Oud 15-01-2011, 18:49
volture
volture is offline
Ik snap hier helemaal niks van en ik moet het bijna inleveren( van dat excel )
\
ik zou het echt waarderen als jullie me konden helpen
1. Kies een beroep, zowel voor de man als voor de vrouw en bepaal welk inkomen dan passend is.
2. Ga na wat je aan huur voor de flat kwijt bent.
3. Ga met behulp van advertenties in de woonkrant of op internet op zoek naar een huis wat jullie willen kopen. Ga na (schatting) wat dit huis aan huur zou moeten kosten.
4. Ga na of jullie voor een spaarhypotheek in aanmerking komen. Maak in excel een aflossingsplan en een spaarplan steeds met een looptijd van 30 jaar. (zie ook de inleiding). Houd rekening met bijkomende kosten zoals de kosten voor het afsluiten van de hypotheek, verhuiskosten en eventueel verbouwingskosten.
5. Maak een keuze tussen kopen en huren; onderbouw je keuze.
6. Maak in excel een overzicht per maand met de inkomsten (denk bijv. aan de jinderbijslag), vaste uitgaven en overige uitgaven. Ga na of er genoeg over blijft om nog leuk te leven.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2011, 19:49
brands
Avatar van brands
brands is offline
Crosspost met wonen en werken!
__________________
Gr. Brands

Laatst gewijzigd op 16-01-2011 om 07:54.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 12:24
the economist
the economist is offline
Stap 1 tm 4 moet je zomaar kunnen maken. Zoeken dus !
Als je een gezond inkomen vind, en een hypotjheek lukt, dan ben je voor 30 jaar goedkoper uit als je koopt, dat kan ik je zo wel vertellen..
Het te lenen bedrag moet je in 30 jaar aflossen, dat kan via een formule in Excel die iets van annuiteit heet, annuity, o.i.d. Het bedrag van aankoop van je huis (stel 300.000) moet je verhogen met afsluitkosten en verbouwingskosten. etc..
Extra punten kun je m.i. verdienen door rekening te houden met de hypotheekrente aftrek. Van de door jullie betaalde rente (zeg 5 %, dus jaarlijks 5% x 300000 = 15000) krijg je (biijv) 42 % 'weer terug' omdat je zoveel minder belasting betaalt. Heeft de docent dit expres vergeten ??? Helemaal goed is t als je ook nog het 'eigenwoningforfait' dan weer toevoegd aan je "inkomen voor de belasting"

de zin Ga na of er genoeg over blijft om nog leuk te leven. vind ik echt veel te moeilijk: hoe kan havovwo dit nou weten ?? Maar geen nood: de banken verstrekken alleen een hypotheek als je slechts een % van je inkomen aan woonkosten betaalt. Dus als er niet overbeelf om van te leven, kreeg je de hypotheek niet. Dus als je bij 4 ja hebt, is vraag 6B ook ja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Verhalen & Gedichten Vervolgverhaal: Moordzaken
Vlooienband
14 31-01-2003 20:15
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
ARTistiek Een verhaaltje van mij...
Eend
5 03-12-2001 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.