Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2011, 13:03
koolmeesy
koolmeesy is offline
hallo Mede scholieren,

ik heb even een vraagje. ik heb een meningsverschil met mijn docent en dat gaat over het ongedaan maken van een voldoende. het gaat om een engels boekje (house of spies). ik ben nog al slecht in lezen dus heb gebruik gemaakt van de samenvatting van deze site. Bij de bekendmaking van de resultaten heb ik dat vertelt aan de docent en zij vond het niet goed. daarom heeft ze van mijn voldoende een onvoldoende gemaakt. ik moet hem dan ook herkansen.

nu is mijn vraag. valt een samenvatting lezen onder bedrog. in het examenreglement staat dat een pta cijfer alleen ongedaan kan worden gemaakt als er spraken is van bedrog. (ik zelf denk namelijk bij bedrog aan spieken of afkijken)

ik hoop snel antwoord te krijgen.

Groetjes Rick
Advertentie
Oud 28-01-2011, 18:00
max15tekens
Ja het is bedrog.
Oud 28-01-2011, 19:17
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Je voldoet niet aan de voorwaarden(het lezen van een boek) dus in principe is er sprake van bedrog.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 29-01-2011, 15:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
De opdracht is dat je een boek moet lezen, jij hebt geen boek gelezen maar deed wel alsof door de opdracht in te leveren, voila, bedrog.

Wees blij dat het nu rechtgezet wordt. Als dat niet zo is val je later door de mand als alle gelezen boeken getoetst worden, en dat cijfer telt best zwaar. Dat zie je terug in je gemiddelde cijfer waarmee je je examen in gaat.

Ik dacht vroeger ook zo, maar de paar dingen die ik deels las en voor de rest uit samenvattingen haalde is precies waarop ik minpunten kreeg bij de uiteindelijke bespreking. Bij Nederlands was het zelfs zo gedetailleerd dat ik blij was dat ik daar wel alles had gelezen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 29-01-2011, 16:42
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Inderdaad, de eindtoetsen waren bij ons ook zo gedetailleerd dat je samenvattingen niet kón gebruiken.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 29-01-2011, 17:44
Verwijderd
Ja, het is bedrog. En wees blij dat je het nog mag herkansen. Misschien is het handig om het boek te lezen én een samenvatting? Wat je dan niet begrijpt uit het boek kan je misschien uit de samenvatting halen.
Oud 29-01-2011, 20:49
Verwijderd
Technisch gezien is het niet de taak van TS om het boek te lezen, maar om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op de toets. Als hij besluit dat door middel van een samenvatting te doen, is dat zijn probleem.

Laten we die lijn eens doortrekken naar mijn favoriete vak wiskunde. Als de docent meedeelt dat de toets gaat over hoofdstuk 3 en 4 van je boek is het de beste manier om de stof uit het boek door te werken. Maar als je denk dat je met Wikipedia ook een goed cijfer kan halen: niemand houdt je tegen.

Samenvattend is dus niet belangrijk wat TS gedaan heeft als voorbereiding, maar hoe hij de toets gemaakt heeft. Het ongedaan maken is als er tijdens de toets geen fraude is gepleegd dus onterecht.
Oud 29-01-2011, 20:52
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
Technisch gezien is het niet de taak van TS om het boek te lezen, maar om zich zo goed mogelijk voor te bereiden op de toets. Als hij besluit dat door middel van een samenvatting te doen, is dat zijn probleem.

Laten we die lijn eens doortrekken naar mijn favoriete vak wiskunde. Als de docent meedeelt dat de toets gaat over hoofdstuk 3 en 4 van je boek is het de beste manier om de stof uit het boek door te werken. Maar als je denk dat je met Wikipedia ook een goed cijfer kan halen: niemand houdt je tegen.

Samenvattend is dus niet belangrijk wat TS gedaan heeft als voorbereiding, maar hoe hij de toets gemaakt heeft. Het ongedaan maken is als er tijdens de toets geen fraude is gepleegd dus onterecht.
Het gaat om het doel van de toets. Bij wiskunde is er een toets om te testen of jij de stof wel beheerst. Bij Nederlands is de toets een test om te verifiëren dat je het boek gelezen hebt.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 29-01-2011, 21:51
marjolein243
marjolein243 is offline
heb je de samenvatting echt letterlijk in je toets gebruikt dan is het bedrog,
maar als je het alleen maar hebt door gelezen om het boek beter te begrijpen dan vind ik dat persoonlijk geen bedrog.
en ben ons op school mogen cijfers niet verlaagd worden ookal komen ze erachter dat je befrog hebt gepleegd, wanneer het een maal vast staat mag het niet meer naar beneden worden veranderd, maar alleen omhoog.
Oud 29-01-2011, 22:48
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
heb je de samenvatting echt letterlijk in je toets gebruikt dan is het bedrog,
maar als je het alleen maar hebt door gelezen om het boek beter te begrijpen dan vind ik dat persoonlijk geen bedrog.
en ben ons op school mogen cijfers niet verlaagd worden ookal komen ze erachter dat je befrog hebt gepleegd, wanneer het een maal vast staat mag het niet meer naar beneden worden veranderd, maar alleen omhoog.
Alleen een samenvatting gebruiken in plaats van het boek lezen is wel wat anders. Overigens is dit een examencijfer dus dat is wel iets anders dan een willekeurig SO'tje.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 30-01-2011, 10:56
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Crosspost, hier gaat een slotje op.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken pta cijfer ongedaan gemaakt!
koolmeesy
6 02-02-2011 12:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.