Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2014, 22:46
Verwijderd
Hey,
ik vraag me af wat mensen aanspreekt in films. Wat maakt het dat ze juist die film willen bekijken. Ik maak namelijk zelf 'films' en ben weer iets van plan maar het zou leuk zijn als ik weet wat de jeugd nu echt leuk vindt aan films. Wat voor scène zou je graag willen zien? (en ook welk genre; drama, actie, humor etc.)
Het zou een goede steun zijn voor mijn nieuwe projecten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-02-2014, 06:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit past beter op Film, tv en radio
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 10:41
Verwijderd
Onvoorspelbaarheid.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Dit past beter op Film, tv en radio
Sorry, had ik nog niet eens gezien

Citaat:
Onvoorspelbaarheid.
Dat is een goeie!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 21:27
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Een goed plot, geacteerd door capabele mensen.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 22:41
Verwijderd
zolang er mensen in doodgaan ben ik blij met elke film.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2014, 09:41
Verwijderd
Realisme, en goede scherpe dialogen. Zoals bijvoorbeeld in de Mike Leigh of sommige Woody Allen films. Dus gespeelde echtheid, eigenlijk.

Vind dit zelf ook een aparte voorkeur, aangezien film bij uitstek een medium is om aan de werkelijkheid te ontsnappen, maar hoe verder iets doorgaans van de werkelijkheid afligt hoe stommer ik het vind (met uiteraard wat uitzonderingen daargelaten).
Met citaat reageren
Oud 08-02-2014, 10:11
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Realisme, en goede scherpe dialogen. Zoals bijvoorbeeld in de Mike Leigh of sommige Woody Allen films. Dus gespeelde echtheid, eigenlijk.

Vind dit zelf ook een aparte voorkeur, aangezien film bij uitstek een medium is om aan de werkelijkheid te ontsnappen, maar hoe verder iets doorgaans van de werkelijkheid afligt hoe stommer ik het vind (met uiteraard wat uitzonderingen daargelaten).
Het mag wat mij betreft wel van de werkelijkheid afliggen qua setting en dimensie en tijdperk, (dus sf of fantasy), maar dan zie ik het het liefst met een realistische (lees: geloofwaardige) weergave. Dus geen gravity-defying robots en belachelijke shoot-outs, maar inderdaad goede dialogen en 'echt' drama.
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2014, 11:48
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Geloofwaardigheid vind ik denk ik één van de minst belangrijke criteria waaraan een film hoeft te voldoen. Tenzij het extreme vormen aanneemt, heb ik geen enkel probleem met een plotgaatje hier, een continuïteitsfoutje daar, een moeilijk te begrijpen motivatie ergens anders. Dat soort dingen zijn eigenlijk alleen vervelend als de film toch al slecht is.

Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe het gebracht wordt. In iets als Gravity, Skyfall of een film van Nolan stoort de enorme ongeloofwaardigheid me natuurlijk een stuk meer dan in een fijn Jackie Chan-ballet.

Wat mij wel aanspreekt zijn stilistische bravoure, goed gestructureerde plots, verrassingen en open eindes.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 19:28
Barbaard
Avatar van Barbaard
Barbaard is offline
jaren 80 schietfilms: grote geweren met miljoenen kogels.

En van die over de top super splatter horror.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2014, 09:02
jeroeno
jeroeno is offline
Goed verhaal met verrassende onvoorspelbaar plot. Veel humor en sterk acteer werk!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2014, 09:38
Scirocco
Avatar van Scirocco
Scirocco is offline
Een "gek" element erin. Ik wil juist niet dat een film volledig realistisch is enzovoort.
Films als: Pulp Fiction, Fight Club, The Wall en Drive.
__________________
It's just like life. You just gotta keep telling yourself, no matter how hot it gets, sooner or later there's a cool breeze coming in.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2014, 10:04
mercurius70707
mercurius70707 is offline
Citaat:
en goed plot, geacteerd door capabele mensen.
Nou dit
Met citaat reageren
Oud 19-02-2014, 19:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Gelaagde settings, achtergronden, thema's en personages, met name binnen een fantastisch, futuristisch of magisch-realistisch universum. De interne consistentie en synergie van die elementen zijn daarbij van groot belang, evenals, natuurlijk, de audiovisuele vormgeving. Iets als Blade Runner is voor mij een van de beste voorbeelden van een film die ruimschoots aan die eisen voldoet en daar nog een flinke plotschep bovenop doet ook.

Daarnaast vind ik thematisch concrete en meer geaarde films over bijvoorbeeld klein menselijk leed, groepsdynamiek of persoonlijke toewijding/obsessie ook zeer leuk. Maar toch he, het moet ook weer niet overdreven realistisch worden of zo. Dat postmoderne, navelstarende, lelijke-Europeanen-met-eeltpoten-hyperrealisme mag van mij bijvoorbeeld echt gillend kapot. Behalve als het van Haneke afkomstig is, natuurlijk.

Oh en ik ben ook nooit vies geweest van dingen die de replay value opschroeven, zoals splatter, martial arts, kogelballades, humor en allerlei gekke culty shit.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie een erg vervelend probleem ..
problemenenzo
16 10-04-2010 20:10
Verhalen & Gedichten Met de trein
Hestea
10 03-11-2006 10:21
Verhalen & Gedichten In de wachtrij voor een komkommer
Shitonya
3 22-04-2004 18:00
Werk, Geld & Recht Webmasters gezocht voor een filmsite
vinnied
11 04-01-2003 19:59
Liefde & Relatie Een gesprek beginnen
Dotcom
12 05-12-2002 11:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.