Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2005, 13:29
gunter
gunter is offline
For you, I would gladly walk a mile, if that would give me a chance to see you smile. I'd call you my friend, but that's a lie. You mean more to me, but I can't explain why. For you are more precious to me than all of the world's gold, but I can't tell you that, how can I be that bold? If I spoke what's on my mind, would you accept me? Because without you, I don't know where I'd be. You seem to be calm, while I feel absolutely lost. I would like to be so bold, but what would its failure cost? Am I the only one faced with this choice? Be daring and risk losing you as a friend too? I can't risk that; I'd rather have that then lose everything. What should I do?
__________________
GUNTER HAS MUSCLES! www.gunters.net
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2005, 18:28
dewikke007
Avatar van dewikke007
dewikke007 is offline
mooi gedaan,
probeer wel minder één blok tekst te vormen,
dat is moeilijker om te lezen...
maar wel een zeer mooie tekst
__________________
wim
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 19:58
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
gunter schreef op 05-06-2005 @ 14:29 :
For you, I would gladly walk a mile, if that would give me a chance to see you smile. I'd call you my friend, but that's a lie. You mean more to me, but I can't explain why. For you are more precious to me than all of the world's gold, but I can't tell you that, how can I be that bold? If I spoke what's on my mind, would you accept me? Because without you, I don't know where I'd be. You seem to be calm, while I feel absolutely lost. I would like to be so bold, but what would its failure cost? Am I the only one faced with this choice? Be daring and risk losing you as a friend too? I can't risk that; I'd rather have that then lose everything. What should I do?
For you, I would gladly walk a mile,
if that would give me a chance to see you smile.
I'd call you my friend, but that's a lie.
You mean more to me, but I can't explain why.
For you are more precious to me
than all of the world's gold, but I can't tell you that,
how can I be that bold?

If I spoke what's on my mind,
would you accept me? B
ecause without you, I don't know where I'd be.
You seem to be calm, while I feel absolutely lost.
I would like to be so bold,
but what would its failure cost?
Am I the only one faced with this choice?
Be daring and risk losing you as a friend too?
I can't risk that; I'd rather have that
then lose everything. What should I do?

Pff.. Dit is helemaal niet goed hoor, maar ik lees het zo meer als een gedicht.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 20:15
FreeZzze
FreeZzze is offline
if that would give me a chance to see you smile.

Na if nooit would dus:

if that gave me a chance to see you smile.

Ik vind de tekst wel mooi ritme is over het algemeen wel goed sommige stukjes kunnen beter Alleen beetje vaag taalgbeurik ana het eind, het begin snap ik beter. wel goed voor een Engels gedicht
Met citaat reageren
Oud 05-06-2005, 20:28
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Geen schitterend gedicht en volgens mij heb je eigenlijk gewoon in het Nederlands nagedacht en in het Engels opgeschreven. In gesproken taal merk je zoiets al snel op, maar in een gedicht is het nog erger.

Blijf je moedertaal trouw, daar is niets mis mee (ook al staat het stoer om in het Engels te schrijven bij de jeugd, vaak krijg je dan vreselijk lelijke gedichten als resultaat). Poëzie is (volgens mij) de hoogste vorm van literatuur omdat met heel weinig woorden duizende beelden gevormd kunnen worden die op nog eens duizenden manieren geïnterpreteerd kunnen worden.

Over het thema kan ik duidelijk zijn (en dat is niet persoonlijk op jouw gedicht bedoeld, maar op dit 'soort' onderwerp): afgezaagd. Poëzie over de liefde kennen we allemaal, er bestaan miljoenen van deze gedichten en je moet al heel veel moeite doen om een gedicht over liefde te schrijven dat mooi is en uitspringt. Bij velen stopt het bij "ik hou van jou, ik zal je nooit kunnen missen, jij bent alles voor mij" maar er is zoveel meer dat je zou kunnen vertellen. Vertel in je liefdesgedicht over hoe haar haar ruikt, over hoe jullie samen op een bankje naast elkaar zitten, ... dat maakt het persoonlijker (gewoon een tip, natuurlijk geen voorwaarde voor een goed liefdesgedicht).

Even kort:
- wees origineel (dé voorwaarde voor een goed gedicht in het algemeen en al helemaal voor een liefdesgedicht)
- schrijf in een taal die je echt machtig bent (voor de meesten zal dat Nederlands zijn)
- forceer geen rijm
- interpreteer dit niet als 'afbreken' maar als 'opbouwen' (volgende keer beter )

Nog een tip over het algemeen: lees eens wat in het Engels (vooral gedichten) dan zie je ook al meer hoe je zelf een Engels gedicht in elkaar moet steken. En hiermee bedoel ik niet dat je Shakespeare moet gaan imiteren (want dat is oud Engels, natuurlijk) maar dat je door het lezen van bepaalde poëzie zelf ook betere ideeën krijgt.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een Engels gedicht geschreven door mij (mening alseblieft)
gunter
5 05-06-2005 15:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.