Oud 17-06-2007, 00:38
nanathenai
nanathenai is offline
Hey! Post hier je fouten op je examen die achteraf heel voor de hand liggend waren

Ik heb bij scheikunde12havo bij de vraag (32 ofzo): ''Noem een stof op van de electrolyse staven die niet reageert tijdens electrolyse'' heb ik glas ingevuld

CE 5.9 gehaald en SE was 5.0
Zou evt slagen via een her als CE een 6je was
__________________
laat maar
Advertentie
Oud 17-06-2007, 14:16
Lethe
Lethe is offline
En dat vind je grappig?
__________________
Nice
Oud 17-06-2007, 18:02
eefjee
eefjee is offline
Ooh ik heb zooveel domme fouten gemaakt, vooral bij Engels, van die wel/niet vragen. Dat ik in alle haast (giga tijdgebrek) wel in plaats van niet op schrijf, terwijl ik niet bedoelde. Maarja niks aan te doen he achteraf
Oud 17-06-2007, 19:00
Verwijderd
Je moest bij wiskunde een heel simpel grafiekje tekenen en de mediaan van die getallen geven.

Die vraag had ik zonder er naar te kijken overgeslagen om 'm later te doen, omdat hij er op 't eerste gezicht uitzag alsof het veel tijd kostte om 'm te maken.

Later maakte ik 'm alsnog, maar toen zat ik al een beetje in tijdnood dus ik had over 't hoofd gezien dat je de mediaan ook moest geven. Dat is werk van 1 minuut en het kostte me 1 of 2 punten.

Maar goed, uiteindelijk haalde ik alsnog wel een 7,3 ofzo en ik sta door het CSE een 7 in plaats van een 6 dus het is allemaal wel best.
Oud 17-06-2007, 19:08
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
ik had ook een stomme fout bij wiskunde b1,2 op 't vwo gemaakt. En dan ook nog bij de kansvraag, dat eigenlijk 't makkelijkste onderdeel is van b1,2. Misschien doordat ik er te licht over dacht, had ik niet opgeschreven hoe X was gedefinieerd en wat de kans p is. Dat is echt 10 seconden werk. Ik had 't wel gewoon in de "binom-formule" geschreven, maar goed, dan mis je wel weer een punt
Bij natuurkunde 2 vroegen ze wat er in een model wordt gedaan. 't was evident dat de stelling van pythagoras werd gebruikt, maar die naam heb ik niet genoemd . Nou ja, met een 8,5 mag ik niet klagen .
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Oud 18-06-2007, 00:06
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 17-06-2007 @ 19:08 :
ik had ook een stomme fout bij wiskunde b1,2 op 't vwo gemaakt. En dan ook nog bij de kansvraag, dat eigenlijk 't makkelijkste onderdeel is van b1,2. Misschien doordat ik er te licht over dacht, had ik niet opgeschreven hoe X was gedefinieerd en wat de kans p is. Dat is echt 10 seconden werk. Ik had 't wel gewoon in de "binom-formule" geschreven, maar goed, dan mis je wel weer een punt
Bij natuurkunde 2 vroegen ze wat er in een model wordt gedaan. 't was evident dat de stelling van pythagoras werd gebruikt, maar die naam heb ik niet genoemd . Nou ja, met een 8,5 mag ik niet klagen .
Ik hetzelfde gedaan als jij bij wib1,2 en nog wel meer domme fouten gedaan trouwens bij wiskunde. Ik was bij die ene bewijsopgave even het hele idee achter koordenvierhoeken vergeten, hoe dom kan je zijn. Maar volgens mij is dat ene wat ik hetzelfde als jij fout heb gedaan niet fout gerekend. Mijn docent zelf is namelijk heel soepel, en de 2e corrector was dat ook, of heeft 'm helemaal niet ingekeken, want bij een andere vraag, wilde mijn docent me achteraf helemaal geen punten geven, maar hij was het vergeten weg te halen, dus hij dacht, ow de 2e corrector zal er wel iets van zeggen, maar nee dus. Dus nu heb ik een onterecht behaald cijfer. Verder heb ik in alle examens wel domme fouten gemaakt, bij natuurkunde1,2-compex bijvoorbeeld ben ik het hele idee van oppervlaktes onder een grafiek uitrekenen vergeten, dat was niet zo slim, want dan liep je bijna al de punten van de 7-puntsopgave mis.
Oud 18-06-2007, 01:20
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
(vwo)
Bij Wiskunde B1: In plaats van 30 graden las ik 60 graden af. Ik had dus nog 90 - 60 moeten doen.

Bij Biologie: Over het woord 'maximaal' heengelezen, waardoor ik 20.000 nam in plaats van 30.000.

Bij scheikunde 1 kon ik de naam methoxyetheen niet bedenken, en vulde ik alkoxypropeen in.

Uiteindelijk geslaagd zonder onvoldoendes
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Oud 18-06-2007, 01:26
Verwijderd
Citaat:
MartinV schreef op 18-06-2007 @ 01:20 :
Bij scheikunde 1 kon ik de naam methoxyetheen niet bedenken, en vulde ik alkoxypropeen in.
Herkenbaar .. heb ik ook gedaan. Volgens mij heb ik er zelfs nog iets als methylalkoxypropeen van gebrouwen. Maar we kregen er dan nog wel één punt voor, toch?
Oud 18-06-2007, 01:29
Verwijderd
Bij geschiedenis, verkeerde bron gebruikt
Het juiste antwoord was iets van 'ja, en je ziet op de afbeelding dat ze elkaar afslachten en helemaal in de pan hakken' en ik had dus 'ja, en je ziet op de afbeelding dat ze vredig en broederlijk met elkaar een potje schaak aan het spelen zijn'
ofzo
Oud 18-06-2007, 02:11
Verwijderd
Niet op de examens, maar een tentamen geschiedenis over Nederlands-Indië:

Je zag een vaag plaatje van wat mensen bij een hutje, dat was de bron. De vraag was, uitleggen wat Boven Digoel is.

Ik wist het niet, dus ik had een blij monstertje op wieltjes getekend, een doos er onder waar 'Digoel' op stond, en 't monstertje zei dan 'HALLO, ik ben Bovel Digoel!'

Het bleek een concentratiekamp te zijn.
Oud 18-06-2007, 10:18
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Bij scheikunde 1 vergat ik dat je het basenpaar voor het stopcodon niet mee moest tellen. Maar dat heeft geen invloed gehad op m'n gemiddeld.

Bij muziek heb ik twee dingen verbeterd (interval en nog iets), maar toen ik dieper ging nadenken begon ik opeens te twijfelen. Misschien was dat net het verschil geweest tussen een 8 en een 9 gemiddeld.
Oud 18-06-2007, 11:34
Crimson
Crimson is offline
Hebben jullie je antwoorden in kunnen zien dan?
Oud 18-06-2007, 11:36
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ja dat vroeg ik me ook af. Wij hebben die examens niet in mogen zien. Mag je ze inzien als je dat wilt?
Oud 18-06-2007, 11:52
m_1988
m_1988 is offline
Je mag volgens mij alleen de examens inzien als je er een goede reden voor geeft. Dan mag je onder toezicht van de rector het examen inkijken.

Maar tijdens het bekijken van de uitwerkingen op internet zie je wat voor fouten je gemaakt hebt. Mijn domme fout: bij het examen latijn ben ik 2 hele vragen vergeten te maken, ik heb er gewoon overheen gelezen. Het stomme is nog dat ik beide vragen wel geweten had.
Oud 18-06-2007, 15:01
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Delhi schreef op 18-06-2007 @ 01:26 :
Herkenbaar .. heb ik ook gedaan. Volgens mij heb ik er zelfs nog iets als methylalkoxypropeen van gebrouwen. Maar we kregen er dan nog wel één punt voor, toch?
Ja das het leuke ervan, dat je zelfs voor compleet foute antwoorden toch nog een punt krijgt
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Oud 18-06-2007, 15:31
Verwijderd
Weet niet meer bij welk vak: Vul 2 andere argumenten in. En vervolgens precies dezelfde opschrijven.
Oud 18-06-2007, 15:40
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Barones schreef op 18-06-2007 @ 11:36 :
ja dat vroeg ik me ook af. Wij hebben die examens niet in mogen zien. Mag je ze inzien als je dat wilt?
Geen idee, maar ik weet gewoon dat ik die dingen heb opgeschreven en dan zie je later bij het nakijken op internet of bespreken met anderen dat het fout was.

Ik heb vandaag wel wiskunde in mogen kijken, maar dat was omdat ik een her wil doen. Daar ook domme fouten gemaakt. Haakjes vergeten (3 keer gedaan) kost je soms echt punten. En ik ben het hele examen de quotient-regel vergeten, dus ben op die manier 10 punten verloren. Net zoals alfa-kwadraat opschrijven ipv 2alfa en daarom er dus niet uitkomen.
Oud 19-06-2007, 00:50
Qwen
Qwen is offline
Ik was bij Nederlands vergeten dat je 10% meer of minder woorden mag hebben bij de samenvatting. Dus ik bleef maar dingen wegstrepen totdat ik precies 200 woorden had. Blijkt dus dat vooral de laatste zinnen die ik had weggestreept wel erin hoorde, en heb ik dus 5-6 punten misgelopen.

Ben wel geslaagd maar heb er een 5,1 voor. Ik ga 'em morgen overnieuw maken.
Ads door Google
Oud 19-06-2007, 01:26
Yoruichi
Yoruichi is offline
Ik had bij Wis B1 na de hele berekening goed te hebben opgeschreven gedacht: "Nee, dat antwoord kan nooit!" Vervolgens heb ik het allemaal weggestreept en er wat onzinnigs ingevuld, terwijl ik wist dat het onzinnig was!
Oud 19-06-2007, 10:19
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Citaat:
Bij Biologie: Over het woord 'maximaal' heengelezen, waardoor ik 20.000 nam in plaats van 30.000.
Bij die opgave heb ik over die hele 30 heen gelezen waar je nog mee moest vermenigvuldigen. Daardoor 2 punten gemist wat er voor heeft gezorgd dat ik uiteindelijk geen 8 maar een 7 sta.
Oud 19-06-2007, 15:46
HMV
HMV is offline
Klasgenoot van me: geodriehoek vergeten bij Wiskunde B1 Examen.

Mijn domme fout: Bij GS, bij het Verenigd Koninkrijk denken aan het gebied bij Engeland.....
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie domme fout gemaakt
Megamandy
4 02-02-2014 18:40
Liefde & Relatie Fout herstellen
Lingelang
4 05-06-2010 15:47
Algemene schoolzaken Mensen Die Vaak Domme Foute Maken, Niet Voor Flippow (sorry sas)
Anti-Flippow
16 25-12-2003 23:19
Software & Hardware [Javascript] Kan de fout niet vinden
Tuinkabouter !!
8 10-08-2003 16:54
Software & Hardware Fout van een website
Verwijderd
12 08-09-2002 15:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.