Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-06-2011, 09:29
Chevy
Avatar van Chevy
Chevy is offline
Outlander, van Diana Gabaldon. Voor de zestiende keer, ofzo. Blijft fijn.
__________________
Shh, the melon, it is speaking to me..
Advertentie
Oud 09-06-2011, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Margaux Fragoso – Tijger, tijger
Die heb ik deze week ook gelezen; indrukwekkend. Ze schrijft goed. Boek gaat het drama gelukkig voorbij. Weet niet met wie je meer medelijden hebt...

Vandaag ook even Howl's Moving Castle gelezen, van Dianne Wynn Jones. Wat blijft dat een heerlijk boek, sprookjesachtig en kleurrijk <3 En iets samenhangender dan de film, hoewel de film het boek behoorlijk nauw volgt, vooral in het begin. Niet dat de film niet leuk is, trouwens

Verder nog steeds af en toe aan het lezen in Five Boys.
Oud 11-06-2011, 11:26
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Citaat:
Vandaag ook even Howl's Moving Castle gelezen, van Dianne Wynn Jones. Wat blijft dat een heerlijk boek, sprookjesachtig en kleurrijk <3 En iets samenhangender dan de film, hoewel de film het boek behoorlijk nauw volgt, vooral in het begin. Niet dat de film niet leuk is, trouwens
Holy crap, ik heb 'm net uit en wou bijna hetzelfde gaan posten

Heb je de andere Howl boeken gelezen? Ik ben benieuwd of ze de moeite waard zijn
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Oud 11-06-2011, 14:25
Verwijderd
Welke zijn dat? Is dat met al die werelden die afsplitsen elke keer als iemand een keuze maakt ofzo?
Oud 11-06-2011, 16:40
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Outlander, van Diana Gabaldon. Voor de zestiende keer, ofzo. Blijft fijn.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 11-06-2011, 19:04
Verwijderd
Ik ben begonnen in Joe Speedboot. Ik wilde dit boek sowieso al eens lezen, en na dit topic was ik helemaal benieuwd wat ik ervan zou vinden.
Oud 11-06-2011, 22:25
Verwijderd
Citaat:
Holy crap, ik heb 'm net uit en wou bijna hetzelfde gaan posten

Heb je de andere Howl boeken gelezen? Ik ben benieuwd of ze de moeite waard zijn
Ik had ook al zitten overwegen om ze te bestellen via bol.com Maar eigenlijk mag ik geen boeken kopen... iig hebben ze goeie recensies. Maar heb ze dus zelf nog niet gelezen.
Oud 15-06-2011, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Dimitri Verhulst - De laatste liefde van mijn moeder
Hmm vreemd einde, maar verder leuk boek. Lees nu Een week op de luchthaven, van Alain de Botton. Geinig boekje! Hierna ga ik beginnen in Tussenstations van Rory Stewart.
Oud 15-06-2011, 20:45
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Gisteren Jim Butcher's Blood Rites gelezen. Volgens mij heb ik tot nu toe nooit langer gedaan dan een dag over boeken uit de Dresden Files serie, meestal zelfs veel minder dan dat.


Nu bezig in Alastair Reynolds' Terminal World. Tot nu toe zeer vermakelijk, maar ik betwijfel dat die House of Suns voor mij gaat overtreffen.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Oud 16-06-2011, 12:36
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Welke zijn dat? Is dat met al die werelden die afsplitsen elke keer als iemand een keuze maakt ofzo?
Dat is wel van Diana Wynne Jones maar volgens mij niet Howl's moving castle want die ken ik niet en de boeken met afsplitswerelden wel. Dat zijn De twaalf werelden en De negen levens en De tovenaars van Caprona en Heksenweek. Volgens mij is Heksenweek precies die ene met afsplitswerelden.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 18-06-2011, 21:02
veer2110
Avatar van veer2110
veer2110 is offline
Citaat:
Harry Potter and the Deathly Hallows
ik ook. engelse versie dan.

En ben ook bezig in de poppenmaker van Amanda Stevens
gaat over een vrouw (of man:$) die haar/zijn dochter heeft verloren, en dan loopt ze langs een winkel, waar een pop in de etalage staat, die precies op haar/zijn dochter lijkt. De volgende dag wil loopt ze er weer langs, maar de pop is weg en de eigenaar is vermoord.

Hm..
Oud 18-06-2011, 21:58
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
Zondagsgeld - Philip Snijder
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 20-06-2011, 18:10
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
Ik lees op dit moment heel veel boeken, waaronder:
Je blijft - Anna Drijver.
Het heilige moeten; mijn leven met een dwangstoornis - Claudia van der Werf.
Korstmos - Katrien Vervaele.

Op dit moment heel veel biebboeken thuis, met de thema's depressie, zelfverminking, zelfmoord, eetstoornis en dingen in die trend. ;s
__________________
There are two reasons why people don't talk about something. Either it doesn't mean anything, or it means everything. ♡
Oud 21-06-2011, 19:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Harry Potter en de orde van de feniks, lees ik op dit moment.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 25-06-2011, 10:34
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Stefan Brijs - De engelenmaker
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 03-07-2011, 10:43
Aurora
Avatar van Aurora
Aurora is offline
Ik ga beginnen in Russisch blauw van Rascha Peper.
__________________
what a lovely day to shape your dreams
Oud 03-07-2011, 13:00
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik ben nu 'dodenwake' van Stephen King aan het lezen. Op m'n 'nachtkastje' ligt een stapel boeken, waarvan ik tot ongeveer de helft heb gelezen, en toen gewoon ben gestopt...
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 03-07-2011, 15:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
JK Rowling: Harry Potter en de relieken van de dood.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-07-2011, 16:49
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
In de zomervakantie moet ik de volgende boeken lezen (sommige boeken heb ik al eerder proberen te lezen):

- Fahrenheit 451 - Ray Bradbury
- Brave New World - Aldous Huxley
- Vaslav - Arthur Japin
- Pelican Bay - Nelleke Noordervliet
- Noodlot - Louis Couperus
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 18:30
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik wil deze zomervakantie in ieder geval de 'In de ban van de ring'-trilogie lezen, en dan misschien ook 'de Hobbit' opnieuw. Verder wil ik meer van John Green lezen, en de Eagle-serie, en de boeken afmaken waaraan ik ben begonnen, en de boeken bevatten o.a. 'Robinson Crusoe' en 'Voorbij Band of Brothers'.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 03-07-2011, 19:21
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Mja, de vraag is of ik aan de boeken kom die ik wil lezen. De bovenstaande Nederlandse boeken moet ik voor m'n leesdossier lezen en de twee Engelse boeken voor het IB voor Engels.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 03-07-2011, 19:52
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Mja, de vraag is of ik aan de boeken kom die ik wil lezen. De bovenstaande Nederlandse boeken moet ik voor m'n leesdossier lezen en de twee Engelse boeken voor het IB voor Engels.
Heb je deze gekozen uit een aantal titels, of was het gewoon 'dit zijn de boeken die je moet lezen' en had je geen keuze?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 03-07-2011, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Mja, de vraag is of ik aan de boeken kom die ik wil lezen. De bovenstaande Nederlandse boeken moet ik voor m'n leesdossier lezen en de twee Engelse boeken voor het IB voor Engels.
Brave New World en Noodlot zijn in ieder geval heel erg goed, dus dat overleef je wel.

Ot: Ik lees de geheimen van de macht van Anders Ehnmark.
Oud 03-07-2011, 20:02
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Heb je deze gekozen uit een aantal titels, of was het gewoon 'dit zijn de boeken die je moet lezen' en had je geen keuze?
Bedoel je de Engelse? Die twee Engelse boeken samen met nog 4 andere heeft de lerares voor de klas gekozen. Iets met IB regels.
En de Nederlandse heb ik zelf gekozen ja. Er is wel een lijst, maar daar kijk ik nooit op.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 05-07-2011, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Holy crap, ik heb 'm net uit en wou bijna hetzelfde gaan posten

Heb je de andere Howl boeken gelezen? Ik ben benieuwd of ze de moeite waard zijn
Heb nu deze besteld: http://www.bol.com/nl/p/engelse-boek...892/index.html

Omdat ik een ander boek ging bestellen, en toen stond deze nog in mijn winkelwagentje, en nu komt ie. Ben benieuwd!

Ennnnn ik heb het nieuwste boek van George R.R. Martin alvast besteld en hopelijk komt hij dus binnen een week bij mij thuiiiiis Dikke hoera!
Oud 05-07-2011, 20:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Audrey Niffenegger - De tweeling van Highgate
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 06-07-2011, 14:25
Verwijderd
Artur Japin - De eerste liefde van Kazanova
Oud 06-07-2011, 14:36
chiara_
Avatar van chiara_
chiara_ is offline
Ken Follett - Sneeuwjacht. Goed boek
Oud 08-07-2011, 17:34
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik weet niet hoeveel ik ervan ga lezen, maar dit heb ik vandaag in huis gehaald:

Verzamelde werken. Verhalen 1887 - 1888 - Anton Tsjechov
Toenemend feestgedruis - Drs. P

<3
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Oud 10-07-2011, 22:54
Issun
Avatar van Issun
Issun is offline
Ik geloof dat mijn moeder weer een Murakami gaat kopen, dus dat wordt weer een heerlijk Japans vaag surrealistisch avontuur waarin eigenlijk niks gebeurd. Geweldig.
__________________
Death is coming! Quick, put on the gold hat!
Oud 12-07-2011, 07:37
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Kraken van China Miéville. Heerlijk bizar
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Oud 13-07-2011, 18:45
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Harry Potter and the goblet of fire
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 17-07-2011, 12:29
michellewhoelse
Avatar van michellewhoelse
michellewhoelse is offline
Harry Potter and the deathly hallows. Voor de 3e of 4e keer. Natuurlijk wel in het Engels.
Oud 17-07-2011, 20:27
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Audrey Niffenegger - De tweeling van Highgate
Ik heb deze uit. Volgens mij was dit het meest maffe boek wat ik ooit gelezen heb

Ik ga nu beginnen in Karin Slaugther - Een lichte koude huivering.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 18-07-2011, 08:53
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Gerard Reve - De avonden
Oud 18-07-2011, 17:37
Takkie89
Avatar van Takkie89
Takkie89 is offline
LOTR
__________________
Speel zonneschijn, ook als het regent!
Oud 18-07-2011, 17:55
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Voetval,
en ik heb een nieuw boek (Engels) binnen, dus die wil ik ook nog lezen, en ik wil ook In de Ban van de Ring lezen, en de Hobbit opnieuw.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Oud 19-07-2011, 12:26
Verwijderd
Straks beginnen in Karin Slaughter - Gevallen
Heerlijke vakantieboeken zijn dat altijd!
Oud 19-07-2011, 20:42
Verwijderd
Heinrich Böll - Der Zug war pünktlich
Oud 20-07-2011, 19:35
Verwijderd
Citaat:
Ennnnn ik heb het nieuwste boek van George R.R. Martin alvast besteld en hopelijk komt hij dus binnen een week bij mij thuiiiiis Dikke hoera!
Uit. En fuuuuuuck.
Oud 21-07-2011, 07:36
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
The Sparrow van Mary Doria Russell. Het is tot nu toe grappig en spannend
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Oud 21-07-2011, 11:47
Mimuna
Avatar van Mimuna
Mimuna is offline
Simone Elkeles - Gevaarlijke flirt (in het engels -> Rules of attraction)

Echt een heel mooi boek, heb het eerste deel ervan ook gelezen. Perfect Chemistry.
Gaat over een keurig meisje en een ganglid die verliefd worden op elkaar, beide boeken zijn echt heel mooi en leuk geschreven. Ik zou zeggen; voor allen die van romantiek en humor houden: Lezen maar!
Oud 24-07-2011, 10:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Karin Slaugther - Onzichtbaar.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-07-2011, 13:46
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Harry Potter and the order of the Phoenix
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Oud 26-07-2011, 14:02
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ben, voor de derde of vierde keer, bezig in Everything is illuminated van Jonathan Safran Foer. Ik vond Extremely loud and incredibly close fantastisch, maar door deze kwam ik steeds niet heen. Maar ik ben nu verder dan ooit en het is toch wel gaaf
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 26-07-2011, 14:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb net Duister lot van David Baldacci uit. Ik houd van de schrijfstijl van die man, maar de verhaallijn van dit boek was echt té. Te veel toeval, te veel dingen die niet kunnen, enz.
En nu ga ik beginnen in Vaslav van Arthur Japin
Oud 26-07-2011, 14:20
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik heb deze uit. Volgens mij was dit het meest maffe boek wat ik ooit gelezen heb
Is het enigszins vergelijkbaar met De vrouw van de tijdreiziger (dat ik fantastisch vind), of is het meer thrillerachtig?

Ik lees Caesarion van Wieringa.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 26-07-2011, 21:41
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Is het enigszins vergelijkbaar met De vrouw van de tijdreiziger (dat ik fantastisch vind), of is het meer thrillerachtig?
Ik ken dat boek niet, dus ik kan geen vergelijking maken. Maar het is geen thriller.
Het maffe zat hem er voor mij in dat ik me constant afvroeg 'hoe kan iemand zo'n twist in z'n kop hebben dat 'ie dit verzint?' (de schrijfster dus)
Nou moet ik wel zeggen dat ik weinig gewend ben op dit gebied, want ik lees meestal thrillers of chicklits en die zijn (afgezien van heel veel moorden) vaak toch wel redelijk normaal.

Ik vond het eerste deel overigens wel wat traag, dus als je het gaat lezen moet je daar wel even doorheen bijten. Daarna gaat ie wel echt goed lopen en blijft het boeiend.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 26-07-2011, 21:42
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh en 'Onzichtbaar' van Karin Slaughter is uit (wat een gave boeken heeft zij toch!) en ik ga me nu richten op Arthur Japin's 'Vaslav'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 27-07-2011, 00:33
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Vaslav - Arthur Japin
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.