghreb.nl of op www.yasmina.nl..
klopt, ik kende deze pagina's helemaal niet. maar ik beperk me niet tot fortuyn-pagina's, ik ben op het moment geinteresseerd in alles wat politiek is..

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Dit zijn pagina's die mij te binnen schieten. Daar kan je reacties zien van èn allochtonen èn het zijn ook nog is geintegreerde allochtonen (Wonder boven wonder ahum ahum) .
vind ik niet vreemd, ik heb ook een paar heel goed geintegreerde 'allochtonen' in mijn klas zitten, kan ik het heel goed mee vinden.

Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Maar goed..


Citaat:
Miss_Maroc schreef:
Het is laat en ik verlang naar mijn lekkere zachte bedje.. Ik zal later kijken of je al hebt gereageerd.

Groetjes,

Missy.
nou, hier is het 'later'

ik wil je in ieder geval bedanken, misschien dat ik door die sites een beter beeld krijg van wat er speelt binnen de 'allochtone' gemeenschap in nederland.. ik ga zeker kijken!

daarnaast denken meerdere mensen hier op et forum (hoi Dutchy15 ) dat ik een of andere rechts extremist ben.. dit wil ik effe rechtzetten.. ik ben zeker rechts ingesteld, ik sta achter sommige ideeen en uitspraken van fortuyn, maar zeker niet allemaal! ik ben er erg voor dat nieuwe immigranten een inburgeringscursus moeten afronden, op zowel taal als cultuurgebied.. het zondermeer eruit schoppen van alle allochtonen gaat me veel te ver, maar ik vind wel dat 'nederland' mag verwachten dat ze er hier ook het beste van maken. uitkeringstrekkers (misbruikers dus he!) of rotzooitrappende jongeren: het maakt me geen zak uit van welke ethnische afkomst ze zijn, als ze dr maar mee ophouden! laat de ouders lekker dokken als ze hun kids niet willen opvoeden.. als mocht blijken dat we hier terroristische types hebben: weg ermee.. maakt me niet uit waar ze vandaan komen of welk motief ze hebben: moven, gevangenis of buitenland, het maakt me niet uit..

nederland moet gewoon weer (foute term) leefbaar worden, men moet elkaar accepteren zoals iedereen is.. als ik (vanochtend) een oud vrouwtje meehelp uit de bus te stappen, kijkt iedereen me een beetje vreemd aan van: waar ben jij mee bezig?

om de een of andere gemeenschap te laten integreren in nederland is vreselijk veel openheid nodig.. dan kun je inderdaad van elkaar leren, en dan kun je ook je problemen oplossen.

op dit forum ben ik een van de weinige rechtse eikels ik verdedig sommige standpunten van fortuyn, maar over sommige zul je me geen goed woord horen zeggen.. ik ga geen LN of LPF stemmen, ik hou het op de VVD of misschien wel het CDA..

als iemand me nu nog niet zat is, en misschien wel meer wil weten over mijn politieke voorkeur (of whatever ) add me maar op MSN..

grtz
@pie - kris
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #2
Mark Almighty
500 27-10-2006 20:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nawijn begint nieuwe partij.
Verwijderd
90 28-01-2005 21:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Formatie
NN
357 03-05-2003 03:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap waarom uit eerbetoon stemmen op LPF??!
just~me
147 14-05-2002 11:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Fortuyn scoort ook bij allochtonen
Verwijderd
3 27-03-2002 13:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.