Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2006, 19:04
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Syzygy schreef op 25-01-2006 @ 18:05 :
Ja heel makkelijk back at you.
Beetje late reactie, maar kan het toch niet laten.
Waar ik me verschrikkelijk aan erger, is dat vegetariërs altijd lopen te zeiken dat het zo in- en inslecht is om vlees te eten. Waarom moet ik tegenover jou verantwoording afleggen daarover?
Dat hoeven vegetariërs toch ook niet? Laat iedereen lekker vlees of geen vlees eten, wat ie zelf wil.

Nee.

Waar ik me verschrikkelijk aan erger is vleeseters die gaan zeiken als je probeert ze een schuldgevoel aan te praten. Laat ons ook eens een pleziertje hebben, mieperts! Door maar door te blijven zeiken over hoe slecht het is, bestaat er de kans dat iemand anders besluit te stoppen met vleeseten en dat is ook weer positief.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2006, 20:16
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-01-2006 @ 20:04 :
Nee.

Waar ik me verschrikkelijk aan erger is vleeseters die gaan zeiken als je probeert ze een schuldgevoel aan te praten. Laat ons ook eens een pleziertje hebben, mieperts! Door maar door te blijven zeiken over hoe slecht het is, bestaat er de kans dat iemand anders besluit te stoppen met vleeseten en dat is ook weer positief.
Welk schuldgevoel...? Ik voel me niet schuldig als ik een heerlijke hamburger naar binnen werk hoor
En iemand laten stoppen met vleeseten? Laat ons vleeseters ook ons pleziertje hebben

__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 20:25
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Syzygy schreef op 25-01-2006 @ 21:16 :
Welk schuldgevoel...? Ik voel me niet schuldig als ik een heerlijke hamburger naar binnen werk hoor
Nee, maar er zijn mensen voor wie dat wel geldt.

Citaat:
En iemand laten stoppen met vleeseten? Laat ons vleeseters ook ons pleziertje hebben

[afbeelding]
Uiteraard, maar als je de mogelijkheid hebt moet je zo veel mogelijk mensen laten stoppen met vlees eten.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 20:28
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Syzygy schreef op 25-01-2006 @ 18:05 :
Ja heel makkelijk back at you.
Beetje late reactie, maar kan het toch niet laten.
Waar ik me verschrikkelijk aan erger, is dat vegetariërs altijd lopen te zeiken dat het zo in- en inslecht is om vlees te eten. Waarom moet ik tegenover jou verantwoording afleggen daarover?
Dat hoeven vegetariërs toch ook niet? Laat iedereen lekker vlees of geen vlees eten, wat ie zelf wil.

Ik weet niet of je het doorhebt maar dat is het hele idee van dit topic. Vertellen waarom je wel of geen vlees eet. En ja het is een forum, dus dan heb je soms dat mensen op jou reageren.

Ik ben het helemaal eens met je laatste punt though. Hoewel ik mensen die mij 100 euro aanbieden om een broodje worst te eten altijd wel grappig vind.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 20:30
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Juice schreef op 25-01-2006 @ 21:25 :
Uiteraard, maar als je de mogelijkheid hebt moet je zo veel mogelijk mensen laten stoppen met vlees eten.
Een beetje relativeren zou jou goed doen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 07:37
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 25-01-2006 @ 21:30 :
Een beetje relativeren zou jou goed doen.
Kijk, het is niet zo dat ik een doorgedraaide vleeseterhatende freak ben, maar idealen moet je verspreiden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 10:11
TechXP
TechXP is offline
Je kan moeilijk stil zitten als je weet dat iemand anders zijn gedrag vernietigend is voor jouzelf ook en ook nog vele levens pijn doet.

Zie het maar als dat je ziet dat iemand op straat een dier mishandeld. Zou jij daar wat van zeggen? Denk het wel toch? Waarom mag je dan weer niets zeggen als het gaat over iemands consumptiegedrag?

Overigens niet zo dat ik nu iedereen loop aan te spreken op straat hoor. Maar als iemand er over begint, dan begint die zelf...
En natuurlijk actie voeren
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 11:10
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
@ Chick Rock

Offtopic:

Citaat:
Chick Rock schreef op 10-01-2006 @ 10:24 :
Er is een uitspraak: "Je kunt zien hoe iemand is, aan de manier waarop hij zijn minderen behandelt."
Dat heb ik ooit ergens gelezen, maar weet zo niet waar..
Jij wel?
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 12:02
TechXP
TechXP is offline
Dat lijkt mij een beetje nageaapt van gandhi.

Gandhi heeft gezegd: De mate van beschaving in een land kan men afleiden aan de manier waarop men met de dieren omgaat.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.