Oud 09-04-2020, 19:31
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Wij werken in een klein team en iedereen is juist mega gemotiveerd om z'n werk te doen en elkaar te helpen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Oud 09-04-2020, 20:20
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ben bezig met alle patiënten opbellen om eens te polsen naar gezondheid, wie nog verdere progressie in oefenschema's nodig heeft, vragen heeft, informatie over een eventuele heropstart of toch echt een behandeling asap nodig hebben.
Iedereen is zo dankbaar gewoon omdat ik bel.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 09-04-2020, 21:54
Verwijderd
Kom je er toch achter hoeveel ze je waarderen he?
Oud 09-04-2020, 22:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Mijn baas kwam vanavond een paasattentie langsbrengen, een hele plank vol lekkere dingen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-04-2020, 22:30
Verwijderd
Leuk! Wij kregen vandaag een nieuw stuk biologie waar geen instructies bij zaten.
Oud 09-04-2020, 22:35
Verwijderd
Twee managers en de algemeen directeur van de organisatie zijn gister en eergister dke locaties afgegaan met een spanddoek waar ze buiten mee hebben staan applaudisseren en iedereen kreeg een extra paaspresentje. <3
Oud 10-04-2020, 09:59
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
We hebben gisteren een site gelanceerd die we veel sneller in elkaar bleken te kunnen zetten dan we hadden verwacht #jeleertnogeenswat

En vanmiddag heb ik een VRIJMILU/VRIJMIBO online met de collegas in India. Ben benieuwd hoe dat uitpakt
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 10-04-2020, 10:34
Struilhuik
Struilhuik is offline
Wederhelft is vrij vanwege goede vrijdag. Dat maakt het samen thuis maar niet samen thuiswerken niet echt aantrekkelijker
Oud 10-04-2020, 10:34
Verwijderd
Dat hangt er vanaf hoe laat het is. Het is daar 3,5 uur later en ze kunnen redelijk zuipen.
Vraag of ze lemon chicken bij de borrel hebben
Oud 10-04-2020, 10:53
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Bij ons is het een lunch, vanaf 12 uur, daar is het dan 16:30 (volgens mijn baas) en zij hebben dus een borrel. Mijn baas is daar met enige regelmaat (geweest), en zij ook bij ons.

Ze zouden eigenlijk met kerst ook aansluiten via video bij de kerstborrel, maar omdat de Indische baas er toen niet bij kon zijn, deden ze niet mee. Blijkbaar kan dat niet ivm de werkcultuur
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 10-04-2020, 10:54
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Wederhelft is vrij vanwege goede vrijdag. Dat maakt het samen thuis maar niet samen thuiswerken niet echt aantrekkelijker
OOOOOH, dit verklaart waarom mijn wederhelft nog in bed ligt

Nou begin ik altijd vroeger, en werk ik normaal maar tot 13-14 uur, dus ik heb er niet zoveel last van
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 10-04-2020, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Bij ons is het een lunch, vanaf 12 uur, daar is het dan 16:30 (volgens mijn baas) en zij hebben dus een borrel. Mijn baas is daar met enige regelmaat (geweest), en zij ook bij ons.

Ze zouden eigenlijk met kerst ook aansluiten via video bij de kerstborrel, maar omdat de Indische baas er toen niet bij kon zijn, deden ze niet mee. Blijkbaar kan dat niet ivm de werkcultuur
Het is er dan 15:30. Vrijdag twee weken geleden zou het 16:30 geweest zijn.
Oud 10-04-2020, 11:24
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Het is er dan 15:30. Vrijdag twee weken geleden zou het 16:30 geweest zijn.
Dan is mn baas in de war. Wat opzich zn fijne constante staat is
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 10-04-2020, 11:33
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ok mn baas bereiken is natuurlijk weer lastig. Ben benieuwd hoe dit uitpakt
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 10-04-2020, 13:24
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Ok, alsnog gelukt met de meeting. Uurtje zitten kletsen, was dikke prima
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 10-04-2020, 15:40
Struilhuik
Struilhuik is offline
Beste manier om te "testen" is shit gewoon stiekem veranderen en na een maand zeggen "HOI IEMAND PROBLEMEN GEHAD? NEE HE? HAHA OK DANK" en doorrrr (naar produktie).
Oud 10-04-2020, 16:44
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vierkante ogen maar wel lekker opgeschoten. Thuiswerken begint te wennen. To do list maken voor een dag, helpt goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-04-2020, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Beste manier om te "testen" is shit gewoon stiekem veranderen en na een maand zeggen "HOI IEMAND PROBLEMEN GEHAD? NEE HE? HAHA OK DANK" en doorrrr (naar produktie).
I can't believe how quickly you've grown up *snotter*
Oud 10-04-2020, 21:01
Verwijderd
Verder kan documentbeheer in sharepoint of in welke andere cloudoplossing inclusief nextcloud en owncloud helemaal de faliekante kanker krijgen.

Ik. Wil. Een. Fucking. Mapped. Drive.
Oud 12-04-2020, 16:33
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
In normale tijden ben ik de roostermaker en nu ben ik dus de 'crisisroostermaker'. Ik erger me echt kapot aan enkele collega's :'-) STOP MET MIJ TE STALKEN OF JE IN AUGUSTUS OP VAKANTIE KAN. IK WEET HET NIET.

Ik snap ook niet dat mensen niet serieus rekening houden met de reëele kans dat dit jaar geen 'zomervakantie' gaat hebben zoals we die gewend zijn.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 12-04-2020, 17:47
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Je kan toch nergens heen, denk dat dat de rest van het jaar niks wordt.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 12-04-2020, 17:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga dinsdag proberen mijn vakantiedagen in de meivakantie terug te geven.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-04-2020, 09:55
Struilhuik
Struilhuik is offline
“WD and Seagate are _both_ shipping drive-managed SMR (DM-SMR) drives which don’t report themselves as SMR when questioned via conventional means. What’s worse, they’re shipping DM-SMR drives as “RAID” and “NAS” drives This is causing MAJOR problems – such as the latest iteration of WD REDs (WDx0EFAX replacing WDx0EFRX) being unable to be used for rebuilding RAID[56] or ZFS RAIDZ sets: They rebuiild for a while (1-2 hours), then throw errors and get kicked out of the set.”

Kutbedrijven.
Oud 15-04-2020, 10:00
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Je kan toch nergens heen, denk dat dat de rest van het jaar niks wordt.
Ja dit dus, wij hebben ook wat geboekt staan in augustus in Europa, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dat niet doorgaat. Daarbij lijkt het nu wel allemaal te stabiliseren maar we hebben geen idee hoe dit verder verloopt, dus heeft het ook geen zin om me druk te gaan maken over m'n vakantie over een paar maanden.

Het is heel interessant om te zien hoe de groep zich opeens in twee soorten deelt, het gros is flexibel en denkt mee en een paar die egocentrisch zijn en echt niet tegen verandering kunnen. leert je wel wie je wel en niet in een toekomstige maatschap bij je wil hebben.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 15-04-2020, 11:41
Verwijderd
Citaat:
“WD and Seagate are _both_ shipping drive-managed SMR (DM-SMR) drives which don’t report themselves as SMR when questioned via conventional means. What’s worse, they’re shipping DM-SMR drives as “RAID” and “NAS” drives This is causing MAJOR problems – such as the latest iteration of WD REDs (WDx0EFAX replacing WDx0EFRX) being unable to be used for rebuilding RAID[56] or ZFS RAIDZ sets: They rebuiild for a while (1-2 hours), then throw errors and get kicked out of the set.”

Kutbedrijven.
Geen last van, echte storageoplossing en geen hobbywerk in gebruik.
Oud 15-04-2020, 11:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vroeg gisteren bij automatisering of er een oplossing is dat ons laboratoriumsysteem niet schaalt naar mijn kleine laptopscherm thuis en ik daarom niet op opslaan kan klikken bij het invoeren van orders. Nee, ik moest maar gewoon een groter scherm kopen want we hadden niet voor niets grote schermen op werk. Ja doei, voor die paar weken thuis werken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-04-2020, 12:10
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
How about je vraagt of je je beeldscherm van kantoor op een of andere manier thuis kan krijgen?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 15-04-2020, 12:17
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Geen last van, echte storageoplossing en geen hobbywerk in gebruik.
Wij ook niet. Maar er zijn nog maar drie topics actief op dit forum. Dit leek mij de minst kwalijke.

Neemt overigens niet weg dat het nog steeds kutbedrijven zijn met dit soort grappen.
Oud 15-04-2020, 12:47
Verwijderd
Oh jah, dat zeker. Er is een computertopic nog steeds!
Oud 15-04-2020, 12:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
How about je vraagt of je je beeldscherm van kantoor op een of andere manier thuis kan krijgen?
Ik heb geen eigen werkplek op werk. Als ik thuis werk, zit daar een andere collega. Ik heb wel een muis meegenomen van werk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-04-2020, 12:50
Verwijderd
Ik vind 't wel prettig dat ze bij ons de reiskostenvergoeding vooralsnog gewoon blijven uitkeren
Oud 15-04-2020, 13:03
Struilhuik
Struilhuik is offline
Citaat:
Oh jah, dat zeker. Er is een computertopic nog steeds!
Ik ben geen necrofiel eh eh eh.
Oud 22-04-2020, 20:41
Verwijderd
Waar ik eerder eigenlijk alleen maar commentaar kreeg op mijn manier van communiceren, heb ik daar nu in vier maanden tijd al meerdere complimenten over gehad. Er wordt gezegd dat ik direct ben, maar ook vriendelijk. Al van een aantal nieuwe mensen te horen gekregen dat ze mijn manier van communiceren erg prettig vinden en mijn teamleider vind me duidelijk en vriendelijk en zwartwit maar niet star of eigenwijs en is wel blij met mijn zwartwittigheid, omdat dit wel duidelijkheid biedt.

Het is echt zo'n goed gevoel om te horen dat ik hier goed in ben en dat mijn zelfbeeld hier in bevestigd wordt. Ik weet dat ik communicatief heel sterk ben, maar kan ook weinig met mensen die bij elke scheet in huilen uit barsten. Het lijkt er op dat ik eindelijk vrijwel alleen maar professionals om me heen heb die me snappen en dat kan ik echt enorm waarderen.
Oud 23-04-2020, 01:19
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Dat klinkt goed, fijn Caro!
Oud 23-04-2020, 14:11
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Waar ik eerder eigenlijk alleen maar commentaar kreeg op mijn manier van communiceren, heb ik daar nu in vier maanden tijd al meerdere complimenten over gehad. Er wordt gezegd dat ik direct ben, maar ook vriendelijk. Al van een aantal nieuwe mensen te horen gekregen dat ze mijn manier van communiceren erg prettig vinden en mijn teamleider vind me duidelijk en vriendelijk en zwartwit maar niet star of eigenwijs en is wel blij met mijn zwartwittigheid, omdat dit wel duidelijkheid biedt.

Het is echt zo'n goed gevoel om te horen dat ik hier goed in ben en dat mijn zelfbeeld hier in bevestigd wordt. Ik weet dat ik communicatief heel sterk ben, maar kan ook weinig met mensen die bij elke scheet in huilen uit barsten. Het lijkt er op dat ik eindelijk vrijwel alleen maar professionals om me heen heb die me snappen en dat kan ik echt enorm waarderen.
Wat fijn
Oud 23-04-2020, 17:55
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Waar ik eerder eigenlijk alleen maar commentaar kreeg op mijn manier van communiceren, heb ik daar nu in vier maanden tijd al meerdere complimenten over gehad. Er wordt gezegd dat ik direct ben, maar ook vriendelijk. Al van een aantal nieuwe mensen te horen gekregen dat ze mijn manier van communiceren erg prettig vinden en mijn teamleider vind me duidelijk en vriendelijk en zwartwit maar niet star of eigenwijs en is wel blij met mijn zwartwittigheid, omdat dit wel duidelijkheid biedt.

Het is echt zo'n goed gevoel om te horen dat ik hier goed in ben en dat mijn zelfbeeld hier in bevestigd wordt. Ik weet dat ik communicatief heel sterk ben, maar kan ook weinig met mensen die bij elke scheet in huilen uit barsten. Het lijkt er op dat ik eindelijk vrijwel alleen maar professionals om me heen heb die me snappen en dat kan ik echt enorm waarderen.
<3
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 23-04-2020, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Waar ik eerder eigenlijk alleen maar commentaar kreeg op mijn manier van communiceren, heb ik daar nu in vier maanden tijd al meerdere complimenten over gehad. Er wordt gezegd dat ik direct ben, maar ook vriendelijk. Al van een aantal nieuwe mensen te horen gekregen dat ze mijn manier van communiceren erg prettig vinden en mijn teamleider vind me duidelijk en vriendelijk en zwartwit maar niet star of eigenwijs en is wel blij met mijn zwartwittigheid, omdat dit wel duidelijkheid biedt.

Het is echt zo'n goed gevoel om te horen dat ik hier goed in ben en dat mijn zelfbeeld hier in bevestigd wordt. Ik weet dat ik communicatief heel sterk ben, maar kan ook weinig met mensen die bij elke scheet in huilen uit barsten. Het lijkt er op dat ik eindelijk vrijwel alleen maar professionals om me heen heb die me snappen en dat kan ik echt enorm waarderen.
Eindelijk terechte waardering
Oud 23-04-2020, 20:48
Verwijderd
Onterechte waardering kan ik ook wel mee leven hoor
Oud 24-04-2020, 08:39
DitIsEenNaam
Avatar van DitIsEenNaam
DitIsEenNaam is offline
Citaat:
Onterechte waardering kan ik ook wel mee leven hoor
Frappant
__________________
Wees geen hark, snuif kwark
Oud 24-04-2020, 11:44
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik ben eens gaan opzoeken wat een gemiddeld en mediaan jaarloon is in België. Ik had daar dus echt een verkeerd beeld van. Nu voel ik me toch wat beter ondanks alle miserie en komende slechte maanden
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 24-04-2020, 13:26
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Jaaa want gisteren was salarisdag
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 24-04-2020, 14:23
Verwijderd
Ik las mijn post terug en het leest echt ene beetje alsof het allemaal aan de rest ligt en het allemaal hun schuld is en ik weiger(de) om aan mezelf te werken.

Ik wil dat graag bevestigen. De wereld is vol met idioten, ik ben wie ik ben en ik heb nooit ook maar energie gestoken in mezelf verbeteren. Ze doen het er maar mee, ik ga niet voor anderen veranderen. Ik ben nu eenmaal zo.
Oud 24-04-2020, 14:28
Struilhuik
Struilhuik is offline
Ik heb zó geen zin meer.
Oud 24-04-2020, 14:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor het eerst deze week weer aan het werk en ik vind het heerlijk. Wel thuis dus ik mis mijn collega's.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-04-2020, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Ik las mijn post terug en het leest echt ene beetje alsof het allemaal aan de rest ligt en het allemaal hun schuld is en ik weiger(de) om aan mezelf te werken.

Ik wil dat graag bevestigen. De wereld is vol met idioten, ik ben wie ik ben en ik heb nooit ook maar energie gestoken in mezelf verbeteren. Ze doen het er maar mee, ik ga niet voor anderen veranderen. Ik ben nu eenmaal zo.
Ik kan jouw manier van communiceren juist erg waarderen, hoef je wat mij betreft ook niet aan te passen. Misschien komt dit omdat we een soortgelijke manier van communiceren hebben, wat wel echt vaak hard en zakelijk overkomt. Ik heb er dus ook jankerds tussen zitten en ik denk echt dat dat aan hun eigen geweten ligt. De mensen die bij mij een snelle duidelijke boodschap moeten krijgen, geven altijd aan dat ik zo kort en bondig ben, scheelt allemaal nutteloze informatie verwerken. En ik vertel heus wel eens iets persoonlijks, maar dat is altijd zakelijk verpakt.
Oud 24-04-2020, 17:37
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik zit betaald thuis, maar het zit me helemaal niet lekker. Door de Coronacrisis is het momenteel erg lastig om een opdracht te vinden en het kan nog wel even duren voordat ik aan de bak kan. Ik probeer mezelf zo nuttig mogelijk te maken door (online) trainingen te volgen en mijn oren en ogen open te houden voor mogelijke opdrachten.

Deze crisis raakt de organisatie waar ik voor werk harder dan verwacht. Contracten worden niet meer zomaar verlengd en de eerste collega's hebben hun baan verloren. Mijn contract eindigt eind augustus en hoewel in mijn (jaar)contract staat dat mijn werkgever de intentie heeft om me een vast contract te geven, denk ik dat ik er nu vanuit moet gaan dat dat niet gaat gebeuren. Ik maak me zorgen aangezien ik niet weet of het me gaat lukken om tegen die tijd een nieuwe baan te vinden
Oud 24-04-2020, 17:44
Verwijderd
Dit had je uiteraard al zelf bedacht maar puur voor als je het laatste zetje nodig hebt: ga nu al actief en gericht op zoek naar een nieuwe baan.
Oud 24-04-2020, 18:03
Verwijderd
Ja doe dat koekje!
Oud 24-04-2020, 18:13
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb ontslag genomen vanmiddag, ik was er ineens ontzettend klaar mee. Ik denk dat het een goede keuze was
Oud 24-04-2020, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ontslag genomen vanmiddag, ik was er ineens ontzettend klaar mee. Ik denk dat het een goede keuze was
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.