Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2003, 16:56
smilegirl
smilegirl is offline
heejz allemaal...
kheb een klein probleempje..
ik zit op de mavo----> vmbo theoretische leerweg.
en voor alle vakken haal ik normale cijfers..
alleen voor frans gaat het altijd helemaal mis..
in de les let ik extra goed op..
en dan krijgen we vaak voor het proefwerk nog wat so's op...
en ik leer het echt heel goed...begin netjes 2 dagen van te voren...leer alles in stukjes herhaal laat me regelmatig overhoren enz enz.
maar dan als het so komt dan gaat het mis weet ik nix meer...en haal ik vaak gewoon 3e...
dan denk ik vaak van nouja het proefwerk dan maar goed maken...
maar neej...zodra het blaadje voor me ligt weet ik nog maar heel weinig dingen....terwijl ik thuis alles kan opdreunen en in de pauze's....
altijd 2e 3e voor frans is ook nie leuk nu wil ik eens een keer een 6je...
wie heeft dit ook? en wie hebbu tips??

vast bedankt smilegirl.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2003, 17:15
@Moon
@Moon is offline
tsja...je kan ook nie alles hebben he. Ik kan me nog herinneren dat een docent zei dat er een jongen was die voor alle vakken allemaal achten en negens haalde maar hij kon alleen geen Duits, altijd onvoldoendes. Heel vaag, mssn heb jij ook zoiets
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:20
Verwijderd
't lijkt me faalangst, misschien eens praten met je mentor en/of de Franse lera(a)r(es) ofzo? Misschien worden er op school faalangst trainingen gegeven waar je iets aan kunt hebben. En/of misschien hebben zij andere ideeën. Probeer er iig over te praten met iemand op school, dan kan er misschien een oplossing ofzo gezocht worden. Succes en sterkte.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 18:58
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2003 @ 19:20:
't lijkt me faalangst, misschien eens praten met je mentor en/of de Franse lera(a)r(es) ofzo? Misschien worden er op school faalangst trainingen gegeven waar je iets aan kunt hebben. En/of misschien hebben zij andere ideeën. Probeer er iig over te praten met iemand op school, dan kan er misschien een oplossing ofzo gezocht worden. Succes en sterkte.
maar zou ik dan niet faalangst moeten hebbu bij alle vakken??\
of komt het gewoon doordat ik nu steeds onzekerder word over frans...

vorig jaar was ik trouwens wel gewoon goed in frans hield ik gewoon 7..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
smilegirl schreef op 18-03-2003 @ 19:58:
1. maar zou ik dan niet faalangst moeten hebbu bij alle vakken??\
2. of komt het gewoon doordat ik nu steeds onzekerder word over frans...
1. Volgens mij hoeft dat niet, hoor.
2. Zou kunnen.

Maar probeer er iig over te praten met bv. een docent.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:04
smilegirl
smilegirl is offline
kheb er al met me ouders over gehad die nemen me niet seriues denken dat ik me best niet goed genoeg doe...
dus ja ga ff praten met die leraar..
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:41
Verwijderd
Citaat:
smilegirl schreef op 18-03-2003 @ 21:04:
kheb er al met me ouders over gehad die nemen me niet seriues denken dat ik me best niet goed genoeg doe...
dus ja ga ff praten met die leraar..
'k weet niet of je laatste zin sarcastisch bedoeld is? Maar heb je zelf een beter idee? Alle mensen reageren anders, die leerkracht is je ouders niet en omgekeerd. En je hebt verder toch voldoendes? Je werkt er dan toch voor? Waarom zou je voor alle vakken werken en niet voor Frans? Verder hebben docenten wat meer ervaring en nemen zij je misschien (hopelijk) wel serieus. Proberen kan altijd. Een ander idee heb ik ook niet. Ja, jezelf in praten dat je het wel kunt ed, maar of dat werkt?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 17:54
smilegirl
smilegirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2003 @ 21:41:
'k weet niet of je laatste zin sarcastisch bedoeld is? Maar heb je zelf een beter idee? Alle mensen reageren anders, die leerkracht is je ouders niet en omgekeerd. En je hebt verder toch voldoendes? Je werkt er dan toch voor? Waarom zou je voor alle vakken werken en niet voor Frans? Verder hebben docenten wat meer ervaring en nemen zij je misschien (hopelijk) wel serieus. Proberen kan altijd. Een ander idee heb ik ook niet. Ja, jezelf in praten dat je het wel kunt ed, maar of dat werkt?
neej dat laatste is niet sarcastisch bedoeld...
ja denk ook dat leraren er meer ervaring mee hebbu...
wat scheeld is dat ik mijn leraar ook voor duits heb en hij dus weet wat ik kan...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:36
You_Do_It
Avatar van You_Do_It
You_Do_It is offline
Ik heb hetzelfde gehad alleen dan bij engels. Ik was heel goed in de andere talen, maar met engels ging het slecht. Ook met proefwerken wist ik het dan niet meer. Bij mij was het wel een beetje faalangst en ik werd steeds meer onzeker over het vak, ik haalde ook hele lage cijfer ik heb zelfs een paar keer een 1 gehad.(Het kwam ook omdat ik een stomme leraar had)
__________________
:cool:
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 18:50
Verwijderd
Ik had (heb, maar heb nu geen vreemde talen meer ) het bij alle vreemde talen. Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om twee keer een 1- voor Frans te halen. Gelukkig krijg ik in de hogere klassen wel aardige docenten ed en ik heb Frans na de tweede laten vallen (kon omdat ik naar de mavo ging ivm mijn lage cijfers voor, je raadt het nooit, de vreemde talen), dat scheelde ook. Om nog een voorbeeldje te geven: voor mijn mondeling Engels in 5 havo had ik in eerste instantie twee 3-en (lager dan dat ging ze niet als je op was komen dagen). Voor Duits had ik het hoogste gemiddelde (en het hoogste eindexamencijfer) van de havo-eindexamenleerlingen, dit mede dankzij de bijles die ik gehad heb (die man kon goed uitleggen, op 'mijn' manier). Ik ben (licht) dyslectisch, 'k denk dat het bij mij ook daar door komt dat ik geen held ben ik talen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen, ik heb mijn mavo en mijn havo gehaald. Probeer er met je docent/mentor over te praten en hopelijk begrijpt hij/zij het en kan hij/zij je er mee helpen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 19:57
smilegirl
smilegirl is offline
hej leonoor...
dat geeft me wel weer een b-tje hoop voor dat scheitfrans
Met citaat reageren
Oud 19-03-2003, 21:29
Verwijderd
Citaat:
smilegirl schreef op 19-03-2003 @ 20:57:
dat geeft me wel weer een b-tje hoop voor dat scheitfrans
't is iig belangrijk dat je in jezelf geloofd. Misschien kun je ook eens informeren naar mogelijkheden voor bijles? Ik heb er echt heel veel aan gehad. In eerste instantie vond ik het 'raar' ed en ik had er natuurlijk alles behalve zin in, maar ik wou graag 7 vakken, dus heb ik het toch maar gedaan. Gelukkig was de man waar ik bijles van kreeg erg aardig, hij kon goed uitleggen en had veel geduld ed. En hij geloofde in me, hij geloofde dat ik het kon, dat maakte ook heel veel uit. Uiteindelijk ben ik Duits zelfs heel leuk gaan vinden en werd ik er dus ook redelijk goed in. Ik ben het zelfs gaan studeren (wel weer meegestopt, maar dat doet er nu ff niet toe ).

Ik hoop dat het bij jou ook goed komt. Misschien kun je samen met je mentor/docent een oplossing zoeken. Dan zien je ouders ook dat je het wel wilt, heb je meteen twee vliegen in één klap.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:03
smilegirl
smilegirl is offline
vandaag weer me cijfer terug van de proefwerkweek ik die week zat natuurlijk ook frans en ik had een 4,7...wel boven mijn gemiddelde gelukkig en mijn leraar vroeg hoe dat nou steeds zo kwam...ik heb hem uitgelegt dat ik goed leerde en alles...
we gaan nu samen naar een oplossing zoeken...als ik al 6e hebu voor frans ben ik allang blij...
nouja moet nog 3 maanden naar scholl moet lukken..
ik probeer nu in mezelf te geloven en niet steeds te denken ik kan het toch niet.....
Met citaat reageren
Oud 20-03-2003, 16:33
Verwijderd
Je gaat het iig proberen en das al goed. En je moet idd in jezelf (blijven) geloven, dat scheelt waarschijnlijk al een hoop.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2003 @ 19:20:
't lijkt me faalangst, misschien eens praten met je mentor en/of de Franse lera(a)r(es) ofzo? Misschien worden er op school faalangst trainingen gegeven waar je iets aan kunt hebben. En/of misschien hebben zij andere ideeën. Probeer er iig over te praten met iemand op school, dan kan er misschien een oplossing ofzo gezocht worden. Succes en sterkte.
ja inderdaad, toen ik het las, moest ik ook aan faalangst denken. Op de meeste scholen worden wel trainingen daarvoor gegeven. Op mijn school iig wel. Suc-9 ermee
*knuf* mij
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2003, 11:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
smilegirl schreef op 20-03-2003 @ 17:03:
vandaag weer me cijfer terug van de proefwerkweek ik die week zat natuurlijk ook frans en ik had een 4,7...wel boven mijn gemiddelde gelukkig en mijn leraar vroeg hoe dat nou steeds zo kwam...ik heb hem uitgelegt dat ik goed leerde en alles...
we gaan nu samen naar een oplossing zoeken...als ik al 6e hebu voor frans ben ik allang blij...
nouja moet nog 3 maanden naar scholl moet lukken..
ik probeer nu in mezelf te geloven en niet steeds te denken ik kan het toch niet.....
good!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 16:20
smilegirl
smilegirl is offline
kheb weer een pw gehad om me cijfer op te halen...

het ging over etre en avior...ofso..
nou kheb zo'n 3 dagen geleerd...het waren 10 werk woorden..
en jaaah tis me gelukt kheb een 8!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 20:06
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
smilegirl schreef op 28-03-2003 @ 17:20:
kheb weer een pw gehad om me cijfer op te halen...

het ging over etre en avior...ofso..
nou kheb zo'n 3 dagen geleerd...het waren 10 werk woorden..
en jaaah tis me gelukt kheb een 8!!!!!!!!!
ik ben proud op jou!! heel erg goed, great, you go girl!
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-03-2003, 07:16
Verwijderd
Citaat:
smilegirl schreef op 28-03-2003 @ 17:20:
kheb weer een pw gehad om me cijfer op te halen...

het ging over etre en avior...ofso..
nou kheb zo'n 3 dagen geleerd...het waren 10 werk woorden..
en jaaah tis me gelukt kheb een 8!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 11:07
smilegirl
smilegirl is offline
tis een begin....nu de rest nog....
nog steeds staak geen voldoende..
kheb trouwens met de leraar gepraat..en er zijn nog 2 andere uit mijn klas die er ook last van hebbu....
we gaan er over na denken wat we nu gaan doen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:01
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
smilegirl schreef op 29-03-2003 @ 12:07:
tis een begin....nu de rest nog....
nog steeds staak geen voldoende..
kheb trouwens met de leraar gepraat..en er zijn nog 2 andere uit mijn klas die er ook last van hebbu....
we gaan er over na denken wat we nu gaan doen
goed zo, je komt er wel
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 12:50
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
You go girl!!! Zolang jij je best er maar voor doet en wilt doen, kunnen ze je op school heel weinig maken. Gewoon ff doorzetten, die goede cijfers komen nog wel!!

Btw, ik haal altijd ruime voldoendes voor Frans, maar vraag je me 2 uur na de repetitie wat alles betekende, dan ben ik het vergeten.. Komt denk ik omdat Frans niet zo dichtbij je staat als Duits (lijkt veel op NL) en Enkgels (hoor je de hele dag)..
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 20:13
artnael
Avatar van artnael
artnael is offline
kijk eens op www.kinderlines.nl/homepages/zelfvertrouwen.html

zeer handig.. staan oook tips + gastenboek en forum
groetjes mij.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2003, 20:51
Nieni
Avatar van Nieni
Nieni is offline
Goedzo, kop op hoor!!
Als je ouders niet geloven dat je zoveel aan je Frans doet, kun je misshcien vragen of ze je regelmatig willen (en kunnen) overhoren??
(of zijn je ouders niet vaak thuis...dat kan natuurlijk ook en dan is dit )
Sterkte ermee iig!!
__________________
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Stenig
Vogelvrij
20 12-11-2005 13:42
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Natte zoenen.
Ieke
0 16-02-2004 20:46
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 14:59
Psychologie brief...
Fantôme
88 13-05-2003 18:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.