Oud 16-06-2004, 15:11
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Doping in de (top) sport, wat vinden jullie daarvan?
Ik ben nu bezig aan een werkstuk voor school, over doping en vraag me af hoe er over doping gedacht wordt???

Graag jullie reactie!!
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2004, 15:36
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik denk dat iedereen daar hetzelfde overdenkt.
Doping is slecht.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 11:10
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Thnx!!
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:20
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
K heb er nog wel keer in 5 Vwo presentatie over gehouden.. (k had een 8 ) en k heb al die zooi nog staan.. Hebben?
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:21
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 16-06-2004 @ 15:36 :
Ik denk dat iedereen daar hetzelfde overdenkt.
Doping is slecht.
Is niet helemaal waar.. Als je kijkt naar het extra amusement wat doping met zich meeneemt.. Als je daar puur zit omdat je het leuk vind om naar die sport te kijken en het je verder niet intereseert hoe het met die sporters gaat.. Is het best een leuke oplossing
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 16:30
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 18-06-2004 @ 16:21 :
Is niet helemaal waar.. Als je kijkt naar het extra amusement wat doping met zich meeneemt.. Als je daar puur zit omdat je het leuk vind om naar die sport te kijken en het je verder niet intereseert hoe het met die sporters gaat.. Is het best een leuke oplossing
Leuk he al die te jong overleden sporters die overlijden door het gebruik van doping?
Geweldig joh!
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 17:00
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 18-06-2004 @ 16:30 :
Leuk he al die te jong overleden sporters die overlijden door het gebruik van doping?
Geweldig joh!
Als je toch puur gaat voor het spelletje.. dan boeit dat je niet zoveel.. maar mensen willen zich graag hechten aan de sporters inderdaad.. en zijn begaan met hun lot.. maar de mensen die dat niet zijn..
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 19:22
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 18-06-2004 @ 17:00 :
Als je toch puur gaat voor het spelletje.. dan boeit dat je niet zoveel.. maar mensen willen zich graag hechten aan de sporters inderdaad.. en zijn begaan met hun lot.. maar de mensen die dat niet zijn..
Zo iemand ben ik niet maar het is toch triest als je met je leven gaat spelen om beter te worden, sport hoort goed te zijn voor je lichaam.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 22:16
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 18-06-2004 @ 16:21 :
Is niet helemaal waar.. Als je kijkt naar het extra amusement wat doping met zich meeneemt.. Als je daar puur zit omdat je het leuk vind om naar die sport te kijken en het je verder niet intereseert hoe het met die sporters gaat.. Is het best een leuke oplossing
Beetje vergezocht nietwaar??
De enige reden dat ik me kan voorstellen dat iemand geen probleem heeft met doping is dat het min of meer iedereen weer gelijk stelt: als iedereen evenveel toegang zou hebben tot doping dan zouden de "getalenteerden" weer van de "minder getalenteerden" (of getrainden) winnen, omdat ze allemaal evenveel doping nemen.
Helaas krijg je dan waarshcijnlijk dat degene met het meeste geld de ontwikkelaar van de beste doping wordt en die dus als eerste kan nemen De rijkste wordt dan de beste. Ook geen goed idee dus.
Er is niet snel een oplossing, want wat is doping en wat niet? Door bepaalde stoffen gaat je hart sneller kloppen, stroomt je bloed even sneller, koffie bijv geloof ik ook. Dat is ook geen doping. Ik vraag me altijd af waar ze de grens trekken??
Mischien is het beter om eerst daar antwoord op te vinden.
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 11:50
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Tja doping blijft een heikel punt, verreweg denk ik dat je er wel vanuit kan gaan dat de meeste topsporters wel "iets" gebruiken.

Imo 3 weken lang dagelijks zo'n 250 km om het hardst fietsen lijkt me clean ook niet echt haalbaar (Simpson - amfetamine, Festina)
Evenals de 100 meter op 9,5 sec. lopen. (Ben Johnson - Winstrol )

Dat over topsport, een professional kan er gewoonweg niet omheen.

Anders vind ik het voor amateurs, in welke sport dan ook, alles evolueert en men neemt almaar grotere risico's terwijl het NOC een heksenjacht houd op dope. Nandrolone decaonate waar bijv de Boer en Davids op gepakt zijn is tot 1,5 jaar traceerbaar, groeihormoon niet... (Marion Jones, CJ Hunter) Een amateur die het geld en het risico er voor over heeft weet wat hem te doen staat

Gebruik aan banden leggen kan enerzijds een oplossing zijn maar het zal de prestatie drang van de atleten niet temperen en mensen idd dwingen richting ontraceerbare drugs.

Stel je voor dat er niemand meer zou gebruiken dan zouden er nooit meer records gebroken worden en trekt sport geen publiek meer.
Word er voor de atleten ook niet leuker op.

Anderzijds is toestaan ook geen optie, dan onstaat imo immers de wedloop "wie durft zijn lichaam het meest op te voeren".

Denk dat men idd nog het best af is met willekeurig controleren en sancties opleggen bij een betrapt atleet.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 19-06-2004 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2004, 11:59
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 18-06-2004 @ 22:16 :

Helaas krijg je dan waarshcijnlijk dat degene met het meeste geld de ontwikkelaar van de beste doping wordt en die dus als eerste kan nemen De rijkste wordt dan de beste.

Ik vraag me altijd af waar ze de grens trekken??
Mischien is het beter om eerst daar antwoord op te vinden.
Dat ligt ook aan zijn/haar genetische programmering en ontvankelijkheid voor de dope, niet persé aan de hoeveelheid.

Maar idd, waar trek je die grens, men probeert er toch altijd onderdoor te sneaken.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 11:53
Zonnebloempje
Avatar van Zonnebloempje
Zonnebloempje is offline
Citaat:
Stel je voor dat er niemand meer zou gebruiken dan zouden er nooit meer records gebroken worden en trekt sport geen publiek meer.
Ok... nu ga je ff een beetje te ver denk ik hoor? Zonder doping kunnen er alsnog records verbroken worden... Denk aan: beter materiaal, betere trainingen enz.
Doping maakt de hele sport minder serieus Doet iemand het heel goed blijktie doping gebruikt te hebben, of word er gezegd: hij zal wel doping gebruiken.....
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 13:25
sexylexy
Avatar van sexylexy
sexylexy is offline
slecht, want echte sportwedstrijden zijn om je te bewijzen.
__________________
ik heb een heel orgineel onderschrift
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 20:09
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
~Mups~ schreef op 21-06-2004 @ 11:53 :
Ok... nu ga je ff een beetje te ver denk ik hoor? Zonder doping kunnen er alsnog records verbroken worden... Denk aan: beter materiaal, betere trainingen enz.
Doping maakt de hele sport minder serieus Doet iemand het heel goed blijktie doping gebruikt te hebben, of word er gezegd: hij zal wel doping gebruiken.....
Een heel aerodynamisch fietspak wint het vast niet van epo of amfetamine. Net zo min als een powerliftpak het wint van hGH.

Het is eerder juist zo dat men dat dan gebruikt, en bovenop die pakken en technieken nog eens dope neemt.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 21:32
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 18-06-2004 @ 22:16 :
*knip*
Helaas krijg je dan waarshcijnlijk dat degene met het meeste geld de ontwikkelaar van de beste doping wordt en die dus als eerste kan nemen De rijkste wordt dan de beste.
*knip*
De rijkste word de beste.. Zoiets heb je al een beetje met studie.. Dat domme mensen langer door kunnen studeren omdat papa toch betaald en daardoor op een zelfde studie-niveau als de dudies die niet langer door kunnen studeren.. En daar hoor je niemand over
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:36
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 21-06-2004 @ 21:32 :
De rijkste word de beste.. Zoiets heb je al een beetje met studie.. Dat domme mensen langer door kunnen studeren omdat papa toch betaald en daardoor op een zelfde studie-niveau als de dudies die niet langer door kunnen studeren.. En daar hoor je niemand over
mss komt dat omdat studie geen wedstrijd is, en je dus ook niet 'vals' kunt spelen...??
sport is bedoeld om te laten zien wat JIJ kunt, niet wat doping kan!!
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 11:40
ParisPlage
Avatar van ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 21-06-2004 @ 21:32 :
De rijkste word de beste.. Zoiets heb je al een beetje met studie.. Dat domme mensen langer door kunnen studeren omdat papa toch betaald en daardoor op een zelfde studie-niveau als de dudies die niet langer door kunnen studeren.. En daar hoor je niemand over
Da's inderdaad een prima argument om doping te nemen...

Sta je voor het doping tribunaal ofzo van het IOC : "ja maar domme mensen met geld mogen toch ook studeren?"
__________________
getrouwd ©
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-06-2004, 15:08
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
niekjuh schreef op 22-06-2004 @ 11:36 :
mss komt dat omdat studie geen wedstrijd is, en je dus ook niet 'vals' kunt spelen...??
sport is bedoeld om te laten zien wat JIJ kunt, niet wat doping kan!!
Tja het ligt ook niet aan die dope, daarbij moet je zelf ook nog gewoon capaciteit hebben. Als ik iets neem en jij neemt iets dan loop ik nog altijd harder dan jij. Get the point
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:07
niekjuh
Avatar van niekjuh
niekjuh is offline
het is idd zo dat de ene sporter meer profijt heeft van doping dan de ander, omdat deze sporter zonder doping ook al sterker is dan die ander.

maar dit is geen excuus om doping toe te laten: het is en blijft verboden en gewoonweg triest.

een ander excuus wat ik al meerdere malen gehoord heb om doping te legaliseren, is omdat 'iedereen het toch wel doet' en je 'het toch niet tegen kunt houden'
dat is ook wel zo, maar dat is geen reden om er maar helemaal niets meer tegen te doen!
de halve wereld slacht elkaar af en moord is ook verboden. maar alleen omdat toch iedereen het doet en je het nooit helemaal de wereld uitkrijgt, wil dat toch -hopelijk- niet zeggen dat we moord ook niet meer gaan bestraffen?!

door al die doping-troep gaat de hele gedachte en bedoeling van sport kapot
__________________
If everything seems to be going well, you obviously don't know what the hell is going on..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 00:50
soapenis
Avatar van soapenis
soapenis is offline
Ik vind dat een ieder dat voor zichzelf moet weten. Als iemand het prettig vind om doping te gebruiken laat diegene dan lekker, maar dan wel categorien maken wel- en niet- doping gebruikers

Ik ken een man die anabolen gebruikt heeft hij wordt de bochelman genoemd, vanwege zijn vreemd vervormde spieren
__________________
We're not buildings missiles to fight a war, we're building them to preserve peace
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 01:11
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ik kan er niet bij hoe mensen kunnen zeggen dat mensen met hun leven mogen spelen om een "betere" prestatie neer te zetten.

Het is toch gewoon niks anders dan valsspelen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 14:04
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
soapenis schreef op 26-06-2004 @ 00:50 :
Ik vind dat een ieder dat voor zichzelf moet weten. Als iemand het prettig vind om doping te gebruiken laat diegene dan lekker, maar dan wel categorien maken wel- en niet- doping gebruikers

Ik ken een man die anabolen gebruikt heeft hij wordt de bochelman genoemd, vanwege zijn vreemd vervormde spieren
Bochelman ?

http://www.ronnie.cz/_img/Clanky/205_4.jpg

Zulke bochels bedoel je zeker, dat zijn geen anabolen dude dat is synthol misbruik, en niet zo'n beetje ook
Olie in de spier, dat heeft niets meer met spieren of hormonen te maken. Zulke mensen moesten ze idd verbieden
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 12:51
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
synthol is idd venijnig spul, maargoed om ff terug te komen op doping ik kan het best begrijpen dat sommigen zichzelf ver willen pushen om aan de top te komen, bij ons in de krachttraining ruimte lopen zate mensen die gebruiken of het hebben en het is ook duidelijk te zien maargoed als je net als ik zo'n figuur mooi vind klinkt het een stuk aantrekkelijker dan voor iemand de er niet zoveel interesse in heeft.

Oja @ Mighty nice pics op je cu2
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 22:37
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 09-07-2004 @ 12:51 :
synthol is idd venijnig spul, maargoed om ff terug te komen op doping ik kan het best begrijpen dat sommigen zichzelf ver willen pushen om aan de top te komen, bij ons in de krachttraining ruimte lopen zate mensen die gebruiken of het hebben en het is ook duidelijk te zien maargoed als je net als ik zo'n figuur mooi vind klinkt het een stuk aantrekkelijker dan voor iemand de er niet zoveel interesse in heeft.

Oja @ Mighty nice pics op je cu2
Tja die synthol moet vrij frequent geinjecteerd worden en dat schijnt geen pretje te zijn ( lees : vrij pijnlijk te zijn qua branden etc ) Beetje gare mafketel die gast toen hij pas begon zag hij er wel goed uit.

pics zijn btw al ruim een half jaar oud @ 93kg 21%bf intussen alweer flink veranderd
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2004, 01:55
Dr. Durrr
Avatar van Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Citaat:
niekjuh schreef op 22-06-2004 @ 11:36 :
mss komt dat omdat studie geen wedstrijd is, en je dus ook niet 'vals' kunt spelen...??
Nou.. niet valsspelen.. Luzac en dergelijke instituten zijn ook een beetje valt spelen..
__________________
Dr Durr and Partners - GP Surgery
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.