Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2009, 13:42
twirlliefhebber
Avatar van twirlliefhebber
twirlliefhebber is offline
Er moet een verbod op doping komen!!!


Ben je voor of ben je tegen? en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2009, 22:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Topic opgeruimd, offtopicreacties verwijderd. De volgende die offtopic gaat kan een mail verwachten.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.

Laatst gewijzigd op 12-01-2009 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 09:09
Verwijderd
Ten eerste, 't is AlbertOOOOOOO. En ten tweede:

do·ping de; v(m) (sp) 1 het ongeoorloofd toedienen van stimulerende middelen 2 verboden stimulerende middelen

Per definitie is doping verboden en ongeoorloofd. Dat is een noodzakelijke eigenschap van doping. Het is dus een onzinnige stelling.

Van mij mag het slotje er dus sowieso op Wolter
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 15:26
Verwijderd
ik ben voor doping, je moet gelovigen hun gang laten gaan met pasgeboren kinderen vind ik
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 15:53
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Om zelf ook te reageren; ik ben tegen doping, in welke vorm dan ook.

Maar dan alleen prestatiebevorderende middelen. De mensen die geschorst worden omdat ze een joint gerookt hebben waarvan de sporen nog in het bloed zitten vind ik belachelijk. Daar schiet je geen drol mee op en het helpt je ook niets.

Waar ik ook de kriebels van krijg zijn de vele medische attesten die je vooral in het wielerpeleton ziet. Als je de lijsten mag geloven heeft ongeveer de helft van alle profs daar last van astma en mogen ze middelen als Salbutamol in een bepaalde dosis innemen zonder gestraft te worden. Zelf denk ik dat daar erg mee gerommeld wordt, want de hoeveelheden die ze krijgen, dat kreeg ik niet eens toen ik zelf flink last van astma had.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 09:29
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
ik ben tegen doping omdat het een sport niet geloofwaardig maakt (kijk maar naar wielrennen elke goede rijder wordt nu van uit gegaan dat ze doping gebruiken) als sporters niet op hun eigen kracht goed kunnen zijn (of wat zij zelf niet goed genoeg vinende) hoeven ze van mij niet eens mee te doen. sport is voor alle topsporters ooit begonnen als iets wat ze leuk wilde doen op een verreniging en lol wilden hebben. ook als ze topsporter zijn vind ik dat ze dat zo moeten blijven doen en dat zonder doping horen te doen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 11:16
Slaapkopf
Avatar van Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Tegen, want het is niet natuurlijk. Hoort niet in de sportwereld thuis .

Ik sluit me ook volledig bij hondballertje aan .
__________________
bjer
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 12:30
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
ik ben tegen doping omdat het een sport niet geloofwaardig maakt (kijk maar naar wielrennen elke goede rijder wordt nu van uit gegaan dat ze doping gebruiken) als sporters niet op hun eigen kracht goed kunnen zijn (of wat zij zelf niet goed genoeg vinende) hoeven ze van mij niet eens mee te doen. sport is voor alle topsporters ooit begonnen als iets wat ze leuk wilde doen op een verreniging en lol wilden hebben. ook als ze topsporter zijn vind ik dat ze dat zo moeten blijven doen en dat zonder doping horen te doen.
Dat wielrenners zo aan de dope zitten is gewoon door de belachelijke eisen die aan ze worden gesteld, de commercie heeft heel de sport verneukt.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 15:59
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat wielrenners zo aan de dope zitten is gewoon door de belachelijke eisen die aan ze worden gesteld, de commercie heeft heel de sport verneukt.
dat snap ik wel maar als zij verpesten door sport door doping te gebruiken niet de commercie want de commercie zit niet aan de doping maar de wielrenners zelf (ik ben het wel met je eens als je onder belachelijke eisen de aantal dopingtest ook bedoeld want dat is gewoon veel te veel vind ik)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 16:08
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
dat snap ik wel maar als zij verpesten door sport door doping te gebruiken niet de commercie want de commercie zit niet aan de doping maar de wielrenners zelf (ik ben het wel met je eens als je onder belachelijke eisen de aantal dopingtest ook bedoeld want dat is gewoon veel te veel vind ik)
Wat ik bedoel is dat er van wielrenners door sponsoren, tv, etc. te veel wordt gevraagd. Een tour de France op het tempo wat de top rijdt is niet te doen zonder wat hulpmiddelen. Doordat bijvoorbeeld wedstrijden geen 6 uur mogen duren moet het steeds sneller en het is aanhaken of afhaken, en degenen die afhaken die hebben niks meer te vreten want die zijn niet interessant voor sponsoren.

Daarnaast is er nog steeds een grijs gebied wanneer het tot doping komt. Is bloed aftappen, in een soort centrifuge gedaan waardoor het meer rode bloedcellen krijgt en terug in het lichaam gedaan wordt via transfusie doping? Is extra proteïne doping of niet omdat het lichaam deze stof ook zelf aanmaakt en in welke mate mag je dan extra innemen? etc.

Nu zullen bovenstaande voorbeelden best wel verder uitgelegd zijn of al op de zwarte lijst staan ofzo, maar het blijf altijd vechten tegen de bierkaai met doping, waarna het uiteindelijk vaak op dit neerkomt:

Rijkere ploegen hebben betere manieren van doping toepassen en zijn dus in het voordeel. ergo: oneerlijke concurrentie.
Waarom zouden we niet alles toestaan zou men daar van kunnen opmaken?
Ik verdiep me verder niet zo in de technische kant van doping om alle stoffen te weten, daarvoor boeit het me niet maar ik vind van beide kanten iets te zeggen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 20:00
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Ik ben tegen doping, en nu komt mijn filosofische reden :

Als je doping gaat gebruiken kun je je wat dingen af gaan vragen, gaat het nou om de beste sporter? of een wedstrijd tussen de beste biochemiën ( als je doping gebruikt). Het is niet voor niets Sport ( wat trouwens een heel groot en moeilijk begrip is, en niet zo van zelf sprekend als de meeste mensen denken) . Als je gaat knoeien met biochemiën dan is het toch geen sport meer? dat is gewoon een kwestie van de beste natuurscheikundige professor inhuren en hoppa, dan gaat et eerder om wetenschap.
dus weg met doping xd
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 13:48
Verwijderd
Wat Colonel Sanders zegt, het is al per definitie verboden.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 18:12
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Het is natuurlijk per definitie verboden, maar als je inderdaad ziet hoe praktisch het hele peloton voorschriften heeft voor allerhande medicatie "omdat ze astma hebben", dan vraag ik me af waarom procentueel gezien zoveel astmalijders profwielrenner zijn.


Aan de andere kant, wordt er heel vaak ook overdreven met die dopingrichtlijnen, waarbij je bij wijze van spreken nog geen drie tassen koffie zou mogen drinken of je test positief op cafeïne...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2009, 12:18
Stevill
Avatar van Stevill
Stevill is offline
Ik ben voor eerlijkheid, liever gelijke kansen door voor alle sporten een "schone" selectie en een "niet schone" selectie. Op die manier is er weer kans voor atleten die het op eigen kracht doen.
__________________
We went to a fight and a football game broke out.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Kinderen laten dopen
Verwijderd
145 13-03-2013 21:46
Vrije tijd Doping en topsporters
Chiara en Jana
6 21-04-2010 21:24
Drugs & Alcohol doping bij sporters
Chiara en Jana
1 21-04-2010 21:24
Levensbeschouwing & Filosofie Dopen? Eerste communie? Plechtige communie?
Lucaah
100 04-01-2010 13:30
Vrije tijd Doping in de sport: wat vind je ervan?
niekjuh
25 10-07-2004 00:55
De Kantine Ben je gedoopt, en zou je je kinderen dopen?
Outlaw
3 12-05-2004 13:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.