Oud 13-12-2006, 16:42
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Voor school moet ik meningen hebben van jongeren over de volgende punten. Zouden jullie me hierbij willen helpen?

man/vrouw:
leeftijd:

-Subculturen, zoals de punkers in de jaren tachtig, bestaan niet meer. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent niet meer auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt.

-Screenagers van 13-19 jaar, hebben een digitale DNA en zijn verslaafd aan hun PC of mobiele schermen.

-Jongeren willen best bij de volwassenen horen. Als jongere wil je niet perse als zodanig aangesproken worden.

Ben je het ermee eens? waarom wel/niet?

edit:
Wat werkt bij jou wel/niet? Moet er geschreeuwd worden (zoals bijv. Jamba reclames), moet er humor inzitten of juist niet? waar heb je een hekel aan bij reclame? enz.

bedankt!

Laatst gewijzigd op 13-12-2006 om 16:56.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2006, 20:21
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
vrouw, 20:

- subculturen bestaan wel degelijk en niet alleen betreft muzieksmaak. Denk maar aan zogenaamde "Japanophiles" (trotse japanophile sinds 2001 )

- PC kan ik absoluut niet zonder (my prrrecciioouus....*hiss*), mobiel heb ik alleen voor noodgevallen en om m'n ouders/vrienden te bellen als ik bijvoorbeeld vertraging heb met de trein. Het is een oud koelkast model uit het jaar 200 voor Christus en je moet er een paar keer op slaan voor 'ie aan gaat.


- Dûh....

- Jamba denkt dat alle jongeren een iq hebben van maximaal 20. Ik krijg moordneigingen van dat wijf met die prei Geschreeuw werkt bij mij niet, humor wel en ik wil graag serieus geworden nomen ("Oeh! Oeh! Laten we allemaal quasi-engelse woorden gebruiken en alles met een 'Z' aan het eind schrijven! Daar vliegen die sukkels vast wel in, ghehehe!")
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:33
CoolJessy
CoolJessy is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 13-12-2006 @ 16:42 :

man/vrouw: Vrouw
leeftijd:19

-Subculturen, zoals de punkers in de jaren tachtig, bestaan niet meer. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent niet meer auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt.
In de jaren 80 was ik op zijn hoogst twee, dus of het anders is als toen zal ik zelf niet over oordelen. Ik ben bekend met verschillende mensen die zich tot een subcultuur vinden behoren en ze bestaan nog wel degelijk, inderdaad ben ik het er wel mee eens dat niet alleen je muzieksmaak er toe doet of je je ook zo kleed.
Iedereen is vrij om te luisteren wat ie wil en ook vrij om te dragen wat ie wil wat mij betreft, zelf luister ik soms ook naar gothic muziek maar ook wel eens naar trance of R&B, ik ga me echt niet iedere keer omkleden en ineens andere ideeën hebben
Maar ik denk wel dat veel mensen zich door hun stijl (en dus peerpressure?) laten lijden in muzieksmaak en kleding.


-Screenagers van 13-19 jaar, hebben een digitale DNA en zijn verslaafd aan hun PC of mobiele schermen.
Zijn we allemaal screenagers dan? Tja... Ik heb vaak een computer nodig voor school maar ik ben niet meer zo verslaafd aan msn enzo als toen ik 14 was. Mobiel is gewoon nodig, woon op mezelf en heb geen vaste foon, maar ik vind het ook wel leuk om dan gewoon een mooie te hebben. Ik denk dat er nog wel genoeg mensen zijn die niet zo erg van die dingen afhangen, zelfs in Nederland...


-Jongeren willen best bij de volwassenen horen. Als jongere wil je niet perse als zodanig aangesproken worden.
Dat ligt er maar net aan wanneer, ik wil wel degelijk geen belasting hoeven betalen enzo, ik wil persoonlijk wel van de voordelen van jongere zijn gebruik kunnen maken, maar dat zegt niet dat ik niet serieus wil worden genomen, jongeren zijn ook mensen, die toch al bijna volwassen zijn en dan toch zeker ook een eigen mening kunnen hebben die ergens op slaat.

Wat werkt bij jou wel/niet? Moet er geschreeuwd worden (zoals bijv. Jamba reclames), moet er humor inzitten of juist niet? waar heb je een hekel aan bij reclame? enz.
Wat werkt bij mij, ik heb een hekel aan alle schreeuw reclames, alle telefoon/jamba reclames en meisjes met prei. Maar zoiezo ben ik niet zo into tv reclame, een poster/pagina in de krant pakt sneller mijn interesse dan een reclame op tv. Ik kan me op dit moment ook even niet een reclame bedenken op tv die mij specifiek aansprak...

Graag gedaan...
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:33
~> Eilidh <~
Avatar van ~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
man/vrouw: v
leeftijd: 18

-Subculturen, zoals de punkers in de jaren tachtig, bestaan niet meer. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent niet meer auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt.
Subculturen bestaan wel. Je hebt subculturen die al heel lang bestaan (zoals doven een soort eigen cultuur hebben) en tijdelijke subculturen. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent idd niet auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt. Als je één ding van een subcultuur volgt, hoor je nog niet meteen bij die subcultuur.

-Screenagers van 13-19 jaar, hebben een digitale DNA en zijn verslaafd aan hun PC of mobiele schermen.
Nee, sommige misschien wel maar ook genoeg mensen niet. En wat is verslaafd.. als je niet zonder kan leven? als je er meer dan zoveel uur mee bezig bent?

-Jongeren willen best bij de volwassenen horen. Als jongere wil je niet perse als zodanig aangesproken worden.
Dat maakt mij niet uit. Waar een ander zin in heeft zo spreekt die me aan


-Wat werkt bij jou wel/niet? Moet er geschreeuwd worden (zoals bijv. Jamba reclames), moet er humor inzitten of juist niet? waar heb je een hekel aan bij reclame? enz.
Geen geschreeuw, daar word ik alleen maar anti van. Humor vind ik wel leuk, maar het moet niet te overdreven zijn en niet te flauw. Ik heb een hekel aan vergelijkingen met andere producten.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 02:47
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
poetic_tragedy schreef op 13-12-2006 @ 16:42 :
Voor school moet ik meningen hebben van jongeren over de volgende punten. Zouden jullie me hierbij willen helpen?

man/vrouw: v
leeftijd: 19

-Subculturen, zoals de punkers in de jaren tachtig, bestaan niet meer. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent niet meer auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt.

Uh, ze bestaan wel, alleen wil een subcultuur niet zeggen dat iedereen daarbinnen hetzelfde denkt en doet.

-Screenagers van 13-19 jaar, hebben een digitale DNA en zijn verslaafd aan hun PC of mobiele schermen.

Dat zijn er een heleboel ja.


-Jongeren willen best bij de volwassenen horen. Als jongere wil je niet perse als zodanig aangesproken worden.

Men mag mij wel als jongere aanspreken, mits men niet daarbij zijn/haar vocabulaire en hele marketing aanpast.
Lees: in jongerentaal gaat praten terwijl hijzelf geen jongere is, reclamefilmpjes volstoppen met sex herrie en geflits en slogans als 'Wil je de populairste van de klas zijn? Koop de nieuwe single van Usher!' (ik herinner me die nog van lang geleden, zo erg vond ik het) Vaak vind ik die dingen namelijk geen goede invloed hebben, stoppen ze je daarmee in een hokje als 'jongere', en stimuleer je het normaler worden van dingen die niet normaal horen te zijn. (zoals 20 glazen bier drinken op een avondje uit) Zo wordt er bijvoorbeeld altijd van uitgegaan dat jongeren uitgaan, zuipen, sex hebben met jan en alleman, hangen op straat, de hele dag mp3tjes luisteren op hun Ipod en mateloos geïnteresseerd zijn in ringtones voor hun mobieltje, 10 SMSjes sturen op een dag, en allemaal graag kijken naar rapclips met 'geile chicks' en ook in dergelijke terminologie praten. Die hele reclame en aanspreekvorm naar jongeren toe is daar op gericht en dat stoort me. Door jongeren bijvoorbeeld altijd in een uitgaanssetting te plaatsen in reclame e.d geef je jongeren die dat niet doen het gevoel er niet bij te horen, niet normaal te zijn, en dat is funest voor ieder in de puberteit. Ik voel me vaak niet aangesproken door programma's en reclame dat zich op jongeren richt; ik ben i.i.g duidelijk niet de doelgroep. Volgens mij maken 'jongeren voor jongeren' initiatieven zich hier ook schuldig aan overigens. Zij maken m.i. vaak de fout de woordkeus en slogans (alles in het Engels bijv.) aan te passen naar jongeren toe en daarbij klinkt het in mijn oren vaak gewoon belachelijk. Het hoeft heus niet oubollig te zijn, maar doe gewoon normaal ofzo.

Mja, ik kan me over dit punt nogal eens opwinden.

Ben je het ermee eens? waarom wel/niet?

edit:
Wat werkt bij jou wel/niet? Moet er geschreeuwd worden (zoals bijv. Jamba reclames), moet er humor inzitten of juist niet? waar heb je een hekel aan bij reclame? enz.

Hekel: geschreeuw, altijd maar seks, vrouwtje vindt mannetje geil, mannetje vindt vrouwtje geil, dus drinken we lekker bacardi ofzo of doen we parfum op (overigens zijn hun reclames wel heel esthetisch) , standaard typetjes (Kenmannetje, barbievrouwtje, modelletjes) inzetten, flauwe humor, geflits met letters en kleuren en beelden achter mekaar en door elkaar heen en ondertussen 3 verschillende muziekjes , en dat men tegen elkaar gaat praten over een bepaald product. (dat je dan dus moet aanschaffen), heb je veel in bankreclames.

Wat wel werkt: is hoe dan ook een reclame dat mooi/prettig is om naar te kijken, dus met mooie beelden maar ook enigszins rustig, dus dat je niet horendol wordt, grappig werkt, goede boodschap erin werkt, mooie slogan, mooie presentatie van het merk, origineel, authentiek.
Jongerenprogramma's of programma's die i.i.g ook op jongeren gericht zijn die ik bijvoorbeeld leuk vind zijn Try before you die, Katja vs. de rest. Als je daarnaar kijkt heb je niet zo het gevoel dat je wordt aangesproken op je jongerezijn en dat je dit dus leuk hoort te vinden. Bij Lijst nul doen ze dat bij met name de presentatie weer wél: camera die heftig loopt te schudden, intro gericht op ons jongeren. Als je het begin van Katja vs. de rest kijkt, zie je dat als Katja aan komt lopen er ook meer geknipt wordt in de filmpjes, wat typisch is voor filmpjes gericht op jongeren, maar het is subtieler.

bedankt!
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 16:18
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
~> Eilidh <~ schreef op 14-12-2006 @ 10:33 :

-Subculturen, zoals de punkers in de jaren tachtig, bestaan niet meer. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent niet meer auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt.
Subculturen bestaan wel. Je hebt subculturen die al heel lang bestaan (zoals doven een soort eigen cultuur hebben) en tijdelijke subculturen. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent idd niet auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt. Als je één ding van een subcultuur volgt, hoor je nog niet meteen bij die subcultuur.

-Screenagers van 13-19 jaar, hebben een digitale DNA en zijn verslaafd aan hun PC of mobiele schermen.
Nee, sommige misschien wel maar ook genoeg mensen niet. En wat is verslaafd.. als je niet zonder kan leven? als je er meer dan zoveel uur mee bezig bent?

-Jongeren willen best bij de volwassenen horen. Als jongere wil je niet perse als zodanig aangesproken worden.
Dat maakt mij niet uit. Waar een ander zin in heeft zo spreekt die me aan


-Wat werkt bij jou wel/niet? Moet er geschreeuwd worden (zoals bijv. Jamba reclames), moet er humor inzitten of juist niet? waar heb je een hekel aan bij reclame? enz.
Geen geschreeuw, daar word ik alleen maar anti van. Humor vind ik wel leuk, maar het moet niet te overdreven zijn en niet te flauw. Ik heb een hekel aan vergelijkingen met andere producten.
Dit
__________________
Make that the cat wise
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 14:37
Talpa
Talpa is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 13-12-2006 @ 16:42 :
Voor school moet ik meningen hebben van jongeren over de volgende punten. Zouden jullie me hierbij willen helpen?

man/vrouw: Vrouw
leeftijd: 16

-Subculturen, zoals de punkers in de jaren tachtig, bestaan niet meer. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent niet meer auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt.

Subculturen bestaan nog wel, maar niet iedereen die naar een bepaalde muziek stroming luistert hoeft erbij te horen.

-Screenagers van 13-19 jaar, hebben een digitale DNA en zijn verslaafd aan hun PC of mobiele schermen.


Ik ben niet verslaafd aan die dingen, alleen een PC zou ik missen. Voor de rest niet.

-Jongeren willen best bij de volwassenen horen. Als jongere wil je niet perse als zodanig aangesproken worden.

Het maakt mij niet uit hoe mensen me aanspreken, het gaat om de toon waarop.

Ben je het ermee eens? waarom wel/niet?

edit:
Wat werkt bij jou wel/niet? Moet er geschreeuwd worden (zoals bijv. Jamba reclames), moet er humor inzitten of juist niet? waar heb je een hekel aan bij reclame? enz.
Die reclames van Jamba e.d. zijn gewoon vreselijk, om die toon alleen al zou ik het niet kopen. Reclames met humor erin zijn dan weer wél oke.
bedankt!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 14:39
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Vrouw
leeftijd:20

-Subculturen, zoals de punkers in de jaren tachtig, bestaan niet meer. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent niet meer auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt.
Klopt, Mensen pakken steeds meer uit een stijl wat ze mooi vinden, Zo kan iemand de ene dag hoge hakken dragen met een strakke broek en de volgende dag naar een concert van Evanescense gaan, compleet als gothic. Het ligt er denk ik erg aan hoe je bent, opgevoed bent en met wie je omgaat. Wat je draagt en wat je doet zijn aanvullingen op wie je bent, maar bepalen niet je levensstijl.

-Screenagers van 13-19 jaar, hebben een digitale DNA en zijn verslaafd aan hun PC of mobiele schermen.

Verslaafd, vind ik een erg groot woord. Maar we worden wel steeds meer afhankelijk van pc of mobiel ( bibliotheek en gewoon afspreken hoe laat je thuis komt, komen steeds minder voor)

-Jongeren willen best bij de volwassenen horen. Als jongere wil je niet perse als zodanig aangesproken worden.

Niet mee eens, Jongeren zien er misschien af en toe uit als minivolwassenen en lijken o zo zelfstandig, ze weten ondertussen nog niet hoe de echte wereld draait, en ze blijven sowieso afhankelijk van hun ouders portemonnee. Je kan iemand pas als echte volwassene zien als hij/zij zijn eigen (financiele) zaken regelt.


Wat werkt bij jou wel/niet? Moet er geschreeuwd worden (zoals bijv. Jamba reclames), moet er humor inzitten of juist niet? waar heb je een hekel aan bij reclame? enz.

Jamba reclames werken niet, irriteert me alleen maar . Het enige wat ze bij mij bereiken is de naamsbekendheid. Een goede reclame heeft een boodschap, er zit een zekere vorm van humor in en er word goed in geacteerd. Waar ik een hekel in heb zijn dus de reclames waar in slecht geacteerd word ( zoals die leenreclames... verschrikkelijk)

Succes!
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 20:33
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
man/vrouw: Vrouw
leeftijd: 16

-Subculturen, zoals de punkers in de jaren tachtig, bestaan niet meer. Dat je graag naar dezelfde muziek luistert, betekent niet meer auomatisch dat je je ook hetzelfde kleedt en hetzelfde tegen het leven aankijkt. '

Daar ben ik het wel mee eens. Als je een bepaalde kenmerk heb van een 'subcultuur' hoor je er niet gelijk bij. Dat er subculteren zijn ben ik het niet eens. Die zijn er degelijk wel. Soms niet met duidelijke kenmerken én grenzen warneer je erbij hoort. Maar ze zijn er wel. Mensen die op hun manier leven.

-Screenagers van 13-19 jaar, hebben een digitale DNA en zijn verslaafd aan hun PC of mobiele schermen.

Het worden er steeds meer, de mogelijkheden worden ook steeds meer.

-Jongeren willen best bij de volwassenen horen. Als jongere wil je niet perse als zodanig aangesproken worden.
Ben je het ermee eens? waarom wel/niet?


Ja, klopt voor sommige mensen wel. Is voor iedereen verschillend. Ik wil met sommige dingen ook als volwassenen behandeld worden, maar in sommige dingen blijven jongeren denk wel een kind.

Wat werkt bij jou wel/niet? Moet er geschreeuwd worden (zoals bijv. Jamba reclames), moet er humor inzitten of juist niet? waar heb je een hekel aan bij reclame? enz.

Geschreeuw werkt bij mij alleen maar tegenover gestelde én steeds die domme reclames (Jamba etc.), dan koop ik het juist niet. Als er humor in zit, dan onthoud ik het sneller. Zal het waarschijnlijk ook wel eerder kopen.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.