Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2007
Bekijk resultaten poll: Ik ben zenuwachtig voor de uitslag van mijn eindexamen.
Nee, ik weet zeker dat ik slaag. 28 23.93%
Nee, ik merk het vanzelf wel. 14 11.97%
Ja, ook al is de kans dat ik zak vrij klein. 48 41.03%
Ja! De kans dat ik zak is redelijk groot. 27 23.08%
Aantal stemmers: 117. Je mag niet stemmen in deze poll

 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2007, 21:04
Lethe
Lethe is offline
Mensen ik weet nu al, dat ik de dag van de uitslag niet ga overleven. Als ik tussen 11.00 uur en 13.00 uur niet word gebeld, ben ik geslaagd. Zit ik dus twee uur (!) gespannen bij de telefoon. Ik kan het moment nu al voelen: de telefoon gaat en de nummermelder geeft het telefoonnummer van de school aan... Het is echt heel erg spannend of ik slaag of niet. Ik hoop het zo. I will be so happy!
Advertentie
Oud 25-05-2007, 21:08
Milll
Avatar van Milll
Milll is offline
Ik hoop het ook echt voor je.. Wees nou maar niet te negatief en probeer je op de examens te focussen die nog moeten komen
Wij worden trouwens sowieso gebeld door de school, geslaagd of niet. Aan een nummermelder hebben wij dus niet genoeg
Oud 25-05-2007, 21:10
Lethe
Lethe is offline
Bij ons kan dat niet omdat er dan zóveel leerlingen gebeld moeten worden, dat is nog niet eens haalbaar in 4 uur.
Oud 25-05-2007, 21:11
Lethe
Lethe is offline
Maar goed.. leraren proberen toch over het algemeen zoveel mogelijk puntjes te sprokkelen bij het eindexamen?
Oud 25-05-2007, 21:12
Verwijderd
Zenuwachtig is een groot woord, maar spannend vind ik het wel. Waarschijnlijk vlieg ik die dag elke keer dat de telefoon gaat 2 meter de lucht in van schrik, haha
Oud 25-05-2007, 21:13
Lethe
Lethe is offline
Same here! Ik weet nu al dat ik dat niet trek.
Oud 25-05-2007, 21:19
Frankrijk
Avatar van Frankrijk
Frankrijk is offline
Citaat:
AllureV schreef op 25-05-2007 @ 22:11 :
Maar goed.. leraren proberen toch over het algemeen zoveel mogelijk puntjes te sprokkelen bij het eindexamen?
En als je pech hebt zal de tweede conrector proberen om er nog zo veel mogelijk punten van af te halen.
__________________
Montaigne: ''Que sais-je?''
Oud 25-05-2007, 21:19
Lethe
Lethe is offline
Mijn geschiedenislerares doet er niks aan, die interesseert het niet of ik slaag of niet.
Oud 25-05-2007, 21:21
Verwijderd
Ik zie wel.
Oud 25-05-2007, 21:24
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik denk wel dat ik superzenuwachtig ben, ook al weet ik bijna zeker dat ik geslaagd ben. Wij worden tuusen 15:00 en 17:00 gebeld, onegacht of we geslaagd zijn en ik geloof dat ik dan bij de afstudeerblablaba van m'n zus behoor te zijn wat ik eigenlijk wat minder vind, maargoed
Oud 25-05-2007, 21:31
Lethe
Lethe is offline
Ik wil trouwens even zeggen (niet om te slijmen hoor) dat ik jullie allemaal superaardig vind
Oud 25-05-2007, 21:36
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 25-05-2007 @ 22:19 :
Mijn geschiedenislerares doet er niks aan, die interesseert het niet of ik slaag of niet.
Daar geloof ik helemaal niets van, het is ook slecht voor zijn aanzien als zijn leerlingen zakken. Niet direct natuurlijk maar you get it.
Oud 25-05-2007, 21:39
Lethe
Lethe is offline
Als je haar zou kennen, zou je er zeker dezelfde mening over hebben Mala. Ze staat bij iedereen op school bekend als de ergste docente en ook mensen die al weet ik het hoeveel jaar van die school af zijn weten nog hoe vervelend ze is. En het kan haar niks schelen of iemand slaagt of niet. Puntjes sprokkelen doet ze niet, ze kijkt gewoon na zoals ze altijd nakijkt. En dat is zeer streng.
Oud 25-05-2007, 21:42
Verwijderd
Aan de andere kant heeft dat wel als voordeel dat het je toch wel een fijn gevoel geeft als je dat vak dan (op het randje) haalt, ipv dat je door wat geschuif met punten tot een voldoende bent gekomen. Alhoewel het natuurlijk wel kut is dat jij zakt omdat jouw lerares wel streng controleert, en een ander slaagt omdat daar minder strikt op wordt gelet.

En een fijn gevoel dat je van dat mens af bent.
Oud 25-05-2007, 21:47
Lethe
Lethe is offline
yep is best kut, ook omdat onze school er om bekend staat dat de SE cijfers laag zijn. Waardoor we dus echt een redelijk cijfer op het CE moeten halen om te slagen.

Ik hoorde laatst van een meisje, die had voor al haar examens een cijfer in de 4 en was tóch geslaagd. Ik vind dat erg oneerlijk hoor, dan heeft ze niet veel van de stof begrepen en stond ze wel iets van een 7 of zo. Dat zijn dan van die scholen die heel graag veel leerlingen op een hoog niveau willen houden, zodat ze meer aanmeldingen krijgen.
Oud 25-05-2007, 22:06
Verwijderd
Dan sta je óf stijf van de zenuwen, óf je leraren kunnen gewoon geen SE's op fatsoenlijk niveau maken. En ook niet echt uitleggen.
Oud 25-05-2007, 22:13
Lethe
Lethe is offline
Er wordt sowieso laag gescoord bij ons op school voor SE's.

Wat ik me trouwens afvroeg: hoe wordt de norm vastgesteld? Ja, ze gebruiken de eerste 5 leerlingen van alle klassen. Maar moet het gemiddelde cijfer dan een 7 zijn, of wat, hoe moet ik dat zien?
Oud 25-05-2007, 22:20
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Bij ons wordt iedereen gebeld, zowel de geslaagden als de gezakten. Ik hoef dus niet echt bang te zijn elke keer dat de telefoon over gaat.
Ads door Google
Oud 25-05-2007, 22:24
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 25-05-2007 @ 22:47 :

Ik hoorde laatst van een meisje, die had voor al haar examens een cijfer in de 4 en was tóch geslaagd. Ik vind dat erg oneerlijk hoor, dan heeft ze niet veel van de stof begrepen en stond ze wel iets van een 7 of zo. Dat zijn dan van die scholen die heel graag veel leerlingen op een hoog niveau willen houden, zodat ze meer aanmeldingen krijgen.
Ik heb tot nu toe ook 3 van de 5 examens sowieso onvoldoende gemaakt. Maar heb ik daardoor de stof niet begrepen? Ik redeneer andersom, ik ben in 6vwo gekomen en dan ben ik blijkbaar slim genoeg. Dat ik een examen slecht maakt heeft waarschijnlijk meer met het examen of met een slechte dag te maken dan met mijn kennis.
Oud 25-05-2007, 22:26
Lethe
Lethe is offline
Dat kan Mala, ik wil ook niet zeggen dat jouw school makkelijke SE's heeft Maar er zijn wel scholen die dat hebben, en dat zijn over het algemeen hele kleine scholen, wanhopig op zoek naar leerlingen.
Oud 25-05-2007, 22:29
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik heb dan wel 'Ja! De kans dat ik zak is redelijk groot.' ingevuld maar vermoedelijk stop ik mijn zenuwen in een diep hoekje en ben ik kunstmatig timide.

Waarom zou die tweede conrector proberen zoveel mogelijk punten er af te halen? Ik snap dat nooit, je gunt elkaars leerlingen toch wat, ze zijn toch afhankelijk van elkaar? Ik betwijfel zelf ook of mijn leraren een oogje zullen dichtknijpen tijdens het nakijken, ze zijn over het algemeen toch erg strikt en nauwkeurig.
Oud 25-05-2007, 22:34
Lethe
Lethe is offline
Yep, de mijne ook
Oud 25-05-2007, 22:41
Verwijderd
Nou ja, het is natuurlijk niet zo dat de 2e corrector altijd probeert punten eraf te krijgen...maar als je pech hebt en je krijgt AllureV's Gs-docente als 2e corrector dan kan je dat wel punten kosten. Krijg je aan de andere kant een zekere natuurkunde-leraar van mijn school ga je er gewoon punten bovenop krijgen.
Oud 25-05-2007, 23:09
Monco
Monco is offline
Dat bellen lijkt me echt niks. Beter publiceren ze gewoon alle cijfers en krijg je dat thuisgestuurd ofzo.
Oud 25-05-2007, 23:17
Verwijderd
Je wordt gebeld zodat je niet in het openbaar in huilen uitbarst enzo. Het is namelijk best kut als je net op het randje zit, je alles hebt nagekeken maar het echt van de interpretatie van de correctoren afhangt, om vervolgens er op school erachter te komen dat je gezakt bent.

Daarna is het --> school voor de geslaagden voor de proclamatie, etc.
Advertentie
Oud 25-05-2007, 23:28
Verwijderd
optie 3
Oud 26-05-2007, 09:17
Knots
Knots is offline
Optie 1. Ik ben vooral benieuwd naar mijn cijfers. Bij ons wordt ook iedereen gebeld: voor 4 uur als je gezakt bent, erna als je geslaagd bent.
Oud 26-05-2007, 09:36
Dr. Korsakov
Avatar van Dr. Korsakov
Dr. Korsakov is offline
Optie 4. En ik ga vragen of ze me sowieso willen bellen, want als ik zak ga ik huilen en als ik slaag ook. Hell, ik ging al huilen toen ik een 6,8 voor wiskunde had, zo blij was ik.
Ik hoop steeds dat mijn leraren de lege plekken op mijn examens voor me invullen, maar die kans is vrijwel nul. (0,000000000000001% ofzo...)
__________________
"Give her a banana. Monkey see, monkey barf." - Gregory House
Oud 26-05-2007, 10:17
Lethe
Lethe is offline
Ik heb ook wel een paar keer gehuild om een cijfer waar ik heeeel blij mee was en ook om cijfers waar ik minder blij mee was
en en en... of ik nou geslaagd of gezakt ben, ik ga ook hoe dan ook huilen.. dus klinkt herkenbaar korsakov.
Oud 26-05-2007, 11:07
Caps
Caps is offline
ALs jullie onze leraren als 2e correctors hebben, zit je goed... Ze hebben allemaal al gezegd, dat ze helemaal niks meer gaan nakijken als 2e corrector. Vooral m'n leraar AK is zo'n lamlul, gewoon genieten met zo'n gast.
__________________
Falen = geen optie
Oud 26-05-2007, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Caps schreef op 26-05-2007 @ 12:07 :
ALs jullie onze leraren als 2e correctors hebben, zit je goed... Ze hebben allemaal al gezegd, dat ze helemaal niks meer gaan nakijken als 2e corrector. Vooral m'n leraar AK is zo'n lamlul, gewoon genieten met zo'n gast.
Daar ben ik eigenlijk niet zo blij mee, ik wil eigenlijk dat de tweede corrector nog eventjes extra er naar kijkt, zeker bij natuurkunde want onze docent kijkt onwijs slecht na.

Maargoed, op de dag van de uitslag worden we tussen drie en vier gebeld, en het belrondje gaat heel snel; eerst de gezakten dan de mensen met een her. En omdat mijn klas maar uit 15 mensen bestaat ben ik vast binnen een half uurtje wel verlost.

Ik ben wel onwijs zenuwachtig, ik weet dat ik een paar dingen al heb gehaald (nederlands/engels/muziek) maar wiskunde ging slecht en ik moet nog natuurkunde en scheikunde. Ik denk dat mijn moeder maar op moet nemen ofzo want ik krijg nu al buikpijn als ik dit typ
Oud 26-05-2007, 12:31
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Vorig jaar ging ik de avond voor de uitslag heel laat naar bed, en op de dag van de uitslag zelf bleef ik in bed liggen, net zo lang tot ik eruit werd gebeld Geen stress
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 26-05-2007, 12:48
Lethe
Lethe is offline
Topdrop dat ik kan ik dus niet, ik weet nu al dat ik die nacht en de nachten ervoor vrijwel helemaal niet slaap.
Ik ga misschien als ik mijn examens gehad heb (1 juni) mijn docenten bellen of ik een her heb, dan kan ik alvast beginnen met leren en hoef ik niet te wachten tot 14 juni. Dat neemt dan ook meteen de stress van de uitslag een beetje weg.
En het liefst zou ik ook mijn moeder op laten nemen als ik gebeld word, maar ja, die is dan werken dus ik moet wel zelf
Oud 26-05-2007, 12:49
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
AllureV schreef op 26-05-2007 @ 13:48 :
Topdrop dat ik kan ik dus niet, ik weet nu al dat ik die nacht en de nachten ervoor vrijwel helemaal niet slaap.
Ik ga misschien als ik mijn examens gehad heb (1 juni) mijn docenten bellen of ik een her heb, dan kan ik alvast beginnen met leren en hoef ik niet te wachten tot 14 juni. Dat neemt dan ook meteen de stress van de uitslag een beetje weg.
En het liefst zou ik ook mijn moeder op laten nemen als ik gebeld word, maar ja, die is dan werken dus ik moet wel zelf
Je leraren mogen niets zeggen over je resultaten. Ook niet of je mogelijk een her hebt of niet.
Oud 26-05-2007, 12:55
Lethe
Lethe is offline
Bij ons op school zeiden ze dat je een leraar gewoon mocht bellen als je denkt dat je misschien een her hebt.
__________________
Nice
Oud 26-05-2007, 12:55
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik kom de avond vantevoren geloof ik ergens rond 2 uur 's nachts thuis van vakantie en ben waarschijnlijk gesloopt, dus hoop tot zo laat mogelijk door te slapen idd
Ads door Google
Oud 26-05-2007, 13:04
marieke1232
marieke1232 is offline
Toen ik eindexamen deed waren er al mensen die vrijwel meteen na de eerste examens te horen kregen dat ze rekening moesten houden met een her en dus eigenlijk al vanaf begin juni extra konden leren (ik moet er dan wel bij vertellen dat vlak voor de examens 2/3 op zakken stond, dus waarschijnlijk wilden ze hun naam hoog houden).
Leraren mogen idd officieel niks zeggen, maar docenten met wie ik een goed contact had zeiden niet een cijfer, maar bijv wel dat ik n voldoende op mijn eindlijst kon verwachten, maar er waren ook zeker docenten die niks zeiden. Dus je kunt altijd proberen, nietwaar?
Succes iig allemaal met de examens en de uitslag!
Oud 26-05-2007, 13:09
Metal-Hoofd
Metal-Hoofd is offline
Wij worden (alleen als wij gezakt zijn) gebeld tussen 11.00 en 12.00...

En ook hier mogen de docenten niks loslaten over behaalde cijfers, maar ze laten wel eens doorschemeren of het goed zit of niet, bewust of onbewust..

Wij kunnen na de examens alle lessen gaan volgen die wij willen, als wij denken een herexamen nodig te hebben dat is opzich wel relaxt.

En onze Nederlands docent zei: ''Als de 2de corrector eentje uit de Randstad is ben je haast verzekerd van een soepeler persoon (hij moet al genoeg werk nakijken!) dan wanneer de 2de corrector er eentje is uit een katholiek gehucht wat die heeft minder leerlingen en is over het algemeen strenger nakijken''
__________________
Never More Nevermore
Oud 26-05-2007, 13:10
Lethe
Lethe is offline
Ja, ik denk dat ik ze opbel dat ze dan best wel iets willen zeggen
Heb jij al examen gedaan dus marieke?
__________________
Nice
Oud 26-05-2007, 13:24
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
De eerste, ik weet al zeker dat ik slaag. Misschien dat ik toch een beetje zenuwen ga hebben, maar dat is meer voor hoe m'n cijfers zullen zijn.

Ik verplaats hem trouwens even naar het algemene deel.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Oud 26-05-2007, 13:30
marieke1232
marieke1232 is offline
@ AllureV:

ik heb idd al examen gedaan, eerst havo en jaar daarop vwo.
Bij de havo kreeg ik het via de telefoon te horen (of je gezakt was, her had of geslaagd was) en bij vwo (was andere school) moesten we naar school komen en kreeg je daar te horen of je geslaagd was, een her had of gezakt was. Denk dat de optie bellen toch beter is, want dan ben je in je eigen omgeving en kun je keihard schreeuwen of in huilen uitbarsten, zonder dat iemand naar je kijkt. Tijdens vwo uitslag heb ik ook menig persoon in snikken uit zien barsten omdat ze t niet gehaald hadden en dan is denk ik in je eigen omgeving toch wat prettiger. Maar er zijn ook scholen die hele andere regels hanteren.
Oud 26-05-2007, 13:56
Verwijderd
Citaat:
marieke1232 schreef op 26-05-2007 @ 14:30 :
@ AllureV:

ik heb idd al examen gedaan, eerst havo en jaar daarop vwo.
Bij de havo kreeg ik het via de telefoon te horen (of je gezakt was, her had of geslaagd was) en bij vwo (was andere school) moesten we naar school komen en kreeg je daar te horen of je geslaagd was, een her had of gezakt was. Denk dat de optie bellen toch beter is, want dan ben je in je eigen omgeving en kun je keihard schreeuwen of in huilen uitbarsten, zonder dat iemand naar je kijkt. Tijdens vwo uitslag heb ik ook menig persoon in snikken uit zien barsten omdat ze t niet gehaald hadden en dan is denk ik in je eigen omgeving toch wat prettiger. Maar er zijn ook scholen die hele andere regels hanteren.
Nee naar school komen lijkt mij inderdaad ook niet zo'n snugger idee

Bij ons wordt je op 14 juni tussen 17:00 en 18:00 gebeld als je gezakt bent. Maar het schijnt dat de lijst met geslaagden vanaf 12 uur al op de site van onze school staat
Oud 26-05-2007, 14:02
marlene89
marlene89 is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 26-05-2007 @ 13:31 :
Vorig jaar ging ik de avond voor de uitslag heel laat naar bed, en op de dag van de uitslag zelf bleef ik in bed liggen, net zo lang tot ik eruit werd gebeld Geen stress
Dat is een goeie moet ik ook maar doen
Oud 26-05-2007, 14:04
Verwijderd
Ik ben op vakantie tijdens de uitslag . Echt beter. Geen stress.
Oud 26-05-2007, 14:23
Southtown
Avatar van Southtown
Southtown is offline
3 lichte (45%; hier is het minimum 50%) buizen op te halen met de examens. Moet wel lukken met wat extra inzet.
Toch ben ik zenuwachtig; het laatste wat ik wil doen is m'n jaar heroverdoen.
Oud 26-05-2007, 14:23
Lethe
Lethe is offline
Weet je ook niet of je geslaagd bent of niet
Ik ga wel die ochtend vast kijken wat de norm is van alle vakken.
__________________
Nice
Oud 26-05-2007, 16:02
pino123
pino123 is offline
Citaat:
AllureV schreef op 26-05-2007 @ 15:23 :
Weet je ook niet of je geslaagd bent of niet
Ik ga wel die ochtend vast kijken wat de norm is van alle vakken.
haha, dat zeiden mijn docenten ook al : op die bewuste donderdag zitten ze allemaal om stipt 8.00 uur op school achter de computer, de norm kijken
__________________
Jacob lovesss you
Oud 26-05-2007, 16:12
Verwijderd
mijn mentor had als voicemail: Hee! Jij wil vast weten of je geslaagd bent.. Jammerrrrrrrrrrrrrrr.....



op dit moment ben ik in gesprek. Probeer t zo nog eens!


Nou wist ik wel zeker dat ik geslaagd was maar als je meer in de stress zit vast niet zo grappig
Oud 26-05-2007, 17:08
HMV
HMV is offline
Ik wordt tussen 15 en 16.30 gebeld als ik ben gezakt...
Alleen juist op DIE dag wordt mn ma 50....dus gaan al die gefeliciteerd met je verjaardag mensen de telefoonlijn bezet houden.
Oud 26-05-2007, 18:26
Lethe
Lethe is offline
Waarom op school achter de computer, je kan toch net zo goed thuis kijken
__________________
Nice
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Lucky Lusaaiano #221
Uice
500 28-05-2008 23:05
Eindexamens 2007 Wat doe jij op de dag van de uitslag?
gast1418
43 13-06-2007 19:46
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd - Van tweede naar eerste viool
Verwijderd
0 06-03-2006 18:35
Algemene schoolzaken Ik ben bang voor mijn examen.
Verwijderd
17 22-09-2003 14:56
Eindexamens 2003 datum van de uitslag...
Maartenpaarten
63 10-06-2003 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.