Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2002, 18:14
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
...als je op zoek bent naar werk

Ik mocht niet bij een restaurant AFWASSEN omdat ik een piercing in mn gezicht heb (neuspiercing) en ik mocht niet bij de wibra werken omdat ik dreadlocks heb.
Ik snap best dat ze geen mensen aannemen die er shockerend ofzo uitzien, omdat dan misschien klanten niets durven vragen of omdat het klanten afschrikt, maar met 1 knopje in mn neus..
en bij de wibra , en bij het afwassen zien de gasten van het restaurant je nauwelijks
En om nou te zeggen dat ik er niet mag werken omdat ik dreadlocks heb; Het is toch gewoon een haardracht? Ik vind het best wel ontzettent belachelijk
Heb je zoiets wel eens meegemaakt en wat is je mening hierover?
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2002, 18:15
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Het is bekend dat alto's werkschuw zijn, dus hoe alternatiever je eruit ziet, hoe minder kans je maakt.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:18
shanli
shanli is offline
ik heb er geen ervaring mee,maar dat afwassen vind ik ronduit belachelijk,de klanten zien je toch niet,en zo'n ding valt toch niet zo op,dus,moeten ze niet zo zeiken.
Dat wibra geval is ook idioot,de mensen die bij de wibra komen zijn de sjiekste niet(no offence,ik kom erook ) en wat boeit het nu.
Een paardenstaart of dreads(die kan je trouwens ook in een staart doen )
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:20
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Het slaat natuurlijk nergens op, helemaal niet in jou gevallen. Helaas kan je er weinig tegen doen, zo zit het nu eenmaal in elkaar, dat is de prijs die je moet betalen als je er 'anders' uit wil zien
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:21
Verwijderd
Ik mocht niet bij een restaurant AFWASSEN omdat ik een piercing in mn gezicht heb (neuspiercing)

Het ziet er nou niet bepaald hygienisch uit voor je collega's

en ik mocht niet bij de wibra werken omdat ik dreadlocks heb.

Ja wat denk jij, met nauwelijks nederlands sprekende wereldschuwe buitenlanders als gemiddelde klant ben jij niet erg representatief
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:23
shanli
shanli is offline
Citaat:
gentleman schreef:
Ik mocht niet bij een restaurant AFWASSEN omdat ik een piercing in mn gezicht heb (neuspiercing)

Het ziet er nou niet bepaald hygienisch uit voor je collega's

[/B]
wat is er nu niet zo hygienisch aan een neuspiercing
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:23
konflict
Avatar van konflict
konflict is offline
Citaat:
gentleman schreef:
Ik mocht niet bij een restaurant AFWASSEN omdat ik een piercing in mn gezicht heb (neuspiercing)

Het ziet er nou niet bepaald hygienisch uit voor je collega's

en ik mocht niet bij de wibra werken omdat ik dreadlocks heb.

Ja wat denk jij, met nauwelijks nederlands sprekende wereldschuwe buitenlanders als gemiddelde klant ben jij niet erg representatief
lolbroek
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:24
Faery
Faery is offline
Nog nooit problemen mee gehad. M'n eerste baas was gewoon zo tolerant als het maar kon, en waar ik nu werk zie ik alleen het eerste kwartje van de dag klanten - dus ach, ik mag vast wel wat.. denk ik.

Sja, bij dat afwassen is het nogal stom ja, maar in een winkel niet. Representatief zijn olé.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:24
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Mij werd bij een uitzendbureau verteld dat ik maar bij een coffeeshop moest gaan werken Belachelijkheid, niet alleen om het vooroordeel op zichzelf maar ook gezien mijn leefwijze.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:24
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
gentleman schreef:

Het ziet er nou niet bepaald hygienisch uit voor je collega's

zo, echt niet hygienisch, een neuspiercing dom joch..

en ik mocht niet bij de wibra werken omdat ik dreadlocks heb.

Citaat:
Ja wat denk jij, met nauwelijks nederlands sprekende wereldschuwe buitenlanders als gemiddelde klant ben jij niet erg representatief
sorry hoor, maar deze vat ik niet. was dit als grappig bedoelt of was dit een serieuze opmerking?
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:26
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
boardbabe schreef:

sorry hoor, maar deze vat ik niet. was dit als grappig bedoelt of was dit een serieuze opmerking?
Ik vind dit best serieus, als ze een beetje moeten integreren, moeten ze ook weten hoe de Nederlanderse mens eruit ziet...
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:27
Faery
Faery is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
sorry hoor, maar deze vat ik niet. was dit als grappig bedoelt of was dit een serieuze opmerking?
Zie het zo: als je een hoofddoekje zou dragen maakte je meer kans om bij de wibra te werken. Bij de Steppin' Out maak de je dan weer geen schijn van kans.

En met dreads kom je gewoon nergens aan de bak.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:29
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Even over piercings; het lijkt me toch dat als je een piercing hebt, je JUIST hygienisch bent ivm ontstekingen ed...
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:29
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Faery schreef:
Zie het zo: als je een hoofddoekje zou dragen maakte je meer kans om bij de wibra te werken.
okee, dan koop ik wel een hoofddoek
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:30
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Even over piercings; het lijkt me toch dat als je een piercing hebt, je JUIST hygienisch bent ivm ontstekingen ed...
idd.
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:30
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
okee, dan koop ik wel een hoofddoek
met een bivakmuts ben je in 1 klap van zowel je dreads als je piercing af..
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:31
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
Citaat:
Faery schreef:
Zie het zo: als je een hoofddoekje zou dragen maakte je meer kans om bij de wibra te werken. Bij de Steppin' Out maak de je dan weer geen schijn van kans.

En met dreads kom je gewoon nergens aan de bak.
wel in een coffeeshop



mja. ik maak altijd wel concessies wbt mijn uiterlijk. als ik wil werken dan moet ik er wel 'goed' uit zien. blabla maar ik moet ook eten, was ik maar rijk
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:32
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
beuk schreef:
met een bivakmuts ben je in 1 klap van zowel je dreads als je piercing af..
daar zit een gat in, hoor
wel eens een bivakmuts ('het volt.dw van bestuderen')?
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-10-2002, 18:32
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
GRRR schreef:
wel in een coffeeshop
Als er nou ook nog een coffeeshop zou zijn in H'veen was er verder geen probleem geweest
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:33
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
daar zit een gat in, hoor
wel eens een bivakmuts ('het volt.dw van bestuderen')?
blabla (bestudeerd ja)
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:34
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
beuk schreef:
blabla (bestudeerd ja)
*proest*, ik zat meer te denken aan zo'n bivakmuts die je als klein kindje op had met 1 heel groot gat voor je ogen, neus en mond
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:35
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
beuk schreef:
blabla (bestudeerd ja)
tja, maar dan denken mensen weer dat ik de winkel wil overvallen.
Gaan ze straks spontaan op de grond liggen als ze me de vakken zien vullen
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:37
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
tja, maar dan denken mensen weer dat ik de winkel wil overvallen.
Gaan ze straks spontaan op de grond liggen als ze me de vakken zien vullen
Of ze zullen je aanbidden, omdat ze denken dat je een 'martelaar' bent
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:38
Faery
Faery is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
*proest*, ik zat meer te denken aan zo'n bivakmuts die je als klein kindje op had met 1 heel groot gat voor je ogen, neus en mond
Zoals wij ze hadden
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:38
Masked Mage
Avatar van Masked Mage
Masked Mage is offline
ik moest komen als mezelf hadden ze gezegt
dus ik ben ook als Goth gegaan

en ze hebben me aangenomen (en nee, niet in de coffieshop )
__________________
[We are the People of the Night] * [Vroeger hadden kinderen snotneuzen, nu hebben snotneuzen kinderen!] * [Gothic-God]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2002, 18:39
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Faery schreef:
Zoals wij ze hadden
Yep, hebben we daar geen foto meer van?
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:40
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Of ze zullen je aanbidden, omdat ze denken dat je een 'martelaar' bent
gaarne geen op de grond liggende en geen knielende 'nauwelijks Nederlands sprekende buitenlanders'
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 18:40
shanli
shanli is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Yep, hebben we daar geen foto meer van?
wij hadde die ook
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 19:15
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Als ik met mijn dreads ergens niet mag werken, tja dan moet ik ze er maar af halen of gewoon ergens anders werk zoeken. Je gaat ook niet als je in het bedrijfsleven o.i.d. zit in je trainingspak aankomen. Dat moet je er maar voor over hebben.

Wat uiteraard niet betekend dat ik het niet uit kan staan als ik ergens niet mag werken omdat ik dreads heb
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 19:18
maar
Avatar van maar
maar is offline
De meeste winkels willen nou eenmaal personeel dat zoveel mogelijk lijkt op de gemiddelde klant. Bij de Bonneterie zullen ze geen dreads aannemen, en bij de 'Netjes' geen driekraagjesup. Compleet normaal, imo, aangezien het personeel de winkel representeert. Ook als afwasser moet je soms bedienen, en dat zou de reden kunnen zijn dat je daar niet voor aangenomen bent; ik ben het met Gentleman eens dat piercings bij mensen overkomen als onhygienisch.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 19:23
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
maar schreef:
Ook als afwasser moet je soms bedienen
nope, daar niet. Misschien soms langs de gasten lopen. Maar omg, een neuspiercing, als ze dat willen plak ik er notabene een leuk stickertje of een pleister overheen
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 20:57
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
maar schreef:
ik ben het met Gentleman eens dat piercings bij mensen overkomen als onhygienisch.
Dus dan ook geen oorbellen dragen (vind ik)
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 23:31
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
the exploding boy schreef:
Als ik met mijn dreads ergens niet mag werken, tja dan moet ik ze er maar af halen of gewoon ergens anders werk zoeken. Je gaat ook niet als je in het bedrijfsleven o.i.d. zit in je trainingspak aankomen. Dat moet je er maar voor over hebben.

Wat uiteraard niet betekend dat ik het niet uit kan staan als ik ergens niet mag werken omdat ik dreads heb
Zo is het. Ik zou ook mn piercing dr uit halen als ik er geen werk door zou krijgen, maar dr wordt altijd een andere vage reden gegeven waarom ik niet wordt aangenomen, dan heb ik zoiets van; als je niet eerlijk tegen me kunt zijn, wil ik hier ook niet werken. En sommige dingen zijn gewoon absurd; bij de Zeeman hadden ze een ringen-limiet!
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 23:46
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
blup ik ben lief.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 00:36
maar
Avatar van maar
maar is offline
Citaat:
Vice schreef:
Dus dan ook geen oorbellen dragen (vind ik)
Oorbellen zijn nou eenmaal geaccepteerd; natuurlijk is het theoretisch hetzelfde, maar jij weet net zo goed als ik dat oorbellen door vrijwel niemand als 'piercings' worden gezien.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 06:58
dystopia
dystopia is offline
Hou je niet tegen. Hoe wil je dat tegen houden?

Aan de ene kant is het wel logisch. Zeker als je met klanten om moet gaan. Het zou klanten kunnen wegjagen. Aan de andere kant men ziet dat jij een jonger persoon bent. Waarom zou je je dan anders moeten voordoen? Zo creer je toch een beeld van jongeren voor anderen dat niet juist is comform trends ed? Ik denk dat het hen erom gaat dat de klant zich zoveel mogelijk met de winkelier kan associeren. Dat schept vertrouwen. Ik vind dit verder ook discriminatie net als men zou zeuren om een hoofddoekje.

Trouwens, voor winkels waar jongeren de hoofdgroep als klant zijnde zijn maak je naar mijn idee juist meer kans dat je wordt aangenomen. Zelfde reden wat juist hierboven het tegenargument was: associatie.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-10-2002, 10:00
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Trouwens, voor winkels waar jongeren de hoofdgroep als klant zijnde zijn maak je naar mijn idee juist meer kans dat je wordt aangenomen. Zelfde reden wat juist hierboven het tegenargument was: associatie.
klopt, bij de visions in zwolle werken veel mensen met piercings en alternatievere kleding; dat komt omdat die winkel dat ook verkoopt.
Maarja, veel mensen willen bij de visions werken
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 10:04
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
klopt, bij de visions in zwolle werken veel mensen met piercings en alternatievere kleding; dat komt omdat die winkel dat ook verkoopt.
Maarja, veel mensen willen bij de visions werken
bij de visions in arnhem werkt een naar mijn mening hele lieve man hoewel die volgens mij wel stink ? maarja :] k vond de man bij de zaak waar k mn polo's haal toch toffer in zn nette pakje en zn neppe italiaanse uiterlijk die meneer wist zelfs dat ik naar terschilling zou gaan voordat ik het m had vertelt
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 10:40
Faery
Faery is offline
Citaat:
AtHell schreef:
bij de visions in arnhem werkt een naar mijn mening hele lieve man hoewel die volgens mij wel stink ? maarja :] k vond de man bij de zaak waar k mn polo's haal toch toffer in zn nette pakje en zn neppe italiaanse uiterlijk die meneer wist zelfs dat ik naar terschilling zou gaan voordat ik het m had vertelt
Mja, die runt in z'n eentje de winkel, hij stinkt, hij blowt in de winkel.. maar hij's altijd lief Tenzij de winkel vol is, dan issie gemeen - maarja, jatten is niet zo moeilijk en daar baalt hij van.

Achja. En ja, je hebt gewoon een terschelling-boy uitstraling. Schaam je.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 10:56
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Faery schreef:
Mja, die runt in z'n eentje de winkel, hij stinkt, hij blowt in de winkel.. maar hij's altijd lief Tenzij de winkel vol is, dan issie gemeen - maarja, jatten is niet zo moeilijk en daar baalt hij van.

Achja. En ja, je hebt gewoon een terschelling-boy uitstraling. Schaam je.
hou je mond kuthond :] (en ja dat rijmt, of nee t rijmt eigenlijk niet maar tis een herhaling van klanken die bekend voorkomt omdat de ruimte tussen de woorden dermate klein is dat je die onderbewust verbind .. conclusie rijmen bestaat niet maar toch doe ik het :])

roel is naar en vervelent.
roy is stoer.
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 11:21
mood indigow
Avatar van mood indigow
mood indigow is offline
tsjaw.. ik mocht haast nergens werken.. khad felgekleurd haar en een neuspiercing..

bij de hema moest ik weg omdat ik me haar kleurde...
en nog veel meer van dat zoort dingen..
tslaat nergens op vin ik.. want ze zien me oowk gewoon op straat lopen, maarjaw ik moet nu gewoon wat meer moeite doen om een baantje te vinden waar ik er uit mag zien zoals ik wil...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 11:48
)Vampje(
)Vampje( is offline
Ik mocht geen vlees snijden bij de C1000 omdat ik een labret had. Roze haar, neus-, navel-, tong- of wenkbrauwpiercing, geen probleem, maar een labret kon dus écht niet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 11:51
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Ik mocht geen vlees snijden bij de C1000 omdat ik een labret had. Roze haar, neus-, navel-, tong- of wenkbrauwpiercing, geen probleem, maar een labret kon dus écht niet.
stelletje kneuzen
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 11:57
Dwarfie
Dwarfie is offline
Wat is een labret?
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:05
FireCracker
Avatar van FireCracker
FireCracker is offline
ene paar maand geleden was ik helemaal zwart opemaakt (ogen, lippen, alles) met ene paar vrinden wezen shoppen, en het valt me duidelijk op dat alle verkoop(st)ers je helemaal na gana kijkne, zo van: ze gaat iets jatten.

god wat een onzin zeg.. stomme lui...
__________________
I think that God in creating Man somewhat overestimated his ability.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:11
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Wat is een labret?
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:34
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
bij mij op m'n werk hebben echt niet moeilijk gedaan over m'n wenkbrauwpiercing.
ze begonnen er niet eens over
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:45
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Ik heb een keertje tegenover een meisje gezeten in de bus. Ze droeg hoge laarzen tot haar knieën met hakken van ongeveer 12cm, plateazolen, netpanty's en leren hotpants aan. Verder droeg ze een zwarte nepbondjas, een soort corset ofzo, en een grote, zwarte hoed. Verder een soort Gothic make-up en lang zwart haar. Ze was echt heel aardig, (ondanks het feit dat ik bijna op haar tekenmap ging zitten ) glimlachen enzo, de meeste meisjes die ik in de bus zie zijn chagerijnig en staren voor zich uit.

Ik bedoel, uiterlijk zegt dus niets! Maar het lijkt me wel heel raar als ze in die kleding bij de hema werd aangenomen of iets dergelijks. Er zijn grenzen. Maar moeilijk doen over een piercing ofziets vind ik belachelijk!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 14:04
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Jezus daar GAAAN we weer...


Het is toch logisch dat een werkgever bepaalde eisen stelt aan het uiterlijk van zijn personeel? Wees blij dat het alleen beperkt wordt door het uitdoen van je piercing.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 14:09
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Is het ook. Maar er zijn gewoon dingen die niet door de beugel kunnen.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De gevolgen van Fitna.
Conoud1819
500 01-04-2008 21:55
Werk, Geld & Recht Uiterlijk een probleem?
Verwijderd
20 29-03-2004 15:03
Liefde & Relatie uiterlijk/innerlijk? (gedicht)
rare kwast
23 24-02-2003 18:06
Lifestyle Eerste indruk: handen
michieldewit
34 29-10-2002 00:11
Lifestyle staren/naroepen/discriminatie/commentaar
#JumpDaFuckUp!#
116 09-09-2002 15:01
Lifestyle Het Algemene Piercing Topic
Stevill
450 08-08-2002 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.